اخبار محرمانه

آخرين مطالب

مدیر شبکه کودک: باید پخش برنامه‌های کودک خارجی از تلویزیون حذف شود! فرهنگی اجتماعی

مدیر شبکه کودک: باید پخش برنامه‌های کودک خارجی از تلویزیون حذف شود!
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / محمد سرشار در برنامه «چاپ اول»، درباره اهمیت سرمایه گذاری برای تولیدات رسانه‌ای در حوزه کودکان سخن گفت.
 محمد سرشار مدیر شبکه کودک با حضور در برنامه «چاپ اول» شبکه خبر درباره اینکه چرا باید شبکه‌ای جدا برای کودکان داشته باشیم گفت: این به میزان توسعه یافتگی وپیشرفت رسانه‌ای کشور‌ها برمی گردد. معمولا سرمایه گذاری کشور‌هایی که سابقه رسانه‌ای طولانی تری پیدا می‌کنند و تجربه آن‌ها در این حوزه افزایش می یابد، در حوزه کودک و نوجوان بیشتر می‌شود.
سرشار عنوان کرد: شما اگر نگاه کنید در کشور‌هایی که پیشرفته‌تر هستند، تعداد کانال‌های تلویزیونی برای کودک و نوجوان هم بیشتر است.
وی افزود: در کشور ما هم سابقه برنامه سازی در حوزه کودک و نوجوان سابقه طولانی دارد، اما از سال 1391 ابتدا افتتاح یک کانال تلویزیونی که بر اساس قالب پویانمایی و انیمیشن فعالیت می‌کرد در دستور کار قرار گرفت. اما از سال سال 94 تصمیم بر این شد که یک شبکه مخاطب محور برای سنین خردسال، کودک و نوجوان طراحی شود که به شبکه‌های پویا، نهال و امید تبدیل شد.
مدیر شبکه کودک توضیح داد: از زمستان 95 شبکه امید به عنوان یک شبکه مستقل کار خود را ادامه داد.
سرشار پیرامون انتقادات به شبکه کودک درباره محتوا‌های خارجی بیان کرد: البته چنین آثاری الان در شبکه کودک پخش نمی‌شود و مراقبت‌های تربیتی بسیاری در این حوزه صورت می‌گیرد. بیشترین نگرانی بابت بهتر شدن محتوای شبکه است. وقتی شبکه ای تلویزیونی راه اندازی شده که دغدغه دارد به سمت رسانه مربی حرکت کند و منظومه تربیتی پشتیبان برنامه سازی در آن قرار دارد، طبیعی است سطح توقع بالاتر برود.
وی افزود: سال گذشته خانواده‌ها این مطالبه را داشتند که با توجه به افزایش برنامه و میزان تماشای شبکه کودک توسط بچه‌ها، چرا این حجم از آگهی بازرگانی برای پخش می شود که به شکل مطالبه صورت گرفت. به همین دلیل از آبان ماه، آگهی‌ها از شبکه کودک حذف شد وتنها شبکه‌ای که به شکل تخصصی برای این رده سنی برنامه پخش می‌کند و آگهی ندارد، شبکه کودک است.
سرشار گفت: در حوزه برنامه‌های خارجی هم همین است. در کشور‌هایی مثل انگلیس در حوزه خردسال، هیچ برنامه خارجی پخش نمی‌شود، برای اینکه می‌گویند در این حوزه بحث تربیت بسیار مهم است و باید سبک زندگی بومی خودمان را به بچه‌ها آموزش دهیم. در ایران هم باید این اتفاق بیفتد. پخش برنامه‌های خارجی در رده خردسال عملا معنایی ندارد . در رده کودک بحث تنوع فرهنگی و تبادل فرهنگی تا یک حدی مسئله ندارد.
وی ادامه داد: اتفاقی که باید در داخل کشور بیفتد این است که نهضت تولید پویانمایی و انیمیشن برای خردسالان و کودکان داشته باشیم. حجم تولید فعلی بسیار کم است و این حجم کفاف میزان تماشای تلویزیون بچه‌ها را نمی‌دهد.
سرشار اظهار کرد: متاسفانه تولید انیمیشن برعهده شبکه کودک نیست و مرکز پویانمایی صبا مسئولیت این تولید را به عهده دارد. آن‌ها هم سالانه 100 ساعت تولید می کند. اگر تمام توان تولید خود را داشته باشند، روزانه 20 دقیقه انیمیشن ایرانی به دست ما می‌رسد.
وی ادامه داد: در کشور‌های مختلف دولت‌ها برای تولید پویانمایی، یارانه‌هایی اختصاص می‌دهند، این یارانه‌ها باعث می‌شود این صنعت به تولید برسد و بعد درآمدی که از طریق فروش حق پخش تلویزیونی و حق پخش اینترنتی و تولید اسباب بازی و تجاری سازی به کشور برمی گردد انقدر زیاد است که این یارانه عملا به جیب دولت بر میگردد. کشورهای ژاپن، فرانسه وکانادا دولت هاحمایت‌های جدی از این مسئله دارند، حتی تا 75 درصد هزینه تولید را دولت‌ها به استودیو‌های هنری پرداخت می‌کنند تا بتوانند محصول خود را صادر کنند.
سرشار بیان کرد: اگر یک کشوری برای آینده خود سرمایه گذاری کند در حوزه اقتصاد خواهد بود اما در حوزه مدیریت عمومی جامعه به فکر آن نیستیم، اگر بچه‌های ما در رده سنی خردسالی تربیت اقتصادی، مهارت‌های زندگی، قانون گرایی و... را یادگرفته باشند چقدر هزینه‌های ما در دوره بزرگسالی کمتر خواهد شد؟
وی افزود: هم در داخل سازمان صدا و سیما و هم در بیرون آن باید به مسئله کودک و نوجوان دوباره نگاه شود،20 درصد جمعیت کشور زیر18 سال هستند. سوال من این است چند درصد بودجه خود را به آموزش آن‌ها اختصاص میدهند؟ اگر سرانه حساب کنیم یک چهارم می‌شود، اما اگر نسبت به اهمیت آینده به آن نگاه کنیم، باید میزان بیشتری را به سرمایه گذاری اختصاص دهیم تا آن‌ها را با شیوه‌های خوب آموزش بدهیم.
مدیر شبکه کودک گفت: با شیوع کرونا سیستم آموزش رسمی دچار تغییراتی شد و سیستم مدرسه تلویزیونی ایران را شاهد بودیم. ما خیلی از بچه‌های محروم را دیدیم که به معلم خوب دسترسی نداشتند. رسانه به کمک آمد و معلم‌ها در یک استودیو تدریس می‌کنند و در سراسر کشور رایگان استفاده می‌ شود و در بقیه حوزه‌ها هم باید اینگونه ورود کنیم.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که به مسیر چهار پنج ساله در شبکه کودک طی شده نگاه می‌کنم، مهمترین نکته این است که کارشناسان و عموم مردم باید اطلاعاتشان در این موضوعات افزایش پیدا کند. تجربه‌ای که در حذف آگهی‌های بازرگانی از شبکه کودک اتفاق افتاد یک تجربه موفق بود. از مطالبه گری کارشناسان، مردم و پاسخ آن دستگاه مسئول.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/409382/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

دارندگان کارت سوخت بخوانند

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی