اخبار محرمانه

آخرين مطالب

حاج قاسم اصلاح‌طلب بود یا اصولگرا؟ مصاحبه های ویژه

حاج قاسم اصلاح‌طلب بود یا اصولگرا؟
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ایرنا / همرزم سردار شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم نه اصلاح طلب بود و نه اصولگرا بلکه انقلابی بود. حاج قاسم طرفدار هرکسی از هر جریانی بود که برای مردم کار کند و همین منش سبب شد بعد از شهادت، همه مردم از هر جناح و گرایش فکری با احترام از وی یاد کنند.
«جعفر راستی» در گفت‌وگو با ایرنا با تشریح ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی گفت: بعد معنوی و عرفانی حاج قاسم خیلی بالاتر از بقیه ابعاد وی بود.
وی با یادآوری جمله معروف سردار سلیمانی در مراسم شهادت شهید حججی مبنی بر اینکه «کمتر از سه ماه دیگر پایان حکومت داعش را اعلام می‌کنم» اظهار کرد: وقتی این جمله از سردار سلیمانی منتشر شد آنها که وضعیت میدانی در سوریه را نمی‌دانستند راحت آن را پذیرفتند اما برای کسانی که در سوریه فعالیت مستشاری داشتند، پذیرش آن با همه اعتمادی که به سردار وجود داشت، سخت می‌نمود.
همرزم سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: پذیرش این صحبت حاج قاسم که تا کمتر از سه ماه دیگر حکومت داعش پایان خواهد یافت برای کسانی که در منطقه حضور داشتند سخت بود زیرا بزرگی کار را می دیدند و شاهد بودند که از یک طرف، هنوز جاده دیرالزور به طرف بوکمال فتح نشده و از طرف دیگر در جاده دمشق به بغداد هم هنوز اتفاقی نیفتاده بود.
برای پایان دادن به عمر داعش سه سال زمان نیاز بود
راستی ادامه داد: اگر قرار بود حکومت داعش پایان داده شود، باید از بیابان بادیه الشام عبور می‌کردیم و در ذهن آدم هایی مثل من چنین می‌آمد که اگر ما بخواهیم از دیرالزور تا بوکمال در امتداد رودخانه فرات با تراکم جمعیتی بالایی که داشت، حرکت کنیم و از بادیه الشام با آن سختی که دارد بخواهیم عبور کنیم و تا حدود مرز عراق برسیم و بعد به سمت شمال به بوکمال پیشروی کنیم که آخرین نقطه داعش است، حداقل سه سال باید تلاش می کردیم.
وی اضافه کرد: زمانی که شرایط میدانی می‌گفت حداقل سه سال زمان نیاز است تا به حکومت داعش پایان دهیم، سردار سلیمانی گفت کمتر از سه ماه دیگر پایان حکمروایی داعش را در جهان اعلام می‌کنیم.
فرمانده پیشین آموزشگاه درجه‌داری سیدالشهداء سپاه درباره خاطرات خود از اولین نشست مدافعان حرم با سردار سلیمانی بعد از ایراد سخنرانی پایان داعش گفت: در اولین جلسه‌ای که در حرم حضرت رقیه(س) با حضور حاج قاسم برگزار شد، تعدادی از مدافعان حرم از سردار سلیمانی پرسیدند بر چه اساسی قول پایان داعش در کمتر از سه ماه آینده را داده است. حاج قاسم بر اساس عادت همیشگی حتی اگر یک ساعت هم رزمندگان صحبت می‌کردند گوش می‌داد ولی کوتاه جواب می‌داد و در آن جلسه بعد از شنیدن پرسش‌های مدافعان حرم سرش را بالا آورد و گفت؛ ان‌شاءالله با توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) عمر داعش تا کمتر از سه ماه دیگر پایان می‌یابد.
وی با اشاره به از بین رفتن حکمرانی داعش و فتح بوکمال در مدت کمتر از سه ماه بعد از سخنرانی سردار سلیمانی افزود: فردی با سطح ایمان معمولی نمی‌تواند چنین ریسکی بکند و جلوی چشم همه جهان بگوید که حکمرانی داعش تا کمتر از سه ماه دیگر پایان می یابد؛ حرف حاج قاسم یک پشتوانه معنوی داشت.
نماینده مردم شبستر در مجلس درباره ساعات پیش از شهادت سردار سلیمانی نیز گفت: ساعاتی پیش از حرکت حاج قاسم از دمشق به سمت بغداد، وی در محل استراحتش روی کاغذ پاره‌ای نوشته بود خدایا مرا پاکیزه بپذیر. حاج قاسم روی این کاغذپاره نوشته است که خداوندا چنان مشتاق تو هستم که از تو می‌خواهم همانطور که به حضرت موسی(ع) تجلی کردی چنین حالتی را برای من هم پیش بیاوری و دعایش خیلی زود مستجاب می‌شود و بعد از سه ساعت به لقاءالله پیوست.
وی به علاقه سردار سلیمانی به ائمه اطهار(ع) و تاکید بر پیروی از راه و روش و منش آنها اشاره کرد و گفت: روضه‌های سردار سلیمانی در مرثیه امام حسین(ع) و اولادش بر جان عاشقان اباعبدالله(ع) آتش می‌زد.
این فرمانده پیشین دفاع مقدس درباره دلیل محبوبیت سردار سلیمانی قبل و بعد از شهادتش یادآور شد: بر اساس حدیث قدسی، اگر کسی بین خودش و خدا را اصلاح کند؛ خدا هم بین وی و مردم را اصلاح می‌کند. دیدیم که در مراسم تشییع شهید سلمیمانی، حدود 40 میلیون نفر در بیش از 60 کشور جهان حضور یافتند و بیش از 80 میلیون نفر در دورافتاده ترین روستاها هم برای وی مجلس بزرگداشت برگزار کردند که در تاریخ کم سابقه است.
وی ابعاد عاطفی و روابط اجتماعی بی‌نظیر سردار سلیمانی با همرزمان و حتی خانواده‌های شهیدان جبهه مقاومت را یادآور شد و گفت: وقتی حاج قاسم بین نیروهای فاطمیون، زینبیون، حیدریون، حشدالشعبی، دفاع وطنی، حزب الله، رضویون و دیگر نیروها قرار می‌گرفت، انگار که اینها گمشده‌ خود را پیدا کرده بودند و او را رها نمی‌کردند. اینها همه از اخلاص سردار سلیمانی بود و هیچ وقت دنبال خودنمایی نبود بلکه فقط برای رضای خدا کار میکرد.
حاج قاسم اصلاح‌طلب یا اصولگرا نبود بلکه انقلابی بود
راستی، سردار سلیمانی را در مسائل اجتماعی-سیاسی دارای وسعت دید بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: حاج قاسم نه اصلاح طلب بود و نه اصولگرا بلکه انقلابی بود. حاج قاسم طرفدار هرکسی از هر جریانی بود که برای مردم کار کند و همین منش سبب شد که وقتی شهید شد از هر جناح و گرایش فکری با احترام از وی یاد کنند.
همرزم سردار سلیمانی اضافه کرد: حاج قاسم از بعد نظامی براساس اعتراف شخصیت‌های نظامی برجسته بین المللی، فرماندهی صاحب سبک بود. به طوری که اگر توانایی کارشناسی وی در حوزه‌های امنیتی و دفاعی نبود، داعش و دیگر عوامل صهیونیسم جهانی در مرزهای غربی با ما همسایه شده بودند.
راستی خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواست خودش را زمینی به ما وصل کند ولی حاج قاسم با نبوغی که داشت، تمام اقوام و مذاهب را دور هم جمع کرد و توانست عوامل تکفیری و صهیونیستی را که قصد داشتند محور مقاومت را از مدیترانه تا عراق و شام و ایران تحت محاصره درآورند، نابود کند.
گروه‌های جهادی کوچک سابق اکنون یک ارتش هستند
وی، آزادی موصل عراق و بعد از آن حلب در سوریه را به مثابه پاره کردن زنجیرهای محاصره ذکر کرد و گفت: با مجاهدت‌های حاج قاسم و یارانش، تمدن اسلامی از غزه تا لبنان، سوریه، عراق، ایران، افغانستان و پاکستان در تلالو است و انشاالله با ظهور حضرت مهدی(عج) در سراسر جهان فراگیر خواهد شد.
مستشار نظامی پیشین ایران در سوریه، رضویون، زینبیون، حیدریون عراق، دفاع وطنی سوریه، حزب الله لبنان، حماس و دیگر گروه‌های جهادی را گروه‌هایی جهادی دانست که با رهبری سردار سلیمانی اکنون به ارتش‌هایی قوی تبدیل شده‌اند که آمادگی پاسخ سریع به هرگونه اقدام تجاوزکارانه را دارند.
مکتب حاج قاسم همچنان پابرجاست
راستی گفت: حاج قاسم‌ یک نفر نبود که با شهید شدنش از بین برود بلکه حاج قاسم مکتب بود و در تاریخ ماندگار خواهد شد. حاج قاسم رفت اما رسالت ما سنگین‌تر شد و باید وی را به نسل‌های آینده بشناسانیم و روش و منش وی را وارد زندگی فردی و اجتماعی کنیم و در هر جایگاهی که هستیم، مثل او مجاهدانه عمل کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/454529/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صادق قطب زاده، یک انقلابی که قصد کودتای نظامی داشت

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

تولید در پتروشیمی غدیر به 120 درصد ظرفیت اسمی رسید

افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز

صدا و سیمای 24 هزار میلیاردی چقدر بیننده دارد؟

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

3 سریال کره‌ای که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی

راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره

تأکید شرکت نفت فلات قاره بر ارائه خدمات مناسب پروازی به کارکنان مناطق عملیاتی

از اصلاح دستمزد سلبریتی‌ها در تلویزیون تا اخبار تولید «پایتخت7» و وضعیت سریال «سلمان فارسی»

توزیع 40 میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار

انتقاد شدید رئیس دانشکده روانشناسی تهران از مدیران تلویزیون/ ویدئو

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

خاتمی: در دانشگاه افراطیون چپ را کوبیدم و ناراحتشان کردم، به رهبرى گفتم، ایشان هم افراطیون راست را محکوم کنند؛ نپذیرفتند

برنامه‌ریزی نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال 1403

گازسوزی حداقلی در نفت و گاز مارون

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

اجرای 80 پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری

توزیع 1.5 میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه 1403 بامداد شنبه شارژ می‌شود

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه 1403 امشب شارژ می‌شود

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از 28 میلیارد دلار در سال 1402

سفر به تهران قدیم؛ کشتی با خرس در خیابان‌های تهران/ تصاویر

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

حرفهای جنجالی مجری سابق صداوسیما: تک تک مسئولان استعفا دهند/ ویدئو

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

افشاگری تلخ مجری تلویزیون از تصمیم به خودکشی/ ویدئو

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد

تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی