اخبار محرمانه

آخرين مطالب

شریعتمداری: نهضت مهارت افزایی نیاز اساسی جامعه ایران امروز است وزارت رفاه

شریعتمداری: نهضت مهارت افزایی نیاز اساسی جامعه ایران امروز است
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - نهضت مهارت افزایی، یکی از نیازهای اساسی جامعه ایران امروز است چراکه افزایش رفاه اجتماعی و سطح زندگی خانوارها با افزایش سطح مهارت در جامعه ارتباط بسیار نزدیکی دارد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ، «محمد شریعتمداری» در نشست امضای تفاهمنامه همکاری های مشترک وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش با بیان این مطلب اظهار کرد: آموزش های فنی و حرفه ای می تواند یک جامعه باسواد و دارای مهارت را به بازار کار ایران تحویل دهد.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تبریک هفته مهارت اظهار کرد:کارگروه مشترکی با همکاری معاونت های دو وزارتخانه تشکیل شد که شرایط همکاری های دوجانبه را در قالب یک نقشه راه فراهم کردند. ساماندهی این همکاری ها در قالب یک مسیر مشخص با زمان بندی معین و با اهداف کمی و کیفی روشن می تواند بسیار مثمر ثمر باشد.
وی با اشاره به زمینه های مختلف آموزش فنی و حرفه ای در کشور، اظهار کرد: وزارتخانه های آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با زمینه های مشترک بسیاری که دارند همکاری هایی را آغاز کرده اند که امیدواریم در شاخه های مختلف آموزشی به نقطه ای برسیم که سیستم آموزشی کشور حتی یک نفر بی مهارت را به جامعه تحویل ندهد.
شریعتمداری با بیان اینکه در سال 1398 حدود 935 هزار نفر در سطوح مختلف آموزشی در وزارت آموزش و پرورش، مهارت آموخته اند، اظهار کرد: در مراکز آموزش فنی و حرفه ای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با در نظر گرفتن مراکز بخش خصوصی حدود یک میلیون و 800هزار نفر در کشور به اشکال غیر رسمی آموزش دیده اند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: تلاش شده است در همه اشکال و حتی در پادگان ها از فرصت ها استفاده و همه با یک مهارت آشنا شوند.
وی با بیان برگزاری شورای عالی مهارت های فنی و حرفه ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: این شورا می تواند به عنوان یک حلقه اتصال، همکاری های مشترکی را برای فعالیت های فنی و حرفه ای تعریف کند. 
شریعتمداری با اشاره به وجود شورا های عالی رفاه اجتماعی، اشتغال، مهارت های فنی و حرفه ای به عنوان پایگاه هایی برای همکاری های مشترک بین دستگاهی، اظهار کرد: همکاری های گسترده بین دستگاهی می تواند باعث افزایش سطح رفاه اجتماعی، رونق دادن به بازار کار و استفاده از شیوه های نوین در کسب و کار شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تلاش های صورت گرفته با بخش خصوصی برای ایجاد زمینه های کسب و کارهای نوین اظهار کرد: بنیادهایی برای فعالیت های مرتبط با هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاکچین و توسعه فعالیت های مربوط به تولید محصولات دیجیتال در کشور تاسیس شده است که می توان برای افزایش مشارکت آموزش و پرورش در این حوزه ها قدم های خوبی برداشت.
شریعتمداری ،کودکان فقیر نیازمند آموزش، کودکان بازمانده از تحصیل و دارای معلولیت را حوزه های مشترک فعالیت های دو وزارتخانه برای کاهش آسیب های اجتماعی بیان کرد و افزود: باید در یک همکاری مشترک با وزارت آموزش و پرورش بتوانیم برای حل مساله آموزش کودکان معلولی که توان آموزش پذیری دارند و کودکان کاری که از تحصیل بازمانده اند، اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: ایجاد و توسعه تشکل های تعاونی در اشکال گوناگون و حل مشکلات جامعه فرهنگیان با کمک حوزه تعاون از جمله این حوزه های مشترک است.
شریعتمداری، ترویج فرهنگ تعاون در بین نوجوانان را یکی دیگر از حوزه های مشترک همکاری با وزارت آموزش و پرورش توصیف کرد و گفت: اگر فرهنگ تعاونی از سطح مدرسه شروع شود در آینده در سطح جامعه نیز جاری خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حوزه های کارفرمایی، اتاق های تعاونی و بازرگانی و استفاده از امکانات آموزشی و رفاهی مشترک را از جمله دیگر موضوعات مشترک مورد تفاهم با وزارت آموزش و پرورش توصیف کرد.
وی تشکیل یک دبیرخانه مشترک بین دو وزارتخانه را ضمانت اجرای مفاد این تفاهم نامه مشترک توصیف کرد و گفت: این دبیرخانه مشترک در استان ها نیز تشکیل خواهد شد.
تسلیت شریعتمداری درپی درگذشت «سهیل گوهری» و «روح الله رجایی»
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دراین نشست با تسلیت درگذشت «سهیل گوهری» و «روح الله رجایی» به عنوان دو تن از فعالان با تجربه حوزه رسانه، از تلاش های اصحاب رسانه در پوشش اخبار در ایام شیوع ویروس کرونا، تقدیر و تشکر کرد.
«احمد میدری» ، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست با اشاره به برگزاری جلسات متعدد شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، حضور نمایندگان وزارت آموزش و پرورش در این جلسات را ضروری دانست و گفت: مشمولین این طرح از 6 تا 18 ساله ها هستند.
وی اظهار کرد: امیدواریم با ارائه نظرات پیشنهادی و کارشناسی در این زمینه بتوانیم آیین نامه مربوطه را هرچه سریع تر در هیئت دولت به تصویب برسانیم.
میدری افزود: با امضای تفاهم نامه با نهضت سوادآموزی بحث آموزش کودکان معلول جسمی و آموزش پذیر که نمی توانند به مدارس استثنایی بروند دنبال شد.
در این نشست،«محمد کبیری» معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: کتاب «پس انداز ،سرمایه گذاری و تعاون» در راستای مهارت افزایی و افزایش دانش اقتصادی دانش آموزان و کار گروهی اقتصادی با هدف ترویج فرهنگ تعاون رونمایی می شود.
وی با بیان اینکه بیشترین فراگیری انسان در دوران مدرسه شکل می گیرد اضافه کرد: این کتاب برگرفته از محتوای آموزشی که در سطح جهانی در این حوزه تولید شده ا و بر اساس چارچوب های اقتصادی و با رویکرد ترویج فرهنگ تعاونی تالیف شده است.
کبیری اظهار امیدواری کرد با انعقاد این تفاهم نامه پس از ایام کرونا تعاونی های آموزشگاهی در مدارس شکل گیرد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/339709/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

ویدیوی اکران مردمی «بی بدن» با حضور بازیگران معروف

منبع آگاه: ادعای «معاریو» درباره حمله به دیمونا توسط ایران کذب است

اردوغان: باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم

امیرعلی نبویان در «پدرخوانده 3» حضور دارد؟

خط و نشان عضو کمیسیون امنیت ملی برای کشورهای عربی منطقه

رئیسی: گذشت زمانی که می‌خواستند با برجام 2 و 3 روی موشک‌های ما معامله کنند

بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی

پورمختار: تلقی احمدی نژاد از «کشور» بودن اسرائیل درست نیست

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

پدافندهایی که مغلوب موشک ایرانی شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

درس مهم برنامه «اسکار» مهران مدیری به مسئولان

غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

رهبر انصارالله: کشتی‌های مرتبط با رژیم اشغالگر در معرض عملیات‌های ما هستند

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها به بالاترین حد از سال 2006 رسید

رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند‌ پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند‌

خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد

دیدار جمعی از دیپلمات‌های وزارت خارجه با ولایتی

حقیقت‌پور: باید در داخل، مداراگر باشیم

سریال های معروفی که «لعیا زنگنه» بازی کرده است

واکنش رئیسی به درگذشت پرویز داودی

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

تعقیب سرباز روسی توسط پهپاد انتحاری اوکراینی؛ نتیجه را ببینید

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران فاقد ارزش نظامی بود

آشیانه سری

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی بخاطر شایعه ازدواج‌!

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

چگونگی انتخاب اردشیر رستمی برای نقش شهریار

رسوایی 99 درصدی

درآمد عجیب از زباله گردی

حمله فسفری؛ روایت جنون صهیونیست‌ها

رهبر انصارالله یمن: متجاوزان فهمیدند که هرگونه تجاوزی بی پاسخ نخواهد ماند

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی