اخبار محرمانه

آخرين مطالب

علم‌ستیزی انتخاباتی ترامپ تحلیل ویژه

علم‌ستیزی انتخاباتی ترامپ
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - اعتماد / متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
محمدحسین لطف‌الهی/ رییس‌جمهور امریکا از ویروس کرونا متنفر است؛ نه به این دلیل که افراد را بیمار می‌کند، جان‌شان را می‌گیرد و مردم را وا می‌دارد تا سبک زندگی سابق‌شان را تغییر دهند، بلکه به این خاطر که پیروزی او را در انتخابات ریاست‌جمهوری به خطر انداخته و مهم‌ترین دستاوردش یعنی گشایش اقتصادی را از کفش ربوده است. همین شرایط دونالد ترامپ را وا داشت تا در صحبت‌های انتخاباتی خود بگوید مردم از اینکه مدام «احمق‌ها» در دولت از ویروس کرونا سخن بگویند خسته شده‌اند و آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی امریکا را به عنوان یک «فاجعه» معرفی کند. دونالد ترامپ روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با برخی مدیران ارشد کارزارش درحالی که برخی خبرنگاران نیز در این گفت‌وگو حاضر بودند، در ادامه حملاتش علیه پزشکان امریکایی گفت مردم از شنیدن درباره ویروس کرونا خسته شده‌اند. رییس‌جمهور امریکا تاکید کرد مردم می‌گویند «هرچه می‌خواهد بشود، ما را رها کنید» آنها از این مساله خسته شده‌اند. مردم از شنیدن صحبت‌های فائوچی و تمام این «احمق‌ها» خسته شده‌اند. فائوچی مرد خوبی است اما او «500 سال است که اینجاست.» دکتر فائوچی روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس گفته بود از ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا تعجب نکرده، چراکه رییس‌جمهور امریکا ماسک زدن را به عنوان نشانه ضعف توصیف می‌کند. فائوچی گفت: «او گاهی زدن ماسک را به مثابه ضعف می‌داند. آیا این اقدام برای شما معقول به نظر می‌رسد؟ نه قطعا معقول نیست.» این اقدام دونالد ترامپ و تقابل مستقیم او با دکتر فائوچی را باید بخشی از تلاش رییس‌جمهور امریکا برای بهبود وضعیت خود در نظرسنجی‌های انتخاباتی دانست که به نوشته آسوشیتدپرس ممکن است در پایان به نفع او تمام نشود. این خبرگزاری با استناد به نظرسنجی‌ها نوشته است که در حال حاضر مردم امریکا بسیار بیشتر از دونالد ترامپ به آنتونی فائوچی اعتماد دارند و بعید به نظر می‌رسد راهبرد رییس‌جمهور امریکا بتواند در افزایش محبوبیت او موثر باشد. اظهارات تهاجمی دونالد ترامپ علیه مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی امریکا در حالی مطرح شد که بر‌اساس داده‌های آماری نیویورک‌تایمز، تنها در روز جمعه بیش از 70 هزار بیمار جدید مبتلا به کووید‌19 شناسایی شد که از 24 جولای به این سو آماری بی‌سابقه به حساب می‌آید. همچنین روزانه به‌طور میانگین 900 نفر در ایالات‌متحده جان خود را بر اثر ابتلا به کووید19 از دست می‌دهند و در مجموع آمار قربانیان کرونا در این کشور به بیش از 220 هزار نفر رسیده است. با این وجود دولت امریکا برخلاف توصیه‌های پزشکان اصرار دارد کسب‌وکارها باز بمانند، قرنطینه اعمال نشود و کودکان هر چه سریع‌تر به مدارس بازگردند.
نه فائوچی به «من در برابر رییس‌جمهور»
صحبت‌های ترامپ بی‌پاسخ نماند، اما مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی امریکا مانند دفعات پیش کوشید تا از تقابل مستقیم با رییس‌جمهور این کشور خودداری کند. دکتر فائوچی هم در مصاحبه‌ای رادیویی به انتقادهای ترامپ پاسخ داد و آنها را «موجب حواس‌پرتی» دانست. او گفت: ترجیح می‌دهم درباره آن اظهارنظری نکنم و به کاری بپردازم که برای انجام آن تلاش داریم و کاری که ما تلاش داریم انجام دهیم حفاظت از سلامت و رفاه و ایمنی مردم امریکا و در‌نهایت جهان است. در مواردی شاهد افزایش هستیم؛ بالاتر از آنچه در گذشته بوده است. بسیاری از ایالاتی که وضعیت مطلوبی داشتند، اکنون تلفات بالایی را نشان می‌دهند؛ این همان چیزی است که باید روی آن تمرکز کنیم. دکتر فائوچی همچنین گفت نمی‌خواهد ذهنیت «من علیه رییس‌جمهوری» را ایجاد کند و آن را غیرسازنده خواند. او همچنین در بخشی از صحبت‌هایش به جمله‌ای در فیلم پدرخوانده اشاره کرد و گفت: کنترل این ویروس تنها چیزی است که برایم اهمیت دارد. مابقی چیزها مثل چیزی است که در پدرخوانده می‌گفت «تا جایی که به من مرتبط است، هیچ چیز شخصی‌ای وجود ندارد، کاملا کاری است» من فقط می‌خواهم کارم را انجام دهم و از مردم این کشور مراقبت کنم.
حمایت جو بایدن از متخصصان
هنوز ساعاتی از اظهارات رییس‌جمهور امریکا علیه پزشکان و متخصصان نگذشته بود که رقیب او، جو بایدن به مساله واکنش نشان داد. بایدن در توییت‌هایی جداگانه با اشاره به صحبت‌های پیشین ترامپ نظیر «بایدن اگر انتخاب شود به حرف پزشکان گوش خواهد داد» یا «بایدن می‌خواهد به حرف‌های دکتر فائوچی گوش کند»، نوشت: «برای یک‌بار هم که شده ترامپ راست گفت. من اگر انتخاب شوم به حرف‌های دانشمندان گوش خواهم داد.» او همچنین با کنایه خطاب به دونالد ترامپ نوشت که اگر تو رییس‌جمهوری بودی که به حرف دانشمندان گوش می‌دادی، وضعیت هیچ‌گاه تا این اندازه بد نمی‌شد.
آیا راهکار ترامپ جواب می‌دهد؟
هرچند که اغلب رسانه‌های بزرگ امریکایی احتمال اینکه او بتواند از قبال حمله به دکتر فائوچی، رسانه‌ها و دموکرات‌ها محبوبیت کسب کند را منتفی می‌دانند، با این وجود هنوز نمی‌توان از این مساله مطمئن بود. سارا لانگوِل، تحلیلگر جمهوری‌خواه در وب‌سایت آتلانتیک درباره نگاه بخشی از مردم امریکا به رسانه‌ها و دموکرات‌ها نوشته است: «تعداد قابل‌توجهی از رای‌دهندگان که عملکرد ترامپ و شکست سیاست‌های او را می‌بینند -حتی کسانی که معتقدند او آشکارا بسیار بد عمل می‌کند- همچنان با رییس‌جمهور امریکا همراه خواهند بود، چراکه فکر می‌کنند دموکرات‌ها بسیار بدتر هستند و نمی‌توان به رسانه‌ها اعتماد کرد. آنها کسانی نیستند که فاکس‌نیوز ببینند یا اخبار برت بار را دنبال کنند. اغلب آنها عموما سیاست را دنبال نمی‌کنند و حتی در توییتر هم حضور ندارند. آنها رای‌دهندگانی‌اند که به شنا در سوپ ترامپیسم فرهنگی می‌پردازند و در محاصره خانواده، دوستان و اطرافیانی که در اکوسیستم فرهنگی راست‌گرایانه قرار دارند، زندگی می‌کنند.» او تاکید کرده «حتی اگر جو بایدن بتواند در انتخابات پیش‌رو به یک پیروزی چشمگیر دست یابد، همچنان این اکوسیستم وجود خواهد داشت و مشکلات دموکرات‌ها با خلاص شدن از شر ترامپ پایان نمی‌یابد.» با این وصف می‌توان انتظار داشت بخشی از کسانی که در سال 2016 ترامپ را فردی ضد سیستم می‌دانستند و به همین دلیل از او حمایت کردند، بار دیگر گرد او جمع شوند و اظهارات پزشکان، دموکرات‌ها و رسانه‌ها را توطئه‌ای علیه مردم امریکا ارزیابی کنند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/406233/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی

بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه

آخرین وضعیت شکایت صداوسیما از مهران مدیری و پخش دورهمی؛ در انتظار تعیین تکلیف شبکه نسیم

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

اگر زن شاغل است حساب مشترک باز کنید

پیام‌های حمله به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها

دوره ما اینطوری نبود!

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

چهره ها/ پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد همسرش

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیل

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

لحظه هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان اسرائیلی توسط حزب‌الله

والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است

عصبانیت "نقی" از تیپ پایتختی‌ها در سفر خارج

یه زخم گردن باعث سوءتفاهم شد!

روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی به نقل از وکیلش

با «مثبت آموزش» به روز باشید

پزشکیان: اصرار به حجاب اجباری، عناد ایجاد می‌کند

سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

چیزی که تورو نکشه قوی‌ترت میکنه!

المیادین: مأموریت‌ مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی