اخبار محرمانه

آخرين مطالب

واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به ماجرای درگذشت جوان مشهدی در گفت‌وگو با «انتخاب»:

مجلس مانند ماجرای جورج فلوید، بیانیه نخواهد داد؛ مفید نخواهد بود / پلیس ایران در عین قاطعیت همیشه با مهربانی برخورد کرده و می‌کند / اشتباه یک نفر را به پای کلیت پلیس نگذاریم سیاسی

مجلس مانند ماجرای جورج فلوید، بیانیه نخواهد داد؛ مفید نخواهد بود / پلیس ایران در عین قاطعیت همیشه با مهربانی برخورد کرده و می‌کند / اشتباه یک نفر را به پای کلیت پلیس نگذاریم
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با «انتخاب» اظهار داشت: وقتی اتفاقی سر از شبکه‌های بیگانه بیرون بیاورد، مشخص است که مورد سواستفاده بیگانگان قرار می‌گیرد. مجلس می‌تواند در این مساله به 2 شکل عمل کند. اول آنکه وزارت کشور لایحه‌ای را برای رفع اشکالات قانونی یا اصلاح و وضع قوانین جدید به مجلس بیاورد و نمایندگان آن را بررسی و نهایی کنند. دوم آنکه مجلس و مشخصا کمیسیون امنیت ملی این آمادگی را دارد که با همکاری ناجا یک طرحی را در این خصوص راهی صحن علنی مجلس کند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گفت: پلیس طی 4 دهه گذشته یک عملکرد خوب و موفق را در برقراری نظم و امنیت و همین طور نحوه برخورد با مجرمان و متهمان داشته است. البته برخی مواقع و به صورت موردی ما شاهد بودیم که یک فردی از نیروهای پلیس یا وابسته به آن خلاف دستورات و قوانین رفتار کرده است که این به معنای آن نیست که کلیت پلیس مرتکب تخلف شده است.
ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با «انتخاب» درباره حواشی اخیری که نسبت به نوع رفتار یک نیروی پلیس با یک فرد در مشهد گفت: یکی از وظایف مهم و خطیر پلیس در همه کشورهای دنیا تامین نظم و برقراری امنیت در کشور است. این یک وظیفه و ماموریت بسیار خطیر و دشوار است که خوشبختانه پلیس در انجام آن موفق بوده است. برخورد با قاتلان، افراد مسلح یا کسانی که اقدام به رفتارهای خشن می‌کنند و یا کسانی که مرتکب اقدامات مجرمانه یا خشونت‌بار شده‌اند، یک امری است که از دست هر سازمان و هرکسی ساخته نیست.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس ادامه داد: پلیس با یک رویکرد تخصصی و برگرفته از آموزش‌های فنی و رفتاری و همین طور تجارب زیادی که کسب کرده، با مجرمان و متهمان برخورد می‌کند.
این نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پلیس طی 4 دهه گذشته یک عملکرد خوب و موفق را در برقراری نظم و امنیت و همین طور نحوه برخورد با مجرمان و متهمان داشته است. البته برخی مواقع و به صورت موردی ما شاهد بودیم که یک فردی از نیروهای پلیس یا وابسته به آن خلاف دستورات و قوانین رفتار کرده است که این به معنای آن نیست که کلیت پلیس مرتکب تخلف شده است. چراکه این تخلف موردی بوده و از خود آن یک نفر سر زده است. من فکر می‌کنم که در عین تقدیر از عملکرد موفق پلیس باید از تکرار این تخلفات جلوگیری شود.
عزیزی تاکید کرد: شاید این اتفاقات که به صورت موردی هم هستند، بیشتر ناشی ضعف در آموزش، توجیه یا عدم اشراف آن فرد به قوانین باشد. اما من اعتقاد دارم که این اتفاقات به صورت موردی است و ما باید عملکرد کلیت پلیس و نیروی انتظامی را از این افراد جدا بدانیم. البته ممکن است که این اتفاق از سوی آن یک نفر عمدا یا سهوا رخ داده باشد که این مساله می‌تواند در مراجع ذی‌صلاح نیز بررسی شود.
وی افزود: پلیس در عین قاطعیت همیشه با مهربانی برخورد کرده و می‌کند. پلیس با اخلال‌گران نظم و امنیت همیشه قاطعانه برخورد کرده و با آحاد جامعه یک رفتار مهربانانه داشته و دارد. ما نیز باید همین مسیر را دنبال کنیم و همین فرهنگ را در پیش بگیریم و بدانیم که با رعایت قوانین کشور، اصول شرع و اخلاق در بسیاری از موارد می‌توانیم باعث شویم که حضور نیروهای انتظامی و پلیس ضرورتی پیدا نکند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس، ادامه داد: اما زمانی که یک اقدام خلاف قوانین کشور رخ می‌دهد، آنجاست که پلیس برای حفظ نظم و برقراری امنیت کشور حاضر می‌شود و ورود می‌کند.
عزیزی در پاسخ به این پرسش که مجلس چه اقدامی در واکنش به این اتفاق پیش آمده خواهد کرد، گفت: مجلس این آمادگی را دارد تا چناچه نیازی به اصلاح یا وضع قوانین جدید برای پلیس وجود داشت ، ورود کند و پلیس را از این اقدامات و کمک‌ها بهره‌مند کند. ضمن آنکه مجلس قطعا بر رعایت حقوق شهروندی تاکید جدی دارد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس همچنین در واکنش به این موضوع که آیا نمایندگان بنا ندارند که مانند همان اتفاق معروف درباره مرگ جورج فلوید، در حمایت از شهروندان، پلیس و همین طور لزوم برخورد با نیروهای متخلف، بیانیه‌ای صادر کند، تصریح کرد: این مساله ضروریتی ندارد و من آن را مفید نمی‌دانم. نیروی انتظامی وظیفه دارد با کسانی (نیروهای پلیس متخلف) که خلاف قوانین عمل کردند در مراجع ذی‌صلاح برخورد کند. هیچکسی قبول نمی‌کند که کسی بتواند در هر نهاد یا سازمانی خارج از چارچوب‌های قانون عمل کند. اما اینکه بخواهیم کلیت پلیس و نیروی انتظامی را زیر سوال ببریم، کار درستی نیست.
این نماینده شیراز در مجلس اضافه کرد: وقتی اتفاقی سر از شبکه‌های بیگانه بیرون بیاورد، مشخص است که مورد سواستفاده بیگانگان قرار می‌گیرد. مجلس می‌تواند در این مساله به 2 شکل عمل کند. اول آنکه وزارت کشور لایحه‌ای را برای رفع اشکالات قانونی یا اصلاح و وضع قوانین جدید به مجلس بیاورد و نمایندگان آن را بررسی و نهایی کنند. دوم آنکه مجلس و مشخصا کمیسیون امنیت ملی این آمادگی را دارد که با همکاری ناجا یک طرحی را در این خصوص راهی صحن علنی مجلس کند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/409210/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساخت و ساز 1402 در کف 7ساله

مدیران ارشد بوئینگ استعفا کردند

هشدار درباره تشدید بحران گرسنگی در غزه

«تمساح خونی» در یک روز چقدر فروخت؟

راهپیمایی اعتراضی ساکنان رام الله علیه جنایات صهیونیست‌ها

نمایش کمدی یهویی مهران و شاهرخ‌شاهی

چهره‌ها/ انتقاد مجری معروف از اهانت‌کنندگان به رسوم ایرانی

پریچهر: من نمی‌خواهم ملکه بشم

بخشایش اردستانی: تفاهم بین ایران و آمریکا بعد از جنگ غزه به دست می‌آید

کودک فلسطینی پس از مدفون شدن در زیر آوار منزل زنده پیدا شد

نصب پرچم و پلاکارد برای حمایت از فلسطین در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در آمریکا

اقدام ترسناک نیما شاهرخ‌شاهی برای شکاندن رکورد گینس

معین: از انتخابات مجلس هفتم دیگر رای نداده‌ام جز یک بار به روحانی

بازخوانی وضعیت بازار طلا و سکه در سالی که گذشت

حجم گسترده ویرانی در خان یونس

اعتراضات شبانه مردم پایتخت اردن در حمایت از فلسطین پس از پیام محمد ضیف

چهره‌ها/ تصاویری از سفر نوروزی بازیگر دلدادگان به یزد

سناتور ضدایرانی در 82 سالگی مُرد

همسر و دختر زیبای وحید رونقی مجری برنامه سال تحویل/ شباهت عجیب مادر و دختر

پیام مهم «فرمانده قسام» خطاب به حامیان فلسطین

حمله با چاقو در قطار شهری لندن

اجرای تماشاخانه سیار به مناسبت نوروز در کیش

قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر تمدید شد

دورریز ایران‌خودرو و سایپا

مقام امنیتی اوکراین : کی یف توان بازسازی تاسیسات تخریبی را ندارد

چهره‌ها/ استوری طوفانی زینب موسوی علیه الناز شاکردوست

آمار وزیر صمت از خودروهای فرسوده: 13 میلیون از 35 میلیون خودروی در حال تردد!

قتل و دفن 2 جوان فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست!

طرح 800 میلیارد دلاری سعودی‌ها

چهره‌ها/ عکس خانوادگی مه‌لقا باقری برای عید نوروز

روایت «محفل» از دیدار رمضانی قاریان با رهبر انقلاب

منتخب خبرگان: نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای و شجاعت در عمل داشته باشند

آیین تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز 8 سال دفاع مقدس حاج ابوالفضل لطیف‌زاده برگزار شد

اقدام تحریک‌آمیز اسراییل برای بستن مسجدالاقصی برای 16 روز پیاپی

وقتی کته خانم برای فامیل دور از شربت خاکشیر میاره!

چهره ها/ پریناز ایزدیار با این عکس‌ها نوروز را جشن گرفت

مطالبه قنادباشی از وزارت خارجه: کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیندازید

اندیشکده بریتانیایی: بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران به طرز تاسف‌باری تضعیف شده است

مادر گرانقدر شهیدان والامقام«جلیل و جلال آزادی» به فرزندان شهیدش پیوست

قیمت‌های عجیب برای خودروهای تصادفی

آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان؛ سقوط بیت‌کوین

رئیس‌جمهور آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود

تاسیس کارخانه تانک سازی در ایران به وسیله انگلیس/ شیر ایرانی می آید

جشنواره عیدانه بومرنگ و شهروند را از دست ندهید

واکنش فریبرز به خبر پدر شدنش

مطالبه قنادباشی از وزارت خارجه: کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازید

سختی‌های مهران غفوریان برای بازی در فیلم داش آکل

فیلم های تلویزیون در نهمین روز فروردین؛ از «تنگه ابوقریب» تا «سرقت»

اقدامات انجام شده در جزیره کیش از افتخارات دولت سیزدهم است

درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در طراحی حمله به رفح

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی