اخبار محرمانه

آخرين مطالب

در جلسه هم اندیشی شورای سلامت کیش و اصحاب رسانه برای مقابله با بیماری کرونا مطرح شد:

نقش مهم رسانه ها در آگاهی بخشی برای کنترل شیوع کرونا منطقه آزاد کیش

نقش مهم رسانه ها در آگاهی بخشی برای کنترل شیوع کرونا
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - با آغاز فصل پاییز و شدت گرفتن موج سوم ویروس کووید19؛ خبرنگاران و نمایندگان رسانه های سراسری و محلی و مسئولان دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه به منظور آگاهی بخشی و اطلاع رسانی صحیح به مردم جامعه در نشستی صمیمانه به بحث و تبادل نظر برای بررسی راهکارهای کاهش شیوع کرونا پرداختند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جلسه هم اندیشی شورای سلامت کیش و اصحاب رسانه در راستای برنامه ریزی دقیق و موثر اقدامات پیشگیرانه از گسترش شیوع بیماری کرونا، فرهنگ سازی، جلب و جذب تعامل حداکثری ساکنین کیش برای مقابله با این بیماری، دوشنبه 7 مهر در مرکز همایش های بین المللی کیش سالن رازی برگزار شد.
در این نشست، مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش، نقش موثر رسانه ها را در کنترل و مهار بیماری کرونا مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: نقش رسانه ها در آگاهی بخشی به عموم جامعه در خصوص این که وضعیت جزیره کیش عادی نیست و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از جانب مردم، موجب غلبه ویروس کرونا بر عموم جامعه خواهد شد و باید در این زمینه اطلاع رسانی در سطح وسیع انجام شود.
خانزادی با اشاره به این که همزیستی با بیماری کرونا به معنای بی اهمیت شمردن ضوابط بهداشتی ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش نیست خاطر نشان کرد: 95 درصد کشور در وضعیت قرمز قرار گرفته است و با انسجام، همدلی و اهتمام بر رعایت پروتکل های بهداشتی می توانیم از این بحران با موفقیت عبور کنیم.
وی تاکید کرد: سلامت آحاد جامعه در اولویت سیاست های سازمان و شورای سلامت کیش هست و افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند متخلف شناخته شده و با آنان برخورد قانونی می شود.
خسرو نشان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش بر لزوم اهمیت عملکرد رسانه ها و تاثیر آنان در فرهنگ سازی و رعایت ضوابط بهداشتی در بخش های مختلف جزیره کیش اشاره داشت و گفت: محور فعالیت های اقتصادی و عمرانی جزیره کیش مربوط به حوزه گردشگری است و سازمان منطقه آزاد کیش با ارتقای سلامت کیشوندان و گردشگرانی که قصد مسافرت به این منطقه را دارند در اولویت کار خود قرار داده است.
ملک بهمن شیردل مدیر اجتماعی، بهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد کیش اقدامات موفقیت آمیز کنترل بیماری در پیک های اول و دوم را همبستگی و همدلی تمام مردم جزیره کیش دانست و گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در جزیره کیش اقداماتی از جمله در خصوص برگزاری 27 جلسه شورای سلامت کیش، 267 مصوبه در راستا سلامت کیشوندان، 19 جلسه کارگروه و عمده تصمیمات نظارتی و بهداشتی از اماکن سطح کیش انجام شده است.
محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان این که با آغاز پیک سوم کرونا که کل کشور را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: همدلی و همسویی با دستگاه های اجرایی و اصحاب رسانه در اطلاع رسانی صحیح و آگاهی بخشی بر مردم جامعه نقش بسزایی را ایفا می کنند. وی افزود: اکنون روزانه بیش از 30 مورد مثبت ابتلا در جزیره شناسایی می شود و متاسفانه در دو هفته گذشته موجب فوت 3 بیمار شده است.
رضانیا در ادامه خاطر نشان کرد: عمده مراجعات به بیمارستان و مرکز توسعه سلامت کیش دارای علائم بیماری هستند و ارائه خدمات به افراد در قرنطینه توسط نظارت نیروهای بسیجی و مدافعان سلامت با جدیت تمام ادامه دارد.
وی در خصوص ارائه خدمات به بیماران در قرنطینه از جمله افراد بی بضاعت افزود: جمع آوری و انتقال زباله، ایاب و ذهاب بیماران جهت مراجعه به بیمارستان و تحویل غذا درب منزل به صورت رایگان ارائه می شود.
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در رابطه با افزایش مبتلایان به بیماری کرونا گفت: 180 بیمار در نقاهتگاه برای سپری کردن دوره درمان و 24بیمار نیز تحت مراقبت های ویژه هستند که تمام خدمات ارائه شده به این افراد در سطح کیفیت بالا در نظر گرفته شده است.
محمدرضا رضانیا در ادامه افزود: با شناسایی 1750 نفر مبتلا به بیماری کرونا که منجربه 17 فوتی شده است در مقایسه با شاخص های جهانی از شاخص کمتر از یک درصد نسبت به مناطق دیگر برخورداریم و نشان دهنده این هست که خدمات با کیفیتی در جزیره کیش به بیماران ارائه می شود.
رضانیا با تاکید بر این که اگر پروتکل های بهداشتی از سوی ساکنین جزیره کیش رعایت نشود آسیب های غیر قابل جبران را به دنبال خواهد داشت افزود: عدم رعایت ضوابط بهداشتی موجب شتاب گرفتن شیوع بیماری کرونا میان اقشار مختلف جامعه، گسترش اندازه اپپیدمی و فشار مضاعف بر کادر درمان و در نهایت شکست تاب آوری بیمارستان کیش خواهد شد.
مصطفی نادعلی نژاد رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش با بیان اینکه با مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش و عملکرد مثبت دستگاه های اجرایی از جمله رسانه ها و مشارکت حداکثری مردم جزیره کیش نسبت به نرم جهانی این منطقه در وضعیت بهتر قرار دارد گفت: با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی میان اقشار مختلف جامعه می توانیم اقداماتی موثری در کنترل بیماری داشته باشیم.
در پایان این جلسه اصحاب رسانه در خصوص اقدامات صورت گرفته و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت، سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص کنترل بیماری کرونا و همچنین پیشنهاد هایی در خصوص مدیریت و فرهنگ سازی رعایت ضوابط بهداشتی مطرح شد
شایان ذکر است برای هر چه بهتر اجرای پروتکل های بهداشتی در این منطقه و حفظ وضعیت مطلوب برای فعاایت های اقتصادی و گردشگری و سلامت احاد جامعه، جلسه هم اندیشی شورای سلامت کیش و اصحاب رسانه در راستای برنامه ریزی دقیق و موثر اقدامات پیشگیرانه از گسترش شیوع بیماری کرونا هر دوهفته برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/388251/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

رمزگشایی ایمانی از موضع گیری واحد چپ و راست سیاست در ماجرای حمله به صهیونیست‌ها

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

ادعای مخالفت بایدن با عملیات نظامی صهیونیست‌ها در رفح

شهادت 7 فلسطینی در بمباران یکی از خانه های رفح

حمله پهپادی اوکراین به مناطق مسکونی «بلگورود»

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

حمله به یک پایگاه نظامی عراق

آزمایش یک «کلاهک فوق‌العاده بزرگ» موشک از سوی کره شمالی

آمریکا 1000 نیرویش را از نیجر خارج می‌کند

بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی در ایلات و پایگاه هوایی اشغالگران

پاسخ معاون رئیسی به رسانه‌ غربی که نوشته‌ بود مسئولان این روزها در پناهگاه هستند!

امیرعبداللهیان از الجزایر قدردانی کرد

گزارش امیرعبداللهیان از سفر نیویورک؛ موضوع دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها هم مورد توجه قرار داشت

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

دارندگان کارت سوخت بخوانند

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی