اخبار محرمانه

آخرين مطالب

رقابت شانه به شانه در فلوریدا و تگزاس ادامه دارد تحلیل ویژه

رقابت شانه به شانه در فلوریدا و تگزاس ادامه دارد
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - اعتماد /متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
همه‌ چیز به شب انتخابات بستگی دارد؛ این تنها توصیفی است که می‌توان در خصوص وضعیت کنونی دو کاندیدا و پیش‌بینی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در امریکا مطرح کرد، چرا که رقابت در بسیاری از ایالت‌های تأثیرگذار به اندازه‌ای نزدیک است که هیچ نظرسنجی علمی و دقیقی هم قادر نیست نتیجه نهایی را حدس بزند. در فلوریدا میانگین نظرسنجی‌ها از برتری 1.2 درصدی بایدن حکایت دارند، در نوادا بایدن با 4 درصد اختلاف پیشتاز است، در ویسکانسین برتری کاندیدای دموکرات‌ها به 6.4 درصد می‌رسد، در پنسیلوانیا اختلاف بایدن با ترامپ 4.3 درصد است و در میشیگان نیز فاصله دو کاندیدا 6.5 درصد به نفع بایدن است. با این همه، آمارها به اندازه‌ای به حاشیه خطای نظرسنجی‌ها نزدیک است و احتمالات متفاوتی در خصوص رای‌دهندگان وجود دارد که عملا هر سناریویی امکان‌پذیر است. 
رقابت نزدیک دونالد ترامپ و جو بایدن در ایالت‌های تاثیرگذار میدان نبرد باعث شده تا کارزار انتخاباتی دو کاندیدا نهایت تلاش را برای جذب آرای اقشار مختلف در این ایالت‌ها به کار ببندند. هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان می‌کوشند با جذب آرای رای‌دهندگان لاتین‌تبار که اغلب محافظه‌کار هستند، گامی برای پیروزی در ایالت‌های مهم بردارند. رای این لاتین‌تبارها می‌تواند سرنوشت انتخابات در ایالت‌هایی نظیر تگزاس و پنسیلوانیا را که رقابت در آنها به صورت شانه به شانه در جریان است، تعیین کند و از همین رو هم جو بایدن و هم دونالد ترامپ این روزها برنامه‌هایی در راستای جذب آنها تدارک دیده‌اند.
روز پنجشنبه کارزار انتخاباتی ترامپ تبلیغات تلویزیونی متنوعی را در ایالت‌های میدان نبرد کلید زد که مستقیما لاتین تبارها را هدف می‌گرفت و به آنها وعده‌هایی در خصوص وضعیت زندگی مهاجران لاتین تبار در صورت تداوم ریاست‌جمهوری ترامپ و همچنین سیاست‌های سختگیرانه او در قبال کشورهایی نظیر ونزوئلا و کوبا می‌داد. در یکی از این تبلیغ‌ها فردی لاتین تبار می‌گوید «ما خانه و زندگی‌مان را رها کرده‌ایم تا اینجا رویای امریکایی را زندگی کنیم و آینده‌ای بهتر بسازیم اما حالا کرونا مانع ما شده است و می‌خواهیم مانند رییس‌جمهور ترامپ و همراه با او بر کرونا غلبه کنیم.» کارزار بایدن نیز از مدت‌ها پیش با صرف‌ بودجه‌های تبلیغاتی زیاد تلاش دارد تا آرای این قشر را از آن خود کند.
32 میلیون لاتین تبار واجد شرایط
بر اساس یافته‌های آماری موسسه نظرسنجی پیو، 32 میلیون لاتین تبار می‌توانند در انتخابات 2020 رای خود به صندوق بیندازند و وزن جمعیتی این قشر در ایالت‌هایی مانند آریزونا، نوادا، میشیگان، کارولینای شمالی، تگزاس و پنسیلوانیا به اندازه‌ای است که تغییر نظرشان به نفع یک کاندیدا می‌تواند شرایط را برای کاندیدای رقیب بسیار سخت کند. به نوشته واشنگتن پست، به رغم این اهمیت بسیاری از لاتین تبارها از رقابت‌های سیاسی دورند و تحقیقات علمی نیز نشان می‌دهد که اطلاعات چندانی از روند رای دادن (پستی و زودهنگام) ندارند. نگاه‌های متفاوت و متکثری نیز در میان آنها وجود دارد اما آرای مردد اکثریت جمعیت لاتین تبارها را تشکیل می‌دهند. ادگار فلورس، تحلیلگر و استراتژیست دموکرات در نوادا در این باره می‌گوید: «تحلیلگران هیچگاه به سوی پیش‌بینی آرای لاتین‌ها نمی‌روند چرا که نمی‌توانند فضای فرهنگی و سیاسی میان آنها را درک کنند. لاتین‌ها مانند یک راز هستند که هر بار به ‌طور متفاوتی عمل می‌کنند و همین مساله آنها را غیرقابل پیش‌بینی می‌کند».
اهمیت لاتین تبارها در انتخابات امریکا از این زاویه نیز قابل اشاره است که عدم رای دادن آنها به صورت پستی و زودهنگام باعث می‌شود، نتایج و آمارهای به دست آمده از این آرا همچنان غیرقابل استناد باشند. در حال حاضر بر اساس آمارهای منتشر شده از انتخابات‌های زودهنگام و پستی با اختلاف قابل توجه نسبت به جمهوری‌خواهان در ایالت‌های کلیدی پیشتازند اما تا زمانی که لاتین تبارها رای خود را به صندوق نینداخته باشند و میزان مشارکت آنها مشخص نشده باشد، معلوم نیست پیروز انتخابات چه کسی خواهد بود.
نظرسنجی‌های فدرال و تداوم برتری بایدن
نظرسنجی جدید شبکه خبری سی‌ان‌ان نشان می‌دهد، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا مقابل ترامپ پیشتازی 12 درصدی در سطح ملی دارد. معاون سابق رییس‌جمهوری امریکا در نظرسنجی سی‌ان‌ان 54 درصد از حمایت رای‌دهندگان احتمالی را به دست آورد و ترامپ با 42 درصد از او عقب ماند. این شکاف عمیق‌تر از چیزی است که اکثر نظرسنجی‌ها در سطح ملی نشان می‌دهند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر رای‌دهندگان تصمیم خودشان را گرفته‌اند؛ تنها 4 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که به نامزد دیگری رای می‌دهند، به هیچ کدام از این نامزدها رای نمی‌دهند یا هیچ نظری ندارند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که جو بایدن دموکرات با حمایت بیشتری در سراسر این کشور به نسبت هیلاری کلینتون در سال 2016 به استقبال روز انتخابات سوم نوامبر می‌رود. بایدن از سال گذشته در تمامی نظرسنجی‌های سی‌ان‌ان پیشتاز بوده است. بایدن پیشتازی 61 درصد مقابل 37 درصد در میان زنان و 71 به 24 درصد در میان رای‌دهندگان غیرسفیدپوست را دارد. در همین حال جو بایدن یک درصد در میان رای‌دهندگان مرد و دو درصد در میان رای‌دهندگان سفیدپوست عقب است که این فاصله جزو حاشیه خطای این نظرسنجی است. بایدن همچنین از پیشتازی 65-44 در میان سالخوردگان (گروهی که به شکل سنتی متمایل به جمهوری‌خواهان است) برخوردار است و این می‌تواند نقشی کلیدی در ایالت‌های سرنوشت‌ساز مثل آریزونا و فلوریدا ایفا کند. جو بایدن همچنین یک نرخ محبوبیت کاملا مثبت دارد؛ 55 درصد از رای‌دهندگان احتمالی گفتند که دیدگاه مثبتی به او دارند و 42 درصد هم نظر مساعد ندارند. میزان محبوبیت ترامپ هم 42 درصد شد و 55 درصد عملکرد ریاست‌جمهوری او را تایید نکردند. نظرسنجی سی‌ان‌ان از 886 رای‌دهنده احتمالی بین 23 تا 26 اکتبر انجام شد و حاشیه خطای آن مثبت و منفی 3.8 درصد است.با این حال نتایج میانگین نظرسنجی‌ها در سطح ملی کمی متفاوت است. بر اساس میانگین نظرسنجی RCP، بایدن در سطح ملی با اختلاف 7.6 درصد آرا نسبت به ترامپ پیشتاز است. او با 51.2 درصد در برابر ترامپ با 43.6 درصد پا به انتخابات می‌گذارد و امید زیادی برای پیروزی نهایی دارد. بر اساس میانگین نظرسنجی‌های Five Thirty Eight نیز برتری بایدن به 8.8 درصد می‌رسد که هنوز با برتری دو رقمی او در نظرسنجی سی‌ان‌ان فاصله دارد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/412075/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بن‌گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد

فرصت مذاکره؟

گاف جدید بایدن را ببینید!

داماد گرفتنش هم دردسره

اژه‌ای خطاب به مسئولان قضائی: تلاش خود را در جهت امنیتِ روان، جان و مال مردم معطوف دارید

اوکراین: اگر در برابر روسیه شکست بخوریم، «جنگ جهانی سوم» شروع خواهد شد

متفکر آمریکایی: چگونه بایدن به آتش جنگ در خاورمیانه دمید؟

کامرون خطاب به رژیم صهیونیستی: درگیری را تشدید نکنید

چین: از عضویت رسمی فلسطین در سازمان ملل حمایت خواهیم کرد

رحیم‌پور ازغدی: این اولین‌بار است که اسرائیل تودهنی می‌خورد

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه

شوخی «نون خ» با تابلوهای روزشمار اتمام پروژه

از مادر اصرار، از ارسطو انکار!

شبکه «ای بی سی» آمریکا: پاسخ‌های بالقوه اسرائیل به ایران بین حمله به نیرو‌های نیابتی تا تهاجم سایبری است

واکنش جدید آمریکا و اروپا به پاسخ موشکی ایران

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

نیویورک تایمز: حمله ایران پیروزی بزرگ منطقه‌ای بود

دام تل‌آویو برای واشنگتن

عضو اتاق بازرگانی: 30 درصد تولید برق دنیا از تجدیدپذیر است که در ایران این عدد 1.3 درصد است

مگه تو کلئوپاترایی انقدر عروسیت طول می‌کشه!

فیلم‌های سینمایی تلویزیون در آخرین روز‌های فروردین

هشدار درباره توطئه جدید اشغالگران علیه مسجدالاقصی

ترامپ: باید از شر بایدن خلاص شویم

رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

فارن‌پالیسی: ایران قادر بود تل‌آویو را هم بزند اما خویشتنداری کرد

میم مثل ماه، میم مثل مادر

امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است

نماینده مشهد در مجلس هفتم خطاب به دیگر نمایندگان: سیگار نکشید

تحریم جدید، فیک یا واقعی؟

تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت

بُرد ژئوپلیتیک ایران

اقتصاد ژاپن خوش رنگ شد

ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال 1402

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

حزب‌الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» را منتشر کرد

روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد

بورل: اوکراین و اسرائیل مثل هم نیستند

حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

گزارش یونیسف از آمار تعداد کودکان کشته شده در جنگ غزه

فکر کن بچه ات صبح باهات صبحانه بخوره بره دیگه هیچ وقت برنگرده

تنها دلخوشیم شده لذت بردن از لذت دیگران

پارازیت و تورم کار ایناست؟!

امیر موسوی: جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود

رئیس موسسه «شورای روابط خارجی آمریکا»: اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد

افشاگری مجری زن صداوسیما از بدقولی یک نماینده ردصلاحیت شده مجلس

دور دوم انتخابات در تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود

مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد

تو روزای بدم کنارم نبودی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی