اخبار محرمانه

آخرين مطالب

راهبرد سری ایران تحلیل ویژه

راهبرد سری ایران
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - صبح نو / متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌‌‌های تسلیحاتی، همکاری سه کشور اروپایی عضو برجام با رژیم اسرائیل برای صدور قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس و اقدام مشکوک حمله به نطنز، همگی پازل‌هایی هستند که برخی کارشناسان از آنها به عنوان تلاش برای برهم‌زدن کنترل ایران و واداشتن آن به بروز رفتار غیرعقلانی هزینه‌زا یاد می‌کنند. به نظر می‌رسد آمریکا با کمک اهرم‌‌‌های منطقه‌‌ای خود تلاش دارد تنش را مستقیما وارد خاک ایران کند.
فضا‌‌سازی رسانه‌‌ای
ارائه گزارش سیاسی آژانس بین‌المللی علیه برنامه هسته‌‌ای کشورمان، تصویب پیش‌نویس قطعنامه توسط چند کشور اروپایی و شوی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای بازگرداندن تحریم‌‌‌های هسته‌‌ای و شائبه خرابکاری سایت هسته‌‌ای شهید احمدی‌روشن[نطنز]، فقط نمونه‌‌ای از تلاش اخیر غربی‌ها برای وارد ‌کردن فشار بیشتر به ایران بود؛ اما سرعت رسانه‌های غربی در گمانه‌زنی درباره این رخدادها و همراهی با فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، در نوع خود ابهام‌‌‌‌انگیز است. قاطبه رسانه‌های غربی که دست به گمانه‌زنی زدند، اقدام علیه تاسیسات نطنز را خرابکارانه توصیف ‌کردند و در برخی موارد، آن را به یک طرف خارجی، بعضا رژیم صهیونیستی یا به یک گروه معاند، نسبت دادند. برخی رسانه‌ها نیز از همان ساعات ابتدایی بعد از وقوع حادثه، بدون ذکر منبع یا ارائه اسناد و شواهد درخصوص علت این حادثه، مدعی حمله به سایت هسته‌‌ای ایران ‌شدند؛ این درحالی بود که علت این حادثه در ایران هنوز در دست بررسی بود. به‌طور مثال روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» مدعی شد: «این حادثه حاصل انفجار یک وسیله انفجاری بوده که در داخل تأسیسات (نطنز) کار گذاشته شده بود و انفجار موجب تخریب بخش اعظم یکی از قسمت‌های روزمینی مجتمع غنی‌‌‌‌‌سازی نطنز که به بالانس‌‌کردن دستگاه‌های سانتریفیوژ قبل از عملیاتی‌‌شدن آنها اختصاص داشته، شده است.»
پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی «برکینگ دیفنس» نیز به نقل از کارشناسان صهیونیست در تل‌آویو اینطور به شرح ماوقع پرداخت: «یک حمله اسرارآمیز به یکی از تاسیسات هسته‌ای مهم ایران خسارات گسترده‌ای وارد کرد.» در ادامه این گزارش به نقل از همان منابع، تلاش شد این حادثه با حادثه اخیر در پارچین ربط داده شود. نشریه برکینگ دیفنس نیز مدعی شد: «در هفته‌های اخیر اسرائیل تلاش‌هایش را شدت بخشیده تا به جهان ثابت کند که ایران مسابقه تسلیحاتی خود برای دستیابی به بمب هسته‌ای را پایان نداده است.» این نشریه همچنین تلاش کرد تا وقوع حادثه در پارچین را هم با تلاش‌های رژیم صهیونیستی مرتبط کند. برخی از رسانه‌ها هم به استناد توییت یک خبرنگار اسرائیلی، مدعی حمله به تاسیسات هسته‌‌ای ایران توسط رژیم صهیونیستی ‌شدند. برخی افراد نزدیک به رژیم صهیونیستی نیز بعد از این حادثه در ادعایی اعلام ‌کردند که این رژیم، با استفاده از هواپیماهای اف16 یا اف35 سایت هسته‌ای نطنز را مورد هدف قرار داده است. روز گذشته هم رسانه‌های بیگانه، مدعی وقوع انفجار در مجتمع هسته‌ای شهید رضایی‌نژاد اردکان در استان یزد ‌شدند که از سوی سازمان انرژی اتمی تکذیب شد.
جنگ ترکیبی علیه ایران
شدت‌گرفتن تبلیغات محافل و نهادهای خارجی علیه ایران و بعضا وقوع حملاتی در عمق ایران، چه با سلاح‌‌‌های سایبری و چه از طریق جاسوس و مزدور، توجه به آرایش جدید دشمن در قبال کشورمان را بیش از پیش ضرورت بخشیده است. پیش‌از این، پایگاه تحلیلی «گلوبال‌ریسرچ» در گزارشی نوشته بود که ایالات‌متحده آمریکا و عربستان سعودی، در حال طراحی توطئه‌ای مشترک برای ایجاد مجموعه بحران‌هایی هستند که ایران را وادار به عقب‌نشینی از مواضع خود در منطقه کند. در این گزارش آمده بود که واشنگتن و ریاض قصد دارند شورش‌های محیطی در مناطق مرزی داخلی ایران را همزمان با تهدیدات تروریستی در درون کشور تحریک کرده و همه این اقدامات همسو با اغتشاش‌آفرینی در داخل ایران اجرا می‌شود. ناآرامی در جنوب‌شرقی ایران یعنی در منطقه بلوچستان، تلاش برای راه‌اندازی یک سلسله اقدامات تروریستی و بمب‌گذاری در عمق خاک ایران و راه‌اندازی یک کودتای رنگین نظیر آنچه اصلاح‌طلبان سال 88 در خیابان‌های تهران انجام دادند، از جمله اقداماتی بود که پیش از این، دشمنان در جنگی ترکیبی برای ایران تدارک دیده بودند. بمب‌گذاری‌ها و اقدامات مسلحانه گروهک ریگی و بازماندگان آنها در جنوب‌شرقی ایران از سال 2000 به صورت رسمی کلید خورد و با حمایت‌های عربستان سعودی، تاکنون تداوم یافته است. اخیرا نیز گروهک جیش‌الظلم (جیش‌العدل) که قصد ورود به کشور را داشت، مورد ضربه اطلاعاتی وزارت اطلاعات قرار گرفت. انفجار در نزدیکی روستای گلوگاه واقع در بخش کورین و در مسیر زاهدان‌-خاش، اقدامی بود که اخیرا جیش‌الظلم خود را عامل آن معرفی کرد. حال این جنگ مرکب و چندبعدی علیه ایران، وارد مرحله‌‌ای جدید شده و همه شواهد نیز حاکی از تشدید این فشارها در ماه‌های آتی است؛ روزهایی که بسیار برای آمریکا سرنوشت‌ساز است. برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند که این افزایش فشارها برای سوق دادن ایران به سمت پاسخگویی است تا بتوانند به راحتی ایران را در محکمه‌‌‌های جهانی، محاکمه و علیه آن قطعنامه صادر کنند؛ موضوعی که خواست اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی است. همچنانکه بی‌بی‌سی فارسی در برنامه‌‌ای با طرح این سوال که «آیا ایران در موضع ضعف است و جنگ نیابتی به داخل خاکش کشیده شده یا قصد دارد پاسخ یک عملیات مخفی خرابکارانه را با عملیات مشابه و مخفیانه بدهد و دست خود را برای مذاکرات آینده پر کند؟»، سعی داشت کشورمان را در موضع ضعف نسبت به پاسخ به این حملات نشان دهد.
پاسخ ایران چگونه خواهد بود؟
فارغ از اینکه رژیم صهیونیستی در حادثه نطنز دست داشته باشد یا نه، اکنون همگان منتظر واکنش ایران هستند که ببینند تهران برای مقابله با این اقدام ضدامنیتی، می‌خواهد چه کند. بی‌شک در طول 40 سال گذشته، هر جا ایران ایستادگی کرده و طبق پارادایم مقاومت پیش رفته، توانسته جبهه خصم را به پسروی وادارد اما هر جا چنین نکرده، معادلات به ضررش تمام شده است. اقدام ایران برای واکنش، جمهوری اسلامی ایران را در موضع برتر جای خواهد داد و باعث اعاده حیثیت مجدد کشورمان نزد افکار عمومی جهانی به خصوص در میان مریدان منطقه‌‌ای‌مان می‌شود. در این میان شتابزدگی، وجهه مقاومت و ایستادگی ما را مخدوش خواهد کرد. جبهه خصم قصد دارد ایران را تحریک به اقدامی حساب‌نشده بکند تا از این طریق و با ایجاد تبلیغات سوء علیه کشورمان، تعادل ایران را برای انجام اقدامات غیرعقلانی بعدی، به هم بزند. در همین‌باره، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رای‌الیوم لبنان درباره نوع واکنش ایران به حادثه نطنز گفت: «نمی‌دانیم پاسخ ایران نسبت به حملات اسرائیلی‌-آمریکایی چگونه است، آیا سایبری خواهد بود یا به گونه‌‌ای دیگر مثل هدف قرار دادن سفینه‌‌‌های آمریکا در خلیج فارس یا اینکه اتفاقاتی در لبنان، عراق، نواز غزه، شمال یمن(حوثیون) روی خواهد داد؟ به یاد بیاوریم اقدام ایران را در سقوط هواپیمای گلوبال آمریکا در آسمان ایران و تنگه هرمز یا شلیک موشک به پایگاه نظامی آمریکا در «عین‌الاسد» که به منظور انتقام ترور حاج قاسم سلیمانی شکل گرفت.»
مجتهدزاده: باید گوش مقصران را بکشیم
هرچند باید منتظر اعلام رسمی مقامات ایران درباره حادثه اخیر نطنز باشیم اما باتوجه به سابقه پرونده‌‌‌سازی‌‌‌های این رژیم علیه ایران چنین خرابکاری‌ای دور از ذهن نیست ولی رفتار و پاسخ ایران چگونه باید باشد؟ برای پاسخ به این پرسش به سراغ پیروز مجتهدزاده، کارشناس مسائل بین‌المللی رفتیم. او معتقد است که ایران باید دست به ابهام‌آفرینی و حرکات ایذایی بزند. مجتهدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار «صبح‌نو»، با اشاره به احتمال اقدامات ایذایی سیستم‌‌‌های جاسوسی و اطلاعاتی رژیم اسرائیل درباره حادثه انفجار در تاسیسات نطنز، گفت: عوامل اطلاعاتی و ضداطلاعاتی اسرائیل، درباره نطنز مدام اظهارات متناقض بیان می‌کنند و یک بار می‌گویند که ما این حملات را انجام دادیم و دفعه بعد می‌گویند ما دست نداشته‌ایم. این یک مسخره‌بازی تمام‌عیار است. مجتهدزاده در پاسخ به این سوال که جمهوری اسلامی ایران در واکنش به هجمه کشورهای غربی و عوامل منطقه‌‌ای آنها علیه کشورمان، باید دست به چه اقداماتی بزند، گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران احساس می‌کند خرابکاری صورت گرفته باید برخورد قاطع و هوشمندانه صورت بگیرد. این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: اگر می‌دانیم احیانا کدام عوامل داخلی مقصرند، باید اعلام کنیم و گوش‌شان را هم بکشیم. وی افزود: ما نباید گزک دست رسانه‌هایی مثل بی‌بی‌سی بدهیم. اسرائیلی‌ها یکی از هجمه‌‌هایی که دارند علیه ما انجام می‌دهند، هجمهِ ابهام‌آفرینی است. اساسا اسرائیل همیشه همینطوری کار می‌کند؛ یعنی صراحتا اعلام نمی‌کند که کاری را کرده یا نکرده؛
ایران دست به ابهام‌آفرینی بزند
مجتهدزاده در پاسخ به این سوال که اگر مطمئن شویم اقدام اخیر، کار رژیم اسرائیل بوده، واکنش ایران آیا باید سریع و بدون فوت وقت باشد یا باید فرصت بدهیم که زمان خریده شود، گفت: ما نباید کاری به فوریت داشته باشیم. ما باید توسط عواملی که در اسرائیل و در اطراف اسرائیل داریم، هجمه و ابهام‌آفرینی کنیم، یعنی دقیقا کاری که آنها با ما می‌کنند را باید نسبت به خودشان به کار بگیریم. وی در این‌باره افزود: در روابط بین‌الملل وقتی کار به خصومت می‌رسد، در برابر دریافت مشت، باید مشت زد. این کارشناس مسائل بین‌الملل در پاسخ به این سوال که ایجاد جنگ نیابتی در داخل خاک ایران توسط آمریکا و اسرائیل را چقدر محتمل می‌دانید، گفت: خیلی وقت است که می‌خواهند چنین کنند. عربستان سعودی سال‌هاست که در شهرها و آبادی‌ها و جزایر جنوبی ایران، برای اشاعه وهابیت، پول کلان خرج می‌کند. مجتهدزاده تاکید کرد: عوامل اطلاعاتی ما باید تک‌تک این موارد را تعقیب کنند و نتیجه ردیابی‌ها و اغراق‌‌‌های خود را به سازمان ملل متحد بدهند و بگویند که آیا ایران حق دارد پاسخ عربستان را با وجود این اقدامات، بدهد یا نه!
به نظر می رسد سیستم امنیتی ایران اشراف مناسبی به طرح توطئه دشمنان داشته باشد و با محرمانه نگاه داشتن اطلاعاتی که به دست آورده، سعی می‌کند در زمان مقتضی، اقدام لازم را داشته باشد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/329253/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خانم گلی در 4 دقیقه!

سیستان و بلوچستان فراموش شده

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

مخالفت غیرانسانی آمریکا درخصوص فلسطین

مردم دختر ترشیده رو هم اینجوری شوهر نمیدن!

زن‌ها وفا نمی‌بینند که بی‌وفایی می‌کنند

پیام رهبر انقلاب در پی درگذشت پرویز داوودی

دستور دولت بایدن به چند ارگان آمریکایی: درباره حادثه ایران به‌طور علنی صحبت نکنید

آثار منفی کاهش تولید پالایشگاه‌های نفت بر ارزش صادرات روسیه

درگذشت یار محمودها و پایداری

برقراری ثبات نسبی در بازار ارز

حمله موشکی حزب الله به نظامیان و تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی

محمود عباس: در روابط خود با آمریکا بازنگری می‌کنیم

بازی دیدنی پیمان معادی در سریال افعی تهران

تا قیامت منتظرت میمونم

پاکستان: سفر رئیسی به اسلام‌آباد از اهمیت بالایی برخوردار است

اشتغال بیش از 2 هزار نیروی بومی استان بوشهر در منطقه ویژه پارس

احیای اعتبار خرید آمبولانس دریایی جزیره خارک پس از 10 سال

تا حالا دچار انجماد عملکردی شدید؟!

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

نمایش و نقد «گیج گاه» به ارسباران رسید

حضور 3 فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند

پیام تبریک رئیس دولت امارات و دبیرکل اوپک به رئیسی

بامداد بی‌رمق

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با مدیران سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

ماهی خاویار به رودخانه روستای نورالدین اومده!

وزارت دفاع: در مسیر تجهیز و تسلیح سپاه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم

مسخره‌بازی

کارشناسان اسرائیلی: السنوار مثل لیمو فشارمان می‌دهد

اعلام آمادگی صدر اعظم آلمان برای مذاکره با پوتین

همکاری علی نصیریان و شبنم مقدمی در «نوروز»

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مجروح شدن نوزاد 20 روزه فلسطینی بر اثر بمباران ارتش اسرائیل

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره میزان خسارات عملیات تنبیهی «وعده صادق»

تحسین حمله تنبیهی ایران توسط نمایندگان پارلمان ترکیه

830 طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ 4 همت اعتبار اختصاص یافت

ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای 96 دلار نیاز دارد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

اذعان آمریکا و غرب به دست برتر روسیه در جنگ با اوکراین

چه هوای دل‌انگیزی دارد این خانه!

عماد گَند زد!

توصیه میرسلیم به دولت رئیسی درباره ریشه‌کنی فساد: جرأت‌مندانه عمل کنید!

74 هزار فعالیت تعمیراتی با هدف افزایش تولید نفت در گچساران

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی