اخبار محرمانه

آخرين مطالب

«کرونا» نَفَس اقتصاد دنیا را گرفت اقتصادی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - آخرین خبر / شیوع و گسترش کرونا در دنیا وضعیت بازارها را بهم ریخت. قیمت نفت با گسترش سریع ویروس کرونا و نگرانیها از کندی رشد اقتصادی، در معاملات روز جمعه به پایین‌ترین حد خود در بیش از یک سال گذشته رسید و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در بیش از چهار سال اخیر قرار گرفت، شاخص سهام «داو جونز» بیش از 700 واحد در روز پنجشنبه سقوط کرد و سهام قاره اروپا تا سطح اصلاح قیمت فنی سقوط کرد.
بهای معاملات آتی نفت برنت یک دلار و 37 سنت معادل 2.7 درصد کاهش یافت و به 50 دلار و 36 سنت در هر بشکه رسید که پایین‌ترین قیمت در 14 ماه گذشته بود. قیمت نفت برنت که روز دوشنبه حدود دو درصد سقوط کرد، از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود 13 درصد کاهش نشان می دهد که بزرگترین کاهش هفتگی از اواسط ژانویه سال 2016 است.
به گزارش ایسنا؛ بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت یک دلار و 33 سنت معادل 2.8 درصد کاهش یافت و به 45 دلار و 76 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت آمریکا از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود 14 درصد کاهش داشته که بزرگترین کاهش هفتگی از ماه مه سال 2011 به این طرف است.
سرمایه گذاران به شدت نگران هستند که این اپیدمی همه گیر شود زیرا این ویروس از مرکز شیوع خود در چین به 46 کشور دیگر رسیده است. موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان از آمار چین بالاتر رفته است. تاکنون بیش از 2700 نفر در چین بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 جان باخته‌اند و 57 مرگ هم در کشورهای دیگر به ثبت رسیده است.
به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "اکسی کورپ"، قیمتهای نفت به اخبار پیرامون شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان واکنش نشان داده و دچار ریزش شده است.
جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA نیز در این باره گفت: نفت برنت در پایین 50 دلار در هر بشکه یک سناریوی وحشتناک برای اوپک خواهد بود و ممکن است باعث شود این گروه در نشست آتی خود نوعی واکنش نشان دهد.
بازارهای نفت نسبت به کاهش بیشتر تولید از سوی اعضای اوپک و متحدانشان شامل روسیه امیدوارند.
این گروه که به اوپک پلاس معروف است در حال حاضر یک پیمان کاهش تولید را اجرا می‌کند و قرار است در روزهای پنجم و ششم مارس در وین برای بازنگری سیاست تولید خود دیدار کند.
بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی که به مذاکره با روسیه در خصوص سیاست تولید نفت ادامه می‌دهد، در مارس به دلیل تقاضای کمتر، میزان عرضه نفت به چین را حداقل 500 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.
سقوط 700 واحدی سهام داو جونز/ سرمایه‌گذاران، نگران گسترش کرونا در آمریکا
به گزارش ایسنا و به نقل از «سی‌ان‌بی‌سی» شاخص سهام در معاملات نه‌چندان پایدار بازار سهام ایالات متحده آمریکا در روز پنجشنبه به شدت سقوط کرد. سرمایه‌گذاران نگران گسترش کروناویروس در ایالات متحده هستند و شرکت‌های آماری و تحلیلگران درباره اثرات منفی این ویروس بر میانگین شاخص‌های اصلی بورس آمریکا هشدار داده‌اند.
شاخص سهام و میانگین صنعتی داو جونز پس از سقوط 900 واحدی در چند روز گذشته، باز هم شاهد رکود 2.6 درصدی به اندازه 710 واحد بوده است. داو جونز به دلیل دارا بودن بدترین عملکرد از زمان بحران مالی به وجود آمده در هفته‌ گذشته، در این هفته نیز بیش از هشت درصد سقوط شاخص‌های سهام خود را تجربه کرده است.
این رکود و خسارت به وجود آمده در سهام داو جونز این شرکت را وارد فاز جدیدی از اصلاحات به منظور خروج از این بحران می‌کند. داو جونز طی 10 روز متوجه شد که باید اصلاحاتی را برای خروج از این بحران به وجود آورد.
سقوط 4 درصدی سهام اروپا با نگرانی از شیوع کرونا
به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، روز پنجشنبه با سایه سنگین شیوع ویروس کرونا بر حال‌وهوای بازارهای مالی اروپا، سهام این قاره تا سطح اصلاح قیمت فنی سقوط کرد.
شاخص پن‌یوروپین استاکس 600 با سقوط سنگین 3.6 درصدی رسماً وارد محدوده اصلاح قیمت فنی خود شد چرا که از 10 درصد از رکورد اخیر خود که در 19 فوریه سال گذشته ثبت شده بود پایین‌تر آمده است.
داکس آلمان و کاک فرانسه هم به ترتیب با 3.19 درصد و 3.39 درصد سقوط به محدوده اصلاح قیمت فنی خود وارد شدند.
فوتسی انگلیس هم با سقوط سنگین 3.49 درصدی روبرو شد.
فوتسی ایتالیا 2.66 درصد از ارزش خود را از دست داد.
ترمز افزایش قیمت طلا کشیده شد
قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.4 درصد افت کرد و به 1635 دلار و 39 سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون حدود سه درصد رشد کرده که که سومین رشد ماهانه متوالی خواهد بود.
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش، 1637 دلار معامله شد.
جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا در این باره به رویترز گفت: شیوع این ویروس وخیم‌تر شده و مردم نگران هستند ممکن است اجرای تدابیر محرک مالی بیشتری نیاز داشته باشد.
کشورهای مختلف از ایران گرفته تا استرالیا مدارس را تعطیل کرده و رویدادهای بزرگ را لغو کرده‌اند و تجهیزات پزشکی را فراهم کرده و آماده واکنش اضطراری به موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا می‌شوند.
رویترز تخمین زده که حدود 10 کشور در 24 ساعت گذشته نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده‌اند که نیجریه یکی از این کشورها بوده است. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد همه کشورها باید برای مبارزه با ویروس کرونا آماده شوند.
بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا به سوی ثبت بدترین عملکرد هفتگی از زمان بحران مالی سال 2008 پیش می‌روند زیرا سرمایه گذاران خود را برای صدمات ویروس کرونا به رشد اقتصادی آماده می‌کنند.
در این بین انتظارات برای کاهش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه آینده تقویت شده است. اما چهار سیاستگذار بانک مرکزی اروپا دورنمای اقدام فوری در این خصوص را ضعیف شمردند.
نرخهای بهره پایین‌تر از طلا که بازدهی ندارد حمایت کرده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری به دلیل سودگیری معامله‌گران حداکثر پنج درصد سقوط کرد و آخرین بار با 3.4 درصد افت، به 2749 دلار و 63 سنت رسید اما در مسیر ثبت بزرگترین رشد ماهانه خود از نوامبر سال 2016 قرار دارد.
قیمت هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 2.6 درصد کاهش، به 875 دلار و 10 سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 1.1 درصد کاهش، در 17 دلار و 50 سنت ایستاد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/254774/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

نجات روسیه با اقتصاد موازی

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

تصاویر جدید از سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

«هفت» از فردا به آنتن بازمی گردد

شاهکار ایرانی در سریلانکا

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شیائومی نیامده رکورد زد!

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ادامه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!

علیرضابیگی: دولت ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد

مهاجرت با ویزای جعلی

استاد دانشگاه کلمبیا در اعتراض به سرکوب دانشجویان خواستار استعفای رئیس دانشگاه شد

خانجانی: توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

هیاتی از مصر به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین به فرانسه رسید

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید

تنش میان حزب‌الله با رژیم اسرائیل بالا گرفت؟

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

جنبش انصارالله یمن: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی