اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله وطن امروز/ هدیه به مردم یا کاسبی از تراکم‌فروشی؟! مقاله

سرمقاله وطن امروز/ هدیه به مردم یا کاسبی از تراکم‌فروشی؟!
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - وطن امروز / « هدیه به مردم یا کاسبی از تراکم‌فروشی؟! » عنوان یادداشت روزنامه وطن امروز به قلم میکائیل دیانی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
شوآف شهرداری با تبدیل پادگان 06 به بوستان ارتش و نکات پنهانی که بیان نمی‌شود
بعد از سال‌ها کشمکش بین ارتش و شهرداری، بوستان 06 ارتش که حدفاصل خیابان پاسداران تا بزرگراه شهید صیادشیرازی در یک مساحت 50 هکتاری قرار داشت به شهرداری سپرده شد و قرار است به پارکی بزرگ تبدیل شود اما هنوز کسی سوال نکرده که شهرداری تهران بودجه ساخت‌وساز این بوستان را از کدام محل تامین می‌کند؟!
به گزارش «وطن امروز»، شهریورماه سال 88 بود که قانون «فروش و انتقال پادگان‌ها و سایر اماکن نیروهای مسلح به خارج از حریم شهرها» به تصویب رسید و به موجب آن «وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مکلفند با درخواست ستاد کل نیروهای مسلح، دولت یا شهرداری‌ها (از طریق وزارت کشور) و در صورت موافقت فرماندهی کل قوا نسبت به فروش (از طریق مزایده یا توافق) و انتقال پادگان‌ها و سایر اماکن تحت تملک از محدوده شهرها به خارج از حریم آنها با توافق وزارت مسکن و شهرسازی یا شهرداری‌ها و یا سایر دستگاه‌های اجرایی اقدام نمایند. در ارتباط با اراضی وقفی نیز مطابق قوانین مربوط عمل می‌شود» و از همان زمان یکی از پادگان‌هایی که شهرداری اصرار جدی داشت از محدوده شهری خارج شود پادگان 06 ارتش در منطقه پاسداران تهران بود؛ پادگانی که با وسعت 50 هکتار فضای بزرگی در اختیار شهرداری قرار می‌دهد و همواره با مخالفت ارتش در این مورد مواجه بود. بالاخره بعد از سال‌ها کشمکش ارتش موافقت خود را با تحویل پادگان 06 به شهرداری اعلام کرد اما شهرداری اعلام نکرده است با کدام بودجه قرار است تغییر کاربری این پادگان را کلید بزند؟
* تبلیغات شهری برای اتفاقی که هنوز نیفتاده است!
شهرداری تهران و شورای شهر پنجم پایتخت شاید پرحاشیه‌ترین عملکرد اصلاح‌طلبان و حتی نماد ناکارآمدتری از دولت در نگاه مردم باشد؛ شورای شهری که 2 سال از دوران مسؤولیت خود را صرفا برای معرفی یک شهردار گذراند و در تمام این 2 سال در حال بازی اسم- فامیل با خیابان‌های شهر بود تا آنجا که برای این مسأله یک کمیسیون در شورای شهر تهران هم تشکیل داد(!) و در تمام این مدت هم تمام پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران بدون پیشرفت روی زمین مانده بود. اما این روزها شهرداری، شهر را از تبلیغاتی پر کرده که هنوز هیچ اتفاقی برای آن رقم نزده است. تبلیغات «بوستان به جای پادگان» در سطح شهر تهران پر شده است، درحالی که هنوز هیچ اتفاقی برای آن نیفتاده است و تنها تغییرات سندی و قانونی آن در حال انجام است. به نظر می‌رسد برای شورای شهری که به نماد ناکارآمدی برای مردم تبدیل شده است، شوآف حالا بیشتر از اصل کار برای مردم اولویت دارد، خاصه اینکه حالا سال آخر این شوراست و کمتر از یک سال دیگر آنها به رأی دوباره مردم خواهند نشست. 
* بودجه بوستان 06 از کجا تامین شده است؟
شهرداری نهاد عمومی غیردولتی است که در بودجه دولت‌ها جایی ندارد و باید خودش درآمدزایی داشته باشد و بر اساس درآمدهای کسب‌شده از خدمات شهری به هزینه برای شهر بپردازد. در این شرایط اتفاقات بزرگ غیرمنتظره‌ای که برای آن برنامه‌ریزی مالی نشده باشد، می‌تواند به چالشی برای شورای شهر و شهرداری‌ها بدل شود. پیروز حناچی از برنامه‌های کاری خود در زمان شهردار شدنش را تبدیل پادگان 06 به بوستانی برای استفاده عمومی اعلام کرده بود و تبلیغات شهری شهرداری نشان می‌دهد از فردا قرار است عملیات اجرایی تبدیل 35 هکتار از پادگان 06 به بوستان ارتش کلید بخورد اما هنوز بودجه برنامه‌ریزی شده برای این مسأله اعلام نشده است!
* برج‌سازی برای بوستان‌سازی؟!
سناریوهای مختلفی برای تغییر کاربری پادگان و تبدیل آن به بوستان ارتش وجود دارد اما انگار آنچه به واقعیت نزدیک‌تر است، فروش بخش زیادی از زمین‌های حاشیه‌ای پادگان و اجازه تبدیل آن به برج‌های تجاری و مسکونی و کسب درآمد برای تغییر کاربری پادگان به بوستان باشد. 
35 هکتار از مساحت پادگان 06 تبدیل به بوستان ارتش خواهد شد و پروپاگاندای رسانه‌ای حامی شهرداری از آن به عنوان هدیه شهرداری به مردم یاد می‌کند، درحالی که کسی درباره 15 هکتار باقیمانده سخنی به میان نمی‌آورد، 15 هکتاری که قرار است تبدیل به برج‌های تجاری و مسکونی شده و سود سرشاری برای شهرداری ایجاد کند که علاوه بر هزینه تغییر ساختار پادگانی، عایدی خوبی برای شهرداری باشد. 
مقامات شهرداری می‌گویند اجرای این طرح به 2/1 میلیون مترمربع تراکم نیاز دارد که بدان معنا خواهد بود بزرگ‌ترین تراکم‌فروشی تاریخ شهر تهران رخ خواهد داد و به موجب آن 30 هزار میلیارد تومان عایدی حاصل خواهد شد. 
خبرگزاری موج مدعی شده است «ارتش تنها در قبال موافقت شهرداری با ساخت چند ابر‌برج عظیم در 15 هکتار باقیمانده پادگان، با این واگذاری موافقت کرده و برای همین از این اقدام با عنوان شهرفروشی بی‌سروصدای شهرداری یاد شده است. بر اساس این اخبار، درصورت ساخت این برج‌ها در این محدوده شاهد تجمع جمعیتی بین 60 تا 100 هزار نفر خواهیم بود که می‌تواند برای منطقه پاسداران و خیابان گلستان که همواره از تراکم جمعیت و ترافیک رنج برده‌اند، فاجعه‌ای عینی تلقی شود».
آنچه پیش از این بین شهرداری و ارتش مورد توافق قرار گرفته بود، امکان بارگذاری ارتش در 6 هکتار از این 15 هکتار با متوسط طبقات 11و 12 طبقه بود اما با توجه به ثبت حدود 100 هزار مترمربع ابنیه ارزشمند، محدوده بارگذاری پیشنهادی از 6 هکتار به 9/2 هکتار کاهش پیدا کرد.
لذا با حجم جدید بارگذاری با کاهش« سطح اشغال» پیشنهاد افزایش حجم ارتفاع مطرح و تعداد طبقات در صورتی که ساختمان مسکونی باشد 40 طبقه، اداری 45 طبقه، گردشگری 17 طبقه، تجاری 6 طبقه و در طبقات منفی هر کدام، 2 طبقه خدمات و 8 طبقه پارکینگ پیش‌بینی شد. 
حالا شهرداری تهران باید پاسخ دهد بوستان ارتش قرار است هدیه‌ای به مردم باشد یا فضای سبز برج‌هایی که قرار است در اطراف آن سر برآورند؟!

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/431061/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد

سخنگوی وزارت خارجه: افکار عمومی جهان بیدار شده است

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

گسترش خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان

ادامه واکنش‌ها به سخنان جنجالی مدیر «نماوا»

«تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما

واکنش آمریکا به ادعاهای گروسی درباره برنامه هسته‌‌ای ایران

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

تعرض بیش از 430 شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی

اعتراف جالب خانم مجری جنجالی صداوسیما جلوی مردم

انتقاد پزشکیان به سکوت مجامع بین‌المللی درخصوص جنایات اسرائیل: چرا ککتان نمی‌گزد؟

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند

چهره ها/ نجم الدین شریعتی در چایخانه حرم امام رضا(ع)

آیت‌الله دوزدوزانی: آقایی که می‌خواهی روحانی باشی و جهنمی نباشی، مواظب باش کار عکس نشود

ویدئو مهسا جاور به مناسبت صعود تیم دو نفره روئینگ زنان ایران

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است

مهاجری خطاب به ذوالنور: از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب‌کشی کنید

گفت و گوی دو خواهر کول بر در سریال نون خ 5

اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد!

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری

نقوی حسینی: پایداری‌ها از اصطلاح «پشم» خیلی ناراحت شدند

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

آنچه امام علی (ع) به عقیل آموخت

علی لاریجانی پیام داد

اختلافی که پس از سال ها فیتیله اش روشن شد!

برخورد خشن با دانشجویان آمریکایی معترض به نسل‌کشی اسرائیل در غزه

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح

چهره ها/ واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات

ایران دفعه بعد، 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

پوستر جدید فیلم سینمایی سال گربه منتش شد

واکنش سردار فدوی درخصوص احتمال ورود سپاه به صنعت خودروسازی: هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کنیم

بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران ختم شد

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

تاکید روسیه و چین برآتش‌بس کامل و ارسال فوری کمک‌های انسانی به غزه

سرگشتگی و یاس یک فضانورد

پاکستان: سفر رئیسی به اسلام‌آباد موفقیت‌آمیز بود؛ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا

روسیه: توافقنامه‌های امنیتی با ایران و 3 کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌ شوند

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی