اخبار محرمانه

آخرين مطالب

مبارزان ضد داعش هدف حملات رژیم صهیونیستی تحلیل ویژه

مبارزان ضد داعش هدف حملات رژیم صهیونیستی
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - اعتماد /متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن در اخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
شهاب شهسواری/ رسانه‌های رسمی را که زیر و رو کنی، خبری نیست؛ گواینکه ماه‌هاست مبارزان علیه تروریسم و مدافعان حرم در بیابان‌های شرق سوریه به فراموشی سپرده ‌شده‌اند. اما انتشار یک گزارش از سوی گروه در لندن که خود را «دیدبان حقوق بشر سوریه» می‌خواند، بار دیگر حضور این نیروها و نبرد در جریان آنها با بازماندگان داعش در شرق سوریه و غرب عراق را به یاد همگان می‌آورد. اما خبر چندان هم امیدوارکننده نیست. گروه ساکن لندن نوشته است که در حمله هوایی که احتمالا توسط رژیم اسراییل در عمق خاک سوریه انجام شده است دست‌کم 19 نیروی ضدتروریست که عمدتا از داوطلبان پاکستانی هستند به شهادت رسیده‌اند. در رسانه‌های رسمی ایران، پاکستان و سوریه، خبری از سرنوشت این مبارزان علیه تروریسم نیست، رسانه‌هایی هم که خبر را منتشرکردند صورت‌بندی مساله را کلا عوض کرده‌اند: «حمله هوایی اسراییل به نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه». این رسانه‌ها که عمدتا حامیان اشغال سرزمین فلسطین و مخالف ایران هستند، خبر را به گونه‌ای منتشر کرده‌اند که گویی جنگنده‌های امریکایی و ارتش اسراییل، با هدف دفاع از خود، عده‌ای ایرانی را کشته‌اند. اما روی نقشه که محل حمله احتمالی را پیدا می‌کنی، می‌بینی که نقطه مورد هجوم صدها کیلومتر دورتر از مرزهای فلسطین و سرزمین‌های اشغال‌ شده سوریه توسط اسراییل است. حملات به نیروهای ضدتروریستی در این منطقه در حالی انجام می‌شود که گمانه‌زنی در مورد شکل‌گیری مجدد داعش در مناطق شرق سوریه به ویژه مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کرد متحد امریکا شدت گرفته و همزمان، در آستانه خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید، نگرانی‌ها از احتمال اقدامات نابخردانه از سوی طرف‌های ضدایرانی در منطقه علیه ایران یا منافعش افزایش یافته است.
حملات متعدد به سوریه و تکذیب شهادت نیروهای ایرانی
خبر حمله جدید به البوکمال در شرایطی منتشر می‌شود که هفته گذشته، گروه «دیدبان حقوق بشر سوریه» از حمله هوایی دیگری به این شهر خبر داده ‌بود که باعث شهادت 8 عراقی و 6 افغانی شده ‌بود. اسراییل مسوولیت این حمله اول را بر عهده گرفت؛حمله‌ای که به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه باعث کشته شدن 3 نظامی سوری شده است. رسانه‌های غربی مسوولیت احتمالی حمله روز پنجشنبه را هم رژیم اسراییل اعلام می‌کنند. رژیم اشغالگر سرزمین فلسطین در تجاوز هوایی دیگری به خاک سوریه، هفته پیش جنوب دمشق را هدف موشک قرار داد. خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرده است که حمله روز سه‌شنبه به جنوب دمشق، هیچ تلفاتی در بر نداشت. اما گروه «دیدبان حقوق بشر سوریه» از کشته شدن «8 نیروی متحد ایران» خبر می‌دهد. در واکنش به گزارش‌های منتشره در مورد شهادت نیروهای ایرانی در حملات هفته‌های گذشته به خاک سوریه، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست هفتگی‌اش با خبرنگاران گفت: «من شهادت سربازان و سپاهیان ایرانی در سوریه را نشنیده‌ام و چنین چیزی تایید نمی‌شود.»
اهمیت استراتژیک البوکمال در مبارزه با داعش
گذرگاه مرزی البوکمال، درست سه سال پیش توسط ارتش سوریه و متحدانش از سلطه گروه تروریستی داعش رها شد. رسیدن نیروهای متحد ارتش سوریه به البوکمال از یک سوی مرز و رسیدن نیروهای حشدالشعبی عراق به قائم، شهر مرزی متناظر البوکمال در خاک عراق، مقدمه‌ای بر اعلام پایان خلافت خودخوانده داعش محسوب می‌شد. درست یک هفته پیش، سالروز نگارش نامه شهید قاسم سلیمانی، فرمانده ایرانی نیروهای ضدداعش در سوریه عراق به مقام معظم رهبری بود که در آن از پایان داعش خبر داده ‌شده ‌بود. شهید سلیمانی که دو سال بعد در عملیات تروریستی گروه سنتکام وابسته به دولت امریکا در سفری رسمی به عراق همراه با فرمانده وقت نیروهای حشدالشعبی ترور شد، در نامه خود نوشته ‌بود: «حقیر … با اتمام عملیات آزادسازی ابوکمال آخرین قلعه داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه امریکایی- صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام می‌کنم.» سه هفته بعد از این نامه بود که حیدرالعبادی، نخست‌وزیر وقت عراق با برگزاری مراسمی رسمی در حضور تمامی نیروهای مسلح عراقی از جمله حشدالشعبی، پایان جنگ با داعش را اعلام کرد. چهار ماه بعد، رییس‌جمهور امریکا، دونالد ترامپ هم در یک نشست خبری اعلام کرد که خلافت داعش را او شکست داده است. اما سلطه نیروهای ضدداعش بر قائم و البوکمال، چندان به مذاق امریکا و متحدانش خوش نیامده است. تاکنون چندین حمله هوایی توسط امریکا و اخیرا به ادعای برخی رسانه‌ها اسراییل، به نیروهای عراقی در قائم و متحدان ارتش سوریه در البوکمال صورت گرفته است. رقم دقیقی از تعداد شهدای این حملات منتشر نشده است، اما رسانه‌های حامی رژیم اشغالگر سرزمین فلسطین که اخیرا به بزرگنمایی جنایات این کشور در خاک کشورهای همسایه علاقه‌مند شده‌اند، هر بار از شهادت ده‌ها رزمنده ضدداعش خبر می‌دهند. این‌بار هم این رسانه‌ها به نقل از گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» مدعی شده‌اند که 19 رزمنده پاکستانی، از جمله دو فرمانده ارشد لشکر زینبیون به شهادت رسیده‌اند. حملات امریکا به این منطقه برای ایذا و اختلال در روند پاکسازی منطقه از تروریست‌های داعش، بی‌سابقه نیست. سال گذشته سلسله حملات انتقامی که نهایتا به ترور سردار سلیمانی در بغداد و پس از آن حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد عراق، میزبان نیروهای امریکایی انجامید، از یک حمله هوایی امریکا به همین منطقه و هدف قرار دادن نیروهای حشدالشعبی در گذرگاه مرزی قائم آغاز شد. امریکا برای آنچه «نظارت بر رفتار ایران و متحدانش» توصیف می‌کند، یک پایگاه نظامی در بیابان‌های نزدیک البوکمال با عنوان تنف ایجاد کرده است؛ پایگاهی که حتی در زمان اوج ادعاهای دونالد ترامپ مبنی بر آمادگی برای عقب‌نشینی تمامی نیروهای امریکایی از سوریه هم، مقام‌های امریکایی قصد تخلیه آن و واگذاری‌اش به دولت سوریه را نداشتند. 
بهانه برای آتش‌افروزی جدید منطقه‌ای؟
اما حمله نیروهای رژیم اشغالگر سرزمین فلسطین به این نقطه از خاک سوریه کم‌سابقه است. البوکمال 500 کیلومتر با جولان اشغالی فاصله دارد و در شرقی‌ترین نقطه سوریه در مرز عراق قرار گرفته است. تا پیش از این رژیم اسراییل مدعی می‌شد که حملات تجاوزکارانه‌اش به دمشق و دیگر نقاط غرب سوریه را با هدف دفاع از «مرزهای شمالی» سرزمین اشغالی انجام می‌دهد، اما تجاوز تا عمق 500 کیلومتر خاک سوریه دیگر با چنین ادعایی توجیه‌پذیر نیست. کم نیستند کسانی که این اقدامات همزمان با سفر ادعای بنیامین نتانیاهو به عربستان سعودی را تلاشی برای تحریک نظامیان ایران و نیروهای متحد ایران برای جرقه زدن یک سلسله درگیری که به جنگ احتمالی نظامی میان ایران و اسراییل و عربستان منتهی شود، توصیف می‌کنند. یادداشت‌نویس بخش فارسی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه می‌نویسد: «تنها راهکاری که برای مقامات اسراییلی و سعودی که امروزه بر اثر شکست ترامپ یتیم شده‌اند باقی می‌ماند، این است که خود دست به کار شوند و شری به پا کنند تا بر اثر آن منطقه را به آتش بکشند و امریکای بایدن نتواند به آن راحتی که برخی تصور می‌کنند به سمت و سوی مصالحه با ایران قدم بردارد.» پایگاه خبری بیزنس‌اینسایدر هم به نقل از یک مقام بدون نام در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (NATO) از نگرانی مقام‌های امنیتی اروپایی از احتمال تصمیم عربستان سعودی و اسراییل برای آغاز یک جنگ با ایران می‌نویسد. این مقام ناتو به بیزنس اینسایدر گفته است: «نگرانم که سعودی‌ها و اسراییلی‌ها تصور کنند که یک رییس‌جمهور هم‌داستان در حال ترک کاخ سفید است و یک رییس‌جمهور متخاصم در حال ورود به این کاخ. آنها ممکن است تصور کنند این تحول باعث می‌شود که رویارویی ناگزیر شود. هر دو کشور تحت حاکمیت رهبرانی نابالغ اداره می‌شوند که مدت‌هاست در مورد ضرورت جنگ با ایران فریاد می‌زنند و خیلی محتمل است که آنها بر این باور موهوم باشند که نتیجه قطعی سیاست‌های دولت بایدن، حمله اتمی از سوی ایران به آنها خواهد بود.» هر چند مقام‌های سعودی هنوز دیدار ولیعهد این کشور با نخست‌وزیر اسراییل را تایید نکرده‌اند و نخست‌وزیر اسراییل هم در این مورد به سکوت و جواب سر بالا بسنده کرده است، اما وزرای کابینه او این خبر را تایید کرده‌اند. تزاچی هانگبی، وزیر امور شهرک‌نشینان کابینه نتانیاهو در پاسخ به رادیو عبری‌زبان کان که به ارتش اسراییل تعلق دارد در مورد موضوع دیدار نتانیاهو و بن‌سلمان گفت: «موضعش ایران، ایران و ایران بود. خیلی خیلی مهم است که یک محور برای منزوی کردن ایران ایجاد کنیم.» هنوز مشخص نیست که تشکیل این محور برای مقابله با ایران چه زمانی شکل خواهد گرفت و رژیم اسراییل تا چه اندازه قصد دارد اقدامات تحریک‌آمیز خود را در منطقه از مرزهای فلسطین اشغالی فراتر ببرد و به خاک عراق و ایران نزدیک کند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/433635/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

10 هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

فنلاند قواعد پناهندگی را تشدید می‌کند

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

سفر مقام‌های ارشد بلاروس به کره شمالی

گروه 7: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

درخواست وزرای خارجه گروه 7 از ایران و اسرائیل: از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنید

وضع بهداشتی وخیم فلسطینی‌ها در اردوگاه جبالیا

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق در مشهد، گرگان و کرمان

کرملین: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند

حاج‌علی‌اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

آذری جهرمی: در صورت اعلام جهاد توسط فرماندهی کل قوا، لباس سربازی خواهم پوشید

حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

باهنر: وحدت شکنی بلای مجلس است

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح

آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

لاپید: بن‌گویر با یک توئیت یک‌کلمه‌ای اسرائیل را مضحکه دنیا کرد

روایت خبرگزاری روسی از سخنان سفیر ایران درباره پاسخ قاطع ایران به حمله تل آویو

دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان

رئیس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

پکن: با هر رفتاری که تنش را در خاورمیانه زیاد کند مخالفیم

تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟

استقبال دامغانی‌ها از رئیس‌جمهور ساعاتی پس از زلزله

واکنش جالب شبنم مقدمی به آهنگ گل پامچال

مقامات اسرائیلی نمایش تمسخرآمیز ریزپرنده‌ها را پایان حمله به ایران اعلام کردند

واکنش جالب مردم اصفهان به هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده‌ توسط پدافند

واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان

آمریکا برای کمک نظامی به آرژانتین بودجه اختصاص داد

واکنش فرمانده ارتش به حادثه امروز صبح اصفهان

هاشمی‌طبا: اگر ریشه فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن واقعاً سخت است

چرا رسانه‌های غربی وقایع امروز ایران را بزرگنمایی کردند؟

واکنش انگلیس به حادثه اصفهان: کاهش تنش‌ها ضروری است

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

مسلمانان روهینگیایی در میانمار قربانی سربازگیری اجباری!

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان

مقابله پدافند هوایی با چند ریزپرنده در اصفهان سوژه فضای مجازی شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی