اخبار محرمانه

آخرين مطالب

2268 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان مرکزی واگذار شد وزارت رفاه

2268 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان مرکزی واگذار شد
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان این که 270 میلیارد ریال به حوزه اشتغال مددجویان بهزیستی استان مرکزی تخصیص یافت، گفت: 2268 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان مرکزی واگذار شد.

به‌ گزارش روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، زهرا امینی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به شعار هفته بهزیستی شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده اظهارکرد: افتتاح مراکز مثبت زندگی در هفته بهزیستی انجام می‌شود که 163 نفر متقاضی مراکز مثبت زندگی هستند.
وی افزود: مراکز مثبت زندگی رویکرد تحولگرایانه دارد به طوری که برای سازمان بهزیستی 196 وظیفه تعریف شده که حدود 22 فعالیت با راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی توسط این مراکز انجام می‌شوند، به مناسبت هفته بهزیستی تعدادی از مراکز مثبت زندگی در استان راه‌اندازی می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: خدمات مراکز مثبت زندگی برای مددجویان و تمام آحاد جامعه است که می‌توان به مشاوره‌های ژنتیک قبل از ازدواج،فرزندخواندگی و ساماندهی آنها، تشکیل پرونده، آموزش، انجام غربالگری از جمله غربالگری بینایی و سایر موارد اشاره کرد.
امینی با اشاره به موضوع مهم کیفی بودن خدمات در این مراکز گفت: هر شهرستان حداقل یک مرکز دارد و شهرستان‌هایی که تعداد پرونده و جمعیت کمتری داشته باشند تعداد مراکز مثبت زندگی هم کمتر است، سهمیه استان 39 مرکز مثبت زندگی است که با همکاری مسئولان پس از اخذ مجوزهای لازم تعداد آنها بیشتر می‌شود.
وی تصریح کرد: ماهانه 10 میلیون تومان یارانه به این مراکز داده می‌شود و این مراکز دارای 4 نیروی تخصصی هستند و اقدامات مختلفی در این راستا انجام می‌دهند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: فعالیت کمپ‌های ماده 15 و مراکز درمان اجتماع محور بر اساس بازتابی که در جامعه داشت خیلی موثر واقع نشد به طوری که با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که باید مکمل قراردادن برنامه‌ها با دیدگاه کارشناسانه انجام شود که بر این اساس تیمی از کارشناسان خبره بهزیستی دستورالعمل جامعی برای بازتوانی و درمان معتادان در نظر گرفتند.
امینی عنوان کرد: این مرکز ترکیبی از مراکز کمپ ماده 15( سم زدایی) و مراکز بازتوانی است و فرد 52 جلسه در کلاس‌های بازتوانی و توانمندسازی و با آموزش‌ها و حمایت‌های کارشناسان و روانشناسان برای حضور در جامعه و خدمات اشتغال آماده می‌شود.
وی بیان کرد: طرح مدیریت مورد در استان بسیار موفق بوده به طوری که در این طرح افراد دوره‌های درمان را سپری می‌کنند و جامعه نیز باید پذیرای آنها باشند به همین سبب خدمات مددکاری و روانشناسی به این افراد داده می‌شود تا وارد چرخه اشتغال شوند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: اکنون طرح مدیریت مورد برای 80 نفر از معتادان متجاهر استان که در مرکز ماده 16 بهبودی پیدا کردند، انجام شده و فعالیت‌های مددکاری، شغل‌یابی، خانواده درمانی و سایر موارد انجام می‌شود همچنین در زمینه بیمه آنها پس از هماهنگی با بیمه خدمات درمانی بیمه شدند.
امینی ادامه داد: هر شهرستان می‌تواند مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان داشته باشد اما اکنون مجوز این مرکز در شهرستان اراک داده شده که با همکاری مسئولان تا پایان دولت راه‌اندازی می‌شوند.
وی با اشاره به تسهیلات درنظر گرفته شده برای فرد متقاضی گفت: 9 میلیون تومان یارانه در سال به فرد متقاضی داده می‌شود و پرداخت حق بیمه کارفرمایی، آموزش و سایر موارد انجام می‌شود، اداره کل فنی و حرفه‌ای استان و اصناف برای آموزش و اشتغال آنها اعلام آمادگی کردند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اقدامات بهزیستی استان در زمان بحران شیوع ویروس کرونا برای جامعه هدف گفت: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات بهزیستی حمایت از مددجویان است در چند مرحله توزیع لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده برای جامعه هدف داشتیم.
امینی ادامه داد: کمک به معتادان، افراد آسیب‌پذیر در محله‌ای حاشیه‌ای، کودکان کار و غیره یکی دیگر از اقدامات بود به طوری که شاهد افزایش کمک‌های حمایتی و معیشتی به مددجویان تحت پوشش بودیم.
وی عنوان کرد: با همکاری خیران و ارژانس اجتماعی بهزیستی و از محل مشارکت‌های مردمی لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده مورد نیاز تهیه بین کودکان کار توزیع شد و سازمان بهزیستی به ازای هر فرد در مراکز شبانه‌روزی 500 هزار تومان کمک هزینه واریز کرد.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: استان مرکزی تاکنون بین جامعه هدف مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا نداشته و می‌توان گفت که تاکنون حتی یک مورد مشکوک به ویروس کرونا در بین مددجویان جامعه هدف نداشتیم.
امینی با اشاره به موضوع کمپ ماده 16 گفت: بر اساس حکم دادستان به سبب پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کمپ تعدادی از افراد مرخص شدند به طوری که اکنون 43 نفر در کمپ ماده 16 حضور دارند و برای پذیرش افراد در کمپ هم بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست PCR برای تشخیص ویروس کرونا انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بر اساس پروتکل وزارت بهداشت پذیرش باید براساس مرکز غربال معتادان متجاهر کویید 19 و مرکز قرنطینه انجام شود به طوری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی فرد مبتلا به کرونا قرنطینه و درمان می‌شود، مرکز غربال آماده شده اما منتظر حکم دادستان در این زمینه هستیم به طوری که با حکم دادستان مرکز غربال راه‌اندازی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات حدود 50 میلیون تومان بود، گفت: سال گذشته بهزیستی به 660 نفر تسهیلات قرض الحسنه اشتغال بند ب تبصره 16 برای مددجویان بین 18 تا 50 سال داد، تسهیلات اشتغال‌زایی 27 میلیارد و 639 میلیون تومان در اختیار مددجویان قرار دادیم به طوری که در هفته بهزیستی تعدادی از آنها بهره‌برداری و افتتاح می‌شوند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: از جمله تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان شازند راه‌اندازی کارگاه جوراب‌بافی و درب و پنجره‌سازی، شهرستان دلیجان آموزشگاه موسیقی، شهرستان محلات افتتاح 2 گلخانه بزرگ و کارگاه خیاطی زنان و سایر موارد است.
امینی با اشاره به اینکه اولویت واگذاری مسکن با خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر است، گفت: در زمینه توانمندسازی مسکن مددجویان تحت پوشش تا کنون 2 هزار و 268 واحد مسکونی به مددجویان واگذار شد و در 3 سال اخیر میزان تسهیلات بر اساس تفاهم‌نامه‌ها افزایش یافته، با همکاری بنیاد مسکن و بسیج سازندگی استان 22 واحد مسکونی در هفته بهزیستی به جامعه هدف واگذار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در طرح اقدام ملی باید نگاه ویژه‌ای به مددجویان بهزیستی انجام می‌شد، گفت: 2 واحد در کمیجان، 3 واحد خمین، رووستای محمدیه و داوودآباد و اراک واگذار می‌شوند، در مهاجران پروژه 24 واحدی برای مددجویان 2 معلول داریم که پس از گذشت 10 سال نیازمند همکاری خیران برای انجام مراحل پایانی پروژه و تحویل به مددجویان است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/333961/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

گشاده دستی دولت در تخصیص بودجه به رسانه‌های همسو

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

آقای ذوالنوری ممنون

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

سیگنال مثبت به بورس تهران

کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

واقعیت آمریکا بدون روتوش؛ ادامه سرکوب اعتراضات دانشجویی

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

دردسر تیک‌تاک

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

طوفان نمک کوهنوردیه!

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی