اخبار محرمانه

آخرين مطالب

کیهان: بازی روزنامه اصلاح‌طلب با قیمت دلار در آستانه انتخابات تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - کیهان / متن پیش رو در کیهان منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
روزنامه اعتماد روز گذشته در مطلبی با عنوان «جلسه سرنوشت‌ساز FATF درباره ایران» نوشت: «نرخ دلار در روزهای اخیر بار دیگر روند صعودی به خود گرفته و دیروز با حفظ روند رو به بالای خود از عدد 14200 تومان نیز عبور کرد. فعالان بازار می‌گویند سردرگمی بر سر تصویب لوایح FATF از یک طرف و تصمیم‌گیری این کنوانسیون برای ورود ایران به لیست سیاه FATF از طرف دیگر موجب شده تا نرخ ارز بار دیگر به کانال‌های بالاتر از 13 هزار تومان که ماه‌هاست در آن بوده، متمایل شود. این تحولات از آنجا مهم است که نشست FATF در پاریس، با موضوع بررسی اقدامات ایران برای تصویب کنوانسیون‌های مبارزه با پولشویی و تامین مالی ‌تروریسم برگزار خواهد شد و به‌نظر می‌رسد این نشست برای آینده بازار ارزی ایران بسیار سرنوشت‌ساز باشد.»
این روزنامه اصلاح‌طلب در حالی تلاش دارد در آستانه برگزاری انتخابات افکار عمومی را نسبت به قیمت ارز مشوش کرده و آن را به تصویب لوایح FATF مرتبط سازد که روز گذشته علی ربیعی سخنگوی دولت به صراحت هرگونه اثرگذاری تصمیمات FATF بر اقتصاد ایران را رد و تأکید کرد که اقتصاد ایران با تصمیمات FATF آسیبی نخواهد دید.
همچنین طی چند روز گذشته نیز عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی پاسخ مدعیان اصلاحات در این فضاسازی‌های دروغین را این‌گونه داد: به اعتقاد من، تأثیری که FATF می‌خواهد بگذارد اتفاق نخواهد افتاد. سودجویان سعی دارند که از این فرصت در جهت التهاب بازار ارز استفاده کنند. این اقداماتی که سودجویان در بازار ارز انجام می‌دهند هیچ تأثیر معناداری نخواهد داشت.
انکار نقش دولت در ایجاد امید در جامعه
مصطفی‌ هاشمی‌طبا در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «دلیل این سردی فضای انتخابات عدم هماهنگی نیروهای سیاسی در کشور است. یعنی در حالی که همه می‌گویند در انتخابات شرکت کنید به یکدیگر تهمت و اتهامات زیادی می‌زنند. به‌خصوص کسانی که با دولت مخالفند خیلی بیشتر از آنچه که ضدانقلاب علیه دولت عمل می‌کنند علیه دولت تبلیغات می‌کنند».
هاشمی‌طبا در ادامه گفت:«در فضای مجازی شاید هیچ‌یک از کشورهای خارجی و ضدانقلاب آن‌قدر که در داخل علیه دولت تبلیغ می‌کنند نسبت به انجام کاری مبادرت نورزند. لذا زمانی که مردم می‌بینند چنین فضایی در کشور است و دولت از نظر بخشی از جامعه که خود را انقلابی می‌داند این همه مورد هجمه قرار گرفته و ناکارآمد و فاسد جلوه‌گر می‌‌شود اعتقادشان به مشارکت در انتخابات و تاثیر رأیشان در روی کار آمدن مجلسی کارآمد کاهش می‌یابد. به‌نظر من تبلیغاتی که ضد دولت است خیلی در عدم مشارکت مردم تاثیر دارد».
برخلاف ادعای ‌هاشمی‌طبا، عملکرد دولت- به جهت امکانات و اختیارات گسترده‌ای که دارد- نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در ایجاد امید در جامعه و افزاش مشارکت مردم دارد.
متأسفانه علی‌رغم اینکه دولت در هفتمین سال فعالیت خود قرار دارد، به هیچ عنوان کارنامه قابل دفاعی ندارد.
مدعیان اصلاحات با انکار نقش دولت در ایجاد امید در جامعه، قصور و تقصیر هم‌قطاران خود را به گردن منتقدان دولت می‌اندازند.
موانع داخلی تولید جدی‌تر از موانع خارجی
ارگان دولت در مطلبی نوشت: «بهبود محیط کسب و کار همواره یکی از اولویت‌های اصلی اقتصاد ایران بوده است که همچنان در اولویت است. هم‌اکنون در بسیاری از بخش‌ها با ازدحام قوانین و مقررات روبه‌رو هستیم و می‌توان با حذف قوانین زائد فضای بهتری برای فعالیت فعالان اقتصادی فراهم کرد. این درحالی است که به اعتقاد تولیدکننده‌ها در بسیاری از موارد موانع داخلی جدی‌تر از موانع خارجی بوده است.»
ادعای غیررقابتی بودن برخی حوزه‌های رأی، خلاف واقعیت‌های عینی است
محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران دیروز در روزنامه دولتی ایران نوشت: «وظیفه مردم نسبت به صندوق‌های رأی چیست؟ در پاسخ باید گفت: در جایی که رقابت وجود دارد طبیعتاًً وظیفه مردم همچنان شرکت در انتخابات است. قطعاً حضور مردم در پای صندوق‌های رأی یک ضرورت است و قهر کردن هیچ معنا و مفهومی‌ندارد. اما در حوزه‌هایی که رقابت تنها بین یک جریان سیاسی وجود دارد هم به‌نظر می‌رسد مشارکت در چنین شرایطی حداقل می‌تواند انتخاب بین گزینه بد و بدتر باشد و همین معادله برای کسانی که فکر می‌کنند کاندیداهای مورد نظرشان حضور ندارند لازم است چرا که بالاخره تأثیرگذاری خود را خواهند داشت. در ارتباط با حوزه‌هایی که گفته می‌شود، تکلیف انتخابات از قبل روشن است و اصلاً رقابتی در آن وجود ندارد به‌نظر می‌رسد که بهترین کار این باشد که اختیار را به خود مردم واگذار کنیم.»
مدعیان اصلاحات از درد ناکارآمدی و کارنامه غیرقابل دفاع‌شان، سناریوی «نامزد نداریم» را اجرا کردند تا با مظلوم‌نمایی و تخریب شورای نگهبان، هم از پاسخگویی فرار کنند، هم شکست در انتخابات را توجیه کنند اما واقعیت، خلاف این بازی فریبکارانه بود. ماهیت‌ ترفندآلود این رویه، آنجا روشن‌تر شد که این طیف امروز 6 لیست انتخاباتی را مطرح کرده است. افزون بر اینها، این طیف رقابت انتخاباتی را میان خود و جریان دیگری خلاصه کرده است در حالی که طیف وسیعی از داوطلبان انتخابات، در گروه مستقلین هستند و وابستگی به هیچ‌کدام از احزاب ندارند. از این رو، آمار غیررقابتی بودن 44 حوزه‌ انتخابیه که از سوی دولت ارائه شد، نیز برخلاف واقعیت‌های عینی است.
اصلاح‌طلبان نگاه دقیق و ملی ندارند
فاطمه دانشور فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو سابق شورای شهر تهران در بخشی از یادداشت خود در روزنامه اصلاح‌طلب آرمان نوشته است: «عملاً اصلاح‌طلبان از فرصتی که مردم در مجلس و شورای شهر به ‌آنها دادند نتوانستند بهره کافی را ببرند و در ادامه عدم ارائه لیست از سوی جبهه اصلاحات این پروسه را تکمیل کرد. باید دقت کرد که جریان اصلاحات می‌توانست لیست ارائه دهد اما این کار را نکرد زیرا به راه دادن نخبگان به لیست خود اعتقاد کافی ندارد و صرفا حزب خود را مدنظر می‌گیرند. ریشه تمام این اتفاقات در این مقوله است که هیچ‌گاه احزاب در ایران همچون سایر کشورهای جهان عمل نکرده‌اند و این احزاب صرفا تبدیل به گروه‌های خانوادگی شده است. احزاب باید در نخستین گام افراد متعهد، متخصص و وطن‌دوست را درون خود سازماندهی کنند. عملاً اصلاح‌طلبان به علت اینکه از احزاب خود کسی تایید صلاحیت نشد تصمیم گرفتند تا لیست ارائه ندهند؛ زیرا فقط به اطراف خود نگاه می‌کنند و نگاهی دقیق و ملی ندارند. این روزها حتی شاهد بودیم حتی برخی افراد اصلاح‌طلب به علت اینکه از نزدیکان شورای مرکزی نبودند مورد حمایت قرار نگرفتند».
رد صلاحیت علی مطهری کفران نعمت است!
اعتماد به نقل از اکبر ‌ترکان، مشاور سابق رئیس‌جمهور و صاحب تئوری «آبگوشت بزباش» در واکنش به رد صلاحیت علی مطهری، از چهره‌های برجسته حاشیه‌سازی در مجلس دهم گفته که این کار کفران نعمت است!
ترکان گفته است: «این بساطی که عده‌ای از کاندیداها در تبلیغات انتخاباتی خود به راه انداخته‌اند از هم‌اکنون نشان می‌دهند که از معیارهای مورد نظر انقلاب به دور است. امیدواریم در مجلس بعدی چنین افرادی رای نیاورند و انتخاب نشوند. اینهایی که با طبل و تنبک و تشریفات راه انداختن به استقبال انتخابات می‌روند چه آورده‌ای برای خانه ملت و مردم خواهند داشت؟ علت به‌وجود آمدن چنین شرایطی نیز بدین دلیل است که برخی از اوقات کفران نعمت‌هایی صورت می‌گیرد که موجب بروز چنین اتفاقاتی می‌شود. وقتی افرادی چون آقای علی مطهری رد شوند و افرادی که شرحشان رفت، وارد انتخابات و مجلس شوند، مسلما نباید انتظار کارکرد مثبت و درست از مجلس آینده داشته باشیم. ما از داشتن برخی نمایندگان خوب ناشکری می‌کنیم و نتیجه آن این است که عده‌ای می‌خواهند با دایره، تنبک و کباب وارد مجلس شوند».
باید به آقای‌ ترکان گفت که اتفاقا کفران نعمت وقتی تحقق پیدا می‌کند که شورای نگهبان بخواهد افرادی نظیر علی مطهری، محمود صادقی، الیاس حضرتی و... را تأیید صلاحیت کند. بالاتر از این موضوع آن است که افراد توفیق پیدا کرده برای تکیه بر صندلی‌های خدمت، فرصت پیش آمده را صرف حاشیه‌سازی کنند و با کفران نعمت، روزهای خدمت را سپری کرده و حتی با برخی اعمال و رفتارشان، اسباب خوشحالی ضدانقلاب را هم فراهم کنند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/250693/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

یکی از همراهان امیرعبداللهیان در جواب یک خبرنگار درباره حمله شب گذشته: «چه حمله‌ای؟!»

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان

مهاجری: گمان کرده‌اید اگر اسم «گشت ارشاد» را به «طرح‌ نور» تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می‌دهد؟

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

بهرام عظیمی برای ساخت مجموعه سیا ساکتی چقدر دستمزد گرفت؟!/ ویدئو

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

لاوروف: برای مذاکره در مورد اوکراین آماده‌ایم

فرانسه، کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: مصممیم در تحولات غزه، آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد

ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

رئیسی شاهرود را به مقصد تهران ترک کرد

تصاویری از محل حادثه نزدیک سفارت ایران در پاریس

سی ان ان: حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر پایان یافته است

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی