اخبار محرمانه

آخرين مطالب

بلوف جنگ افروزی؛ آخرین تله مقاله

بلوف جنگ افروزی؛ آخرین تله
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن در اخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
در سالگرد شهادت سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همگان اعم از مردم، مسئولان و مقامات بر مقابله هوشمندانه و مدبرانه با دشمن تاکید دارند اما این نکته نیز واضح و مبرهن است که ایران هیچگاه در دام بهانه‌گیری‌ها و تهدیدات آمریکایی‌ها نخواهد افتاد و با درایت و تدبیر تصمیم‌گیری خواهد کرد. انتقام سخت از مسببان و عاملان ترور ناجوانمردانه سردار شهید سلیمانی امری قطعی و غیر قابل گذشت است اما چگونگی و کیفیت آن نشان‌دهنده درایت و هوش ایران خواهد بود. اخراجی‌های کاخ سفید در روزهای پایانی با بهانه‌‌گیری دنبال به راه انداختن جنگ در منطقه هستند اما قدر مسلم ایران چنین بهانه‌ای را به دست آنها نخواهد داد. چنانکه ظریف وزیر امور خارجه می‌گوید: «مسئولیت عواقب هرگونه ماجراجویی احتمالی برعهده واشنگتن خواهد بود.»
بهانه‌جویی آمریکا
شامگاه 30 آذر بود که 11 فروند راکت کاتیوشا به منطقه سبز بغداد، جایی که سفارت آمریکا در آن واقع شده اصابت کرد و در پی این حملات سامانه‌های دفاع هوایی C_RAM مستقر در سفارت آمریکا فعال شدند و بالگردهای آمریکایی نیز بر فراز منطقه به پرواز درآمدند. پس از این اتفاق مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در توییتی نوشت: «شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران بار دیگر بی‌پروا به بغداد حمله کرده و غیرنظامیان عراقی را مجروح کردند. مردم عراق لایق این هستند که این‌ مهاجم‌ها را محاکمه کنند. این مجرمان باید به اقدامات بی‌ثبات‌کننده خود پایان دهند.» این در حالی است که در همان زمان مقامات دیپلماتیک کشورمان نسبت به این مساله موضع‌گیری کردند و خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی نوشت: «اتهامات ضدایرانی پمپئو را که آشکارا با هدف تنش‌آفرینی طرح‌شده، قویا رد می‌کنیم. ایران هرگونه حمله به اماکن دیپلماتیک را مردود می‌داند. حضور نظامی ایالات‌متحده منبع بی‌ثباتی در منطقه ماست. هیچ میزانی از تحریف نمی‌تواند آمریکا را از شرارت‌هایش مبرا کند.» اما جنجال‌ها و تهدید‌های رسانه‌ای آمریکایی‌ها تمام نشد و ترامپ و مردانش حتی در آخرین روزهای حضور در کاخ سفید نیز از تهدیدات خود علیه ایران کم نکردند. چنانکه چندی پیش پمپئو در ادامه یاوه‌گویی‌هایی خود مدعی شد: «ایران تهدیدی علیه واشنگتن و متحدانش محسوب می‌شود.» با این حال برخی تحلیلگران بر این عقیده‌اند که ترامپ و مردانش در دو هفته پایانی حضورشان در کاخ سفید با بهانه‌جویی و متهم کردن گاه و بیگاه ایران در مسائل مختلف درصدند تا مقدمات یک جنگ علیه کشورمان را فراهم کنند. اما قدرت بازدارندگی ایران باعث شده تا خود آمریکایی‌ها نیز این تهدیدات را در همان حد تهدید در اظهارنظر و توئیت نگه دارند. چرا که به‌خوبی می‌دانند ایران در مقابل آنها دست و پا بسته نخواهد بود و ضربات سختی به آنها وارد خواهد کرد. قدر مسلم حال که ترامپ راهی جز خروج از کاح سفید و خالی کردن کرسی ریاست‌جمهوری برای بایدن ندارد می‌خواهد تا روز آخر حضور خود بر مصدر امور نهایت تلاش خود را برای پیشبرد اهدافش انجام دهد. اما به‌خوبی می‌داند که دیگر جو جهانی با وی همراهی نخواهد کرد، آنچنان حامی در داخل آمریکا ندارد و ایران نیز که در نخستین سالگرد به شهادت رسیدن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران منتظر فرصت مغتنمی برای گرفتن انتقام سخت از وی و مسببان این جنایت در ابعاد عملیاتی، حقوقی و بین‌المللی است. تلاش آمریکایی‌ها برای ایجاد تشنج و بردن فضا به سمت و سوی جنگ نیز بیش از ایران به ضرر آنها خواهد بود. در این راستا سردار حسین دهقان مشاور فرماندهی کل قوا در توئیتی نوشت: «در خبرها دیدم آمریکایی‌ها از ترس انتقام در آماده‌باش هستند و برای تبلیغات، دو بمب‌افکن B-52 هم بر فراز خلیج‌فارس به پرواز درآورده‌اند. تمام پایگاه‌های نظامی‌شان در منطقه زیر پوشش موشک‌های ماست. به اخراجی کاخ سفید توصیه می‌کنم سال نوی میلادی را برای آمریکایی‌ها به عزا تبدیل نکند».
ایران دنبال جنگ نیست
تشنج‌آفرینی‌ها و بهانه‌جویی‌های سران کاخ سفید با واکنش‌های قاطع مقامات مختلف کشورمان روبه‌رو گردید و هریک از مقامات به گرفتن انتقام سخت و قطع پای آمریکا از منطقه تاکید کردند. اما بهانه‌جویی‌های آمریکایی‌ها گویا تمامی ندارد و اخیرا بمب‌افکن‌های B52 و نیروی دریایی خود را به منطقه روانه کرده‌اند تا بیش از پیش خوی جنگ‌طلبانه خود را به نمایش بگذارند و دنبال بهانه‌ای برای جنگ باشند. در این راستا وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به برخی تحرکات اخیر آمریکا در منطقه پنج‌شنبه در توئیتر خود نوشت: «دونالد ترامپ و طرفدارانش به جای مبارزه با کووید-19 در آمریکا میلیاردها پول را صرف به پرواز درآوردن B52 و فرستادن نیروی دریایی به منطقه ما می‌کنند.» ظریف ادامه داد: «اطلاعات به‌دست‌آمده از عراق نشانگر دسیسه‌ای برای جور کردن بهانه جنگ است. ایران به‌دنبال جنگ نیست اما آشکارا و مستقیما از مردمش، امنیتش و منافع حیاتی‌اش دفاع خواهد کرد». رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین روز گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با دکتر شیخ احمدناصر المحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت ضمن تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی در تامین ثبات و امنیت فراگیر به دور از دخالت بیگانگان به برخی از تحرکات مشکوک و شیطنت‌های ایالات‌متحده در منطقه، اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولیت عواقب هرگونه ماجراجویی احتمالی برعهده واشنگتن خواهد بود. گرچه در این میان واکنش خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات کاخ سفید نیز جالب‌توجه بود که در توئیتی نوشت: «بعد از چهار سال «شکست حداکثری»، پمپئو عاجزانه به پروپاگاندایی بی‌مایه متوسل شده تا فاجعه‌ای را که به وجود آورده و به آن دامن زده، به عنوان یک موفقیت جا بزند. مردم ساده‌لوح نیستند و جهان از اینکه گروگان قلدری شما باشد، سر باز زد. زودتر به سلامت!»
انتقام نقطه‌ای ترور سردار سلیمانی را خواهیم گرفت
فرمانده کل سپاه پیش از ظهر جمعه در حاشیه مراسم اولین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی که در دانشگاه تهران برگزار شد درباره تحرکات اخیر دشمنان در منطقه اظهار کرد: به هر شکل تحرکات دشمن رفتاری مربوط به خود است اما ما معتقدیم که این تحرکات بازتاب پیامدهای ناشی از اشتباه سال گذشته آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سردار بزرگ سپاه اسلام و ابومهدی المهندس و یارانش است که یک بغض فشرده‌ای را میان جوانان و غیر جوانان جهان اسلام ایجاد کرده‌اند. ایسنا نوشت، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، با بیان اینکه این بغض فشرده مثل یک کابوس همیشه آمریکایی‌ها را رنج می‌‌دهد و آنها برای نجات از این کابوس خطرناکی که احساس می‌کنند دست به یک سلسله تحرکاتی می‌زنند، تصریح کرد: در هر صورت ما برای هرگونه واکنش آماده هستیم. وی افزود: امروز برای رویارویی با هر قدرتی، هیچ مشکل، نگرانی و دغدغه‌ای نداریم ما حرف‌های نهایی خود را در میدان نبرد با دشمنان‌مان خواهیم زد. فرمانده کل سپاه پاسداران درباره تداوم مسیر انتقام سخت که در منطقه شروع شده است، اظهار کرد: انتقام سخت نقطه نیست بلکه یک مسیر است؛ البته ما انتقام نقطه‌ای این سردار بزرگ و همرزمانش را از عاملان و آمران آن خواهیم گرفت که جدا از همه مسیری است که ما طی می‌کنیم؛ یعنی آنانی که در این شهادت‌ها دست داشتند، آرام نخواهند بود، اما زمان و مکان و کیفیت تابع شرایط خاصی است که به وجود خواهد آمد و ما آن شرایط را به اذن خدا به وجود خواهیم آورد. سرلشکر سلامی در خصوص وانمود کردن دشمنان به آرایش نظامی در منطقه طی روزهای اخیر، تصریح کرد: این مهم نیست که آنها چه تصمیمی می‌گیرند، بلکه تصمیم ما مهم است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/453820/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام دیگر شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای صهیونیستی

دو گزینه کاخ سفید در مقابل اعتراضات دانشجویی

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

سوژه داغ هفته؛ از بیماری عجیب ترانه علیدوستی تا ضرر سنگین لژیونر استقلال پس از طلاق همسرش

‌هنرمند اگر رنج نکشیده باشد اثرش عمیق نیست

وقتی دختر شاهرخ استخری مامانش رو سر کار میزاره!

واقعا کی لوبیا پلو بدون برنج سفارش میده؟

گوگل کارمندان حامی فلسطین خود را نقره‌داغ کرد

لحظه واژگون شدن خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز

طعنه سنگین آقای بازیگر به مهران رجبی

‌ مصطفی مستور: در هنرهای روایی مثل داستان و سینما، به ابتذال رسیدیم

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد

چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است

هنرمندان ما غالبا جهان‌بینی و تفکر نظام‌مند منسجم ندارند

خبری از سلامتی زهره حمیدی

جوانه دلشاد از حواشی مهاجرتش می گوید

اردوغان: رادار ناتو در ترکیه نقشی در رهگیری موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل نداشت

امیر آشتیانی در دیدار با وزیر دفاع قزاقستان: ایران آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی است

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

برخورد خشونت‌آمیز پلیس آلمان با دانشجویان حامی فلسطین

لایو سارا و نیکا در مورد سریال پایتخت

واکنش جمیله علم‌الهدی درباره اخبار مربوط به برخورد بد با زنان در ایران

وزیر خارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است

اینجوری چتری مدل کره ای ها بزن

اسرائیل سرگردان در بحران

حادثه برای وزیر تندروی رژیم صهیونیستی؛ «بن گویر» راهی بیمارستان شد

حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق

اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس

لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد آمریکایی MQ-9

هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم

تسلط صهبا شرافتی بازیگر نون خ به زبان کره ای

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی کند؟

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

ریمارامین فر در بیست و شش سالگی

آقای مجری من کی ازدواج میکنم؟

چهره ها/ چهره کاملا متفاوت بازیگر نقش کولبر سریال "نون خ" بدون گریم

واکنش ابطحی به تجمع برخی روحانیون قم با لباس نظامی

دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی: کسی اعتراضی ندارد

شهادت 2 تن در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شرق لبنان

پشت صحنه سریال گناه فرشته

پاسخ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به انتقادات ارزی قالیباف

هدیه نفیس آمریکا به اوکراین

وقوع حادثه امنیتی در جنوب یمن

چهره ها/ مجیدواشقانی و امیرعلی نبویان در یک قاب

پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی