اخبار محرمانه

آخرين مطالب

خبری از تعطیلی پایتخت نیست! تحلیل ویژه

خبری از تعطیلی پایتخت نیست!
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - فرارو /متن پیش رو در فرارو منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
با ادامه وضعیت بحرانی تهران و آمار‌های باورنکردنی مرگ‌و‌میر و ابتلا، برخی مسئولان، کارشناسان و فعالان اجتماعی معتقدند که دولت به سرعت باید در پایتخت تعطیلی عمومی طولانی مدت اعلام کند تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود. با این حال ستاد ملی کرونا مخالف این تصمیم است. امروز رییس جمهور اعلام کرد که با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا از روز چهارشنبه به مدت 10 روز محدودیت‌های تازه‌ای در مراکز 25 استان و 46 شهرستان کشور اعمال خواهد شد. پس فعلا خبری از تعطیلی نیست.
 ستاد ملی کرونا دو هفته پیش اعلام کرد برای 43 شهر محدودیت‌های شدیدی وضع کرده است، شهرستان‌هایی که به شدت درگیری بیماری بودند. اما برای پایتخت این محدودیت‌ها صرفا برای مراکز فرهنگی، هنری، آموزشی و ورزشی بود. همچنین برای 50 درصد کارمندان هم دورکاری در نظر گرفته شد.
از طرف دیگر اعلام شد افراد و سرنشینان بدون ماسک خودرو‌ها جریمه می‌شوند، البته این تصمیم ناقص اجرا شد چرا که ضمانت اجرایی ندارد، فقط امکان جریمه سرنشینان بدون ماسک وجود دارد و افراد بدون ماسک را نمی‌توان جریمه کرد.
در کل این تصمیمات تاثیر چندانی نداشت و موج سوم پاندمی با سرعت تمام کشور را فراگرفت، به گونه‌ای آمار جانباختگان از 400 نفر در یک روز هم عبور کرد.
حالا تصمیم تازه ستاد این است که محدودیت‌های شدید در 46 شهر و 25 مرکز استان اعمال شود و محدودیت‌های 43 شهری که پیشتر اعلام شده بود تمدید گردد. این محدودیت‌ها از روز چهاشنبه تا روز جمعه هفته آینده اجرا می‌شود. هنوز جزییات محدودیت‌ها روشن نشده، اما آنگونه که روحانی می‌گوید "فعالیت‌های 3 و 4 که عمدتاً فعالیت‌های آموزشی است و یا به مناسبت‌های مختلف تجمع است، برای آن 10 روز ممنوع می‌شود."
افزایش درخواست‌ها برای تعطیلی تهران
تهران کانون اصلی شیوع ویروس است. براساس گزارش‌ها حدود نیمی از جان باختگان کرونا در تهران است. در همین حال خبر‌های تکان‌دهنده‌ای که از بهشت زهرای تهران گویای آن است که افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا باعث شده که سالن‌های تطهیر دیگر پاسخگوی این حجم مراجعه نباشند.
بر اساس گزارش شهرما، از یک هفته قبل تعداد جنازه‌های ورودی به بهشت زهرا بیش از ظرفیت سالن‌های تطهیر و پرسنل شاغل در آن است و مسئولان مجبورند تعدادی از جنازه‌ها را در سوله‌های مدیریت بحران نگهداری کنند.
طبق این گزارش، جنازه‌های فراتر از ظرفیت در سوله بحرانی که در نزدیکی ایستگاه مترو حرم مطهر قرار دارد، نگهداری می‌شود تا پس از شست‌وشو توسط افراد داوطلب در ساعات عصر و شب، برای دفن در روز بعد آماده شوند.
شاید به همین دلیل است که محسن هاشمی رییس شورای شهر پایتخت پیشتر خواستار اعلام دو هفته تعطیلی درتهران شده بود.
پس از این درخواست هاشمی اخیرا جلسه کمیته بررسی مشکلات حوزه سلامت استان تهران با حضور انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران، عبدالحسین روح‌الامینی، اقبال شاکری و زهره الهیان اعضای کمیته سلامت مجمع نمایندگان تهران، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ و رؤسای 3 دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاون شهردار تهران روز گذشته برگزار شد. اعضای جلسه کمیته بررسی مشکلات حوزه سلامت استان تهران با تأکید بر اتخاذ تصمیمات فوری، با در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی درباره تعطیلی 2 هفته‌ای استان تهران موافقت کردند.
اعضا قطع زنجیره کرونا و ایجاد فرصتی برای بازسازی توان مدافعان سلامت را در گرو تعطیلی 2 هفته‌ای تهران دانستند.
همچنین در این جلسه مقرر شد رایزنی‌های فوری برای تحقق تعطیلی تهران و جلوگیری از شیوع بیش از پیش کرونا انجام شود. در اختیار قرار دادن اقلامی مانند ماسک رایگان و کمک‌رسانی محله به محله با استفاده از ظرفیت نیرو‌های جهادی، نیروی انتظامی و بسیج نیز از دیگر تأکیدات اعضای جلسه کمیته بررسی مشکلات حوزه سلامت استان تهران بود.
اقبال شاکری عضو این کمیته در این باره گفت: "در این جلسه از تمام صنوف و مسؤولان مختلف نماینده‌ای حضور داشت و تصمیم گرفته شد که برای قطع زنجیره انتقال، تهران 3-2 هفته تعطیل شود. " او افزود: «اگر دولت زیر بار تعطیلی تهران نرود، از مراجع بالاتر برای تعطیلی تهران اقدام می‌کنیم. همچنین دولت باید در زمان تعطیلی از صنوف حمایت کند.»
در همین حال روزنامه همشهری هم نظرسنجی از تعداد از کارشناسان و فعالان اجتماعی و نمایندگان اصناف مختلف منتشر کرده که نشان مید هد 53 درصد ان‌ها معتقدند باید تهران تعطیلی شود. 14 درصد معتقد به ادامه روند فعلی محدودیت‌ها هستند. 20 درصد معتقد به محدیودیت‌ها شدید آمد و رفت و برخورد‌های پلیسی و انتظامی اند. 13 درصد هم می‌گویند در شرایط فعلای تحریم اعمال این محدودیت‌ها به نفع اقتصاد کشور نیست.
با وجود درخواست‌های فراوان برای تعطیلی شهر تهران، اما ستاد ملی کرونا مخالف تعطیلی است، قابل پیش بینی است که نگرانی بیشتر دولت این است که تعطیلی پایتخت به معیشت مردم نه تنها در تهران بلکه در دیگر شهر‌ها هم ضربه می‌زند. ناظران می‌گویند بزرگترین منتقد این کار هم شخص رییس جمهور است.
اما تقاضای تعطیلی پایتخت به مدیران رده بالای وزارت بهداشت هم رسیده است.
مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، در این رابطه گفت: «من شنیدم که دولت گفته بود همه جا باید برای یک هفته تعطیل باشند، اما دیدم مغازه‌ها در خیابان‌ها باز هستند، شاید قرار است بعدا تعطیلی اجرا شود. بالاخره باید چنین اتفاقی رخ بدهد و مدارس، دانشگاه‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و ... حداقل برای یک هفته تعطیل شوند تا آمار کمی پایین بیاید، چون وضعیت خیلی وحشتناک است و اصلا در بیمارستان‌ها جا نیست.»
پیشنهاد‌ها برای افزایش تست کرونا
در همین رابطه کارشناسان می‌گویند باید تست‌های کرونا نیز در تهران افزایش یابد تا هم آمار دقیق تری به دست بیاید و هم شناسایی بیماران سریعتر انجام شود.
علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: "پیشنهاد ما به ستاد مقابله با کرونا این بوده است که تست پی سی آر رایگان شود و یا با حداقل قیمت در مراکز جامع سلامت ارائه داده شود تا آمار‌ها واقعی‌تر شوند که البته این پیشنهاد در ستاد تصویب شده و ما منتظر تأمین مالی آن از سوی رئیس جمهور هستیم."
هر چه تست‌های افزایش یابد و غربالگری‌ها بیشتر شود بهتر می‌توان ویروس را کنترل کرد. علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران در این باره گفت: "اگر تست‌های کرونا افزایش نیابد، با هجوم یکباره بیماران به مراکز درمانی مواجه خواهیم شد. پس از شناسایی بیماران کرونایی، افراد در ارتباط با او هم باید شناسایی شوند تا بتوان آلودگی ناشی از ویروس «کووید-19» را در جامعه کاهش داد و زنجیره انتقال بیماری را شکست. اگر به اندازه کافی آزمایش انجام نشود، تعداد مبتلایان بیشتر و هجوم یک باره بیماران موجب می‌شود تیم درمان نتواند این بیماران را بدرستی اداره کند."

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/412563/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد

تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

افزایش 23 درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در 1402

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده

آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

برداشت 750 هزار بشکه نفت با تفکیک‌گرهای سیار در نفت و گاز گچساران

قیمت نفت بالای 90 دلار ایستاد

پیشتازی نفت و گاز مارون در دستاوردهای فنی بار اول

بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مجری جنجالی روی آنتن زنده پابرهنه شد/ ویدئو

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی: «نور نیوز» ارگان رسانه‌ای شورا و دبیرخانه نیست

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند

انجام موفقیت‌آمیز 2 هزار و 200 کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

31 فروردین آخرین مهلت هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه "طنزپهلو"

قیمت نفت کاهش یافت

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی