اخبار محرمانه

آخرين مطالب

نیویورک تایمز: تحریم‌های آمریکا علیه سوریه مشکل را حل نمی‌کنند تحلیل ویژه

نیویورک تایمز: تحریم‌های آمریکا علیه سوریه مشکل را حل نمی‌کنند
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ایسنا /متن پیش رو در ایسنا منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
"دولت دونالد ترامپ با نیت درهم شکستن حکمرانی بشار اسد بر سوریه و متوقف ساختن جنگ داخلی که جان نیم میلیون نفر را گرفته، دست به اعمال سخت‌ترین دور از تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور زده است؛ با این حال کارشناسان حوزه دیپلماسی و کمک‌های انسان دوستانه نگران این استراتژی بوده و می‌گویند که صرف تحریم‌های اقتصادی، هرچقدر هم شدید باشند، تاثیری در آوردن بشار اسد به پای میز مذاکره نداشته و تنها باعث بدتر شدن بحران انسانی در سوریه که در عین حال از بابت فروپاشی اقتصادی وخیم شده، میشوند."
به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک‌ تایمز در مطلبی درباره بی تاثیر بودن تحریم‌های دولت آمریکا علیه سوریه نوشته است:
مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید، دولتش کمپین فشار علیه بشار اسد و حامیانش را تا زمانی که او با قطعنامه سازمان ملل در خصوص مذاکرات صلح و انتقال قدرت موافقت نکند پایان نمی‌دهد. منتقدان همچنین هشدار می‌دهند که دولت ترامپ در صورتی که رویکرد دیپلماتیک در قبال دولت سوریه و هم‌پیمانانش را با مجازات اقتصادی همراه نکند باعث به هدر رفتن اختیارات گسترده اعمال تحریمی که کنگره به آن داده، می‌شود.
 جان ای. اسمیت، مدیر سابق دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اظهار کرد: تحریم‌ها به تنهایی مشکل را حل نمی‌کنند. دیدن اینکه دولت آمریکا در سوریه کاری بجز گذاشتن مشتی از نزدیکان حکومت در لیست تحریم نمی‌کند، سخت است درحالیکه آنها واقعاً اهمیتی به حضور نامشان در این لیست نمیدهند.
جدیدترین دور از تحریم‌های آمریکا علیه سوریه در چارچوب قانونی موسوم به "قانون حفاظت از غیرنظامیان سوری، سزار" که رئیس جمهور ترامپ ماه دسامبر با امضایش آن را رسما به قانون تبدیل کرد و از اواسط ژوئن اجرایی شد اعمال شده‌اند. آمریکا ادعا کرده که این تحریم‌ها شدیدتر از تحریم‌های قبلی که از سال 1979 تاکنون، یعنی از زمان اعلام دولت سوریه به عنوان پشتیبان تروریسم از سوی واشنگتن، اعمال شده‌اند، محسوب می‌شوند. این قانون به آمریکا اجازه می‌دهد داراییهای هر شخص یا شرکتی که با دولت سوریه تعامل داشته باشد را صرف نظر از ملیتشان، مسدود کند. این قانون همچنین روسیه و ایران را به عنوان حامیان اصلی بشار اسد هدف می‌گیرد.
اسمیت عنوان کرد: کنگره دارد به شرکت‌های سراسر جهان یک انتخاب می‌دهد. شما می‌توانید در صورتی که دوست داشته باشید با سوریه معامله داشته باشید اما اگر این کار را کنید با ریسک قطع شدن از دلار و نظام مالی آمریکا روبرو میشوید.
 از ماه ژوئن بالغ بر 40 تن از نخبگان سوریه شامل همسر و پسر بزرگ بشار اسد به همراه برخی از دیگر اعضای خانواده او و رهبران ارشد ارتش این کشور هدف تحریم قرار گرفتند. گروهی از مقامهای تجاری که مشارکتشان در بازسازی سوریه ضروری است نیز هدف تحریم قرار گرفته‌اند.
 کارشناسان متذکر شدند که این تحریم‌ها باعث بروز نگرانی‌های گسترده در این کشور شده است. شرکت‌های علاقمند به مشارکت در بازسازی شهرها و مناطق مختلف سوریه که 250 تا 400 میلیارد دلار برای آن برآورد هزینه شده، به این ترتیب از معامله کردن در منطقه گریزان می‌شوند و مسیر بازسازی سوریه به بن بست می‌خورد.
 سوریه در آستانه اعلام اولین دور از قانون تحریم‌های سزار از سوی آمریکا در اواسط ژوئن ارزش واحد پول خود را به میزان 44 درصد کاهش داد. اما مقام‌های دولت ترامپ می‌گویند تلاش های آنها تحت عنوان "کمپین مستمر اعمال فشار سیاسی و اقتصادی" تازه شروع شده است. آنها انتظار دارند که اقدامات خیلی بیشتری نیز در ادامه انجام شود.
جوئل دی. ری برن، فرستاده ویژه وزارت خارجه آمریکا به سوریه اظهار کرد: این وضعیت همچنان به عنوان تابستان قیصر ادامه خواهد داشت و تا زمانی که حکومت سوریه و همپیمانانش کوتاه بیایند پایانی برای آن وجود نخواهد داشت.
تحریم‌ها در زمان علیه سوریه تشدید می‌شوند که بشار اسد تقریباً در جنگ داخلی 9 ساله سوریه پیروز شده اما اقتصاد کشور در حال فروپاشی است. قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه بندهایی را در قانون سزار گنجانده‌اند تا به موجب آنها سازمانهای امدادرسان بتوانند کمک‌های غذایی و دیگر کمکها را به سوریها بدهند. اما کارمندان حوزه کمک‌های انسان دوستانه که در کشور فعال هستند متذکر می‌شوند که با وجود این نیت، واقعیت میدانی در آنجا متفاوت است. آنها تاکید می‌کنند که هم اکنون واردات دارو به داخل این کشور در حال دشوارتر شدن است. همچنین شرکت‌های بیمه به سازمان‌های امدادرسان می‌گویند که برخی فعالیت‌ها را پوشش نخواهند داد. دستگاه‌های خودپرداز نیز کار نمی‌کنند و این باعث شده که کارمندان امدادرسان زمان زیادی را در صف‌ها برای بیرون کشیدن حقوق‌هایشان تلف کنند. کارشناسان می‌گویند شاید کل این وضعیت مستقیما مربوط به تحریم‌ها نباشد اما ماهیت کلی تحریم‌های آمریکا حتی با وجود این که آنها ممکن است اجازه قانونی برای فعالیت در سوریه داشته باشند، باعث ترساندن شرکت‌ها و فراری دادنشان از منطقه شده است.
بسما آلوش، مشاور حقوقی و سیاسی شورای آوارگان نروژ، سازمان امدادرسانی که در سوریه فعالیت دارد، گفت: این یک شمشیر دو لبه است. اگر آمریکا دارد از یک چنین تحریم‌های گسترده و فراگیری برای دستیابی به برخی اهداف سیاسی استفاده می کند توجه چندانی به تبعات ناخواسته آن نمی‌کند. وی افزود: در حالی که آمریکا این فشار مضاعف را بر مردم عادی عبور کرده از شرایطی جهنمی اعمال می‌کند، باید تلاش زیادی بکند تا نشان دهد دقیقا چطور دارد از این غیر نظامیان محافظت می‌کند.
ترجمه علی مدنی

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/351203/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

دارندگان کارت سوخت بخوانند

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی