اخبار محرمانه

آخرين مطالب

گزیده‌های نفتی هفته وزارت نفت

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - درگذشت رضا طاهری و به سوگ نشستن خانواده صنعت نفت، ابهام در برگزاری نشست اوپک، حادثه در پالایشگاه تهران و چند انتصاب در شرکت ملی گاز ایران را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

صنعت نفت در سوگ: خانواده صنعت نفت دومین روز این هفته در سوگ رضا طاهری، مدیر پیشین روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نشست. مدیران زیادی در ماتم او دست به قلم شدند. مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نوشت: «با دریغ و تأسف خبر درگذشت ایثارگر دفاع مقدس، حاج رضا طاهری پیشکسوت عرصه روابط عمومی صنعت نفت موجب اندوه اینجانب، کارکنان و مدیران شرکت ملی نفت ایران شد. شادروان طاهری در هفته‌های اخیر مصیبت درگذشت والدین مکرم خود را با تألم و تأثری جانکاه همراه با عزت و شکیبایی سپری کرد و به روح ملکوتی برادر شهیدش پیوست.» کسری نوری، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت هم تأسفش را این‌گونه به قلم آورد: «در هجوم اخبار ناگوار، درگذشت ناگهانی و روح‌خراش همکار عزیزمان جناب آقای رضا طاهری موجب تلخ‌کامی و اندوه مضاعف شد. او همکاری سختکوش و گره‌گشا، دوستی مهربان و باصفا بود که تار و پود وجودش با عشق به کار و حرفه‌اش درآمیخته بود.» یاد حاج رضا طاهری، نماد خونگرمی مرد جنوب گرامی باد.
غیزانیه و تامین آب این منطقه هم از دیگر اخبار این هفته صنعت نفت بود. شرکت ملی مناطق نفت‌خیز با انتشار گزارشی با اعلام اینکه بیش از 42 میلیارد تومان از اعتبارات شرکت ملی نفت ایران در چهار سال اخیر به بخش‌های آبرسانی، عمران، آموزش و زیست‌محیطی غیزانیه اختصاص یافته است، یادآوری کرد: طرح آبرسانی غیزانیه با اختصاص 252 میلیارد ریال اعتبار از سوی این شرکت و شرکت ملی نفت ایران دنبال شده، به نحوی که 132 میلیارد ریال به احداث ایستگاه پمپاژ و 120 میلیارد ریال به احداث خط لوله جدید آب اختصاص یافته و 11 دستگاه تانکر آب نیز به‌منظور توزیع روزانه 400 هزار لیتر آب آشامیدنی اختصاص داده شده است.
رامین حاتمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی هم این هفته از واگذاری مطالعات جامع هشت میدان این شرکت خبر داد و اعلام کرد که مطالعات جامع میدان‌های گازی تابناک، شانول، وراوی و آغار و دالان و نیز میدان‌های نفتی نفت‌شهر، سروستان و سعادت‌آباد در قالب پنج بسته مطالعاتی با هدف تعیین مشخصات مخزن، ساخت الگوهای زیرسطحی و روسطحی، پیش‌بینی عملکرد میدان، محاسبات اقتصادی و ارائه برنامه توسعه و ازدیاد برداشت در آستانه واگذاری به شرکت‌های مهندسی مشاور توانمند داخلی است.
سیدعبدالله موسوی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران هم این هفته گفت: این شرکت در مناقصه پروژه توسعه میدان نفتی بالارود برنده شد و واگذاری اجرای این پروژه به ملی حفاری قطعیت یافت.
نشست اوپک و متحدانش در ابهام: ‌ اخبار این هفته بخش بین‌الملل صنعت نفت تحت تأثیر پیشنهاد الجزایر مبنی بر برگزاری نشست زودهنگام وزیران نفت اوپک و متحدانش قرار گرفت. نشستی که ابتدا پایان این هفته برای برگزاری آن تعیین شد، اما به دلیل موفق نشدن عربستان در متقاعد کردن عراق و نیجریه به پایبندی به توافق کاهش تولید ماه آوریل، برگزار نشد. اینک اما رسانه‌های بین‌المللی تاریخ فردا (17 خردادماه) را برای برگزاری نشست اوپک و اوپک پلاس مطرح کردند، اما تا لحظه انتشار این گزارش، تاریخ این نشست در وب‌سایت رسمی اوپک همچنان 9 و 10 ژوئن (21 و 22 خردادماه) است.
محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هم در آستانه نشست اوپک و اوپک پلاس و در افتتاحیه هفتمین نشست مشترک فنی اوپک و غیراوپک تأکید کرد: تقاضای بعضی از بزرگترین مصرف‌کنندگان انرژی جهان در حال بهبود است، اما این موضوع نباید سبب خشنودی بیش از حد ما شود. بهبودی همچنان قطعی نیست و تعادل دوباره بازارهای درهم‌ریخته، همچنان به بهبود شدید تقاضا و اجرای مصمم تعهدهای توافقنامه همکاری و بهبود بازارهای تضعیف‌شده نیازمند است.
قیمت نفت هم این هفته (برنت) برای نخستین بار از ماه مارس به بیش از 40 دلار برای هر بشکه رسید. خوش‌بینی به تمدید کاهش عرضه کنونی تولیدکنندگان عمده نفت و افزایش تقاضای سوخت به دلیل بهبود همه‌گیری ویروس کرونا، دلیل افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی بوده است. قیمت سبد نفتی اوپک هم از 35 دلار فراتر رفت.
حادثه در پالایشگاه تهران: صنعت پالایش این هفته با دو حادثه همراه شد. نخستین آن مربوط به پالایشگاه تهران بود. یکی از واحدهای پالایشگاه تهران روز چهارشنبه، حوالی ساعت 12 و 50 دقیقه بر اثر نشت بنزین به بیرون شعله‌ور شد و متأسفانه یکی از کارکنان بهره‌برداری در این حادثه جان خود را از دست داد. در دیگر حادثه نیز خط لوله قدیمی مارون به اصفهان در محدوده رود زرد شهرستان رامهرمز دچار آتش‌سوزی جزئی شد که با واکنش به‌موقع کارکنان واحد اچ‌اس‌یی بدون خسارتی مهار شد.
از دیگر اخبار این هفته صنعت نفت می‌توان به سفر معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به شیراز برای بازدید از پتروشیمی این شهر اشاره کرد. وی در این سفر بار دیگر اعلام کرد که با بهره‌برداری از 16 طرح پتروشیمی به ارزش بیش از 11 میلیارد دلار در سال جاری ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی کشور 35 درصد افزایش می‌یابد.
حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران هم در این هفته با صدور سه حکم محمدرضا جولایی را به‌عنوان سرپرست مدیریت دیسپچینگ ملی گاز، مهدی جمشیدی‌دانا را به‌عنوان سرپرست شرکت انتقال گاز ایران و سعید توکلی را به عنوان سرپرست شرکت گاز استان تهران منصوب کرد.
پیشنهاد هفته: اگر می‌خواهید در جریان آخرین وضع پتروشیمی و مشکلات تحریم بر این صنعت قرار بگیرید پیشنهاد می‌شود گفت‌وگو با بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با عنوان «هوشمندسازی پتروشیمی تنها راه ماندن در بازارهای جهانی است» را بخوانید.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/318174/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

برخورد خشونت‌آمیز پلیس آلمان با دانشجویان حامی فلسطین

لایو سارا و نیکا در مورد سریال پایتخت

واکنش جمیله علم‌الهدی درباره اخبار مربوط به برخورد بد با زنان در ایران

وزیر خارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است

اینجوری چتری مدل کره ای ها بزن

اسرائیل سرگردان در بحران

حادثه برای وزیر تندروی رژیم صهیونیستی؛ «بن گویر» راهی بیمارستان شد

حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق

اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس

لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد آمریکایی MQ-9

هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم

تسلط صهبا شرافتی بازیگر نون خ به زبان کره ای

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی کند؟

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

ریمارامین فر در بیست و شش سالگی

آقای مجری من کی ازدواج میکنم؟

چهره ها/ چهره کاملا متفاوت بازیگر نقش کولبر سریال "نون خ" بدون گریم

واکنش ابطحی به تجمع برخی روحانیون قم با لباس نظامی

دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی: کسی اعتراضی ندارد

شهادت 2 تن در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شرق لبنان

پشت صحنه سریال گناه فرشته

پاسخ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به انتقادات ارزی قالیباف

هدیه نفیس آمریکا به اوکراین

وقوع حادثه امنیتی در جنوب یمن

چهره ها/ مجیدواشقانی و امیرعلی نبویان در یک قاب

پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند

شکستن خط قرمزها به سبک سحردولتشاهی

رقص محسن کیایی و محمد بحرانی با آهنگ خواننده لُس‌آنجلسی مقابل چشم مردم

حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه در میان اعتراضات حمایت از غزه

چهره ها/ عکسی از تغییر چهره باورنکردنی مجری «کلید اسرار»

مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان

چقدر کمتر از دوره برجام نفت می‌فروشیم؟

دیپلمات سابق آمریکایی: کابینه اسرائیل روانی است

آمریکا: اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!

سعید آقاخانی از «ساعت خوش» تا «تمساح خونی»

محافظ سابق خاتمی: در سال 75 می‌ خواستم هاشمی را ترور کنم

تاریخ‌سازی دختر دوومیدانی‌کار ایران با کسب طلای جوانان قهرمانی آسیا

تصاویری از اعتراضات دانشجویی برای حمایت از غزه در معروف‌ترین دانشگاه‌های آمریکا

قصه انتقام هدیه تهرانی از پرویز پرستویی

وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید

روایت شهین تسلیمی از ورودش به بازیگری با سریال مهران مدیری

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی