اخبار محرمانه

آخرين مطالب

بیانات امام خامنه ای به مناسبت فرارسیدن سال نو و عید مبعث پیامبر اعظم (ص)

امروز خبیث ترین دشمن ایران آمریکا است اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - اگر امروز صادقانه عمل کرده، کوته بینی و ساده نگری نداشته باشیم و تنبلی نکنیم، می‌توانیم ایران را به قله سیاسی، نظامی، فرهنگی، علمی، اقتصادی برسانیم، البته هدف دور ما ایجاد تمدن اسلامی است.
پایگاه بصیرت
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن سال نو و عید مبعث پیامبر اعظم (صلی‌الله علیه‌و آله و سلم) در سخنانی که به طور زنده از شبکه های سراسری پخش شد، فرمودند: ما هر سال مراسم اول سال رو در زیر سایه حریم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار می کردیم و در خدمت مردم عزیز مشهد و زوار عزیزی که از سراسر کشور در مشهد حضور داشتند بودند و نوروزمان با این دیدار مزین می شد اما امسال محرومیم.
ایشان فرمودند: به نظرم بهتر این است که هرکدام هرکجا هستیم از راه دور صلوات خاصه را عرض کنیم. عید سعید مبعث را تبریک عرض می کنم امروز جزو بزرگترین اعیاد اسلامی ما است همچنین مجددا عید نوروز را و حلول بهار را به همه ملت عزیز تبریک عرض می کنم.
اهم بیانات معظم له را بخوانید؛
*مبعث روز بسیار باعظمتی است اهمیت مبعث را باید بفهمیم و بدانیم، مبعث پیامبر، واقعه و حادثه ای است که خداوند از پیغمبران دیگر نسبت به آن واقعه میثاق و تعهد گرفته است. از پیامبران بزرگ طول تاریخ خدای متعال تعهد گرفته است که به پیغمبر اسلام هم ایمان بیاورند هم او را یاری کنند.
*ایمان که معلوم است اما یاری به معنای آن است که او را به کسان و امت و پیروان خودشان معرفی کنند و از آنها بخواهند که به پیغمبر بگروند و ایمان بیاورند. خداوند این را پیمان گرفته است. نام و نشان و خصوصیات پیغمبر ما در تورات و انجیل تحریف نشده وجود داشته است. در نهج البلاغه اشاره شده که از پیغمبران خداوند متعال تعهد و میثاق گرفته است.
*این بعثت محتوای عظیمی داشت، راجع به این محتوای بعثت مختصری می گویم و مرتبط با وضع امروز خودمان می کنم که از لحاظ عملی و کاربردی دارای تاثیر است و صرف اعتقاد نیست.
*بعثت و وحی الهی حقایقی را برای بشریت روشن کرد. این حقایق به نحوی است که اگر احاد بشر و جوامع گوناگون بشری به این حقایق ایمان بیاورند و عملا ملتزم شوند به حیات طیبه خواهند رسید. حیاتی مطلوب و شیرین که به انسان در صراط کمال قرار دهد.
*اگر به این معارف و حقایق دلها آشنا شوند و به آن بگروند و به لوازم آن پایبند باشند حیات طیبه در انتظار آنهاست. یک بخش این حقایق منظومه معرفتی اسلام است. منظومه معرفتی اسلام یعنی نظر اسلام درباره هستی، انسان و نقش انسان در عالم و ذات اقدس پروردگار و صفات و اسماء الهی. درباره مسیر انسان در دنیا حقایقی و پس مرگ و ...
*یک بخش دیگر این حقایق منظومه ارزشی اسلام است، ارزش هایی که اسلام آنها را تثیبت کرده است. احاد مردم و جوامع مردمی موظف هستند که خودشان را به این ارزش ها نزدیک کنند و سعادتشان در این است. مثل خلقیات فردی مثل حلم، صبرو گذشت و ....تا مفاهیم عمومی و زندگی ساز مثل آزادی، سبک زندگی، کرامت اجتماعی، عدالت و ....
*یک عده ای به خطا تصور می کنند که این مفاهیمی مثل عدالت و آزادی اجتماعی از غرب به اسلام آمده است و آنجا معمول بوده است، این کاملا اشتباه است. غرب با این مفاهیم سه چهار قرن بیشتر نیست که آشنا شده است. درحالیکه قبل از آن هزار و 400 سال قبل اسلام این مفاهیم را به طور روشن در قرآن بیان کرده است.
*احکام فردی و اجتماعی اسلام منطبق بر ارزش‌های اسلامی است. این ها مجموعه است که در بعثت به مردم هدیه داده شد. اگر بخواهیم این ارزش ها محقق شود، به قدرت سیاسی نیاز دارد. اگر قدرت سیاسی نباشد، قلدرها و تنبل ها زیر بار نمی روند.
*پیغمبران دشمنانی زیادی دارند، وقتی حکومت تشکیل می‌دهند دشمن خارجی هم به آن اضافه می‌شود و آن کسی که مخالف آزادی و عدالت است با آن‌ها مخالفت می‌کردند.
*نسخه ای که امام خمینی به آن عمل کرد، عینا نسخه بعثت پیغمبر است. معارف همان است که پیغمبر به مردم ابلاغ کردند، ارزش ها و احکام هم همان است و حرکت به سمت تحقق این احکام نیازمند یک ایمان قوی، همت بلند و دل توکل علی الله داشت.این ویژگی ها در امام جمع بودند ایشان اقدام کرد و خداوند هم کمک کرد.
*جامعه نخستین اسلامی در مدینه شامل هفت هشت هزار نفر می‌شد. به برکت ارشاد، احکام و معارفی که پیغمبر(ص) ایجاد کرد که روز به روز بر تعداد مسلمین افزوده شد. در قرن چهارم هجری، جامعه اسلامی از لحاظ سیاسی وسیع ترین جامعه در دنیا بود. از لحاظ دانش پیشرفته ترین سطح علمی و به لحاظ نظامی، قدرتمند بود. این مخصوص زمانی است که خلفای نابابی مثل بنی امیه و بنی عباس بر سر کار بودند، اگر ائمه سرکار بودند، پیشرفت چند برابر بود.
*مردم ایران هم آن روز هم امروز علی رغم برخی ظواهر قدرت و رسوخ ایمان در آنها بسیار زیاد است. لذا امام مساله نظام و حکومت اسلامی را مطرح کردند و زمینه آن فراهم بود و معجزه انقلاب اسلامی به وقوع پیوست. تحقق این انقلاب و جمهوری اسلامی مثل یک معجزه بود و این به برکت همین حرکت عظیم بود.
*نسخه امروز این است . اگر امروز صادقانه عمل کرده، کوته بینی و ساده نگری نداشته باشیم و تنبلی نکنیم، می‌توانیم ایران را به قله سیاسی، نظامی، فرهنگی، علمی، اقتصادی برسانیم، البته هدف دور ما ایجاد تمدن اسلامی است.
*نباید از دشمنی ها تعجب کنیم، ما دشمن زیاد دارید. سیستم های اطلاعاتی بسیاری از کشورها علیه ما همکاری می کنند.
*امروز خبیث ترین دشمن ایران آمریکا است البته دشمن کم نداریم اما خبیث ترین آنها آمریکا است؛ آنها هم دروغ گو هستند و هم شارلاتان هستند و همه خصوصیات بد را دارند؛ هم ظالم هستند و هم تروریست هستند.
*از اول بعثت خدا پیغمبر را دعوت به صبر کرد و مکررا این موضوع در قران آمده است. صبر یعنی چه صبر به معنای دست روی دست گذاشتن نیست بلکه صبر یعنی پیگیری اهدافی که برای خود تعریف کردیم و آنها را پیگیری کنیم که در این صورت قطعا پیروز خواهیم شد.
*با قاطعیت می گویم ملت ایران صبور هستند ما مسوولان گاهی بی صبری کردیم اما مردم در این چهل سال نشان دادند صبور بودند.
* البته بعضی روشنفکرنماها بی صبری را به حدی رساندند که به همکاری با دشمن رسید اما نقطه مقابل آنها جوانان مومنی بودند و هستند که بحمدالله روز به روز هم زیاد می‌شوند.
*{با اشاره به پیشنهاد آمریکایی ها برای کمک به ایران برای کنترل ویروس کرونا}: طی روزهای اخیر مقامات امریکایی چندبار گفته اند که از لحاظ درمان و دارو به شما کمک می کنیم. شما فقط از ما بخواهید تا ما به شما کمک کنیم. این از آن حرفای بسیار عجیب است.
* اولا خود شما دچار کمبود هستید. براساس خبرهایی که منتشر شده و اظهارات برخی مقاماتشان، خودشان دچار کمبودهای وحشت‌آوری از لحاظ وسایل پیشگیری و دارو هستند. بنابراین اگر چیزی دارید صرف خودتان کنید.
* ثانیا شما آمریکایی ها متهم به این هستید که این ویروس را خودتان تولید کردید. نمی دانم این اتهام چقدر حقیقی است اما با این اتهام کدام عاقلی اعتماد می کند شما دارو بیاورید، شاید داروی شما وسیله ای برای گسترش بیشتر این بیماری باشد، ممکن است دارویی را وارد کشور کنید که این ویروس را ماندگار کند.
* اگر این تهمت درست باشد و شما بوجود آورده باشید که اینکارها از شما برمی آید یا اگر کسی را به عنوان درمان کننده بفرستید ممکن است بخواهد اثر عملی سمی که تولید کرده است را از نزدیک ببینید. که گفته می‌شود بخشی از این سم برای ایران تولید شده است. بنابراین این چیزی نیست که کسی از ملت ایران قبول کند.
*کشور ظرفیت مقابله با چالش ها در هر سطحی را داراست. باید ظرفیت های داخلی شناسایی شود و افراد مومن و باانگیزه و جوان و متشرع به کار گرفته شوند.
*به دستورات مسولان ستاد مقابله با کرونا عمل شود. حتی اجتماعات دینی تعطیل شده که بی سابقه است، ولی چاره ای نبوده است. این مسائل و توصیه ها رعایت شود تا زودتر این بلا از مردم ایران، کشورهای اسلامی و بشر کوتاه شود

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/267247/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محبت کردنشون خیلی جالبه

گفتگوی امیرعبداللهیان و فیدان؛ تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

کنایه همتی به رئیسی با انتشار این ویدئو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

گزیده‌های نفتی هفته

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین از سوی آمریکا

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

کاهش مجدد رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

موضع اردوغان درخصوص حادثه اصفهان

دانشجو: حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس پایان یافت

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

سقوط سهام آسیا

چین: در کنار مردم فلسطین هستیم

ادعای رویترز درباره حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

10 هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

فنلاند قواعد پناهندگی را تشدید می‌کند

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

سفر مقام‌های ارشد بلاروس به کره شمالی

گروه 7: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

درخواست وزرای خارجه گروه 7 از ایران و اسرائیل: از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنید

وضع بهداشتی وخیم فلسطینی‌ها در اردوگاه جبالیا

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق در مشهد، گرگان و کرمان

کرملین: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند

حاج‌علی‌اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

آذری جهرمی: در صورت اعلام جهاد توسط فرماندهی کل قوا، لباس سربازی خواهم پوشید

حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی