اخبار محرمانه

آخرين مطالب

جای خالی آبادی در خطه مقاومت تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - صبح نو / متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
سال‌هاست که بسیار گفته و بسیارتر نوشته‌اند که مردم استان خوزستان که در دوران دفاع مقدس، از جان و مال و آسایش خود برای دفاع از حریم اسلام و ایران گذشتند، چرا نباید از ابتدایی‌ترین حقوق رفاهی از جمله آب شرب مناسب برخوردار باشند! همین سلسله بی‌توجهی‌ها به وضعیت معشیتی مردم خوزستان، باعث شد تا صبح روز شنبه[سوم خرداد] همزمان با سالگرد آزاد‌‌سازی غرورآفرین خرمشهر، تعدادی از مردم بخش «غیزانیه» از توابع اهواز در اعتراض به بی‌تدبیری مسوولان به تامین نشدن آب شرب‌شان، اقدام به بستن جاده اهواز- رامهرمز- امیدیه کنند که برای مدت زمانی، اخلال در تردد مسیر ترانزیتی را به وجود آورد. این اقدام غیرقانونی البته با دخالت پلیس رفع شد اما اعتراض به بی‌مسوولیتی مسوولان، کماکان ادامه دارد.
بلافاصله پس اعتراض مردم غیزانیه به وضعیت آب شرب این منطقه، شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای ضمن عذرخواهی از مردم، تاکید کرد: «این محل سال‌ها با مشکل کمبود آب شرب در زمینه کشاورزی و دامداری روبه‌رو بوده است و اگرچه پروژه آبرسانی موسوم به 91 روستای مسیر اهواز، ماهشهر و رامهرمز در سال 86 به بهره‌برداری رسید، اما پروژه مذکور کفاف آب مورد نیاز منطقه را نمی‌دهد.» در ادامه این اطلاعیه اعلام شد که با پیگیری‌های استاندار خوزستان، پروژه آبرسانی به دو دهستان مشروحات و غیزانیه به‌منظور اجرای خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب و همچنین باز‌‌سازی تاسیسات آبرسانی شهید الماسی از سال‌ها پیش آغاز شده بود، اما به‌دلیل نبود اعتبار و تامین نشدن مواد اولیه بار‌ها متوقف شد.
اگر مسوولان به خواسته‌های مردم توجه کنند، مشکلات انتظامی نمی‌شود
سرهنگ محسن دالوند، فرمانده انتظامی کلانشهر اهواز نیز در گفت‌وگویی با «ایرنا» با اشاره به جزئیات اعتراض غیرقانونی مردم غیزانیه، گفت: پس از ورود ماموران پلیس برای بازگشایی جاده [اهواز- رامهرمز- امیدیه] تعدادی از تجمع‌کنندگان با سنگ و چوب به سوی ماموران حمله‌ور ‌شدند و دو مامور پلیس را از ناحیه سر مجروح ‌کردند. او درباره بازداشت برخی از معترضان تصریح کرد: «پلیس با استفاده از سلاح ساچمه‌ای پلاستیکی ضد‌شورش دو نفر از تجمع‌کنندگان را به صورت سطحی مجروح و بازداشت کرد و این افراد
در حال حاضر هیچ‌ مشکلی ندارند.» فرمانده انتظامی کلانشهر اهواز همچنین با اشاره به تعامل مردم غیزانیه و نیروهای حافظ امنیت، گفت: «با گفت‌وگویی که با مردم داشتیم آنها متقاعد ‌شدند که پلیس را همراهی کرده و جاده را بازگشایی کنند و ضمن احترام به قاطبه مردم با افرادی که نقض قانون کرده بودند هم برخورد قانونی شد.» سرهنگ محسن دالوند ضمن اشاره به عدم‌حضور بخشدار غیزانیه در بین مردم این منطقه برای رسیدگی به مشکلات ایشان، گفت: «اگر مسوولان امر به خواسته‌های مردم توجه کنند هیچ‌گاه مشکلات اجتماعی به مسائل انتظامی تبدیل نخواهد شد.» او در عین حال تاکید کرد: «نیروی انتظامی یار و یاور مردم است و هیچ‌گاه خود را در مقابل آن‌ها قرار نمی‌‌دهد اما افراد هم باید توجه کنند و قانون را زیر پا نگذارند.»
اعتراض مدنی مردم غیزانیه
مردم غیزانیه و روستاهای اطراف آن، سال‌هاست که به وضعیت آب شرب خود اعتراض دارند. یکی از عکس‌هایی که طی روزهای گذشته جلب توجه کرده، حضور مردم این منطقه پای صندوق‌های رای در انتخابات مجلس یازدهم با دبه‌های خالی به نشانه اعتراض به سالم نبودن آب شرب مصرفی‌شان بود. پس از بی‌توجهی مسوولان امر به این اعتراض مدنی، مردم غیزانیه ترجیح دادند اعتراض خود را به شکل غیرقانونی یعنی راهبندان نشان بدهند. طبیعی است اگر آن اعتراض مسالمت‌آمیز اولیه مورد توجه و رسیدگی قرار‌می‌گرفت، شاهد وضعیت به‌وجودآمده امروز نبودیم. درباره اینکه چرا رفاه اولیه مردم غیزانیه و روستاهای اطراف آن، تا این حد دچار مشکل است، اظهارنظرات زیادی طی این روزها مطرح شده است. برای مثال، رسول ساکی، بخشدار غیزانیه در گفت‌وگویی تصریح کرد: «بخش غیزانیه 85 روستا دارد که از این تعداد پنج روستا در اهواز قرار دارند و از تاسیسات اهواز آب شرب آنها تامین می‌شود و بقیه روستاها که از سه تاسیسات دیگر آب می‌گیرند، با مشکلاتی مواجه هستند.»
بخشدار غیزانیه درباره تلاش‌ها برای رفع مشکلات مردم این منطقه گفت: «از سال 97 برای حل این مشکلات پیگیری‌ها آغاز شد که در نهایت مقرر شد پروژه جدید انتقال آب از شیبان به غیزانیه در سال گذشته افتتاح شود که متاسفانه به دلایل مختلف این اتفاق رخ نداد و مردم همچنان با مشکل تامین آب مواجه هستند.»
ساکی در این‌باره افزود: «شرکت آب و فاضلاب خوزستان قول داده است که پروژه انتقال آب از شیبان به غیزانیه که شامل 25 کیلومتر لوله‌کشی با اعتباری بالغ بر 430 میلیارد ریال است تا یک ماه آینده به بهره‌برداری برسد و مشکل تامین آب این روستاها برطرف شود.»
نه به شورشگری
بی‌شک روا نیست که مردم خوزستان که هشت سال، جانانه و مردانه در برابر دشمن متجاوز ایستادند و آزادی را به مردم این مرز و بوم هدیه دادند، امروز برای تامین نبودن ابتدایی‌ترین حق حیات یعنی آب، اینگونه به ستوه بیایند؛ البته این امر توجیه‌گر شورش و تعدی به حقوق دیگران نظیر بستن جاده نیست. بدون تردید هیچ ‌عقل منطقی و منصفی، شورشگری، تخریب و عبور از خطوط قرمز نهادینه‌شده در یک جامعه را به رسمیت نمی‌شناسد اما برای جلوگیری از بروز مجدد چنین حوادثی، آنچه نقش بازدارنده را دارد، رسیدگی به وضع و حال مردم مناطق محروم است. یقینا مطالبه‌گری در چارچوب‌های قانونی، بهتر و سریع‌تر می‌تواند نیازمندی‌ها و حاجات مردم شریف غیزانیه و مناطق اطراف آن را حل کند؛ هرچند پیش‌شرط به ثمرنشستن مطالبه‌گری در قالب قانون، مسوولیت‌پذیری و دلسوزی و ادای وظیفه متولیان امر به‌طور مشخص استاندار خوزستان است که باید برای حل مشکلات مردم، بی‌وقفه در میدان عمل حضور یابند و بدون منت، به مردم خدمت کنند.
استاندار پرحاشیه
در شرایطی مردم خوزستان با کمبودهای اینچنینی مواجه هستند که استاندار خوزستان و همسرش این روزها به جای مشغولیت به مطالبات مردم، درگیر اتهامات مربوط به پرونده شرکت هفت‌تپه هستند. اخیرا امید اسدبیگی، متهم ردیف اول پرونده نیشکر هفت‌تپه در دادگاه رسیدگی به پرونده 18 جلدی تخلفات ارزهای دولتی، ادعا کرد که مبلغ 200 هزار دلار به همسر استاندار خوزستان داده است. این هزینه شامل بلیت‌ها و تور 25 هزار دلاری است و همچنین مبلغ 200 هزار دلار که به همسر استاندار خوزستان داده است. هرچند اخیرا شایعه برکناری این استاندار اصلاح‌طلب خوزستان در رسانه‌ها مطرح شده بود اما خبرگزاری دولتی «ایرنا» به نقل از یک منبع آگاه در دولت نوشت که «آنچه تاکنون در فضای مجازی در این زمینه و انتصاب سرپرست برای استانداری خوزستان مطرح شده، خلاف واقع و صرفا یک شایعه است و آقای شریعتی همچنان به‌عنوان استاندار خوزستان فعالیت می‌کند.»

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/310845/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

گشاده دستی دولت در تخصیص بودجه به رسانه‌های همسو

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

آقای ذوالنوری ممنون

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

سیگنال مثبت به بورس تهران

کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

واقعیت آمریکا بدون روتوش؛ ادامه سرکوب اعتراضات دانشجویی

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

دردسر تیک‌تاک

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

طوفان نمک کوهنوردیه!

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی