اخبار محرمانه

آخرين مطالب

کارزار یک نفره اوباما علیه ترامپ تحلیل ویژه

کارزار یک نفره اوباما علیه ترامپ
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - اعتماد / متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
محمدحسین لطف‌الهی/ رییس‌جمهور پیشین امریکا شهر به شهر سفر می‌کند و کارزاری یک نفره به راه انداخته تا به هر نحو ممکن مانع از تکرار ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ شود که به گفته او، آینده ایالات‌متحده را به خطر انداخته است. باراک اوباما برخلاف تمام سنت‌های نانوشته در امریکا به میدان آمده، علیه رییس‌جمهور مستقر سخنرانی می‌کند، ترامپ را فردی نالایق می‌نامد و با تمام وجود از مردم ایالات‌متحده خواهش می‌کند تا از جو بایدن و کامالا هریس حمایت کنند. باراک اوباما دور جدید سفرهای خود را از روز 21 اکتبر آغاز کرد و به جای جو بایدن که این روزها درگیر آماده شدن برای مناظره انتخاباتی بود، کوشید تا آرای ایالت‌های حساس را به نفع دموکرات‌ها بازگرداند. او که این روزها بخش اعظمی از میراث برجای مانده از دولت خود را 
بر باد رفته می‌بیند، امیدوار است تا این‌ بار نام کسی از صندوق رای خارج شود تا از باقی‌مانده میراث او محافظت کند. دونالد ترامپ در طول 4 سال گذشته به هر نحو ممکن با سیاست‌های دولت اوباما مخالفت کرد و به‌ طور خاص تمام توان خود را به کار بست تا دستاوردهای دولت قبل از برنامه جامع اقدام مشترک ایران گرفته تا بیمه درمانی اوباما را نابود کند. ترامپ که با شکست دادن هیلاری کلینتون در سال 2016 به قدرت رسید این ‌بار در مقابل جو بایدن، معاون اول پیشین اوباما قرار گرفته و به جای انتقاد از گذشتگان باید به دفاع از عملکرد خود بپردازد و پاسخگوی آمارهایی باشد که از شکست خوردن دولت او در حوزه اقتصاد و حمایت درمانی از مردم روایت می‌کنند.
پنسیلوانیا؛ نظرسنجی‌ها را جدی نگیرید
اولین سفر رییس‌جمهور پیشین امریکا برای حمایت از جو بایدن به فیلادلفیا واقع در ایالت پنسیلوانیا بود. اوباما چهارشنبه شب کارزاری کوچک را در این ایالت کلیدی که با 20 رای الکترال می‌تواند تاثیری جدی بر نتیجه انتخابات داشته باشد، آغاز کرد و در همان آغاز به انتقاد از کارزارهای پیشین ترامپ در ایالت پرداخت که طی آن هیچ کدام از پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شدند.
 اوباما با اشاره به ناتوانی ترامپ در مقابله با ویروس کرونا همچنین مخفی کردن فعالیت‌های تجاری در چین گفت:«حالا ما می‌دانیم که او با چین تجارتی مخفیانه دارد چراکه مشخص شده او حسابی مخفیانه در چین دارد. آیا می‌توانید چنین موضوعی را تصور کنید که رییس‌جمهور امریکا حسابی مخفیانه در چین داشته باشد؟ چطور چنین چیزی ممکن است؟» رییس‌جمهور پیشین امریکا با اشاره به حملاتی که مرتبا از سوی دونالد ترامپ متوجه او می‌شود، تاکید کرد:«تصورکنید این اتفاق در دوره ریاست‌جمهوری من رخ می‌داد. آنها با من چه می‌کردند؟ شک نکنید که می‌گفتند من عروسک خیمه شب‌بازی چینی‌ها هستم اما حالا سکوت کرده‌اند. خیلی بد است که رییس‌جمهوری داشته باشیم که اقتصاد و منافع شخصی خود را بر سلامت مردم و منافع ملی ترجیح دهد.» باراک اوباما در ادامه پیکان انتقادات خود را به سوی حزب دموکرات و رای‌دهندگان حامی این حزب چرخاند و از آنها خواست بار دیگر مانند سال 2016 فریب نظرسنجی‌ها را نخورند. اوباما گفت: «من اهمیتی برای نظرسنجی‌ها قائل نیستم. مهم نیست آنها چه می‌گویند و چه کسی را پیروز می‌دانند بلکه مهم نتیجه‌ای است که از صندوق رای خارج شود. 4 سال قبل هم نظرسنجی‌ها از اختلافی شگفت‌انگیز سخن می‌گفتند اما این برای حزب دموکرات نتیجه‌ای به دنبال نداشت.»
فلوریدا؛ او نباید رییس‌جمهور باشد
اوباما پس از سفر در شهرهای مختلف پنسیلوانیا روز شنبه عازم فلوریدا شد تا در این ایالت بسیار حساس نیز به دنبال رای برای جو بایدن باشد. فلوریدا با 29 رای الکترال یکی از مهم‌ترین ایالت‌ها در امریکا به حساب می‌آید و هم دموکرات‌ها هم جمهوری‌خواهان تلاش دارند تا به هر نحو ممکن این 29 رای را از آن خود کنند. باراک اوباما در سفر به فلوریدا خطاب به رای‌دهندگان این ایالت گفت: «ترامپ برنامه‌ای ندارد. او حتی واقعیت چیزی که در سراسر کشور درباره همه‌گیری ویروس کرونا در حال اتفاق افتادن است را نمی‌داند. دونالد ترامپ با ریاست‌جمهوری همانند یک نمایش برای جلب‌توجه‌ها به خود رفتار می‌کند.» رییس‌جمهور سابق امریکا هشدار داد:«چیزی که ما طی این 10 روز آینده انجام خواهیم داد برای دهه‌های آینده مهم خواهد بود.» اوباما خاطرنشان کرد:«ما رییس‌جمهوری نخواهیم داشت که مردم را صرفا به خاطر انتقاد کردن از خودش به زندان تهدید کند. ایالت فلوریدا این یک رفتار عادی نیست. شما چنین رفتاری را از جانب یک همکار، از جانب یک ناظم دبیرستان از جانب یک مربی و از جانب یک عضو خانواده تحمل نمی‌کنید. یک مرد فلوریدایی چنین کارهایی نمی‌کند! این جمله سبب شد که مستمعین سخنرانی اوباما خندیده و به نشانه تشویق بوق‌خودروی‌شان را به صدا درآورند. اوباما تاکید کرد: چرا ما داریم این رفتار را از جانب رییس‌جمهور امریکا می‌پذیریم؟ این یک رفتار عادی نیست.» اوباما با ذکر عبارت «مرد فلوریدایی» به طرح‌ها و هشتگ‌های طنز در شبکه‌های اجتماعی برمبنای ماجراهای عجیب و غیرعادی پیرامون ساکنان این ایالت اشاره کرد. اوباما در پایان از مردم فلوریدا خواست تا با رای دادن به جو بایدن کاری کنند که او در شب انتخابات مجبور باشد تا صبح بیدار بماند. این صحبت در حالی مطرح شد که ترامپ اخیرا با سفر به ایالت فلوریدا که به عنوان ایالت خانه او شناخته می‌شود به صورت حضوری رایش را در انتخابات امریکا به صندوق انداخت.
یادآوری عصر پیشاترامپ
واشنگتن‌پست در تحلیلی پیرامون سفرهای اوباما به ایالت‌های حساس و اهمیت این کارزار یک نفره برای پیروزی جو بایدن نوشته است:«این کارزار برای این است که به مردم امریکا یادآوری شود، عصری پیش از ترامپ نیز وجود داشته که طی آن رییس‌جمهور امریکا فردی عادی بود که از گروه‌های نژادپرست حمایت نمی‌کرد، روابط اقتصادی مشکوک با دیگر کشورها نداشت و به موقع مالیات خود را می‌پرداخت.» به نوشته واشنگتن‌پست، اوباما تلاش دارد تا نقاط ضعف بایدن را پوشش دهد و با قدرت فوق‌العاده‌اش برای جذب آرای روستاییان در ایالت‌های حساس اقدام کند. سدریک ریچموند، عضو مجلس نمایندگان امریکا در این باره می‌گوید: «او سفر می‌کند تا بگوید به همراه جو بایدن برای مردم امریکا چه کرده‌اند و به آنها یادآوری کند که شهروندان امریکایی شایسته وضعیتی بسیار بهتر از آن چیزی هستند که امروز در آن قرار دارند.»

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/409123/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام دیگر شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای صهیونیستی

دو گزینه کاخ سفید در مقابل اعتراضات دانشجویی

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

سوژه داغ هفته؛ از بیماری عجیب ترانه علیدوستی تا ضرر سنگین لژیونر استقلال پس از طلاق همسرش

‌هنرمند اگر رنج نکشیده باشد اثرش عمیق نیست

وقتی دختر شاهرخ استخری مامانش رو سر کار میزاره!

واقعا کی لوبیا پلو بدون برنج سفارش میده؟

گوگل کارمندان حامی فلسطین خود را نقره‌داغ کرد

لحظه واژگون شدن خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز

طعنه سنگین آقای بازیگر به مهران رجبی

‌ مصطفی مستور: در هنرهای روایی مثل داستان و سینما، به ابتذال رسیدیم

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد

چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است

هنرمندان ما غالبا جهان‌بینی و تفکر نظام‌مند منسجم ندارند

خبری از سلامتی زهره حمیدی

جوانه دلشاد از حواشی مهاجرتش می گوید

اردوغان: رادار ناتو در ترکیه نقشی در رهگیری موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل نداشت

امیر آشتیانی در دیدار با وزیر دفاع قزاقستان: ایران آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی است

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

برخورد خشونت‌آمیز پلیس آلمان با دانشجویان حامی فلسطین

لایو سارا و نیکا در مورد سریال پایتخت

واکنش جمیله علم‌الهدی درباره اخبار مربوط به برخورد بد با زنان در ایران

وزیر خارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است

اینجوری چتری مدل کره ای ها بزن

اسرائیل سرگردان در بحران

حادثه برای وزیر تندروی رژیم صهیونیستی؛ «بن گویر» راهی بیمارستان شد

حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق

اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس

لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد آمریکایی MQ-9

هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم

تسلط صهبا شرافتی بازیگر نون خ به زبان کره ای

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی کند؟

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

ریمارامین فر در بیست و شش سالگی

آقای مجری من کی ازدواج میکنم؟

چهره ها/ چهره کاملا متفاوت بازیگر نقش کولبر سریال "نون خ" بدون گریم

واکنش ابطحی به تجمع برخی روحانیون قم با لباس نظامی

دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی: کسی اعتراضی ندارد

شهادت 2 تن در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شرق لبنان

پشت صحنه سریال گناه فرشته

پاسخ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به انتقادات ارزی قالیباف

هدیه نفیس آمریکا به اوکراین

وقوع حادثه امنیتی در جنوب یمن

چهره ها/ مجیدواشقانی و امیرعلی نبویان در یک قاب

پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی