5 نکته درباره اهمیت ارزش آفرینی در موفقیت از نظر جان لین
خواندنی ها
بزرگنمايي:
اخبار محرمانه - بازده / بسیاری از کارآفرینان بزرگ جهان و نویسندگان و مربیان درباره اهمیت ارزش آفرینی در موفقیت سخن ها گفته اند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا نکات جالب جان لین یکی از صاحبان موفق کسب و کار و بنیانگذار موسسهی CELA– نخستین مجموعه همایشهای شتاب دهندههای جهان را بشنوید.
1. آگاهی از امکان رسیدن به موفقیت
وقتی اولین سرمایهگذاری موفقام را تجربه کردم، متوجه شدم بخش بزرگی از ارزش وجودم را به برند کسب و کارم پیوند زدهام – در آن موقعیت، به استعداد ذاتیام در زمینهی فروش، برندسازی، بازارسازی، و مدیریت پی نبردم.
پس از آنکه شرکت بعدیام را راهاندازی کردم – موسسهی CELA – و بر اساس همین ویژگیها، برای اولین بار توانستم مخاطب را به خود جذب کنم، برای نخستین بار احساس کردم در جایگاهی قرار گرفتم که میتوانم برای طولانی مدت موفق بمانم.
2. تعریف موفقیت
موفقیت یک سیستم (یا سامانه) است، نه یک شرایط خاص. موفقیت یک جایگاه واقعی است که هر آدمی باید آن را مرتبا برای خود تعریف کند. شکست هم به همین صورت است.
در این موسسه متوجه شدیم، مهمترین عنصر پیشرفت که در بیش از 1000 کارآفرین وجود یا عدم وجود آن را مشاهده کردهایم: تعریف موفقیت و تعریف مجدد آن به صورت مداوم و بر اساس معیارهای مشخص است – اغلب وقتی بخشهای مهم یک سازمان برای پیش افتادن، رسیدن، یا حتی از دست دادن اهداف دست به اقدامات خاصی میزنند، رسیدن به شاخص کلیدی عملکرد از اهمیت بالایی برخوردار است.
3. چه هنگام موفقیت در تضاد با زندگی قرار میگیرد
تعهد و الزام به رسیدن به موفقیت در محیطهای کاری غالبا به طور قطع به عنوان موفقیت قلمداد میشود. با وجود این، واقعیت این است که راههایی از قبیل فعالیتهای فوق برنامه و اختصاص زمان و سایر منابع که ما برای تقویت نیروی کار استفاده میکنیم، استاندارد مناسبی برای رسیدن به موفقیت، شادی، و پیشرفت هستند.
به طور خلاصه، اگر به نظر برسد زندگی در برابر اولویتهای کاریتان قرار گرفته است – اولویتهای کاریتان نادرست هستند.
4. نحوهی برداشت دیگران از موفقیت شما
موفقیت در این کار برای من باعث از دست دادن برخی دوستیهای قدیمی، از بین رفتن روابط خانوادگی، و پیشگیری از رشد روابط شخصی شد؛ البته، نه به خاطر اینکه کار من باعث ایجاد اختلال در وقت و توجهی شده باشد که باید برای این آدمها / گروهها / روابط صرف میکردم، بلکه فقط به این خاطر که دیگران کار من را درک نمیکردند.
درسی که گرفتم: آدمهایی که برای شما اهمیت دارند، بیشتر ترجیح میدهند متوجه شوند شما چه کاری انجام میدهید و چرا آن کار را انجام میدهید، تا اینکه بفهمند آیا آن کار را با موفقیت انجام میدهید یا خیر.
5. انگیزه برای موفقیت
وقتی میبینید ارائه، سیستم، یا تجربهای که شما ایجاد کردهاید، مرتبا برای یک آدم واقعی ارزشمند و مفید است، به یک پاداش هیجانی میرسید که خیالی و هیجانانگیز است.
لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/318412/