اخبار محرمانه

آخرين مطالب

طبری رفت پیش بابک مقاله

طبری رفت پیش بابک
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - آرمان ملی /متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
اکبر طبری به 31سال زندان محکوم شد؛ سخنگوی قوه‌قضائیه با اعلام صدور رای پرونده اکبر طبری گفت: طبری در این پرونده 10 عنوان اتهامی داشت. او در دو عنوان اتهامی تبرئه و در هشت مورد دیگر دادگاه در چارچوب قوانین، مجازات حبس و جزای نقدی صادر کرده است. رای هنوز غیرقطعی و قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است. غلامحسین اسماعیلی خاطرنشان کرد: طبری بابت تشکیل شبکه ارتشا به 31 سال حبس تعزیری و ضبط اموال محکوم شده است. اسماعیلی افزود: مجموعا طبری به پرداخت هزار میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است. علاوه بر آن، این فرد به حدود 179میلیارد ریال جزای ضبط وجوه نقدی که بابت ارتشا اخذ کرده نیز محکوم شده است. اسماعیلی افزود: اکبر طبری بابت تشکیل شبکه چندنفره ارتشا با وصف سردستگی و اخذ رشوه‌های متعدد به 31 سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از ارتشا و انفصال دائم از خدمات دولتی و بیش از 430میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است. وی افزود: در عنوان دوم اتهامی تحت عنوان پولشویی، اکبر طبری به 12سال و نیم حبس تعزیری قریب به 600میلیارد ریال جزای نقدی و ضبط اموال موضوع پولشویی؛ در ارتباط با ضبط اموال ناشی از ارتشا در پرونده فهرست بلندبالایی است که اقلام مهم آن را اعلام می‌کنم. سه دستگاه آپارتمان مسکونی واقع در برج روما در کامرانیه تهران، یک واحد به مساحت 633 متر، واحد دیگر به مساحت 388 متر و واحد سوم به مساحت 380 متر که حکم ضبط آنها صادر شده است؛ همچنین یک واحد آپارتمان در یکی از برج‌های مجلل واقع در خیابان پاسداران به مساحت 633 متر از ناحیه دادگاه مورد ضبط قرار گرفته است. اسماعیلی یادآور شد: 5 قطعه زمین در شهرستان بابلسر که تبدیل به یک باغ ویلای بسیار بزرگ شده و ویلایی مجللی در آن ساخته شده است که مورد ضبط قرار گرفته است. یک قطعه زمین مشجر به مساحت 1675 متر در نجارکلای لواسان نیز مورد ضبط قرار گرفته است. همچنین یک وحد آپارتمان اداری به مساحت 108 متر در مجتمع اداری سانا و یک قطعه زمین به مساحت 300 متر در بلوار کریم‌خان و طبقات پنج و شش ساختمان احداثی در بلوار کریم‌خان به‌عنوان بخشی از اموال و وجوه ناشی از ارتشاست که از ناحیه دادگاه حکم به ضبط آنها صادر شده است. سخنگوی قوه‌قضائیه اظهار کرد:‌ در مورد 8 عنوان اتهامی دیگر این متهم در دو مورد تبرئه شده و در مورد 6 مورد دیگر به تناسب عناوین اتهامی دادگاه در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی حکم به مجازات حبس و جزای نقدی صادر کرده که به جهت اختصار در مطلب از بیان یکایک موارد اتهامی و محکومیت‌ها اجتناب می‌کنم؛ در صورتی که این دادنامه قطعی شود،‌ مجازات اشد قابل اجراست که مجازات اشد همان 31 سال حبس و ضبط اموال ناشی از ارتشا و جزاهای نقدی و انفصال ابد از خدمات دولتی به مرحله اجرا درخواهد آمد.
احکام دیگر متهمان
وی بیان کرد: فرهاد مشایخ به جرم مشارکت در تشکیل شبکه ارتشا با لحاظ مساعدت و همکاری که در کشف جرم داشته و با تخفیفات موردنظر دادگاه به 15 سال حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شده است. رسول دانیال‌زاده فرزند حسینعلی به جرم مشارکت در تشکیل شبکه ارتشا به لحاظ اینکه پس از تشکیل پرونده به کشور بازگشت، دادگاه درمورد ایشان تخفیفاتی را لحاظ کرده به 15سال حبس محکوم شده است. بیژن قاسم‌زاده به جرم دریافت رشوه به انفصال دائم از خدمات دولتی و 10 سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از ارتشا و جزای نقدی محکوم شده است. اسماعیلی ادامه داد: حمیدرضا علیزاده دیگر متهم پرونده نیز به 10 سال حبس تعزیزی و ضبط مال ناشی از عمل مجرمانه محکوم شده است. مرکز رسانه قوه‌قضائیه نیز درباره جزئیات حکم پرونده اکبر طبری معاون اجرائی سابق حوزه ریاست قوه‌قضائیه اعلام کرد: اکبر طبری براساس حکم دادگاه کیفری یک استان تهران، مجموعا به 58 سال و 9 ماه و 20 روز حبس و قریب هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است. در صورت قطعی شدن این دادنامه، براساس قانون مجازات اشد که سی‌ویک سال حبس و ضبط اموال ناشی از ارتشا و جزای نقدی و انفصال ابد از خدمات دولتی است، قابل اجراست.
طبری از قوه‌قضائیه تا زندان
اکبر طبری مأمور به خدمتی که 20 سالی می‌شد در قوه‌قضائیه مشغول به کار بود. نام کاملش علی‌اکبر طبری‌پور است که در دوره‌های ریاست مرحوم هاشمی‌شاهرودی و همچنین آملی‌لاریجانی سمت‌های مختلفی را امور مدیریتی مالی، رفاهی و اجرائی برعهده داشت با آمدن آیت‌ا... رئیسی برکنار و به دلیل برملاشدن فسادها و زدوبندهایش بازداشت شد. پس از بازداشت طبری، سخنگوی قوه‌قضائیه بارها اعلام کرد که طبری معاون رئیس قوه‌قضائیه نبوده بلکه در معاونت اجرائی مشغول به کار بوده است. 18خردادماه جعبه سیاه فساد قوه‌قضائیه پای میز محاکمه حاضر شد و پس از چندین جلسه برگزاری دادگاه حکم بخش اول پرونده‌اش صادر شده است. از طبری به‌عنوان یکی از مردان در سایه دستگاه قضائی نام می‏بردند. باشگاه خبرنگاران نوشت: «اکبر طبری ارتباطات سری و غیرسری و ناصوابی با متهمان پرونده‌های مختلف داشته و با دخالت در پرونده آنها به نوعی قصد در برهم زدن روند دادرسی پرونده‌ها داشته است. اولین‌بار نام طبری در پرونده فساد رسول دانیال‌زاده مطرح شد؛ پرونده‌ای که بنا به شنیده‌ها، طبری برای آن رشوه‌ای فوق لاکچری و پنت‌هاوسی چند صد متری در یکی از برج‌های تهران دریافت کرده بود و سعی داشت تا با استفاده از مقام خود در قوه‌قضائیه پرونده را از روند دادرسی خارج سازد. نام طبری در پرونده دیواندری هم به چشم خورد و قهرمانی نماینده دادستان با اشاره به ارتباطات سری طبری با متهم ردیف اول علی دیواندری اظهار کرد: طبری سعی داشته تا پرونده دیواندری را از روند بررسی خارج کند و بازپرس پرونده را تحت فشار قرار داده است. دیواندری‌ و دانیال‌زاده تنها متهمانی نبودند که طبری با آنها ارتباط داشته است، بلکه ردپای طبری در پرونده فساد پتروشیمی هم دیده شده است و به گفته قاضی مسعودی مقام نام طبری در پرونده پتروشیمی خودنمایی می‌کند.»
کل لواسان را به من می‌دادند
بخشی از اظهارات طبری در دادگاه ماندنی شد و بهع‌نوان مصداق فساد از آن یاد می‌شود. طبری در یکی از جلسات دادگاه گفته بود: «من با مشایخ و نجفی مانند سه ‎برادر بودیم، اگر من 800میلیارد هم بخواهم این برادرانم می‌دهند و اگر کل ‎لواسان و کارخانه‌اش را بخواهم به نام من می‌کند. این ‎رفاقت است. اگر شما از این دوستان ندارید به من ارتباطی ندارد. اگر آنها نیز از من بخواهند من نیز برای آنها انجام می‌دهم.» «قهرمانی»، نماینده دادستان نیز اظهار داشته بود: «آقای طبری گفتند که مشایخ و نجفی دوست داشتند تا به من پول بدهند؛ کاملا درست است آقای طبری محبوب دل‌های ‎متهمان اقتصادی بودند.»

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/376604/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

عضو انجمن حمل‌ونقل ریلی: باید کفش آهنین بپوشیم و پولمان را از راه آهن بگیریم

دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد

تصاویری از بازداشت تظاهرات کنندگان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه؛ صدها پرواز در روز سیاه لغو شد

اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد

نه دانشگاه‌های آمریکا به اسرائیل

کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد

پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

این کار را با مدیرتان نکنید!

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه

قرارداد 6میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

علت گرانی شدید قیمت پیاز

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

بازداشت 100 دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

حمله روزنامه زاکانی به آرایش سحر دولت‌شاهی

«پایتخت 7» مرداد 1403 کلید می‌خورد

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت 8نفر

جلد نشریه آمریکایی تایم با عنوان، تأثیرگذارترین افراد جهان؛ یولیا ناوالنایا

ادعای آمریکا: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

گشاده دستی دولت در تخصیص بودجه به رسانه‌های همسو

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی