اخبار محرمانه

آخرين مطالب

تراژدی غرق شدن خانواده 5 نفره ایرانی در راه پناهنده شدن به انگلیس / کانال مانش کجاست و چرا مهاجران آنجا را برای رسیدن به انگلیس انتخاب می‌کنند؟ / آمارهایی از مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور فرهنگی اجتماعی

تراژدی غرق شدن خانواده 5 نفره ایرانی در راه پناهنده شدن به انگلیس / کانال مانش کجاست و چرا مهاجران آنجا را برای رسیدن به انگلیس انتخاب می‌کنند؟ / آمارهایی از مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - صبح روز سه شنبه 6 آبان 99 یک خانواده ایرانی که قصد داشتند با قایق خود را به انگلیس برسانند، در کانال مانش غرق شدند. این قایق که در نزدیکی شهر دانکرک فرانسه دچار حادثه شد، 19 سرنشین داشت. این 5 نفر رسول ایران‌نژاد (35 ساله)، همسرش، شیوا محمدپناهی (35 ساله) و فرزندان: آنیتا (9 ساله)، آرمین (6 ساله) و آرتین (15 ماهه) هستند. این خانواده اهل روستای گلینه از توابع سردشت آذربایجان غربی بودند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بردیا دانش / سرویس سیاسی «انتخاب»: صبح روز سه شنبه 6 آبان 99 یک خانواده ایرانی که قصد داشتند با قایق خود را به انگلیس برسانند، در کانال مانش غرق شدند. این قایق که در نزدیکی شهر دانکرک فرانسه دچار حادثه شد، 19 سرنشین داشت.
گفته می‌شود شرایط آب و هوایی این گذرگاه آبی مناسب نبوده و همین عامل حادثه بوده است. یک قایقران انگلیسی که شاهد غرق شدن قایق بود این حادثه را به مقام‌های مسئول اطلاع داد. متعاقب این اطلاع رسانی کشتی‌های فرانسوی و یک هلیکوپتر ارتش بلژیک وارد عمل شدند.
خانواده ایرانی که در این حادثه جان باختند، شامل یک مرد و همسرش به همراه 3 فرزند کم سن و سالشان بودند. پیکر همه این افراد به جز فرزند سوم و کوچکتر پیدا شده است. این 5 نفر رسول ایران‌نژاد (35 ساله)، همسرش، شیوا محمدپناهی (35 ساله) و فرزندان: آنیتا (9 ساله)، آرمین (6 ساله) و آرتین (15 ماهه) هستند. این خانواده اهل روستای گلینه از توابع سردشت آذربایجان غربی بودند. این حادثه در روزنامه‌های انگلیسی نیز به طور گسترده پوشش داده شد. 4 روزنامه چاپ لندن، عکس این افراد را در صفحه اول خود منتشر کردند.

اخبار محرمانه


کامال مانش کجاست؟
کانال مانش که انگلیسی‌ها به آن کانال انگلیس می‌گویند قسمتی از اقیانوس اطلس است که این اقیانوس را به دریای شمال پیوند می‌دهد و در جنوب انگلیس و شمال فرانسه قرار دارد. تنگ‌ترین بخش این کانال که در واقع در آنجا، انگلیس و فرانسه نزدیکترین فاصله را به هم دارند، در تنگه دوور است که 34 کیلومتر دارد.
تونل 50 کیلومتری کانال مانش که با یک ریل آهن بندر پادوکاله فرانسه را به شهرک فوکستون انگلیس متصل می‌کند در زیر کف دریا در همین منطقه قرار دارد.
چند مهاجر در 2020 غرق شده اند؟
براساس آمار سازمان بین‌المللی مهاجرت، درهشت ماهه اول سال جاری (2020)، 554 نفر در راه رسیدن به اروپا جان داده‌اند که البته بخش عمده آن‌ها مربوط به دریای مدیترانه است. البته این آمار در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

اخبار محرمانه


چرا کانال مانش؟
در سال 2015، اگرچه تلاش پناهجویان برای عبور از کانال مانش با سوارشدن روی کامیون‌ها یا وسایل نقلیه دیگر برای رسیدن به بریتانیا، کار متداولی بود، ولی رقم بالایی نبود. ولی از سال 2018، شمار مهاجرانی که سعی می‌کنند با استفاده از قایق‌های کوچک از کانال مانش بگذرند، بالا رفته است.
در سال 2020، تاکنون چهار هزار و 500 نفر با بیش از 350 قایق موفق شده‌اند از طریق این کانال خود را به بریتانیا برسانند. در ششم اوت امسال، 235 نفر در یک روز وارد شدند.
به نظر می‌رسد که افزایش نیرو‌های امنیتی در بندرگاه‌ها برای بازرسی وسایل نقلیه‌ای که از فرانسه وارد می‌شوند، باعث شده است که قاچاقچیان و افراد تلاش کنند که راه بسیار پرمخاطره کانال مانش را با قایق طی کنند، مسیری که پرترافیک‌ترین و شلوغ‌ترین خط کشتیرانی در دنیاست.
چند ایرانی در خارج از کشور زندگی می‌کنند؟
آمار ایرانی‌های دنیا از 2.7 میلیون تا 7 میلیون نفر متفاوت است. این اختلاف به ایرانیانی مربوط است که مثلا در کشور‌های خارجی متولد شده اند و یا تابعیت دوگانه دارند و در نتیجه گاهی در آمار جمعیتی کشور‌های مقصد شمارش می‌شوند نه مهاجران.
براساس آمار‌های بین‌المللی، کل مهاجران ایرانی ساکن در خارج از کشور با روندی افزایشی از 691 هزار نفر در سال 1990 به بیش از 2.7 در سال 2019 رسیده است.
براساس آمار‌های سازمان‌ملل در دوره مذکور، نسبت جمعیت مهاجران بین‌المللی ایرانی از کل مهاجران بین‌المللی در جهان در سال 2017، 2018 و 2019 افزایش یافته است.
به ترتیب کشور‌های آمریکا، کانادا، آلمان، بریتانیا و سوئد بیشترین تعداد مهاجران ایرانی را در خود اسکان داده‌اند و جمعیت مهاجران ایرانی ساکن در پنج کشور مذکور بیش از 70 درصد جمعیت مهاجران ایرانی مقیم خارج از کشور را تشکیل می‌دهند. البته امارات نیز مهاجران ایرانی زیادی دارد که گاهی با آمار‌های مختلف گاهی حتی در رتبه دوم نیز شمرده می‌شود. در سال‌های اخیر کشور‌های ترکیه و آذربایجان نیز به مقصد پرتکرار ایرانی‌ها تبدیل شده اند.
افزایش مهاجرت
بنابر آمار رسمی آمار مهاجرت ایرانی‌ها از 11 سال گذشته شتاب گرفته و اگرچه در مقطعی کندتر شده، اما دوباره اوج گرفته. در سال‌های اخیر وضعیت اقتصادی به ویژه اوضاع اقتصادی سال‌های 91 و 97 علت بسیاری از مهاجرت‌ها را تشکیل می‌دهد. مثلا طبق تازه‌ترین آمار اداره مهاجرت کانادا، 800 هزار ایرانی تبار در کانادا زندگی می‌کنند و معاون وزیر خارجه ایران هم به تازگی گفته در سال‌های اخیر 400 هزار ایرانی مقیم کانادا شده اند. به بیان دیگر، نصف ایرانی‌های ساکن کانادا در همین چند سال اخیر به این کشور رفته اند. این در حالی است که طبق آمار تا سال 1370، فقط 24 هزار کانادایی متولد ایران در این کشور زندگی می‌کردند.
سرمایه و شغل
96 درصد مهاجران ایرانی شاغلان ماهر هستند. از طرفی، براساس آمار‌های OECD در سال‌های 2017 تا 2018، بیش از 50 درصد از مشاغل دراختیار ایرانیان مهاجر به سطح مهارت بالا نیاز داشته است.
براساس برآورد مجید حلاج زاده، دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در سال 1397، حدود 7 میلیون ایرانی در خارج از کشور با سرمایهٔ حدوداً 24 هزار میلیارد زندگی می‌کردند. موفق‌ترین گروه ایرانیان مهاجر، ایرانیان کالیفرنیا ذکر شده‌اند که به عنوان یک گروه تأثیرگذار مورد توجه جامعه میزبان قرار گرفته و در سیاستگذاری‌های این ایالت نقش مهمی دارند.
از طرفی، بسیاری از ایرانیانی که به کانادا می‌روند، یا نخبه علمی اند یا سرمایه گذار اقتصادی. این موضوع به دلیل شرایطی است که کانادا معمولا برای پذیرش مهاجر اعمال می‌کند. سال 95، برخی منابع آمریکایی اعلام کردند ایران سالانه 60 میلیارد دلار از فرار مغز‌ها زیان می‌بیند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/411340/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات روند سرمایه گذاری خارجی در یک دهه اخیر

ادعای بایدن: کشورهای عربی برای به رسمیت شناختن اسرائیل آماده‌اند

ماجرای سیلی خوردن بازیگر «زیرخاکی» از استاد سمندریان

روایت فرمانده نیروی دریایی ارتش از توطئه دشمنان با استفاده از روش‌های جاسوسی و نفوذ

واکنش مقام دولت رئیسی به اظهارات اخیر روحانی: همین دروغگویی‌هاست که باعث رد صلاحیت می‌شود

اهمیت اوپنهایمر و ارتباطش با حوادث غزه چیست؟

اجتماع ضدصهیونیستی در حمایت از مردم غزه در مشهد

مقام ارتش: ردپای برخی کشور‌های اسلامی را در تجاوز اسرائیل به فلسطین شاهد هستیم

نسل طلایی دهه 60 تلویزیون به بیان مدرس

نظر رئیس کمیسیون تلفیق در مورد تفکیک حوزه‌های انتخابیه بزرگ

افزایش فروش نفت و بازگشت منابع ارزی با تلاش‌های وزارت نفت

گام‌های رو به‌ جلو صنعت پالایش ایران در 1402 چه بود؟

تصاویری از نتیجه حملات موشکی حزب‌الله به کریات شمونا

تصویر کمتر دیده شده از سعید راد و ملک مطیعی قبل از ممنوع الفعالیتی

قرن حاضر؛ ظهور آسیا و افول غرب

آخرین وضعیت قیمت روغن در بازار

زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان در سال 1403

ماجرای به نتیجه نرسیدن تولید خودروی هیبریدی در داخل از زبان میرسلیم

کودک اهل غزه: اسرائیلی ها حتی به مهدکودک ما هم رحم نکردند

وقتی یوسف تیموری رفیقش به روز سیاه مینشونه

اعلام برنامه‌های شب قدر در حرم امام؛ اژه ای و رئیسی سخنرانی می‌کنند

بازخوانی وضعیت بازار مسکن در سالی که گذشت

تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته

ادامه تجمعات ضدصهیونیستی هزاران اردنی در حمایت از مردم غزه

اردوغان با بایدن دیدار می‌کند

جنگ غزه؛ شمار شهدا به 32 هزار و 623 نفر رسید

شخصیت فرج‌الله سلحشور از نظر محمود پاک نیت

ماجرای سلامی که دو سرباز به رهبر انقلاب رساندند و جواب گرفتند

عملکرد فراکسیون مستقلین در مجلس از زبان نوری قزلجه

یتیم شد 20 هزار کودک در غزه فقط در 6 ماه!

گاندو و پایتخت جدید در 1403 ساخته می‌شوند

چهره ها/ پست شروین حاجی‌پور به مناسبت تولدش

شروع ضبط «کودک شو» با حضور مردم

اظهارات جدید روحانی از ماجرای گرانی بنزین، صبح جمعه خبرساز و اعتراضات

7 عضو هلال احمر فلسطین پس از 45 روز اسارت به آغوش خانواده بازگشتند

اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

مقام دولت: امید را باید در بین مردم زنده کرد

تناقض آشکار ترکیه در ادامه تجارت با رژیم اسراییل

روایت سلاح‌ورزی از حواشی ریاست بر اتاق بازرگانی ایران

لغو ممنوعیت ریش گذاشتن در ارتش بریتانیا

کاهش مقبولیت نتانیاهو نزد صهیونیست‌ها

هجوم مردم ایرلند به یک فروشگاه برای زدن برچسب «تحریم» بر روی کالاهای اسرائیلی

سینمایی‌های بریتانیا برای غزه پول جمع می‌کنند؛ کن لوچ تا مایک لی

وزیر کار: قانون نگفته حقوق کارگران عین تورم باشد

حمایت‌های مردمی از مقاومت مردم غزه در نقاط مختلف جهان

تنها در چادر؛ قصه دردناک کودکی که پدر و‌ مادرش در غزه شهید شده‌اند

اظهارات جدید روحانی از ماجرای گرانی بنزین و صبح جمعه و اعتراضات

پاسخ شاعر لبنانی به توصیه اخیر رهبر انقلاب

رژه شناورهای مردمی در سواحل کشورهای جبهه مقاومت همزمان با روز جهانی قدس

پاسخ فاضلی به یک سوال؛ اگر آمریکا به ما حمله کند، وضع ما بهتر خواهد شد؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی