اخبار محرمانه

آخرين مطالب

جدول پرفروش‌‌های سینمای آمریکا در تسخیر خارجی‌ها فرهنگی اجتماعی

جدول پرفروش‌‌های سینمای آمریکا در تسخیر خارجی‌ها
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ایران / جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته امریکای شمالی به گونه‌ای به تسخیر فیلم‌های غیرامریکایی درآمد. فیلم «دندان شیری» که با 750 هزار دلار فروش در 16 درایوین سینما و همچنین در بازار کرایه ویدئویی فیلم‌ها موسوم به VOD و همچنین Streaming (دانلود فیلم‌ها روی سایت‌های مرتبط با کمپانی سازنده فیلم‌ها) در صدر جدول قرار گرفت، اساساً یک کار استرالیایی است و از 9 فیلم دیگر حاضر در Top Ten، چهار فیلم دیگر نیز سرمایه‌گذاران خارجی یا موضوعات غیرمرتبط با امریکا دارند.
«دندان شیری» راه طولانی و عجیبی را تا رسیدن به نقطه صدر جدول پرفروش‌های امریکای شمالی طی کرده است. این فیلم ابتدا در 15 شهریور 1398 در هفتاد و ششمین دوره جشنواره معتبر ونیز که دومین جشنواره برتر جهان سینما است، در بخش پانوراما (افق‌ها) به نمایش درآمد و مجموعاً پنج جایزه جنبی برد و سپس مقرر شد از 15 اسفند 98 در سینماهای اقیانوسیه و از 10 فروردین 99 در امریکای شمالی، اروپای غربی و آسیای شرقی پخش شود اما طوفان کرونا تومار این فیلم را نیز درهم پیچید و نمایش آن به تعویق افتاد تا اینکه سرانجام از این هفته در محدوده اندکی که پیشتر گفتیم در امریکای شمالی اکران شد و پولی که به دست آورد هر چند در قیاس‌ها با دوران تجلی سینما در عصر قبل از ظهور «کووید 19» رقم بشدت کم و اسفباری است اما چاره‌ای جز پذیرش این نکته نیست که در عصر تعطیل بودن سالن‌های سینما در جهان باید به همین ارقام جزئی هم با دیده تحسین نگریست و معتقد بود که حتی با همین فیلم‌های مستقل و کم هزینه و فاقد جاه‌طلبی هم می‌توان هنر سینما را حفظ و جایگاه آن را برای روزهای روشن‌تر و پررونق‌تر بعدی تثبیت کرد.
یک ارتباط خطرناک
«دندان شیری»‌ را که فیلمی 120 دقیقه‌ای است و براساس نمایشنامه‌ای با همین نام نوشته ریتا کالینجاس ساخته شده، شانون مورفی کارگردانی کرده و عجیب است که این هنرمند زن جوان استرالیایی در نخستین تجربه کارگردانی‌اش در زمینه فیلم‌های بلند اینگونه حرفه‌ای و سنجیده عمل کرده است. این کمدی- درام هوشمندانه که با خلق موقعیت‌های جالب و اتفاقات سریع در مسیر داستانش بینندگان را به‌دنبال خود می‌کشاند، از بازی الیزا اسکنلن، توبی والاس، امیلی بارکلی، یوجین گیلفدر، اسی دیویس و همچنین بن مندلسون معروف در نقش های اصلی خود بهره می‌گیرد و پیشتازی در این جمع با الیزا اسکنلن است که نقش اصلی با نام میلا فینلی بازی کرده است. ماجرای فیلم ساده و در عین حال خطیر و هشداردهنده است زیرا ماجرای دل بستن یک دختر 19 ساله بیمار را به مردی جوان به‌ نام موزس نشان می‌دهد که در ظاهر ایرادی ندارد اما در خفا فروشنده موادمخدر و یک خلافکار ذاتی ولی تبهکار جزء است.
تحسین پس از تأخیر
پس از سر و صدای قابل توجهی که دندان شیری در «ونیز 2019» به پا کرد و جایزه برترین هنرپیشه جوان و تازه وارد را برای توبی والاس صید نمود، رقابت استودیوهای متعدد مستقل‌ساز برای تصاحب حق پخش این فیلم آغاز گشت و در این رقابت درنهایت کمپانی‌های کوچک IFC و پیکچر هاوس برنده شدند اما آنها هرگز نمی‌اندیشیدند برای رسیدن زمان اکران عمومی آن باید این قدر صبر کنند و در صف طولانی متضررهای بسط بیماری کرونا و تعطیلی تماشاخانه‌های جهان بایستند و سرانجام به پخش محدود این اثردر درایوین سینماها اکتفا کنند.
آغاز نمایش 7 فیلم تازه اما معمولی
در حالی که سینماهای بسیار پر تعداد امریکای شمالی همچنان در انتظار بازگشایی خود و پخش‌هایی به گستردگی سابق هستند، از اواخر این هفته (پنجشنبه و جمعه) نیز هفت فیلم تازه در سطح این منطقه از دنیا به نمایش درمی‌آیند مثلاً آثار ماه های اخیر فیلم‌های درجه دوم و سوم استودیوها هستند و نه کارهای درجه یک آنها، پرهیز استودیوها از پخش آثار پرهزینه‌شان طبعاً تبعات تلخ رواج کرونا و سقوط شدید اقتصادی در صنعت سینما و بسته بودن سالن‌های نمایش است و وقتی فیلم‌ها مکان‌های زیادی برای پخش ندارند، سازندگان آنها دلیلی برای اکران کارشان نمی‌بینند زیرا در یک پخش محدود و در درایوین سینماها بیشتر از 600 هزار تا 800 هزار دلار فروش برای هر فیلم در یک هفته متصور نیست و پخش فیلم‌هایی با بالای 100 میلیون دلار بودجه ساخت در این مکان‌ها عملاً نوعی خودکشی است که طبعاً استودیوها از آن پرهیز می‌کنند و از همین رو هفته در پی هفته اکران کارهای اصلی‌شان را به تأخیر می‌اندازند تا سرانجام روزی کرونا چنان عقب نشینی کند که بتوان همان پخش های گسترده و در بیش از چهار هزار سالن را برای فیلم‌های مطرح و اصلی کمپانی‌ها به اجرا گذاشت.
به‌هر روی در میان 7 فیلم جدیدی که طی سه چهار روز بعدی در امریکای شمالی به نمایش درمی‌آید، می‌توان به کارهایی همچون «هیچگاه دیر نیست» نسخه جدید «LaBelle Epoque» «ما زامبی‌های کوچکی هستیم»، «میهمان هنرمند» و «دخانیات کار» اشاره کرد.
کارتون‌های پرانرژی
در نقطه مقابل اگر دندان شیری را مظهر یک تلخی واقع گرایانه در جدول پرفروش‌های این هفته سینماهای کرونا زده امریکا و کانادا و مکزیک بینگاریم و طنز تلخ آن را یک هشدار جدی به تمامی جوانان جهان تلقی کنیم، حضور فیلمی کارتونی و 90 دقیقه‌ای به‌نام «سگ ستاره‌ای و گربه پر انرژی» (Stardog and Turbocat) را در همین جدول نیز باید نشانه‌ای از عاری نبودن جدول موفق ترین‌ها از فیلم‌های سرخوش و موضوعات خیالی و شیرین با‌وجود حاکم بودن انواع تلخی‌ها بر دنیای کنونی ارزیابی کنیم. این فیلم با 483 هزار دلار فروش در پی یک ماه اکران در 8 درایوین سینما و شبکه VOD و ایستادن در رده پنجم جدول پولسازان این هفته موضوعی خیالی و بسیار فانتزی دارد و آن رفتن یک سگ وفادار و گربه ماجراجو به یک سفر فضایی و طولانی به قصد یافتن خانه‌ای امن و سیاره‌ای تازه برای خود است اما بن اسمیت در مقام سناریست و کارگردان این فیلم هرگز توضیح نمی‌دهد چنین خانه و مکانی می‌تواند کجا باشد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/328254/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توضیح ارشد نظامی ارتش در مورد شنیده شدن صدای شدید در اصفهان

تاریخچه جت های جنگنده ایالات متحده

رفع محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور

بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید

المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت عادی بازگشت

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

برقراری امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی