اخبار محرمانه

آخرين مطالب

ادعای رییس موساد؛ در خواب بیند پنبه‌دانه تحلیل ویژه

ادعای رییس موساد؛ در خواب بیند پنبه‌دانه
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - وطن امروز /متن پیش رو در وطن امروز منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اظهاراتی قابل توجه اعتراف کرد این رژیم امیرنشین‌های خلیج‌فارس را به چشم حیاط خلوت در برابر ایران نگاه می‌کند. یوسی کوهن در این زمینه اظهار داشت: برقراری مناسبات دوستی با امیرنشین‌ها یک مزیت راهبردی بزرگ دارد و ارزش دفاعی آن، بسیار است. کوهن افزود: برای امور تدافعی اسرائیل در برابر ایران، امیرنشین‌های جنوب خلیج‌فارس، حیاط خلوت اسرائیل محسوب می‌شوند. رئیس موساد اضافه کرد: در برابر محور شرارت که رژیم ایران برپا ساخته، اکنون اسرائیل می‌تواند یک محور ضدشرارت برپا کند. 
هشدارهای رئیس موساد در اتمسفری بیان می‌شود که عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین، ترتیبات منطقه‌ای را دگرگون کرده و خلیج‌فارس را وارد فضای جدیدی از تهدیدات احتمالی کرده است. این در حالی است که لغو تحریم تسلیحاتی ایران، برتری خاصی به ایران در فضای امنیتی شده منطقه بعد از حضور تل‌آویو در حاشیه خلیج‌فارس می‌دهد؛ چه اینکه امیر حاتمی، وزیر دفاع روز دوشنبه از توافق مهمی با روسیه جهت تجهیز و نوسازی نیروی هوایی کشورمان خبر داد. وزیر دفاع در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: «ما برای توسعه سیستم‌های هوایی خود با روسیه توافقنامه‌های مهمی داریم». اما قسمت مهم صحبت‌های وزیر دفاع آنجا بود که امیر حاتمی با تاکید بر مخاطرات جدی عادی‌سازی روابط بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی گفت: «این اقدام، تهدیدی مستقیم برای امنیت منطقه خلیج‌فارس است؛ هر تهدیدی که از جانب اسرائیل از منطقه خلیج‌فارس متوجه ما شود، با واکنشی مستقیم و روشن روبه‌رو خواهد شد».
در همین ارتباط وزیر خارجه آمریکا در واکنش به لغو محدودیت‌های ایران از به خطر افتادن امنیت رژیم صهیونیستی بشدت ابراز نگرانی کرد. در بیانیه‌ای که مایک پمپئو به همین مناسبت صادر کرد، آمده است: «هر کشوری که طالب صلح و ثبات در خاورمیانه است و از مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند، باید از انجام هر گونه معامله تسلیحاتی با ایران خودداری کند. عرضه سلاح به ایران تنها تنش‌ها در منطقه را تشدید می‌کند و سلاح‌های خطرناک‌تر را در دستان گروه‌های تروریستی و نایبان آنها قرار خواهد داد و به تشدید تهدیدها علیه امنیت اسرائیل منجر خواهد شد».
با این تفاسیر، در این میان در صورت هرگونه مناقشه‌ای، این ابوظبی و منامه خواهند بود که بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد. هفته گذشته بود که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در آخرین گفت‌وگوی خود به حکام امارات و بحرین هشدار داد تنها هدف رژیم صهیونیستی دستیابی به جای پای نظامی و اقتصادی در مناطق نزدیک ایران است. اسماعیل هنیه در رابطه با توافق امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی خطاب به آنها گفت: هر توافقی که کشورهای عربی با اسرائیل می‌کنند، در نهایت خطری برای خود آن کشورها خواهد شد. هنیه در گفت‌و‌گو با پایگاه میدل‌ایست‌آی با هشدار به مسؤولان اماراتی تاکید کرد: ما بیشتر از آنها رهبران اسرائیل را می‌شناسیم. ما می‌دانیم چگونه فکر می‌کنند. دوست داریم به برادران‌مان در امارات اعلام کنیم که آنها در نتیجه این توافقات شکست خواهند خورد، زیرا تنها چیزی که برای اسرائیل مهم است، دستیابی به جای پای نظامی و اقتصادی در مناطق نزدیک ایران است. رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه گفت: آنها از کشورتان به عنوان یک ورودی استفاده خواهند کرد و ما دوست نداریم ببینیم اسرائیلی‌ها از کشور امارات به عنوان یک سکوی پرتاب استفاده کنند. 
در چنین فضایی، اعتراف صریح یوسی کوهن مبنی بر در نظر گرفتن امیرنشین‌های خلیج‌فارس به عنوان حیاط خلوت تل‌آویو، نه تنها برای ابوظبی و منامه خیلی تحقیرآمیز به شمار می‌رود، بلکه مهر تاییدی زودهنگام بر هشدارهای رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس به حکام این کشورهاست. علاوه بر اسماعیل هنیه، از تهران هم هشدارهای صریحی به ابوظبی داده شد که با عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها هرگز امنیت نخواهند داشت. بر این اساس سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یکشنبه 26 مرداد در نشست «هم‌اندیشی و هماهنگی فرماندهان نیروهای مسلح و مدیران رسانه ملی» اظهار داشت: قطعا رویکرد ملت ایران به این کشور همسایه از اساس تغییر خواهد کرد و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیز به این کشور با محاسبات دیگری نگاه خواهند کرد و چنانچه اتفاقی در منطقه خلیج‌فارس بیفتد و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دچار خدشه هر چند اندک شود، ما آن را از چشم کشور امارات عربی متحده می‌بینیم و تحمل نخواهیم کرد.
برای کارشناسان از همان ابتدا محرز بود هدف نهایی از عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین، ماجراجویی علیه ایران است. حقیقت آن است که داشتن رابطه با امارات و بحرین آورده خاصی برای رژیم صهیونیستی ندارد و در واقع تل‌آویو قصد قربانی کردن این امیرنشین‌ها را پای تقابل احتمالی امنیتی با ایران در خلیج‌فارس دارد. این در حالی است که فرماندهان و مقامات نظامی و امنیتی کشورمان با درک فضای ایجاد شده و با پیش‌بینی تمام سناریوهای ممکن، برای مقابله با هرگونه اقدام خرابکارانه اسرائیل در کنار مرزهای ایران آماده هستند. اظهارات وزیر دفاع در گفت‌وگو با الجزیره بر همین مدار قابل تحلیل است. 
گفتنی است «وطن امروز» در گزارشی به تاریخ 23 مهرماه به بررسی ابعاد توافق رژیم صهیونیستی با امارات و قطر پرداخته بود. در بخشی از این گزارش آمده بود: حضور تهدید‌آمیز رژیم صهیونیستی در کنار مرزهای ایران و استفاده از خاک امارات عربی متحده به عنوان پایگاهی جهت خرابکاری علیه کشورمان موضوعی نیست که از سوی تهران نادیده گرفته شود و مقامات کشورمان در نخستین موضع‌گیری‌ها، با هشدارهای شدیداللحن ابوظبی را نسبت به پیامدهای وقوع چنین سناریویی آگاه کردند. از همین رو بود که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امارات عربی متحده را تهدید کردند در صورتی که عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی کوچک‌ترین خدشه‌ای به امنیت ایران وارد کند، ایران امارات را مسؤول می‌داند. 
در این گزارش همچنین آمده بود: اگر حضور رژیم صهیونیستی در امارات سبب شود امارات به صورت رسمی به پایگاه امنیتی اسرائیل تبدیل شود و سفارت اسرائیل نقش ایستگاه اطلاعاتی را بازی کند و به نوعی یک چالش جدید برای سایر کشورهای همسایه بویژه ایران محسوب شود، در همان سطح امارات می‌تواند متحمل ضربه امنیتی شود. اقتصاد امارات تاب‌آوری ناامنی‌هایی را که رژیم صهیونیستی آغازگر آن خواهد بود ندارد. افزون بر این موارد، رژیم صهیونیستی با توجه به اینکه ایران جبهه جدیدی را در سوریه مقابل این رژیم گشوده و حلقه محاصره را بر آنها تنگ کرده، تلاش می‌کند با نزدیکی به مرزهای ایران، خود را به نوعی از زیر محاصره جبهه مقاومت درآورد و در این مسیر حتی ابایی ندارد امارات و بحرین را فدای خود کند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/406236/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

گشاده دستی دولت در تخصیص بودجه به رسانه‌های همسو

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

آقای ذوالنوری ممنون

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

سیگنال مثبت به بورس تهران

کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

واقعیت آمریکا بدون روتوش؛ ادامه سرکوب اعتراضات دانشجویی

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

دردسر تیک‌تاک

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

طوفان نمک کوهنوردیه!

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی