اخبار محرمانه

آخرين مطالب

حال بهم زن ترین خوراکی های دنیا خواندنی ها

حال بهم زن ترین خوراکی های دنیا
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - لست سکند / به طور حتم یکی از جذابیت های گردشگری در عرصه‌ بین المللی تست کردن غذاهای محلی، بومی و خیابانی آن کشور است. این کار علاوه بر تجارب تازه‌ای که به ما می‌بخشد کمک می‌کند تا فرهنگ و رسوم دیگر مردمان نیز آشنایی پیدا کنیم. اما در بعضی موارد امتحان کردن یک غذا خود چالشی بزرگ است. مانند غذاهای شرقی که از حشرات و سخت پوستانی تشکیل شده یا حتی غذاهایی که از گوشت خام حیوانات تهیه می‌شوند.
اما در این بین غذا و خوراکی‌هایی وجود دارد که فراتر از یک چالش هستند و امتحان کردنشان حتی برای آشنایی با فرهنگ ساکنین آن منطقه نیز توصیه نمی‌شود! منظورمان از این غذاها، آن هایی است که از خون حیوانات مرده و حتی زنده تهیه می‌شوند. شاید خوردن این غذاها عجیب، چندش آور و مضر باشد، اما آشنایی با آن‌ها این ویژگی ها را ندارد. بنابراین با ما همراه باشد تا به معرفی 10 غذایی که از خون حیوانات یا حتی انسان تهیه می‌شوند بپردازیم.
10. نوشیدنی خون فٌک – اینوئیت ها

اخبار محرمانه

معرفی این فهرست را با یک نوشیدنی غیر معمول آغاز می‌کنیم که از خون فک تهیه می‌شود. این نوشیدنی عجیب مخصوص اینوئیت ها، گروهی از سرخپوستان ساکن گرینلند و مناطق قطبی کانادا است که از خون فک زنده تهیه می‌شود. از نظر اینوئیت‌ها این نوشیدنی باعث سلامتی بدن می‌شود، هرچند نوشیدن آن را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم!
با این وجود که نوشیدنی های تهیه شده از خون حیوانات بسیار نامتعارف هستند، شواهدی برای نوشیدن آن در قبایل آفریقایی نظیر ماسایی‌ها نیز وجود دارد. این قوم خون حیوانات اهلی زنده را در مراسم‌های سنتی و هنگام تولد نوزادان به طور تازه مورد استفاده قرار می‌دهند.
9. سوسیس خون – متدوال ترین غذای این فهرست

اخبار محرمانه

یکی از عجیب ترین و در عین حال متداول ترین غذایی تهیه شده از خون، سوسیس خون است. در تهیه این نوع سوسیس از خون حیواناتی نظیر خوک و گاو به عنوان ماده اصلی استفاده می‌شود و پس از استخراج آن از بدن، به همراه افزودنی‌های مختلف پخته می‌شود. هنگامی که سوسیس سرد شده و بافتی ماسیده و منسجم پیدا کند می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد (در نهایت این غذا به صورت گرم سرو می‌شود).
 سوسیس خون در بسیاری از کشورهای آمریکایی و اروپایی قابل یافت است و همچنین به صورت بومی تهیه و پخته می‌شود. از این بین پودینگ سیاه را می‌توان از مشهورترین انواع سوسیس‌های خونی محسوب کرد که نخستین بار از کشورهای بریتانیا و ایرلند به جهانیان معرفی شد. مواد تشکیل دهنده پودینگ سیاه شامل خون خوک، چربی خوک، جو بلغور و گل پونه است.
8. پنکیک خونی - اسکاندیناوی

اخبار محرمانه

اگر روزی به کشورهای اسکاندیناویایی سفر کردید و برای صرف یک صبحانه وارد رستوران شدید هنگام سفارش پنکیک کمی دقت کنید! چرا که در کشورهای سوئد، فنلاند، نروژ و استونی پنکیک خونی ممکن است به عنوان یک صبحانه سنتی سرو شود.
این پنکیک که با نام های blodplättar یا veriohukainen شناخته می‌شود متشکل از خون خوک (ماده اصلی)، شیر، پیاز، گندم سیاه، نمک، فلفل سفید و کره است که همانند یک پنکیک معمولی موارد با یک دیگر میکس شده و به مدت چند دقیقه روی گاز حرارت می‌بیند.
7. ماکارونی با خون یخ‌زده اسب - اویمایکن

اخبار محرمانه

در سیبری، منطقه ای به نام اویمایکن وجود دارد که به عنوان سردترین نقطه مسکونی جهان شناخته می‌شود، چرا که ساکنین این مکان در دمای متوسط منفی 50 درجه سانتی گراد مشغول به زندگی هستند.
 اما عجیب تر از زندگی در این منطقه مسکونی، یکی از غذاهای محبوب این منطقه 500 نفری است که به نوعی ماکارونی با قطعه‌های یخ زده از خون اسب تعلق پیدا می‌کند. 
6. سانگوئیناچو – ایتالیا

اخبار محرمانه

سانگوئیناچو (Sanguinaccio) نوعی پودینگ ایتالیایی است که از شکلات، دانه کاج، شیر، شکر، کشمش و البته خون خوک تهیه می‌شود. در این دسر یا صبحانه همه‌ی مواد تشکیل دهنده حاکی از یک پودینگ خوش‌مزه ایتالیایی را می‌دهد که خون خوک ماجرا را خراب می‌کند.
البته خیالتان راحت باشد که اگر به ایتالیا سفر کنید نام این پودینگ را در منو و در کنار تیرامیسو نخواهید دید! این غذا در رستوران های معدودی سرو می‌شود و همانند پنکیک خونی کشورهای اسکاندیناوری بین ساکنین خود کشور نیز از محبوبیت بالایی ندارد.
5. سوپ خون – همچون سوسیس خون محبوب و همه‌گیر

اخبار محرمانه

به طور دقیق تر می‌توان اشاره کرد که در کشورهای اروپایی نظیر فنلاند، لهستان، سوئد، یونان و در کشورهای آسیایی چون ویتنام، اندونزی، چین، تایلند، کره و کشورهای آمریکایی مثل اکوادور با طرز تهیه بومی و مخصوص به خود طبخ می‌شود. 
4. کیک خون – تایوان

اخبار محرمانه

در دل خیابان های تایوان بخشی مهمی از فرهنگ و رسومات این کشور دیده می‌شود و این مورد در غذاهای خیابانی به اوج خود می‌رسد. در اغذیه فروشی خیابانی تایلند، شما می‌توانید شاهد طیف وسیعی از خوراکی ها و فست فودهای محلی باشید که برای هر وعده ساکنین و توریست ها چیزی در چنته دارند. در این بین کیک خونی تایوانی از ظاهر جذاب و وسوسه انگیزی برخوردار است، اما متاسفانه باید گفت که رنگ تیره این کیک ها به جای شکلات، ناشی از خون خوک های بی‌گناه است.
کیک خونی که به عنوان کیک سیاه نیز شناخته می‌شود متشکل از برنج‌های چسبناک مخصوصی است که به همراه خون بخار پزشده خوک و پودر بادام زمینی است.
3. کابیدلا – پرتغال

اخبار محرمانه

اما کابیدلا یک خوراک سنتی در پرتغال است که از گوشت طیوری چون مرغ، اردک و ... تهیه می‌شود. اما نه به صورت معمول، بلکه گوشت و خون حیوان پس از ذبح شدن در تابه ای ریخته می‌شود و تا مغز پخت شدنش به طبخ آن ادامه داده می‌شود، در نهایت نیز خون حیوان همانند سس و بر روی گوشت ریخته می‌شود.
این غذای پرتغالی می‌تواند با برنج نیز سرو شود که در این صورت باید از خون پخته شده به عنوان سس روی برنج ریخته شود.
2. نوشیدنی خون مار – آسیای شرقی

اخبار محرمانه

در آغاز مطلب پیرامون نوشیدن خون فک و خون چهارپایان توسط قطب نشینان و قبایل آفریقایی صحبت شد. اما چیزی که نوشیدنی خون مار را نسبت به آن‌ها متمایز می‌کند، در وهله نخست نوع سرو آن است به صورت کاملا رسمی و در لیوان‌ و گلاس‌ها شیک ریخته می‌شود و دیگری اشخاص و جامعه‌ای است که از این نوشیدنی استقبال می‌کنند، چرا که سبک زندگی سرخپوستان قطب نشین و قبایل آفریقایی با جوامع امروزی شکل گرفته تفاوت‌های کاملا اساسی دارد.
به هر حال توریست ها با رجوع به کشورهای واقع در شرق و جنوب شرقی آسیا از جمله کشورهای ویتنام و تایوان این فرصت را خواهند داشت تا این نوشیدنی منزجر کننده را امتحان کنند.
1. سوسیس خون انسان – اسپانیا

اخبار محرمانه

غیر معمول ترین و چندش آورترین غذای این لیست به سوسیس خون انسان تعلق پیدا می‌کند. خوشبختانه این سوسیس به عنوان یک غذای محلی، رسمی یا هر چیز باب دیگری شناخته نمی‌شود و تنها ترندی است که از سال 2019 توسط رائول اسکوئین، یک فرد اسپانیایی گیاه خوار آغاز شد که به منظور حمایت از حیوانات خون خود را از طریق یک سرنگ بیرون کشید و با آب‌پز کردن و به حالت سوسیس درآوردن آن، شروع به خوردنش کرد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/434746/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر زن شاغل است حساب مشترک باز کنید

پیام‌های حمله به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها

دوره ما اینطوری نبود!

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

چهره ها/ پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد همسرش

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیل

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

لحظه هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان اسرائیلی توسط حزب‌الله

والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است

عصبانیت "نقی" از تیپ پایتختی‌ها در سفر خارج

یه زخم گردن باعث سوءتفاهم شد!

روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی به نقل از وکیلش

با «مثبت آموزش» به روز باشید

پزشکیان: اصرار به حجاب اجباری، عناد ایجاد می‌کند

سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

چیزی که تورو نکشه قوی‌ترت میکنه!

المیادین: مأموریت‌ مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی

مار نیشش زد به جای اینکه خودش بمیره مار مرد!

توضیحات رائفی‌پور درباره اموالش: مستاجرم!

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

اعتصاب غذا به روش "مهران غفوریان"

رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند

5 سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

اقدام دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا در اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل در غزه

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

سانسور ابراز عشق شوهر به همسرش در تلویزیون!

دوست داری فنی باشی اما هیچی سردرنمیاری

چهره ها/ عکس متفاوت بهنوش طباطبایی در حرم رضوی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی