اخبار محرمانه

آخرين مطالب

موانع بلند بر سر راه پیروزی بزرگ دموکرات‌ها تحلیل ویژه

موانع بلند بر سر راه پیروزی بزرگ دموکرات‌ها
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - اعتماد /متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
محمدحسین لطف‌الهی/ کابوس 2016 هنوز بر سر رویای پیروزی دموکرات‌ها سایه انداخته و در فاصله دو هفته مانده تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، بیشتر اعضای ارشد حزب پیشتازی نزدیک به 10درصدی جو بایدن در نظرسنجی‌ها را متضمن پیروزی نمی‌دانند. این در حالی است که کارزار جمهوری‌خواهان شرایط چندان خوبی را سپری نمی‌کند و نگاهی به فعالیت‌های آنان نشان می‌دهد عمده تلاش ترامپ و نزدیکانش قرمز نگه داشتن ایالت‌های قرمز است.
رییس‌جمهور امریکا جمعه شب در فاصله 18 روز مانده به برگزاری انتخابات، برای شرکت در گردهمایی هوادارانش به ایالت جرجیا سفر کرد؛ سفری که نشانه خوبی برای جمهوری‌خواهان نیست و زنگ خطر را برای تحلیلگران این حزب به صدا درمی‌آورد. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، در حالی که فاصله باقیمانده برای اعمال تغییرات جدی در روش‌ها و فعالیت‌های کارزار انتخاباتی کافی نیست دونالد ترامپ همچنان در حال سفر به ایالت‌هایی است که اگر اوضاع برای او پیش می‌رفت، به ‌طور پیش‌فرض باید ایالت‌هایی طرفدار جمهوری‌خواهان محسوب می‌شدند. ایالت‌هایی نظیر جرجیا، آیووا و اوهایو که در اغلب دوره‌های پیشین انتخابات در آنها چندان رقابتی نبود اما امسال عملکرد بد ترامپ و خوش‌شانسی جو بایدن سبب شده تا رقابت کاندیداها در این ایالت‌ها نیز شانه به شانه شود و حتی نظرسنجی‌ها شانس بیشتری برای بایدن برای پیروزی در برخی از آنها قائل باشند.
هرچند که اغلب دموکرات‌ها هنوز به خاطر تجربه کابوس‌وار سال 2016 ریسک کردن و افزایش بودجه تبلیغاتی حزب در ایالت‌‌های قرمز را نمی‌پسندند اما اقلیتی در حزب معتقدند که با سیاستگذاری‌های بلندپروازانه می‌توان در انتخابات به پیروزی دست یافت. این مساله ریسک بزرگی به حساب می‌آید، چراکه براساس آمارها، از 1976 به این سو هیچ کاندیدای دموکراتی نتوانسته در ایالت تگزاس به پیروزی دست یابد یا از 1992 هیچ‌گاه ایالت جرجیا به یک کاندیدای دموکرات رای نداده اما در حال حاضر و برخلاف دوره‌های پیشین رقابت در هر دوی این ایالت‌ها شانه به شانه است و در حالی که ترامپ در تگزاس یک‌درصد با جو بایدن فاصله دارد، بایدن توانسته برتری خود در جرجیا را تا 3درصد برساند.
با همه این مسائل اما هنوز یک چیز روشن است: به دست آوردن یک پیروزی درخشان در انتخابات امریکا به پدیده‌ای نادر تبدیل شده و آخرین پیروزی بزرگ را می‌توان پیروزی جرج بوش پدر در 1988 دانست. در آن سال جرج بوش 53.4درصد آرا را از آن خود کرد و با کسب 426 رای الکترال در برابر 111 رای الکترال کاندیدای دموکرات توانست به یک پیروزی قاطع در انتخابات دست پیدا کند. در سال‌های اخیر درخشان‌ترین پیروزی متعلق به باراک اوباما در سال 2008 بوده که براساس آمارها او توانسته 365 رای الکترال در برابر 173 رای الکترال جان مک کین به دست آورد و با 52.9درصد آرا در انتخابات به پیروزی دست یابد. همین مساله موجب شده دموکرات‌ها هنوز مردد باشند و نتوانند درخصوص سیاستگذاری‌ها برای روزهای کوتاه باقیمانده به تفاهم برسند.
هر چند که جریان اکثریت هم در حزب دموکرات و هم در حزب جمهوری‌خواه تلاش می‌کنند نگاهی واقع‌بینانه داشته باشند و پیروزی را پیش‌بینی نکنند، باید تاکید داشت همه‌ چیز به روزهای آینده و به‌خصوص مناظره سوم بستگی دارد و اگر هر کدام از کاندیدا بتواند بهتر از رقیب در این مدت عمل کند، خواهد توانست پیروز نهایی انتخابات 2020 باشد.
امید جمهوری‌خواهان به تهدید و ارعاب
در حالی که دموکرات‌ها به سیاستگذاری برای روزهای آینده فکر می‌کنند، جمهوری‌خواهان نیز بیکار ننشسته‌اند و تلاش دارند با استفاده از روش‌هایی که چندان مدنی به نظر نمی‌آید، کاری کنند که ترامپ برای 4 سال دیگر نیز ساکن کاخ سفید باشد. دو محور اصلی تاکتیک جدید جمهوری‌خواهان، تهدید و ارعاب رای‌دهندگان دموکرات است به نحوی که آنها را از رای دادن و حضور در پای صندوق رای منصرف کند. به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، در هفته‌های اخیر دستگاه‌های امنیتی فاش کرده‌اند که به تعداد زیادی از رای‌دهندگان دموکرات در دو ایالت فلوریدا و آلاسکا ایمیل‌هایی تهدیدآمیز ارسال شده است. هنوز مشخص نیست منبع ارسال این ایمیل‌ها چه کسانی بوده‌اند و اما شنیده‌ها نشان می‌دهد این ایمیل‌ها بی‌ارتباط با گروه «پسران مغرور» که گروهی سفیدبرتر پندار و طرفدار ترامپ هستند، نیست. واشنگتن‌پست نوشته در این ایمیل‌ها شخص دریافت‌کننده به افشای اطلاعات شخصی تهدید شده و از او خواسته شده تا به وضعیت ثبت‌نام خود برای رای دادن را تغییر دهد و به نفع دونالد ترامپ رای خود را به صندوق بیندازد. در یکی از ایمیل‌هایی که به رویت خبرنگاران رسیده، آمده است که «شما در روز رای‌گیری به دونالد ترامپ رای می‌دهید یا ما سراغ شما می‌آییم.»
این اما تنها اقدام جمهوری‌خواهان یا طرفداران آنها در راستای ایجاد فضایی ناامن برای رای‌دهندگان دموکرات نیست. جمهوری‌خواهان در حال اجرای طرحی هستند که قریب به 30 سال پیش در پی شکایت کمیته حقوقی حزب دموکرات اجرای آن ممنوع شده بود اما با انقضای حکم ممنوعیت در سال 2018 آنها بار دیگر قادر به اجرای آن خواهند بود. در سال 1982 کمیته حقوقی حزب دموکرات شکایتی علیه جمهوری خواهان مطرح کرد و مدعی شد که حزب جمهوری‌خواه در نیوجرسی برای سرکوب آرا تلاش می‌کند. آنها مدعی شدند که جمهوری‌خواهان با ارسال افسران پلیس مسلح و غیر وظیفه به حوزه‌های رای‌گیری در محله‌های سیاه و لاتین می‌کوشند تا روند انتخابات را تغییر دهند. این تلاش درنهایت به صدور حکمی 30 ساله منجر شد که براساس آن اقداماتی نظیر ارسال نیروهای پلیس یا هر نیروی مسلحی ازسوی احزاب و مقامات دولتی به حوزه‌های رای‌گیری ممنوع اعلام شد. این حکم در سال 2018 منقضی شد و اکنون دونالد ترامپ در پی آن است که بار دیگر از طرح قدیمی جمهوری‌خواهان استفاده کند؛ اقدامی که می‌تواند طرح شکایت‌هایی جدید علیه دولت امریکا را به دنبال داشته باشد. واشنگتن‌پست در این باره می‌نویسد: «رییس‌جمهور قصد دارد ایده قدیمی استفاده از ماموران اجرای قانون برای گشت‌زنی در مراکز رای‌گیری را احیا کرده و از آن برای ترساندن رای‌دهندگان غیرسفید استفاده کند.» کریستن کلارک، وکیل و رییس موسسه‌ای حامی حقوق بشر در این باره می‌گوید: «شکی وجود ندارد که دولت می‌خواهد از این تاکتیک برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه رنگین‌پوستان امریکایی استفاده کند تا مشارکت در انتخابات کاهش یابد.» 
نظرسنجی جدید آکسیوس نشان می‌دهد این مساله ممکن است به کاهش مشارکت رای‌دهندگان سیاه‌پوست و لاتین‌تبارها در انتخابات منجر شود، چراکه از نگاه آنها، «ترس از شبه‌نظامیان مسلح» و «نیروهای پلیس» دو عامل بازدارنده مهم به حساب می‌آیند. آمارها همچنین می‌گویند اکثریت سیاه‌پوستان و لاتین‌تبارها از کاندیدای دموکرات در انتخابات پیش رو حمایت می‌کنند و کاهش مشارکت این قشر از جامعه امریکا به‌ویژه در ایالت‌های میدان نبرد می‌تواند شانس ترامپ را برای پیروزی افزایش دهد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/407036/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تاریخ‌سازی دختر دوومیدانی‌کار ایران با کسب طلای جوانان قهرمانی آسیا

تصاویری از اعتراضات دانشجویی برای حمایت از غزه در معروف‌ترین دانشگاه‌های آمریکا

قصه انتقام هدیه تهرانی از پرویز پرستویی

وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید

روایت شهین تسلیمی از ورودش به بازیگری با سریال مهران مدیری

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

وقتی امیرحسین قیاسی ادای بهمن هاشمی رو درمیاره

دیدار وزرای دفاع ایران و چین؛ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه

کنایه سنگین همتی به رئیسی درباره منحل شدن بانک‌های متخلف

یک کاردستی جالب و آموزنده برای بچه ها

خاطره بامزه بهرام افشاری از قد بلندش!

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

تظاهرات میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه

دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند

صحبت‌هایی رحیم پور ازغدی خطاب به آنهایی که می‌گویند «مقصر کشتار در غزه، حماس است»

تاریخ‎نگاری یک‌طرفه

حماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم

آلزایمر ارزی دولتمردان

روند بازیابی پیکر شهدا از گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر همچنان ادامه دارد

چهره ها/ تصویر نچرال آزاده صمدی در کنار ناخدا علی

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان

نکات مهم برای خرید لوازم آرایشی

نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟

هشدار درباره نفت 100 دلاری و تورم جهانی

حمله به 102 کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در 202 روز

«اشکان خطیبی» پس از مهاجرت: در ایران همه چیز داشتم و مدیر بودم!

مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود

فریادهای اعتراض دانشجویان دانشگاه کلمبیا علیه رئیس کنگره آمریکا

اینا داماد نیستن بلا هستن!

درخواست وزیر خارجه آمریکا از چین در رابطه با ایران و کره شمالی

حمله روزنامه زاکانی به آرایش سحر دولت‌شاهی

هاآرتس مطرح کرد: اسرائیل در تله‌ای استراتژیک

رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

ترکیه روابط تجاری خود را با اسرائیل قطع کرد

اظهارات جدید معاون پارلمانی رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود

پولیتیکو: اتحادیه اروپا تحریم گاز طبیعی مایع روسیه را بررسی می‌کند

وقتی عمو کاووس خوش سفر کلافه میشه!

صدام و هیتلر؛ از میل به ویرانگری تا قهرمان پرستی

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

طالبان سه کشور همسایه افغانستان را به حمایت از داعش متهم کرد

کاخ معروف خاطرات هاشمی رفسنجانی!

این رنگ هارو باهم بپوش

کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی در حمایت از غزه است؟

مار در آستین بود این دختر!

سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست

واردات قهوه 75 درصد افزایش یافت

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی