اخبار محرمانه

آخرين مطالب

ویژه برنامه شبکه هفت برای آموزش از راه دور دانش آموزان بخاطر کرونا فرهنگی اجتماعی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / رسانه ملی از هفته آینده و با همکاری آموزش و پرورش با پخش برنامه های آموزشی اقدام به آموزش سرفصل های درسی به دانش آموزان می کند.
در نشست شورای اندیشه ورزی شبکه هفت که با حضور معاونان آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و مسئولان سازمان پژوهش و برنامه ریزی این وزارتخانه و مدیران و کارشناسان آموزشی و رسانه ای برگزار شد،احمدی افزادی مدیر شبکه هفت تلویزیون از آمادگی این شبکه در زمینه تولید برنامه های آموزشی مکمل از طریق تلویزیون خبر داد.
مدیر شبکه آموزش با اشاره به برنامه ریزی چند ماهه این شبکه در شورای اندیشه ورزی درخصوص ارائه برنامه های مکمل آموزشی بر اساس پیشنهاد مکتوب معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و ظرفیت های موجود در شبکه آموزش، تاکید کرد: شبکه هفت از ابتدا با شعار فرصت های برابر آموزشی راه اندازی شد و بعدها با توجه به ضرورت توجه به دانایی منتج به توانایی مهارت آموزی و بر اساس رهنمود رئیس سازمان صداوسیما و بررسی کارشناسی معاونت سیما، آموزش مهارت های کاربردی را در راس برنامه های خود قرار داد.
وی استقبال شورای اندیشه ورزی سیما و حمایت رئیس رسانه ملی و معاون سیما را نشان دهنده انسجام مسئولان کشور در عبور از مراحل سخت دانست و اضافه کرد: با توجه به حوادث اخیر و لزوم حفظ سلامت بیشتر دانش آموزان، شبکه هفت امکانات خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهد و بخشی از ساعات خود را به موضوع آموزش تکمیلی دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف اختصاص می دهد.
مدیر شبکه آموزش با اشاره به مقوله ساعات طلایی یادگیری تاکید کرد: امروزه مدرسه برای دانش آموزان جذابیت های زیادی دارد.ظرفیت های رسانه به آموزش های رسمی امکان می دهد که کودکان و نوجوانان در ایام تعطیلات پیش بینی شده یا نشده درفضای تحصیلی بمانند.
حکیم زاده معاون مقطع ابتدایی آموزش و پرورش با قدردانی از همراهی رسانه ملی گفت: در برنامه توسعه کشور مدارس نقش محوری دارند و کمک رسانه ملی در ایجاد تنوع آموزشی می تواند اهمیت ایفای نقش مدارس را بسیار بیشتر کند.
وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و اطلاع رسانی گسترده نسبت به آن گفت: هر قدر بتوانیم اطلاعات خانواده ها را در زمینه انتقال ویروس کرونا افزایش دهیم، پیشگیری از انتشار آن ساده تر خواهد بود. همکاری رسانه با بخش های درگیر در این بحران رسالتی ملی است و ما را در رسیدن به افق توسعه پایدار کمک می کند.
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیشنهاد مکتوب این معاونت در دوماه گذشته نسبت به همکاری آموزشی شبکه آموزش و مدارس افزود: این بحث مهم چندین نوبت در شورای اندیشه ورزی شبکه آموزش و با حضور کارشناسان مربوطه و اعضاء شورا بررسی شده و در واقع این پیشنهاد، محصول برنامه کارشناسی این شورا در ماههای قبل بوده و ارتباطی به شیوع بیماری کرونا ندارد بلکه این بیماری موجب شده تا نسبت به اصالت و صحت این مصوبه شورای اندیشه ورزی شبکه اطمینان بیشتر و جامع تری بدست آید.
حکیم زاده تاکید کرد:معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش آمادگی دارد تا با همکاری صدا و سیما و شورای آموزش سیما برنامه های جامع و نوین آموزشی را برای مخاطبان اجرا کند.
کمره ای معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این نشست و در ادامه با تاکید بر اهمیت دوره های متوسطه اول و دوم و حساسیت خانواده ها به فرزندانشان در این دوره ها، تنوع و گستردگی کتاب ها و عناوین درسی در رشته های نظری و کاردانش را برشمرد و توجه به مقتضیات سنی و نیز تنوع آموزشی و استفاده از ابزار رسانه ملی در این حوزه را خواستار شد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تصریح بر این نکته که به طور میانگین بیش از هفتاد درصد مطالب درسی به صورت بودجه بندی در سطح کشور تاکنون در مدارس ارائه شده، حضور شبکه آموزش در کلاس های مدارس و استفاده از ابزار رسانه ملی به عنوان مطمئن ترین رسانه متمرکز کشور را بهترین راهکار برای توسعه آموزش مکمل به ویژه در ایام تعطیلی آموزش دانست.
وی با اشاره به اهمیت حفظ و ارتقاء آرامش ذهنی دانش آموزان و خانواده ها در ایام تعطیلی مدارس نقش رسانه ملی در این جهت را بی بدیل عنوان کرد
کمره ای اضلافه کرد: در طرح جدید آموزش مکمل رسانه ای، همه معلمان کشور به نوعی سهیم هستند به طوری که در کنار نقش خطیر تعلیم، به عنوان مشاور در کنار دانش آموزان مطالب ارائه شده به دانش آموز را مورد بررسی قرار می دهند و او را برای ادامه یادگیری حضوری و غیر حضوری آماده می کنند.
گفتنی است در پایان این نشست و پس ار بحث های کارشناسان، مقرر شد کارگروه عملیاتی برنامه ریزی نهایی مشترک میان نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و شبکه آموزش سیما تشکیل جلسه داده و بر اساس زمان ها و سر فصل های مورد نظر درسی، برنامه ریزی اقدام به پخش برنامه های «فرصت برابر» برای هفته آینده از آنتن شبکه آموزش را طراحی و آماده کنند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/254569/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عضو انجمن حمل‌ونقل ریلی: باید کفش آهنین بپوشیم و پولمان را از راه آهن بگیریم

دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد

تصاویری از بازداشت تظاهرات کنندگان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه؛ صدها پرواز در روز سیاه لغو شد

اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد

نه دانشگاه‌های آمریکا به اسرائیل

کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد

پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

این کار را با مدیرتان نکنید!

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه

قرارداد 6میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

علت گرانی شدید قیمت پیاز

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

بازداشت 100 دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

حمله روزنامه زاکانی به آرایش سحر دولت‌شاهی

«پایتخت 7» مرداد 1403 کلید می‌خورد

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت 8نفر

جلد نشریه آمریکایی تایم با عنوان، تأثیرگذارترین افراد جهان؛ یولیا ناوالنایا

ادعای آمریکا: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

گشاده دستی دولت در تخصیص بودجه به رسانه‌های همسو

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی