اخبار محرمانه

آخرين مطالب

بیروت در بحبوحه «بحران»؛ نخست وزیر لبنان خواستار انتخابات زودهنگام شد بین الملل

بیروت در بحبوحه «بحران»؛ نخست وزیر لبنان خواستار انتخابات زودهنگام شد
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - آخرین خبر / هزاران تن از معترضان خشمگین در اعتراض به اوضاع معیشتی و حادثه انفجار بیروت امروز به خیابان ها آمدند و برخی از آنها وارد ساختمان وزارت امور خارجه شدند که اقدام آنها با برخورد پلیس لبنان مواجه شد. از سویی دیگر نخست وزیر لبنان راه حل بحران کنونی را برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام دانست. 
به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، هزاران شهروند لبنانی که تعدادی از آنها از دیگر شهرهای این کشور به بیروت پایتخت رفته بودند، تلاش کردند به برخی ساختمان های دولتی از جمله ساختمان پارلمان یورش ببرند که این اقدام با واکنش پلیس و نیروهای ضدشورش لبنان مواجه شد. تظاهرکنندگان که شعارهایی علیه دولت لبنان سر می دادند، خواستار محاکمه مقصران انفجار اخیر در بیروت شدند که بیش از 150 تن را به کام مرگ کشاند.
تظاهرکنندگان همچنان در مقابل پارلمان این کشور تجمع کرده و بر رسیدگی به خواسته های خود از جمله مجازات مقصران انفجار اخیر و نیز بهبود شرایط معیشتی خود تاکید کردند.
در این بین پلیس با معترضانی که قصد ورود به ساختمان پارلمان را داشتند، درگیر شد و برای متفرق کردن آنها که اقدام به پرتاب سنگ می کردند به پرتاب گاز اشک آور و شلیک گلوله پلاستیکی متوسل شد.
همچنین به گزارش فارس، شهر بیروت از عصر امروز به تحریک رسانه‌های نزدیک به جریان غربگرای 14 مارس لبنان شاهد اعتراضات وسیع مردمی به اوضاع معیشتی و انفجار اخیر بندر بیروت است و بسیاری از شهرهای دیگر نیز خود را برای شرکت در این اعتراضات به پایتخت رساندند.
عده زیادی از تظاهرات‌کنندگان هم با حرکت به سمت مقر پارلمان با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف به سمت نیروهای امنیتی و درگیری با آنها وارد ساختمان پارلمان شدند.
آتش سوزی مقابل پارلمان لبنان
هم اینک در ساختمان مقابل مقر پارلمان لبنان آتش سوزی بزرگی رخ داده است.
معترضان لبنانی به دو ساختمان وزارتخانه اقتصاد و محیط زیست در مرکز بیروت نیز حمله کردند و اسباب و اثاثیه و پرونده های آنجا را کاملا به هم ریختند.
نیروهای امنیتی هم که برای مقابله با خشونت جمعی از معترضان وارد عمل شد به درگیری میان دو طرف انجامید که در نتیجه آن شماری از نیروهای ارتش لبنان و جمعی از مهاجمان زخمی شدند.
کشته شدن نیروی ضدشورش لبنان
تاکنون خبر از کشته شدن یکی از نیروهای ضد شورش لبنان توسط آشوبگران است.
در همین حال پلیس پارلمان ادعای «جورج نادر» سرتیپ بازنشسته ارتش درباره اقدام نیروهای امنیتی پارلمان در تیراندازی به سمت تظاهرات کنندگان را تکذیب کرد.
میدان الشهداء بیروت چند ساعتی است که صحنه مقابله نیروهای امنیتی با معترضانی است که تظاهرات را به آشوب و اغتشاش کشیدند و چند خودروی غیرنظامی هم توسط آشوبگران به آتش کشیده شد.
عده ای هم ساعتی پیش در داخل ساختمان وزارت خارجه تحصن کرده بودند که پس از هشدارها درباره امکان فروپاشی ساختمان در نتیجه شدید شدن درگیری‌ها، آنجا را ترک کردند.
در نتیجه درگیری‌های مرکز بیروت یک عکاس شبکه تلویزیونی ام تی وی لبنان هم بر اثر اصابت جسم سخت به ناحیه سرش در نتیجه درگیری‌ها زخمی شد. بیمارستان الحریری هم اعلام کرد که تاکنون یک کشته و 24 مجروح با حال وخیم به آنجا منتقل شده است.
آشوبگران هتل لوگرای و یک دفتر را در مرکز بیروت به آتش کشیدند.
صلیب سرخ لبنان اعلام کرد که 55 نفر از زخمی‌های درگیری‌ها به بیمارستان منتقل شدند و 117نفر دیگر در محل برپایی تظاهرات در مرکز بیروت سرپایی درمان شدند.
این در حالی است که وزارت کشور و فرماندهی ارتش لبنان امروز با صدور بیانیه‌هایی با بیان اینکه میزان خشم مردم از انفجار بیروت را درک می‌کند، از معترضان خواستند تا از خشونت پرهیز کرده و از آسیب به اموال عمومی خودداری کنند.
انفجار مهیب انبار حاوی مواد نیترات آمونیوم در سه شنبه هفته گذشته در بندر بیروت پایتخت لبنان موجب به بار آمدن خسارات سنگین مالی به زیرساخت‌های این شهر و کشته شدن 160 نفر و زخمی شدن پنج هزار نفر دیگر همراه شد.
در همین حال برخی عناصر سیاسی وابسته به جریان 14 مارس در مصاحبه‌های خود با رسانه‌های جریان سعودی در تلاش برای موج‌آفرینی علیه مقاومت لبنان برای متهم کردن آن در این انفجار برآمده‌اند. «سامی الجمیل» رئیس حزب الکتائب (فالانژ) که همه نمایندگان آن از پارلمان استعفاء داده‌اند در مصاحبه با شبکه العربیه، حزب‌الله لبنان را عامل نابه سامانی‌های این کشور دانست.
در همین راستا «هادی القبیسی» تحلیلگر لبنانی به وبگاه المعلومه گفتکه جریان وابسته به سعد الحریری با انتشار اخبار دروغ به دنبال آشوب و فتنه‌انگیری است.
نخست‌وزیر لبنان: بدون انتخابات زودهنگام، نمی‌توان از بحران کنونی خارج شد
به گزارش فارس، «حسان دیاب»، نخست‌وزیر لبنان شامگاه شنبه بعد از برگزاری تظاهرات در شهر بیروت تأکید کرد که عاملان و مسئولان حادثه انفجار بیروت به سزای اعمال خود خواهند رسید. او با بیان اینکه «فساد» باعث انفجار بندر بیروت شد، اظهار داشت که دولت او به مبارزه با فساد ادامه خواهد داد.
دیاب طی نشست خبری که از رسانه‌های لبنان پخش شد، اظهار داشت که دولت او در بیانیه‌ وزیران، خود را ملزم به تحقق خواسته‌های «انقلاب» کرده بود ولی بدون برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام نمی‌توان از بحران فعلی خارج شد. او گفت که دوشنبه این هفته (بیستم مرداد) موضوع برگزاری انتخابات زودهنگام را بر هیأت وزیران مطرح خواهد کرد.
نخست‌وزیر لبنان گفت که آماده است مسئولیت دولت را تا دو ماه دیگر برعهده بگیرد و گروه‌های سیاسی طی این مدت بر سر حل بحران فعلی به توافق برسند.
او گفت که لبنان با یک فاجعه بزرگ مواجه است و نیاز به حمایت دارد. دیاب از همه افراد و کشورهایی که طی این مدت به لبنان کمک کرده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.
نخست‌وزیر لبنان در مورد حادثه انفجار بیروت نیز این سؤال را مطرح کرد که چه کسی یا کسانی از ماندن مواد نیترات آمونیوم در انبارهای بندر ذی‌نفع بودند. او گفت که همه مسئولان انفجار بندر بازجویی و محاکمه خواهند شد.
نخست‌وزیر لبنان گفت که تا دو ماه دیگر مسئولیت دولت را برعهده خواهد داشت و طی این مدت باید جریان‌های سیاسی برای برون‌رفت از بحران اخیر به توافق برسند.
انفجار بندر بیروت طی هفته گذشته باعث کشته شدن 158 نفر شده و بیش از شش هزار نفر نیز زخمی شده‌اند. در این انفجار بندر بیروت کاملا تخریب شده و خسارت‌های زیادی نیز به پایتخت لبنان وارد شده‌است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/351839/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

روایت فارن پالیسی از ماجراجویی های پرهزینه تل آویو

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

ادعای مقام آمریکایی درباره مخالفت کاخ سفید با حمله به رفح

یورش به کلمبیا؛ پلیس تحصن دانشجویان هوادار فلسطین را برچید

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی

به همسرم عادت کرده ام، به هیچ عنوان او را دوست ندارم!

ویدئویی جالب از بحث جومونگ و سوسانو وایرال شد

چهره‌ها/ حس مادرانه شبنم قلی‌خانی

کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان

بلا و بهای خام‌اندیشی

دیدار الناز حبیبی و جواد عزتی در مشهد عاشقانه شد

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

جملات ناب عاشقانه مخصوص تسخیر و تصاحب قلب همسرتان

نجات آقای « ب.ز»

پیام ناتو به روسیه با برپایی بزرگ‌ترین مانور از زمان جنگ سرد

نتانیاهو برای منع قرار بازداشت دست به دامان خانواده اسرای اسرائیلی شد

اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!

این دو بازیگر جذاب‌ترین معلمان سینمای ایران هستند

گریه ناگهانی مجری صدا و سیما روی آنتن زنده

معاون رئیس‌جمهور: اکنون فرصت مناسبی برای آشکارسازی ماهیت پلید سردمداران نظام سرمایه‌داری است

«دلار چند؟»

دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست

بازداشت حداقل 1000 دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا

اصابت موشک‌های حزب‌الله به 2 سازه در شمال فلسطین اشغالی

رئیس جمهور کلمبیا: از فردا روابطمان با اسراییل را قطع می‌کنیم

استایل بازیگر سریال فاصله‌ها در کنسرت مصطفی راغب

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

مردی که تسلیم نمی‌شود

شمال یمن بمباران شد

واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان

حماس: به زودی به پیشنهاد صلح اسرائیل پاسخ می‌دهیم

پلن B عربستان: توافق امنیتی با آمریکا بدون رابطه با اسرائیل

مجری صداوسیما، «نطفه اصلاح طلبی» را حرام خواند

محدودیت‌های نانوشته علیه معلمان

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

حمله گردان‌های قدس به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

راه اندازی طرح آموزش مبلغان حجاب

از این چند حرف فرزندتان بترسید

علیه کارگر؛ تبعات قراردادهای موقت

فرقان؛ ردپای مارکسیسم

موافقت آمریکا با فروش برنامه‌های آموزشی نظامی به عربستان

«سحر بزرگمهر» به قتل می رسد

149151 نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

خبر خوب برای دارندگان خانه در بافت فرسوده

دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات

می دونی چرا از تو متنفرم؟!

علی اف: اجازه درگیری دیگری در قفقاز را نخواهم داد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی