اخبار محرمانه

آخرين مطالب

بودجه منهای زنان معاونت امور زنان و خانواده

بودجه منهای زنان
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور از رای ندادن کمیسیون بودجه مجلس به لایحه‌ توانمند‌سازی زنان سرپرست خانوار خبر داد؛...

سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور از رای ندادن کمیسیون بودجه مجلس به لایحه‌ توانمند‌سازی زنان سرپرست خانوار خبر داد؛... سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور از رای ندادن کمیسیون بودجه مجلس به لایحه‌ توانمند‌سازی زنان سرپرست خانوار خبر داد؛ لایحه‌ای که در دوره قبلی تصویب شد تا دولت موظف شود هرساله 13 میلیارد تومان به آن اختصاص دهد. حال پس از گذشت سه سال باز هم در مجلس یازدهم به تصویب نرسیده است. این بودجه می‌توانست با وجود بیکاری وسیع زنان سرپرست خانوار در پاندمی کرونا راهگشایی برای درآمدزایی آنها باشد.
زنان سرپرست خانوار بیشتر دارای مشاغل کاذب همانند دستفروشی در مترو هستند که با کاهش تردد روزافزون افراد به دلیل کرونا در مترو، سبد معیشتی آنها هم روز‌به‌روز کوچک‌تر شده است. اغلب این زنان در حاشیه تهران با فرزندشان زندگی می‌کنند. همسران یا پسران برخی از زنان سرپرست خانوار در زندان به سر می‌برند یا معتاد هستند. با این وجود این زنان باید به تنهایی هم مخارج زندگی را بدهند هم همسران در بندشان را تامین کنند. در شرایطی که هر روز کالاهای اساسی از سفره‌های مردم حذف و سفره‌های قشر کارگر کوچک‌تر از قبل می‌شود،حال با رد این لایحه تنها روزنه امید آنها از بین رفته است.
ضرورت در تعجیل تصویب لایحه توانمندی زنان
در همین راستا طیبه سیاوشی عضو فراکسیون زنان در مجلس دهم به گفت: دولت براساس بند (ت) ماده (80) قانون برنامه ششم توسعه مکلف شده برنامه جامعی را در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار طراحی کند و به تصویب مجلس برساند که دولت در این لایحه پیشنهاد حذف عنوان «به تصویب مجلس برسد» را ارائه کرده بود. براساس آن دولت موظف است هر سال 13 میلیارد تومان به آن اختصاص دهد. منتها این لایحه نیازمند یک برنامه اجرایی است که توسط دولت اجرا شود. در اصل نباید برای اجرایی شدن این برنامه هر سال نیازی به تصویب مجلس باشد. در دوره مجلس دهم تلاش کردیم با تدوین بند (ت) و آوردن آن به کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس دهم با پیشنهاد حذف عنوان «به تصویب مجلس برسد» کمی روند را سرعت بخشیم. در آن زمان این پیشنهاد تصویب شد و به صحن علنی رسید. در آن زمان فراکسیون زنان تمام تلاشش را کرد تا بند (ت) را در دستور کار قرار دهد. اما متاسفانه در روزهای آخر مجلس دهم قانون طویل لایحه ارزش‌افزوده در دستور کار مجلس قرار گرفت که خود رییس قوه مجریه هم از اینکه به تصویب بند (ت) نرسید، ناراحت بود.
وی افزود: حال به جای اینکه فراکسیون زنان مجلس دوره یازدهم تلاش کنند و این بند (ت) را در دستور کار صحن علنی بیاورند متاسفانه این لایحه به فراکسیون برنامه‌و‌بودجه بازگشته و مجددا از ابتدا روند قبلی را طی می‌کند تا برسد به صحن علنی! در حالی که طرح افزایش جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی مجلس دهم به تصویب رسید، دوباره این دوره هم با قید دوفوریت به صحن علنی آوردند! بنابراین می‌توانستند لایحه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را با قید یک فوریت به صحن مجلس ببرند و بعد برای بررسی و کارشناسی بیشتر به کمیسیون برنامه‌و‌بودجه برود.
تصویب لایحه، اهمیت به سزایی دارد
عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به اینکه برخی از افرادی که در کمیسیون برنامه‌و‌بودجه مجلس یازدهم حضور دارند به تصویب ضرورت این لایحه آگاه هستند، بیان کرد: اگر اشتباه نکنم این افراد کمیسیون برنامه‌و‌بودجه به این لایحه رای مثبت دادند و با اختلاف یک رای این لایحه رد شده است. تا جایی که بنده اطلاع دارم شش به هشت بودند. بنده تصور می‌کنم با این وجود داستان بند (ت) همچنان باقی خواهد ماند و به صحن مجلس هم نخواهد رسید.
سیاوشی در پاسخ به سوال اینکه آیا ظاهرا اولویت فراکسیون زنان در مجلس یازدهم تغییر کرده؟ اظهار کرد: من بر این عقیده نیستم که در این مجلس زنان در اولویت نیستند و اتفاقا خبرهایی هم در این‌باره به گوشم رسیده و فراکسیون زنان قول‌هایی دادند. قرار است به زودی در این خصوص تلاش‌هایی انجام بگیرد و لایحه مجددا به جریان بیفتد. متاسفانه در حال حاضر سه سال از بودجه توانمند‌سازی زنان از دست رفته و حال باید سریع‌تر اقدام کنند تا حداقل مابقی آن را برگردانند وگرنه تمام بودجه از دست می‌رود. البته اینکه تا چه حد این قول‌ها صحت داشته باشد را نمی‌دانم.
این نماینده سابق درباره موضع سیاسی مخالفان این لایحه در مجلس گفت: مسلما افرادی که به این لایحه رای مخالف دادند، اطلاع دقیقی از آن نداشتند. البته به عقیده من نظر آنها در این‌باره اصلا نظر کارشناسانه‌ای نبوده است. همان‌طور که از شواهد و قرائن موجود پیداست مخالفت آنها کاملا موضع‌گیری سیاسی داشته است. اگر چه دلیل این موضع‌گیری‌های سیاسی را هم نمی‌دانم. زیرا با توجه به اینکه جمعیت این زنان روزافزون است، بعید می‌دانم بحث توانمندی زنان موضوع سیاسی باشد. قاعدتا باید هر چه سریع‌تر در این بحران کرونا و بیکاری عموم مردم یک راه‌حلی برای این دست زنان در نظر بگیرند تا بلکه این بودجه به دست این زنان برسد اما متاسفانه این بودجه تا‌کنون از دست رفته است.
منبع: جهان صنعت

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/409197/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شورای عالی امنیت ملی، وقوع هرگونه هجوم خارجی را تکذیب کرد

توضیح ارشد نظامی ارتش در مورد شنیده شدن صدای شدید در اصفهان

تاریخچه جت های جنگنده ایالات متحده

رفع محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور

بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید

المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت عادی بازگشت

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

برقراری امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی