اخبار محرمانه

آخرين مطالب

استیضاح روحانی؟ - ما نبودیم؛ اصلاح طلبان می‌خواستند تحلیل ویژه

استیضاح روحانی؟ - ما نبودیم؛ اصلاح طلبان می‌خواستند
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
مصطفی تاج‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب این توئیتر را منتشر کرد: «عضو هیات‌رئیسه مجلس: «به این نتیجه رسیده‌ایم که استیضاح روحانی انجام نشود.» ... تعجب دارد که به اشاره‌ای مشت راه‌یافتگان به خانه ملت گره‌ شود یا به‌عکس، ... و جای استیضاح رئیس‌جمهور را سکوت و شرمندگی بگیرد؟» پس از آن رسانه دلواپس اصولگرا نوشت: «گویا پروژه استیضاح هدف جریان اصلاحات بوده و دم خروس بیرون زد، مصطفی تاج‌زاده، از شکستش عصبانی شده... نمایندگان هوشیار باشند...» این واکنش اصولگرایان به توئیت تاج‌زاده معنایی جز این ندارد که «ما نمی‌خواستیم رئیس‌جمهور را استیضاح کنیم، استیضاح روحانی هدف اصلاح‌طلبان بود»! فرار از شکست و انکار ناکامی به عادت همیشگی اصولگرایان به‌ویژه بخش دلواپس آنها تبدیل شده است و نباید از چنین ادعاهای نادرست آنها تعجب کرد، چراکه جامعه به‌خوبی پی به اهداف و رفتارهای این جریان برده است و شاید به همین دلیل بود. پس از ردصلاحیت اصلاح‌طلبان تمایلی به رای دادن نداشتند و نمایندگان فعلی با حداقل رای به بهارستان رفتند.
اصلاح‌طلبان امضا کردند؟!
اصولگرایان داخل و بیرون مجلس بارها ادعا داشتند که روحانی را استیضاح می‌کنند اما چون این ادعاها دارای منطق نبود و تنها از سر لجاجت و انتقام ار شکست‌های پیاپی آنها بود نتیجه‌ای برایشان جز شرمساری نداشت. اکنون لازم است به فراموشکاران اصولگرا یادآوری شود که پرونده استیضاح روحانی چگونه باز شد و چه جریان و افرادی بر تحقق آن اصرار داشند. این‌بار موضوع استیضاح روحانی زمانی آغاز شد که نمایندگان مجلس در جلسه علنی خود با انتقاد از افزایش قیمت‌های اخیر از جمله گرانی ارز نسبت به عملکرد دولت یازدهم و رئیس‌جمهور گلایه‌هایی را مطرح کردند و برخی از نمایندگان از استیضاح رئیس‌جمهور سخن گفتند. علیرضا‌ نظری، نماینده نزدیک به جبهه پایداری خمین در مجلس یازدهم در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که «طرح استیضاح و عدم کفایت رئیس‌جمهوری، جناب آقای حسن روحانی با 20 محور در حال جمع‌آوری امضا است.» این نماینده مجلس از 20 محور مدنظرش، 13 محور را در توئیت خود اعلام کرد. از سوی دیگر، بعد از اظهارات رئیس‌جمهور درخصوص صلح امام حسن(ع)، مجتبی ذوالنوری، از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس که سردسته تلاش برای استیضاح روحانی بود، در ویدئویی در صفحه مجازی خود اعلام کرد که «پرونده استیضاح رئیس‌جمهور در دست کار است.» وی با بیان اینکه تاکنون 44 نماینده از مجلس 290 عضوی از این طرح حمایت کرده‌اند ولی 11 نماینده مجلس امضای خود را پس گرفته‌اند، نوشت: «برای رفع بی‌نظمی‌های موجود در کشور با عزل جناب رئیس‌جمهور، نیازمند امضای دیگر نمایندگان مجلس هستیم.» جبهه پایداری نقش اصلی در اجرای پروژه استیضاح روحانی را داشت و در راستای این تلاش‌ها همایشی در قم برگزار کرد که در پوستر اعلام برگزاری این مراسم آمده بود رسایی، حاجی‌دلیگانی، کوشکی، غضنفری، مومن‌نسب، جاویدنیا، کیارش، علوی، جلال‌زاده، آصفری در همایش حضور دارند اما رسانه‌های اصولگرا حتی دلواپس از انتشار آنچه در این مراسم گذشت خودداری کردند. در همان ساعاتی که همایش استیضاح روحانی در قم در حال برگزاری بود، احمد امیرآبادی ‌فراهانی عضو هیات‌رئیسه مجلس اعلام کرد که استیضاح منتفی شد!
تیر هم تلاش کردند، ناکام شدند
تندروها بارها برای استیضاح روحانی تلاش کرده بودند. مجتبی ذوالنوری که طرح استیضاح رئیس‌جمهور را وظیفه خود می‌داند. در تیرماه هم زمزمه تلاش برای استیضاح روحانی شنیده شد. جواد نیک‌بین، نماینده عضو جبهه پایداری کاشمر گفته بود: «می‌خواهیم حسن روحانی را همچون بنی‌صدر عزل کنیم» محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی‌شهر و عضو جبهه پایداری خود را طراح استیضاح می‌داند و گفته بود: «طرحی که درحال‌حاضر برای استیضاح رئیس‌جمهوری طراحی شده، 18 محور دارد ولی قرار است جلسه‌ای برگزار شود که به محورهای این طرح افزوده شود؛ چراکه عملکرد 7سال اخیر آقای روحانی به‌گونه‌ای بوده که می‌تواند موارد متعددی را برای عزل و استیضاح او درنظر گرفت.» این‌بار هم نقش ذوالنوری پررنگ است. یک رسانه نوشت: «ذوالنوری طی پیامکی از نمایندگان خواسته «ساعت 6 صبح روز یکشنبه»، در «محل کمیسیون امنیت ملی» برای «بررسی موضوع استیضاح رئیس‌جمهوری» حاضر شوند. او حضور نمایندگان را «مغتنم» و «موجب تشکر» دانسته و در پایان مراتب «ارادت» خود را به همکارانش اعلام کرده است.» نکته قابل‌تامل همراهی برخی اصولگرایان با دلواپسان مجلس بود؛ چنانکه احمد توکلی 15تیر گفت: «بنده با استیضاح رئیس‌جمهور بیشتر موافق هستم. رئیس‌جمهور در حال نزدیک کردن کشور به لبه پرتگاه است.» حتی یار کمکی هم نتوانست کمکی به دلواپسان کند و پرونده استیضاح بسته شد.
بیانیه بی‌اثر برای استیضاح
آبان سال گذشته بود که ذوالنوری بیانیه‌ای در مجلس توزیع کرد. بیانیه مجتبی ذوالنوری که البته به‌صورت بی‌نام در جلسه علنی مجلس و بین نمایندگان توزیع شده بود، سخنان رئیس‌جمهور در یزد در تقابل با رهبری و همچنین موهن و تفرقه‌انگیز عنوان شده است.20 آبان رئیس کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به اینکه آیا برگه‌ای که شما روی بیانیه منتشر شده در مجلس گذاشته بودید، مبنی بر اجرای ماده 606 قانون مجازات اسلامی، تهدید رئیس‌جمهور محسوب می‌شود یا نه، گفت: «تهدید نیست اما اگر من زورم برسد یقه رئیس‌جمهور را می‌گیرم تا ایشان را به اینجا بکشانم و دنبال این هستیم. وظیفه من به زیر کشیدن آقای‌ رئیس‌جمهور است.»
می‌خواستند اصلاح‌طلبان را خراب کنند
تیر97 هم موضوع استیضاح حسن روحانی مطرح شد اما با نامه و خبر جعلی. رسانه دولت 10 تیر 97 نوشت: «نامه‌ای منتشر شد که در آن عنوان شده بود، نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس در پی برکناری حسن ‌روحانی از مقام ریاست‌جمهوری هستند. در هفته‌های اخیر نیز چند نفر معدود از چهره‌های مخالف دولت بحث استیضاح رئیس‌جمهوری را مطرح کرده بودند اما در روزهای گذشته چهره‌هایی چون حمیدرضا حاجی‌بابایی این تلاش‌ها را صراحتا تکذیب و بر استمرار حمایت از دولت تاکید کرده‌اند؛ تا جایی که محرز شد هیچ تلاش قابل ذکری برای برکناری حسن روحانی در کار نیست.» بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس دهم به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: چنین موضوعی به‌هیچ‌وجه در این فراکسیون مطرح نشده است. او گفته است، حتی اعضای فراکسیون امید امضای خود در خصوص سوال از رئیس‌جمهوری را هم پس گرفته‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/407495/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست

موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا

چین سفیر آلمان را احضار کرد

تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی

سروده نغمه مستشارنظامی در استقبال از غزل رهبر انقلاب

«پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد

جزئیات بیشتر از درگذشت یک پزشک زن

هاآرتس مطرح کرد: اسرائیل در تله‌ای استراتژیک

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد

شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است

دستگیری رئیس دپارتمان فلسفه دانشگاه جورجیا در جریان اعتراضات به نسل کشی غزه!

«هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید

جزئیات مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی اعلام شد

بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه 86 ارتش اعطا شد

قیمت بیت کوین تا 63 هزار دلار کاهش یافت

واکنش خبرگزاری دولت به حواشی دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی پاکستان

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

ادعایی درباره ضرر مرغداران؛ تولیدکننده 10 هزار تومان ضرر می‌کند

تبدیل امر خیر به امر شَر

کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم

آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان

پدر «نازنین» با اینکه دخترش عقد بمونه مخالفه!

مراقب باشیم واژه‌ها به خنجر تبدیل نشود!

دیدار وزرای دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس شانگهای

واکنش مقام دولت به تصاویر ورود نظامیان به حریم دانشگاه‌های آمریکا

وزیر دفاع در اجلاس شانگهای: پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی یک اعلان هشدار بود

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

باکلاس‌ها با هر لباس چه گردنبندی میندازن؟

جانشین فرمانده سپاه: ما پشتیبانی از مظلوم در برابر ظالم را دائما ادامه می‌دهیم

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

بری دادگاه بگی شوهرت با یکی دیگه رابطه داشته ؟!

آهنگ عاشقانه‌ای که منوچهر هادی برای دخترش خواند

سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید

کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا به خاطر تظاهرات‌های ضداسرائیلی مجازی شد

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی