اخبار محرمانه

آخرين مطالب

اعضای انجمن زنان کارآفرین مطرح کردند؛

چالش‌های پیش روی کارآفرینی زنان معاونت امور زنان و خانواده

چالش‌های پیش روی کارآفرینی زنان
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -

از اعتیاد تا تفکرات زن‌ ستیز مردانی که نمی‌خواهند زنان «نان‌آور» باشند!
اعضای انجمن زنان کارآفرین کشور می‌گویند: ما در کارآفرینی با مشکلاتی مثل نگاه‌های تبعیض‌آمیز و تحریم روبرو هستیم ولی با وجود مشکلات فراوان همواره در زمینه شکوفایی اقتصاد گام‌ برداشته‌ایم.
موانع کسب و کار زنان چه در حوزه فرهنگی و چه در حوزه اقتصادی کم نیستند. «انجمن زنان کارآفرین» می‌کوشد تا در حوزه‌های مختلف، موانع پیش روی کارآفرینی زنان از راه بردارد و تجارب خود را به دختران جوان منتقل کند. به گفته زهره بهارلو از زنان فعال در حوزه کشاورزی، چالش‌ها و مشکلات کار در حوزه زنانی که به بازار کار روی می‌آورند، بسیار است. او هم مانند بسیاری از کارآفرین‌های دیگر اعتقاد دارد که تحریم‌ها در روند کار بسیار تاثیرگذار بوده و کارآفرینان را با مشکلات فروانی روبرو کرده است، با این وجود زنان کارآفرین جز تحریم با مسایل دیگری هم باید مقابله کنند.
کرونا، فرصتی برای رشد صنعت فناوری اطلاعات
بهناز آریا (رئیس کارگروه آی‌تی انجمن زنان مدیر کارآفرین) درباره راهکارهایی که می‌تواند بخشی از مشکلات پیش‌روی زنان کارآفرین را از میان بردارد، گفت: آی‌تی نسبت به صنایع دیگر، در دوران شیوع کرونا بسترساز بوده است و در تمامی صنایع نقش موثر دارد. کرونا فرصتی بود تا همه گروه‌ها خودشان را بر نیازمندی‌های بستر فناوری اطلاعات وفق دهند. شرکت‌های فناوری اطلاعات، می‌توانند فرصت‌های ایجاد شده در دوران کرونا را شناسایی کنند و صنعت آی‌تی کشور را رشد دهند.
وی با اشاره به مشکلات پیش‌روی این حوزه یادآور شد: فناوری اطلاعات با چالش‌هایی روبرو است، یکی از این چالش‌ها، تحریم است. مشکلاتی مثل عدم ورود تجهیزات و سرویس نگرفتن از عرضه‌کننده‌های خارجی از دلایل تحریم است که به مجموعه‌ها آسیب زده است. تحریم‌ها و گرانی قیمت ارز می‌تواند فاکتورهایی برای تولید و بومی‌سازی تجهیزات باشند. سختگیری‌های دولت در خصوص مالیات و گمرک از دیگر مشکلات شرکت‌های فناوری اطلاعات است. چالش فرهنگی، مهم‌ترین مشکل فناوری اطلاعات برای بهره‌گیری تمامی آحاد جامعه از آی‌تی است.
او افزود: فناوری اطلاعات مرز نمی‌شناسد. زنان استان‌های کم برخوردار می‌توانند صنایع دستی تولیدی خود را به وسیله آی‌تی به مشتریان عرضه کنند. زنان می‌توانند با فروش صنایع دستی، برای خود، خانواده و شهرشان درآمدزایی کنند. آنان می‌توانند با نگاه بلندمدت به ارزآوری نیز فکر کنند.
این کارآفرین گفت: قطعا برخی از مشاغل سنتی در آینده از بین خواهند رفت یا اصلاح خواهند شد. اگرچه برخی از مشاغل از بین می‌روند ولی مشاغل جدید وارد عرصه کار می‌شوند. روند تغییرات بسیار زیاد است و به همین دلیل نمی‌توانیم حدس بزنیم در آینده به کدام مشاغل نیاز داریم. مهارت‌اندوزی و انتقال تجربه مهم‌ترین نکته در عرصه یادگیری و آموزش است.
چالش‌های شغلی زنان بسیار زیاد است
نفیسه عروجی یکی دیگر از اعضای انجمن ملی زنان کارآفرین است. او نیز به مشکلات این حوزه اشاره کرده و گفت: اشتغال زنان، چالشی بزرگ است. تعداد کمی از زنان با محدودیت‌ها مبارزه کرده و کارآفرینی می‌کنند. قوانین نیز از زنان حمایت نمی‌کند. زنان شاغل در ایران نسبت به برخی کشورهای پیشرفته شرایط نامناسب تری دارند. اگرچه جنس آسیب در شهرهای کلان محدود به حقوق کاری، تعارض‌های جنسی و کلامی می‌شود ولی زنان در شهرهای مرزی آسیب‌های بدتری می‌بینند. ما در تمامی زمینه‌ها حتی کارافرینی با تفکر زن ستیز روبرو هستیم.
وی توضیح داد: ما در بخش زنان آسیب‌دیده در انجمن، بر اشتغال و کسب کارهای آنها تمرکز می‌کنیم. همسران زنان آسیب دیده عموماً باور دارند اشتغال و تولید محصولات از سوی زنان باعث می‌شود، زنانشان در مقابل آنها بایستد. این مردان ترجیح می‌دهند تا در مضیقه مالی باشند ولی همسرانشان کار نکنند. برخی از فعالیت‌های انجمن درخصوص زنان زندانی است.
او ادامه داد: ما گاه با زنان معتاد روبرو می‌شویم که خواهان کار بوده‌اند ولی از سوی همسر به دام اعتیاد افتاده‌اند. ما با مشکلات بسیاری در حوزه کارآفرینی زنان در لایه‌های متفاوت جامعه روبرو هستیم. متاسفانه برخی از زنان که برای اشتغال زنان قدم برمی‌دارند، خودشان هم با مشکلاتی روبرو می‌شوند.
این کارآفرین توضیح داد: متاسفانه مشکلات شغل زنان ریشه در گذشته دارد. زنان تهرانی در سال 1301 می‌توانستد معلم یا دعانویس شوند و اجازه فعالیت دیگری نداشتند. ما مشکلات فراوانی در حوزه فرهنگ داریم، ترویج فرهنگ جدید زمانبر است. ما در تمامی ابعاد برای اشتغال زنان تلاش می‌کنیم. یکی از برنامه‌های انجمن، ترویج خرد جمعی و کار کردن زنان در کنار هم است. امیدوارم نگاه مردان در خصوص اشتغال زنان تغییر کند و زنان بتوانند تاثیر بیشتری در حوزه اقتصاد داشته باشند.
دولت به تولیدکنندگان کمک کند
زهرا حسین پور یکی دیگر از زنان کارآفرین است. او که دبیر انجمن زنان مدیر کارآفرین است، اظهار داشت: کارگروه صنعت و تجارت انجمن زنان کارآفرین با مسئولین وزرات صنعت وتجارت جلسات بسیارزیادی برگزارکرده است و به دستاورهای مهمی رسیده است که امیدواریم با اجرایی شدن آنها گام مهمی در تسهیل دغدغه‌های زنان کارآفرین درحوزه صنعت و تجارت برداریم. «شامخ اقتصاد» یا همان PMI ، شاخصی برای توضیح رفاه زندگی است و درصنعت نیز کاربرد دارد. شامخ کل اقتصاد در مردادماه نسبت به تیرماه،0.96واحد بهبوداشته است ولی دربخش صنعت ریزش کرده است.
اوادامه داد: یکی از مشکلات ما تأمین مواد اولیه است. متأسفانه پالایشگاه‌های داخلی کشور با تولیدکنندگان همکاری نمی‌کنند و مواد اولیه را در موعد مناسب در اختیار آنها قرار نمی‌دهند. وقتی مواد اولیه در دسترس تولیدکنندگان نباشد، آنها به ناچار وارد بازار واسطه‌ای می‌شوند. حال آنکه دولت می‌تواند با مساعدت خود، این مشکل را حل کند.
این کار آفرین توضیح داد: من همیشه یاد این جمله «جاشوا دیویدسون» از کارآفرینان مطرح دنیا می‌افتم که می‌گوید: بارها از دیگران شنیده‌ایم «چقد خوش شانسی که مجبور نیستی روزی 8 ساعت کارکنی» این جمله کأملا درست است. من خوشبختم چون به جای روزی 8 ساعت کار از وقتی چشمانم باز می‌شود، کار می‌کنم وقتی هم چشمانم را می‌بندم در رویاهایم در جستجوی فرصت‌های کسب و کار هستم. کارآفرینی یک سبک زندگی است و نه راهکاری برای ایجاد کسب و کار.
وی در پایان گفت: درنهایت با توجه به چالش‌های موجود، راهکارهایی برای بهبود در توسعه کارآفرینی زنان از طرف انجمن زنان کارآفرین با حضور فعال کمیته‌هاو کارگروه‌های مختلف پیشنهاد می‌شود که ایجاد نگرش مثبت نسبت به کارآفرینی زنان با کمک تقویت الگوهای مهارتی مدیریت کسب و کارها وکمک به ایجاد زیرساخت برای پایگاه اطلاعاتی زنان کارآفرین، از جمله این راهکارهاست.
منبع: ایلنا

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/430141/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد

تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

افزایش 23 درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در 1402

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده

آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

برداشت 750 هزار بشکه نفت با تفکیک‌گرهای سیار در نفت و گاز گچساران

قیمت نفت بالای 90 دلار ایستاد

پیشتازی نفت و گاز مارون در دستاوردهای فنی بار اول

بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مجری جنجالی روی آنتن زنده پابرهنه شد/ ویدئو

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی: «نور نیوز» ارگان رسانه‌ای شورا و دبیرخانه نیست

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند

انجام موفقیت‌آمیز 2 هزار و 200 کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

31 فروردین آخرین مهلت هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه "طنزپهلو"

قیمت نفت کاهش یافت

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی