اخبار محرمانه

آخرين مطالب

واکنش ربیعی به مصوبه مجلس: براساس اصل 176 قانون اساسی، مسئولیت تصمیم‌گیری در خصوص برنامه هسته‌ای فراقوه‌ای است / انباشت اورانیوم و عدم اجرای پروتکل الحاقی منجر به دائمی شدن تحریم می‌شود سیاسی

واکنش ربیعی به مصوبه مجلس: براساس اصل 176 قانون اساسی، مسئولیت تصمیم‌گیری در خصوص برنامه هسته‌ای فراقوه‌ای است / انباشت اورانیوم و عدم اجرای پروتکل الحاقی منجر به دائمی شدن تحریم می‌شود
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ربیعی در خصوص مصوبه امروز مجلس تحت عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، اظهار کرد: این موضوع در جلسه روز یکشنبه دولت مورد بحث قرار گرفت و جناب آقای امیری طرح نمایندگان را در دولت مطرح کرد. به نظر دولت موضوع از اختیارات شورای عالی امنیت ملی است و مسئولیت این مصوبات براساس اصل 176 قانون اساسی فرا قو‌ه‌ای است و هیچ قوه‌ای نمی‌تواند فارغ از این چارچوب عمل کند و مجلس نمی‌تواند وارد این حوزه شود و قطعاً شورای نگهبان به این موضوع و مصلحت ملی توجه خواهد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی دولت گفت:‌ تروریست‌ها می‌دانند که نمی‌توانند موتور پیشرفت ایران را خاموش کنند و دانش هسته‌ای ترورشدنی نیست.
به گزارش ایلنا، علی ربیعی در نشست خبری خود با اشاره به ترور شهید دکتر محسن فخری‌زاده گفت‌: تروریست‌ها می‌دانند که نمی‌توانند موتور پیشرفت ایران را خاموش کنند. دانش هسته‌ای ترورشدنی نیست و مردم هم نه‌تنها تحت تأثیر اقدام دشمن قرار نگرفتند، بلکه هوشمندتر و متحدتر نسبت به منافع ملی و در برابر دشمنان ملت شده‌اند.
ربیعی با بیان این که این ترور وحشیانه پدری را از خانواده خود، دانشمندی را از جامعه دانشگاهی و شهروندی افتخار آفرین را از ملت ما گرفت اما هرگز نخواهد توانست به هدفی فراتر از این دست بیابد، گفت: قطعاً تروریستها به اهداف خود نخواهند رسید. دانش هسته ای -دفاعی ما ترور شدنی و برگشت پذیر نیست. مردم ما هم نه تنها متاثر از عملیات روانی این ترور قرار نگرفتند بلکه هوشمندتر و متحدتر نسبت به منافع ملی و در برابر دشمنان واقعی ملت ما شده‌اند.
وی تاکید کرد:این ترور نشان داد که کاملا حساب شده و با برنامه ریزی قبلی برای دستیابی به چند هدف طراحی و اجرا شد؛ به هم زدن آرامش روانی جامعه، ناامید کردن مردم از دستیابی به پیروزی در به عقب راندن فشار حداکثری.ایجاد سردرگمی در استراتژی ایران و واداشتن به بازی در زمین دشمن.برهم زدن امنیت منطقه و مسدود کردن روزنه های صلح و آرامش. به هم خوردن فضای امنیت جهانی با توجه به تغییرات پیش رویی که فرصتی برای احقاق حقوق ملت ایران فراهم می آورد و این تروریست ها خود را بازنده آن می بینند.
سخنگوی دولت افزود: تروریست ها مقابل عزم و اراده ایران و ایفای نقش موثر در صلح، امنیت و جامعه جهانی و باز داشتن ایران از برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای، اقدامی زبون و حقیرانه سامانه دادند.تروریست ها با شگرد شیطانی سعی در جبران ضعف خود دارند. آنها در همراهی با پادوهای رسانه ای خود می کوشند با بزرگنمایی اقدام حقارت آمیزشان و لاپوشانی نیات سیاسی پلیدشان به ذهن و اراده ما رخنه کنند که البته چنین اجازه پیدا نکرده و نخواهند کرد.
وی خاطر نشان کرد: دولت از همان نخستین ساعت‌های انتشار بیانیات مقام معظم رهبری، بر اساس دو رهنمود ایشان، خود را متعهد کرد که دستور کار خود را در این رابطه بر اولاً بسیج تمام قوای خود را برای پیگیری و مجازات عاملان و آمران این جنابت و ثانیاً اطمینان از تداوم راه پرفروغ شهید فخری زاده و مجموعه ای بزرگ از دانشمندان ما در صنایع گوناگون با شتابی توقف ناپذیر و اراده ای راسخ تر از قبل، سامان بدهد. در راستای این تعهد، این حق برای ملت ایران محفوظ هست که پاسخی قاطع که خود، «کیفیت، ابعاد، زمان و مکان آن» را تعیین خواهد کرد داشته باشد.
ربیعی با اشاره به این‌که پس از اعمال تعطیلی‌های گسترده و رعایت رضایت بخش مردم آمارها نشان می‌دهد تعداد بستری ها کاهش پیدا کرده و روند نزولی دارد،گفت: با این روند پیش‌بینی می‌شود مرگ و میر در آینده کاهش خواهد داشت.
وی ادامه داد: گزارش‌ها حاکی است اکثر استان‌ها نسبت به هفته‌های قبل وضع بهتری را دارند. نگرانی این روزهای ما در استان‌های جنوبی است. به خاطر زمستان دیررس در این استانها همراه با روشن شدن وسایل گرمایشی و بسته شدن پنجره‌ها، جابجایی هوا و تهویه مناسب با مشکل روبرو خواهد شد. بنابراین به شهروندان استانهای جنوبی توصیه می‌کنیم از اجتماعات فامیلی و غیر ضرور در منازل و محل‌های سربسته خودداری نمایند.
دستیار اجتماعی رئیس جمهور با بیان این که در این مرحله برنامه اصلی برای قطع شیوع تمرکز بر روی قطع حرکت ویروس بوسیله مبتلایان می‌باشد، ادامه داد: مجموع مبتلایان حدود 3 درصد جامعه می‌باشد. شناسایی آنها را شروع کرده‌ایم و ردیابی ها برای قطع انتقال و تسری ویروس با شدت ادامه خواهد داشت کنیم. از هموطنان مبتلا می خواهیم با مراعات، عدم تماس و خود قرنطینه کردن به مسئولیت خود در قبال دیگران عمل کنند.
وی تاکید کرد: انتظار می‌رود انتشار ویروس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را متوقف کنیم. از مردم می‌خواهیم برای کمتر شدن انتقال ویروس کمک کنند. اگر مبتلایان همکاری کرده و قرنطینه را رعایت کنند بدون آسیب به معشیت مردم کار را ادامه خواهیم داد.
ربیعی با اشاره به رشد شاخص اقتصادی در کشور بیان کرد: بنابر گزارش ارائه شده از بهبود مسیر رشد اقتصادی از فصل دوم 1399 پیش بینی می شود که در پایان سال به رغم فشارها و جنگ اقتصادی و با وجود اینکه رشد ارزش افزوده نفت و گاز طبیعی ما کاهش داشته است. در گروه کشاورزی 2.1 درصد، صنایع و معاون 3.3 درصد، در صنعت 6.3 درصد و خدمات 1 درصد رشد خواهیم داشت.بنابراین رشد تولید ناخالص داخلی ما به 1.1 درصد و رشد ناخالص داخلی بدون نفت 1.8 درصد در پایان سال خواهد بود.
وی ادامه داد: لایحه بودجه هنوز در حال تکمیل است و لذا اجازه دهید بودجه نهایی شود و سپس شاخص‌های بودجه و میزان فروش نفت و قیمت را تشریح نماییم ولی آنچه که قطعی است اینکه دولت سعی می‌کند جبران کاهش قدرت خرید را در حقوق کارکنان و بازنشستگان را انجام دهد از سوی دیگر طبیعتا میزان فروش نفت کشور نسبت به گذشته افزایش خواهد یافت و دولت این درآمد اضافی را صرف سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی و تکمیلی خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: نفت در بودجه جاری وابسته به نفت نخواهد بود. و تلاش شده است که حتی در جاری نیز وابستگی کمتر شود. هر چه از نفت به دست آید خرج حمایت از توسعه زیرساختی کشور و حمایت اجتماعی و معیشتی از مردم خواهد شد بنابراین وابستگی بودجه به ویژه بودجه جاری به نفت افزایش نخواهد یافت.
سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: در لایحه بودجه 1400 از منابع ناشی از مولد سازی دارایی‌ها، واگذاری شرکت‌ها و افزایش مشارکت مردم در اقتصاد، فروش اوراق مدت دار، فروش اوراق نفتی استفاده خواهد شد.نکته مهم این است که باید سیاست انبساطی برای تحرک در اقتصاد ایران در بودجه به کار رود. البته این سیاست انسباطی به هیچ وجه منجر به رشد نقدینگی نخواهد شد.
ربیعی در خصوص مصوبه امروز مجلس تحت عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، اظهار کرد: این موضوع در جلسه روز یکشنبه دولت مورد بحث قرار گرفت و جناب آقای امیری طرح نمایندگان را در دولت مطرح کرد. به نظر دولت موضوع از اختیارات شورای عالی امنیت ملی است و مسئولیت این مصوبات براساس اصل 176 قانون اساسی فرا قو‌ه‌ای است و هیچ قوه‌ای نمی‌تواند فارغ از این چارچوب عمل کند و مجلس نمی‌تواند وارد این حوزه شود و قطعاً شورای نگهبان به این موضوع و مصلحت ملی توجه خواهد کرد.
سخنگوی دولت افزود: آنچه که در عنوان طرح آمده‌ از بین بردن تحریم است اما انباشت اورانیوم و عدم اجرای پروتکل الحاقی منجر به دائمی شدن تحریم می‌شود. ما قبل از برجام پروتکل الحاقی را اجرا نمی‌کردیم اما ذیل تحریم‌های سخت سازمان ملل بودیم؛ بنابراین اگر هدف از این طرح لغو تحریم باشد، این طرح کمکی به لغو تحریم نمی‌کند مگر اینکه عنوان طرح را تغییر دهیم.
ی گفت: ما امروز بیش از سه تن اورانیوم غنی شده در اختیار داریم و‌ ماهانه بین 250 تا 300 کیلوگرم اورانیوم غنی شده نیز تولید می‌کنیم که این میزان تقریباً با ظرفیت تولید کشور قبل از برجام برابری می‌کند بنابراین برجام تأثیری بر حجم و‌ کمیت عددی اورانیوم غنی شده نداشته است. بنابراین اگر مقصود ایجاد آمادگی و ظرفیت است، جای نگرانی نیست و الان هم هست اگر مقصود رفع تحریم است، این طرح منجر به رفع تحریم نخواهد شد.
ربیعی اضافه کرد: این اصل از مصلحت‌های کلان است که در شورای امنیت باید راجع به آن بحث شود.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/435411/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

احمدی‌نژاد منتظر انتخابات 1404 است؟

تغییرات بازار طلا از ابتدای سال تاکنون

از منظر قرآن، آخرت برای چه افرادی است؟

روایت هولناک فرد متوفی از پیر شدن خود در برزخ

رویکرد زیبای دین اسلام در برابر موانع موجود در برنامه ماه من

دیدار نوروزی وزیر دفاع با قالیباف

دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور

سود تقلب در بازار پوشاک

تاثیر عجیب ناشکری در این دنیا بر میزان عذاب عالم برزخ

دیدگاه جالب پناهیان درباره قانون در ماه من

راستی آزمایی جالب از تجربیات دید نامحدود فرد متوفی در «زندگی پس از زندگی»

تصاویری از بهزاد نبوی، مصطفی معین و شریعتمداری در یک مراسم

ستاد انتخابات کشور: در روز انتخابات 1254 نفر دستگیر شدند

پس‌لرزه‌های جنگ در دو گوشه جهان

تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک چقدر درآمد دارند؟

بازدهی هفتگی دلار چقدر شد؟

روایتی از دزدیدن هواپیمای ایرانی توسط منافقین در زیرخاکی

بررسی معطلی 10 ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل

آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد

تغییر چهره جالب بازیگر سریال ستایش پس از 5 سال

مجید انتظامی: از تلویزیون شکایت کردم

سردار شکارچی: ملت‌ها از دولتمردان خود بخواهند سفارتخانه‌های رژیم اسرائیل را تعطیل کنند

رئیسی در دیدار با نخاله: انفعال سران برخی کشورهای اسلامی در قبال فلسطین، موجب تأسف است

پوتین در کمین ناتو

3 برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی

بازداشت افراد مرتبط با داعش در افغانستان

قسمت هجدهم «زندگی پس از زندگی»؛ درون سقف ها

ماجرای چهار برادر بالاشهری که همزمان در جبهه بودند

آمار ساخت و ساز در کف تاریخی خود قرار گرفت

فیلم بعدی آرونوفسکی معرفی شد

حدادعادل: نوه‌هایم در پیش‌بینی فوتبال قائل به پیغمبری من هستند!

با پول کوئیک امکان خرید کدام خودروها در سال 1390 وجود داشت؟

مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق

وقتی مدیر میراث فرهنگی به اسم مردم میراث ملی مملکت را می‌دزدد!

عکس سفیر ایران با یک زن خارجی جنجالی شد!

زهرا شجاعی، زنی که «زنان» و «بانوان»‌ را جانشین «خواهران» کرد

وزیر ارتباطات: در سال 1403 رویدادهای فضایی متعددی خواهیم داشت

«محمد مصطفی» نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد

عاملان حمله اخیر مسکو تروریست اعلام شدند

اکونومیست: روسیه برای عملیات بزرگ بهاری در اوکراین آماده می‌شود

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

بازی تماشایی پیمان معادی در سریال افعی تهران

امیرعبداللهیان: رایزنی‌ها با ترکمنستان در زمینه انرژی و ترانزیت ثمربخش بود

چرا بایدن عجله چندانی برای واکنش به کله‌شقی‌های نتانیاهو ندارد؟

قالیباف: عملیات طوفان‌الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین، جهان اسلام و تمام دنیا است

آرژانتین فقیرتر شد

آمریکا: اوکراین اخبار جنگ را سانسور می‌کند

آغاز پیش فروش بلیت نمایش «کمی کمتر بدزدین»

رهبر انقلاب در دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست

بررسی معطلی 10 ساله برخی از توافقات و قراردادهای بین‌المللی با حضور رئیسی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی