اخبار محرمانه

آخرين مطالب

تشریح اقدام‌های پیشگیرانه نفت شمال‌غرب در مقابله با کرونا وزارت نفت

تشریح اقدام‌های پیشگیرانه نفت شمال‌غرب در مقابله با کرونا
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - اقدام‌های پیشگیرانه بهداشت و درمان صنعت نفت شمال غرب کشور برای مقابله با ویروس کرونا تشریح و سامانه Call Center به‌منظور شناسایی افراد پرخطر در معرض این بیماری از سوی کمیته سلامت سازمان راه‌اندازی شد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، شمس‌الدین حسینعلی‌زاده، رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت شمال غرب کشور با اشاره به اقدام‌های انجام‌شده در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری کووید 19 در منطقه گفت: طبق بخشنامه‌های ارسالی از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از بهمن و اسفند سال گذشته کمیته سلامت فعالیت خود را آغاز کرد. آگاه‌سازی مراجعان درباره راه‌های مقابله و پیشگیری و کاهش تردد مراجعان به پلی‌کلینیک با اجرای طرح‌هایی از قبیل روان‌شناسی تلفنی و... از جمله اقدام‌هایی بود که در گام نخست انجام شد و شناسایی افراد پرخطر و اعلام اسامی آنها به شرکت‌های تابع پالایشگاه، پتروشیمی، گاز منطقه، پخش و خطوط لوله شمال غرب کشور و ارسال دستورعمل Pro37-cov-1 به مدیران عامل شرکت‌های تابع از دیگر اقدام‌های انجام‌ شده است.
وی ادامه داد: برای کاهش همه‌گیری بیماری ویروس کرونا، ارائه مستندات پزشکی به پزشک سلامت کار در منطقه و پزشکان معتمد در شهرستان‌ها از سوی افراد شناسایی‌شده با نقص ایمنی، شیمی‌درمانی‌ها، بیماران سابقه پیوند عضو، مبتلایان به HIV، بیماران قلبی، تنفسی اعم از آسم، کسانی که داروهای حاوی کورتون استفاده می‌کنند، مصدوم شیمیایی _ ریوی، بیماران با فشار خون بالا، افراد با BMI بالای 40 در سن 60 سال، بیماران دیالیزی، افراد دیابتی و افراد دارای بیماری‌های کبدی فعال و مزمن مانند سیروز و هپاتیت در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهار کرد: مطابق دستورعمل‌های ارسالی، هر فردی که دارای حداقل یکی از علائم بیماری بوده، باید از حضور در محل کار اجتناب کرده و شرکت‌ها نام‌برده را به یکی از مراکز بهداشتی/ مرکز سلامت/ پزشک معتمد برای ارزیابی و تعیین تکلیف ادامه کار معرفی کنند. به هیچ عنوان کارمند شناسایی‌شده با علایم بیماری، نمی‌تواند با رضایت شخصی و بدون توصیه پزشک، مرکز درمانی را ترک کند، همچنین شروع به‌کار وی نیز منوط به ارائه گواهی سلامت و مجوز پزشک مربوطه است که در این راستا همکاری حراست و کارشناسان اچ‌اس‌یی در شرکت‌ها الزامی بود.
ایجاد نقاهتگاه برای بیماران کرونایی
حسینعلی‌زاده از ایجاد نقاهتگاه برای بیماران کرونایی خبر داد و افزود: در این راستا مذاکرات متعددی با مدیران عامل شرکت‌های تابع در منطقه شمال غرب کشور انجام شد و مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در این خصوص اعلام آمادگی کرد و چند بلوک خالی از سکنه کوی قدس واقع در مجتمع مسکونی جاده ائل گلی تبریز، در اختیار بهداشت و درمان شمال غرب کشور قرار گرفت تا با تجهیز آن بتوانیم مراقبت‌های لازم را از بیماران کرونایی انجام دهیم.
وی برقراری سیستم Call Center را از دیگر مصوبات اجراشده کمیته سلامت عنوان کرد و گفت: گروه متشکل از پزشک و پرستار خانواده از 21 اسفندماه سال گذشته مطابق برنامه کاری شروع به ارائه خدمت کردند و گزارش اقدام‌های انجام‌شده به‌طور مستمر به دفتر ریاست ارسال می‌شد.
او تهیه فلوچارت‌های تشخیص و درمان بیماری کووید 19 در ارائه خدمات سرپایی و بستری را از دیگر اقدام‌های منطقه عنوان کرد و افزود: فلوچارت‌ها برای استفاده پزشکان و پرستاران در اختیار آنها قرار گرفت تا با مطالعه دقیق آن آماده پاسخگویی به سؤالات مطرح‌شده از سوی جمعیت طبی تحت پوشش در سامانه Call Center باشند.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال غرب کشور به مصوبات سال 99 اشاره کرد و گفت: در نخستین نشست کمیته سلامت امسال، تلاش ما کاهش اضطراب و فشار روانی ناشی از خانه‌نشینی جمعیت طبی و تحمل شرایط قرنطینه خانگی بود که مصوب شد روان‌شناسان مرکز سلامت روان جامعه‌نگر این مرکز با تهیه مطالب روان‌شناسی و بارگذاری آن در سایت، به کاهش فشار روانی موجود کمک کنند. به‌منظور حفظ سلامتی و مراقبت از پرسنل و کارکنان شاغل در مرکز سلامت کار پالایشگاه تبریز، انجام تریاژ بیماران مشکوک به کرونا، از در ورودی اصلی به در اورژانس تغییر کرد که از سوی پرستار مربوطه با ماسک و دیگر لوازم حفاظت فردی انجام می‌شد.
وی تهیه و نصب پیام‌ها و توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی و دیگر موارد آموزشی مرتبط با بیماری کرونا برای مراجعان و کارکنان در محوطه پالایشگاه را از دیگر اقدام‌های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت شمال غرب کشور عنوان کرد.
محدودیت ارائه خدمات درمانی برای قطع زنجیره بیماری
حسینعلی‌زاده با اشاره به ضرورت اجرای سند (Pro-01-cov-2) با عنوان محدودسازی یا تغییر خدمات مراکز سلامت سازمان در شرایط اضطراری و با توجه به احتمال انتقال آلودگی به مراجعان در مراکز بهداشتی و درمانی گفت: این خدمات شامل اسپیرومتری، ادیومتری، مشاوره تغذیه، مشاوره روان‌شناسی حضوری، دندان‌پزشکی (غربالگری دندان‌پزشکی)، آزمایشگاه (شامل آزمایش‌های الکتیو)، معاینات شغلی شامل انجام معاینات دوره‌ای، استخدامی و... به جز معاینات بازگشت به‌کار موارد مشکوک/ محتمل یا قطعی کووید 19 است.
وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز مشاوره روان‌شناسی تلفنی با نام صدای مشاور افزود: در این روش، با استفاده از خط تلفن ثابت و با امکان هدایت تماس به شماره تلفن‌های همراه روان‌شناسان، جمعیت طبی می‌توانند مسائل و مشکلات خود را با روان‌شناسان در میان بگذارند و مشاوره دریافت کنند.
حسینعلی‌زاده تحویل دارو به بازنشستگان دارای بیماری غیرواگیر را از دیگر مصوبات کمیته سلامت برای ارائه خدمات مطلوب Home care عنوان و بیان کرد: با برگزاری نشستی با رئیس منطقه 7 صندوق‌های بازنشستگی و رفاه صنعت نفت، مقرر شد ضمن شناسایی این بیماران از سوی واحد پزشکی خانواده، آدرس محل سکونت آنان استخراج و داروهای مورد نیاز این بیماران به وسیله پیک در محل سکونت آنها تحویل شود.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال غرب کشور با تأکید بر ثبت اطلاعات جمعیت طبی در سامانه nocorona.ir افزود: روزانه پیامک‌های مربوط به بیماری کووید 19 ارسال می‌شود.
وی تصریح کرد: خواهشمندم جمعیت طبی تحت پوشش حتماً در محیط خارج از منزل از ماسک استفاده کنند و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، زنجیره انتقال بیماری کووید 19 را قطع کنند تا در آینده نزدیک شاهد ریشه‌کنی این بیماری باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/329170/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هنیه برای دیدار با اردوغان وارد ترکیه شد

آمریکا بدلیل حمایت از جنایات رژیم پهلوی به پرداخت بیش از یک میلیارد دلار محکوم شد

عضو گروه بیتلز و همسرش چرا به ایران آمدند؟/ از بازارگردی و خوردن کباب تا دیدار با ویگن/ تصاویر

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در کره برای ترغیب جوانان به ازدواج

تصاویری از خودسوزی یک نفر مقابل دادگاه ترامپ

شولتس: جنگ اوکراین احتمالا چندین سال طول می‌کشد

کروز کنترلی که فقط ماشین ارسطو عامل داره!

کنایه همراه وزیر خارجه در نیویورک به یک خبرنگار

جزئیاتی از دور دوم انتخابات مجلس؛ زمان آغاز تبلیغات مشخص شد

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

استایل بن سلمان در محل کار؛ رونمایی ولیعهد عربستان از دفتر کارش!

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

بنسو سورال: بعد از «مست عشق» هر نقشی را قبول نمی‌کنم

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

خانواده های اسرای صهیونیست بزرگراه اصلی تل آویو را بستند

تصاویر لحظات اولیه حمله هوایی به آشیانه زرهی پایگاه نیرو های مسلح عراق

سئول: وضعیت خاورمیانه را از نزدیک رصد می‌کنیم

انتقال مجروحین حمله هوایی پایگاه کالسو عراق به مراکز درمانی

لباس عروسی لاکچری بر تن خانم بازیگر

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

چرا باید از کارت سوخت شخصی استفاده کنیم؟

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

رمزگشایی ایمانی از موضع گیری واحد چپ و راست سیاست در ماجرای حمله به صهیونیست‌ها

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

ادعای مخالفت بایدن با عملیات نظامی صهیونیست‌ها در رفح

شهادت 7 فلسطینی در بمباران یکی از خانه های رفح

حمله پهپادی اوکراین به مناطق مسکونی «بلگورود»

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

حمله به یک پایگاه نظامی عراق

آزمایش یک «کلاهک فوق‌العاده بزرگ» موشک از سوی کره شمالی

آمریکا 1000 نیرویش را از نیجر خارج می‌کند

بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی در ایلات و پایگاه هوایی اشغالگران

پاسخ معاون رئیسی به رسانه‌ غربی که نوشته‌ بود مسئولان این روزها در پناهگاه هستند!

امیرعبداللهیان از الجزایر قدردانی کرد

گزارش امیرعبداللهیان از سفر نیویورک؛ موضوع دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها هم مورد توجه قرار داشت

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی