اخبار محرمانه

آخرين مطالب

نشریه اخبار و تحلیل‌های چهارشنبه، 16 مهر ماه اخبار محرمانه از منابع دیگر

نشریه اخبار و تحلیل‌های چهارشنبه، 16 مهر ماه
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -
▼ خبر ویژه
نیرو‌های انقلاب و نهضت نیامدن برای کاندیداتوری
«علیرضا زاکانی» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با گلایه‌مندی از اعلام کاندیداتوری جمعی از چهره‌های انقلابی در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: «وقتی وضع کشور را نگاه می‌کنید، هیچ تناسبی با اسلام و مشی مقام معظم رهبری و حضور مردم و نخبگان در عرصه‌های مختلف، با توجه به امکانات و اقتضائات کشور ندارد. متأسفانه آن چیزی که مشاهده می‌شود این است که تب حضور و داوطلبی برای ریاست جمهوری آن‌قدر زیاد شده که به نوعی افراد در کار خودشان هم که هستند بخشی از ظرفیت خودشان را مصروف برای آمادگی و حضور در انتخابات ریاست جمهوری می‌کنند. به اعتقاد بنده این کار درست و شایسته‌ای نیست. افراد به‌جای حرکت و تلاش برای حضور در عرصه رقابت ریاست جمهوری به اعتقاد من و طبق روش دینی باید یک نهضت نیامدن راه‌اندازی کنند و وارد این عرصه نشوند. این جریان انقلاب است که باید بنشیند و فکر کند که چه کسی را برای این عرصه انتخاب کند و الحمدالله برای این موضوع مابه‌ازا هستند و بگردند و پیدا کنند.
▼ اخبار
پس شعار «تا 1400 با روحانی» چه شد؟!
روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «کلیدواژه اغتشاش علیه اصلاح‌طلبان» نوشت: «اصولگرایان که پیش از انتخابات مجلس یک‌صدا خود را نیرو‌های انقلاب می‌نامیدند و با شعار برخورد صریح و البته شدید با دولت در انتخابات مجلس حاضر شدند و به‌صراحت می‌گفتند که در صورت نماینده شدن با وزرا و حتی شخص رئیس‌جمهور در قالب سؤال و در آخر استیضاح برخورد می‌کنند، حالا 180 درجه موضع خود را تغییر داده‌اند و می‌گویند اگر کسی از استعفای رئیس‌جمهور سخن بگوید، در پی اغتشاش است». واکنش هوشمندانه منتقدان دولت به پیشنهاد مغرضانه «استعفای روحانی»، فعالین و رسانه‌های اصلاح‌طلب را عصبی و پریشان کرده است. فعالین اصلاح‌طلب ازجمله حجاریان، تاجزاده، عبدی، عبدالله ناصری و... در سال 96 و علیرغم کارنامه ضعیف 4 ساله روحانی در دولت یازدهم، تمام‌قد از وی دفاع کرده و شعار «تا 1400 با روحانی» و «به عقب برنمی‌گردیم» را بار‌ها «تَکرار» کردند؛ اما این طیف در ماه‌ها و هفته‌های گذشته، پیشنهاد تأمل‌برانگیز استعفای روحانی را مطرح کردند. اصلاح‌طلبان بجای تلاش برای استعفای روحانی و پاک کردن ردپای خود در ایجاد وضع موجود اقتصادی، بهتر است به جهت در اختیار داشتن اکثریت مطلق دولت، تا انتخابات 1400 کمی هم برای مردم کار کرده و از «سیاسی بازی» و «سیاسی کاری» فاصله گیرند.
صرافی‌های دبی همکار با ایران چگونه لو رفتند؟!
«غلامرضا مصباحی مقدم»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: «قبل از ماجرای خروج آمریکا از برجام و بازگشت تمامی تحریم‌ها، ما هم‌زمان که در حال دور زدن تحریم‌های آمریکا بودیم، روند پیوستن به کنوانسیون‌های FATF نیز در حال طی شدن بود. در همین راستا بانک مرکزی از سوی FATF مورد خطاب قرار گرفت که دستورالعمل‌های این کارگروه به بانک‌های عامل در ایران ابلاغ شود؛ رئیس وقت بانک مرکزی، این دستورالعمل را به بانک‌ها ابلاغ کرد. اجرای همان بخشنامه منجر به این شد که تعدادی از صرافی‌هایی که در دبی با ایران کار می‌کردند از سوی آمریکا شناسایی شده و پس از مدتی به طور کامل تعطیل شوند. پیوستن به FATF موجب خود تحریمی می‌شود. ظریف و دوستانش در مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ پاسخی به پرسش‌ها و ابهامات ما نداشتند و همان‌جا برای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خالی بودن دست آن‌ها مشخص شد. بهره‌گیری سیاسی و تبلیغاتی دروغین به نفع FATF، خجالت‌آور است؛ چه آنکه مشکلات اقتصادی ارتباطی به این موضوع ندارد، بلکه بالعکس، پیوستن به آن کار دور زدن تحریم‌ها را هم دشوارتر می‌کند.»
«آخوندی» و سودای ریاست جمهوری!
روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «آن‌طور که شنیده می‌شود عباس آخوندی برای کاندیداتوری آماده است، اما طیف همراه او در اتحاد ملت در اقلیت هستند. اقلیتی (در طیف اصلاحات) گزینه‌ای، چون عباس آخوندی را مناسب می‌دانند. وزیر دولت هاشمی و روحانی که گروهی تکنوکرات بودن او را نقطه قوتش می‌دانند... یک لیبرال که مدیر اجرایی ارشد بوده است». در هفته‌های گذشته روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «آخوندی به امید خاکستری‌ها؟» نوشته بود: «از گفت‌وگوی چند روز پیش عباس آخوندی با خبر آنلاین می‌توان حدس زد که احتمالاً برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 فکر‌هایی در سر دارد و با شعار «ایده ایران» پا به عرصه رقابت خواهد گذاشت... آخوندی در مرداد سال 92 به‌عنوان وزیر راه‌وشهرسازی به مجلس معرفی شد... نمایندگان به آخوندی روی خوش نشان نمی‌دادند و سه بار در سال‌های 94، 95 و 96 استیضاحش کردند. او در مهر 97 استعفا داد». کارنامه عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی به‌قدری ضعیف و غیرقابل‌قبول بود که حتی شورای شهر اصلاح‌طلب تهران نیز به او اعتماد نکرده و حاضر نشدند کلید شهرداری تهران را به وی بسپارند. کارنامه ناموفق آخوندی در وزارت راه و شهرسازی، افزایش سرسام‌آور قیمت خرید و اجاره مسکن را موجب شد.
▼ اخبار کوتاه
◄ روایت سایت آمریکایی از مقاومت حداکثری ایران/ «ریسپانسیبل استیتکرفت» نوشت: «در مقابل استراتژی فشار حداکثری آمریکا، ایران با حداکثر مقاومت خود مقابله به‌مثل می‌کند. فشار حداکثری توسط جان بولتون و اندیشکده جنگ‌طلب دفاع از دموکراسی ایجاد شد، فرضیه اصلی آن این بود که فشار حداکثری، اقتصاد ایران را با محدودیت‌های شدیدی روبرو می‌کند که ایرانی‌ها چاره‌ای جز مذاکره ندارند. اگر آمریکا می‌خواهد در مورد یک معامله بزرگ‌تر و بهتر صحبت کند، ابتدا باید دوباره وارد برجام شود و ضرر‌های خود را به تهران جبران کند.»
◄ وزارت صمت حریف مافیای گوشی آیفون نشد/ با توجه به کمبود ارز برای واردات دارو و نیاز‌های اساسی، چندی پیش وزارت صمت واردات گوشی‌های بالای 300 یورو را ممنوع کرد، اما با لابی گسترده مافیای موبایل، وزارت صمت از این تصمیم صرف‌نظر کرد. این در حالی است که رهبر انقلاب چندی پیش از واردات سالانه 500 میلیون یورو گوشی آیفون اظهار نارضایتی کرده بودند. در شش‌ماهه اول امسال، 82 درصد گوشی‌های وارداتی مسافری بالای 300 یورو متعلق به آیفون است که فقط دهک‌های بالا می‌توانند از آن استفاده کنند.
◄ دینار عراقی چند؟! / «ناصر باغستانی»، کارشناس اقتصادی نوشت: «شاید امسال به دلیل اینکه قسمت نشده مسافر اربعین باشید، به نرخ دینار عراق توجه نکرده باشید. خوب است بدانید نرخ هر 1000 دینار که سال گذشته حدود 10 هزار تومان بوده، امسال حدود 25 هزار تومان است؛ یعنی هرقدر سال گذشته برای سفر اربعین هزینه کردید باید امسال 2.5 برابر آن می‌پرداختید؛ یعنی برای سفر از مهران تا نجف با ون (17 هزار دینار) باید حدود 450 هزار تومان هزینه بپردازید.»
◄ حاجی‌زاده: ایران جزو 10 کشور اول در حوزه رادار است/ فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه الحاق سامانه راداری قدیر به سامانه‌های راداری شبکه پدافند هوایی کشور گفت: «این رادار‌ها قادرند تا برد 350 کیلومتر پرنده‌های پنهان‌کار را شناسایی و با توجه به ارتفاع هدف برای پرنده‌ها و سایر اهداف تا برد بیش از 1000 کیلومتر را کشف و رهگیری کنند. اگر در دنیا 20 کشور ساخت رادار وجود دارد، حتماً ایران اسلامی جزو 10 کشور اول است.»
◄ احکام سیاسی (سؤال 56): تهمت زدن به دیگران در صورت عدم اثبات چه حکمی دارد و وظیفه کسی که تهمت زده چیست؟ پاسخ: تهمت از گناهان بزرگ است و توبه جدی و واقعی از آن لازم است و باید گفته‌های خود را نزد هر کس که رسانده است، تکذیب کند و رضایت کسی را که به او تهمت زده است، به دست آورد. (سایت لیدر، 8 مهر 1398)

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/395845/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرکشی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام از جانبازان سرافراز

پیام دیگر شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای صهیونیستی

دو گزینه کاخ سفید در مقابل اعتراضات دانشجویی

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

سوژه داغ هفته؛ از بیماری عجیب ترانه علیدوستی تا ضرر سنگین لژیونر استقلال پس از طلاق همسرش

‌هنرمند اگر رنج نکشیده باشد اثرش عمیق نیست

وقتی دختر شاهرخ استخری مامانش رو سر کار میزاره!

واقعا کی لوبیا پلو بدون برنج سفارش میده؟

گوگل کارمندان حامی فلسطین خود را نقره‌داغ کرد

لحظه واژگون شدن خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز

طعنه سنگین آقای بازیگر به مهران رجبی

‌ مصطفی مستور: در هنرهای روایی مثل داستان و سینما، به ابتذال رسیدیم

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد

چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است

هنرمندان ما غالبا جهان‌بینی و تفکر نظام‌مند منسجم ندارند

خبری از سلامتی زهره حمیدی

جوانه دلشاد از حواشی مهاجرتش می گوید

اردوغان: رادار ناتو در ترکیه نقشی در رهگیری موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل نداشت

امیر آشتیانی در دیدار با وزیر دفاع قزاقستان: ایران آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی است

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

برخورد خشونت‌آمیز پلیس آلمان با دانشجویان حامی فلسطین

لایو سارا و نیکا در مورد سریال پایتخت

واکنش جمیله علم‌الهدی درباره اخبار مربوط به برخورد بد با زنان در ایران

وزیر خارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است

اینجوری چتری مدل کره ای ها بزن

اسرائیل سرگردان در بحران

حادثه برای وزیر تندروی رژیم صهیونیستی؛ «بن گویر» راهی بیمارستان شد

حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق

اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس

لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد آمریکایی MQ-9

هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم

تسلط صهبا شرافتی بازیگر نون خ به زبان کره ای

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی کند؟

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

ریمارامین فر در بیست و شش سالگی

آقای مجری من کی ازدواج میکنم؟

چهره ها/ چهره کاملا متفاوت بازیگر نقش کولبر سریال "نون خ" بدون گریم

واکنش ابطحی به تجمع برخی روحانیون قم با لباس نظامی

دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی: کسی اعتراضی ندارد

شهادت 2 تن در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شرق لبنان

پشت صحنه سریال گناه فرشته

پاسخ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به انتقادات ارزی قالیباف

هدیه نفیس آمریکا به اوکراین

وقوع حادثه امنیتی در جنوب یمن

چهره ها/ مجیدواشقانی و امیرعلی نبویان در یک قاب

پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی