اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله حمایت/ آماده سیلی محکم به آمریکا مقاله

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - حمایت / « آماده سیلی محکم به آمریکا » عنوان سرمقاله روزنامه حمایت نوشته دکتر حسین کنعانی مقدم است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
1. یک اصل ثابت‌شده و قطعی در میان تئوریسین‌ها و استراتژیست‌ها وجود دارد که میزان مشارکت ملی را با سطح امنیت ملی برابر می‌دانند. به این مفهوم که حضور پرتعداد مردم در عرصه‌هایی همچون انتخابات، زیر ذره‌بین کشورهای خارجی و به‌ویژه دشمنان قرار دارد و باعث ایجاد حریمی قدرتمند در مواجهه با تهدیدات و چالش‌ها می‌شود.
در شرایطی که دشمنان به انحاء مختلف از «فشار حداکثری» گرفته تا ایجاد ناامنی از طریق شیوه‌های جنگ روانی، تقابل در برابر کشورمان را در پیش گرفته‌اند، حمایت مردم از نظام اسلامی در قالب حضور پای صندوق‌های رأی، نقشه‌ها و برنامه‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کند.
2. جمهوری اسلامی در منطقه‌ای قرارگرفته که در بسیاری از کشورهای متحد آمریکا، نظام‌های قبیله‌ای و قرون‌وسطایی حکمرانی می‌کنند و به اذعان برخی از اندیشمندان غربی، تنها کشوری که با اصرار بر حکومت دینی، مدلی مترقی از دموکراسی را پیاده کرده، ایران است.
بالیدن به «مردم‌سالاری دینی» قاعدتاً وقتی محقق می‌شود و دست کشورمان را در عرصه‌های جهانی پر می‌کند که در بزنگاه‌ها و مواقع لزوم، میلیون‌ها نفر به میدان بیایند و از نظام اسلامی دفاع کنند. قدرت بالا و شگفت‌انگیز جمعیت‌های میلیونی است که در راهپیمایی‌ها بینی دشمن را به خاک می‌مالد و مشارکت همه مردم را به هدفی مهم برای انقلاب اسلامی در ادوار انتخاباتی تبدیل می‌کند.
3. نکته اینجاست که مهم‌تر از پر شدن کرسی‌های مجلس به نفع یک گروه یا جریان سیاسی خاص، مشارکت بالا و حداکثری است که نفع مستقیم آن به‌حساب مردم و حتی جناح‌های شکست‌خورده واریز می‌شود. از منظر استراتژیک همان‌گونه که در ابتدا به آن اشاره شد، حضور حداکثری ضریب امنیت ملی را افزایش می‌دهد و از نظر سنت‌های الهی، وقتی جماعتی اراده و خواستی را طلب می‌کنند، خداوند نیز آن را تأیید می‌کند. در حقیقت با نگاه به مبانی دینی، خواست و اراده هر جمعیتی، ملاک ثبات یا تغییر شرایط حاکم است، همچنان که در سوره رعد به آن اشاره‌شده است. نعمت «امنیت» اکنون بر کشور حاکم شده و فقدان اراده برای حفظ اوضاع کنونی طبعاً موجبات دگرگونی اوضاع فعلی را به همراه خواهد داشت.
4. از سوی دیگر، دشمن همواره مترصد بوده تا فضای غبارآلودی را در پیش چشم مردم به تصویر بکشد و از رهگذر القای «بی‌تفاوتی» و «ناامیدی»، حضور در انتخابات را مساوی با تشدید فشارها و مشکلات جلوه دهد. از آنجا که ریختن هر رأی به صندوق‌ها، ارکان حاکمیت نظام اسلامی را محکم‌تر می‌کند، تلاش حریف بر این است که اصل حضور را با ترفندهای جنگ روانی کمرنگ کند و این‌گونه القا نماید که سال‌ها حمایت مردمی از جمهوری اسلامی، ثمری جز تشدید فشارها و تحریم‌ها نداشته است. این شیوه معمولاً در چند روز پایانی تبلیغات انتخابات – چه ریاست جمهوری و چه مجلس – با شدت بیشتری، صرفاً برای خنثی کردن «مقاومت حداکثری» بکار گرفته می‌شود تا مردم را به دست کشیدن از مقاومت مجاب کنند.
خب، سؤال اینجاست که اگر دست کشیدن از مقاومت به مفهوم رفع تحریم‌ها و در نتیجه، رونق اقتصاد و معیشت است، چرا کشورهایی همچون مصر و مکزیک که رؤسای آن‌ها دست‌نشانده و رفیق گرمابه و گلستان آمریکا هستند، انقلابیون آن‌ها از دیوار هیچ سفارتی بالا نرفته‌اند و شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر نداده‌اند، دچار فقر و چالش‌های عظیم اقتصادی شده‌اند؟! طبق آمارها، چندین میلیون مصری از فقر مفرط مجبور به زندگی در وضعیت نامناسبی هستند و شهروندان مکزیکی نیز درست به همین دلیل، فوج فوج به مرز آمریکا می‌آیند و با برخورد خفت‌بار مأمورین مرزی این کشور مواجه می‌شوند. این‌ها همه دلایلی است که نشان می‌دهند اتفاقاً مشکلات کشور نه به دلیل مقاومت بلکه به دلیل بی‌تدبیری‌ها و پیاده شدن نسخه‌های اقتصادی نئولیبرالیسم است. از این رو، مردم باید هوشیار باشند و به کسانی رأی بدهند که افزون بر تأکید صریح و بدون پرده‌پوشی بر حفظ روحیه مقاومت، به پیاده‌سازی اقتصاد مردمی و مقاومتی اصرار دارند و به‌جای امید بستن به غرب، به ظرفیت‌های فراوان داخلی برای شکوفایی و رونق معیشت کشور چشم دوخته‌اند.
نکته بعدی اینکه تشکیل مجلسی قوی به پشتوانه بالای آرای مردمی، تصویب قوانینی بهتر و با اتقان بیشتر به‌منظور حل مشکلات مردم به‌ویژه در بخش اقتصادی را در پی دارد.
حمایت مردمی این قدرت را به وکلای ملت می‌دهد که با سینه‌ای ستبر از حقوق موکلانش در مجلس دفاع کنند، با اقتدار سخن بگویند و از هیچ حزب و جناح و کشوری در انجام وظایفش باک نداشته باشند.
طبعاً ریل‌گذاری حرکت کشور در جهت انتفاع عمومی، صدای کانون‌های قدرت را در می‌آورد و باعث خیزش برخی مخالفت‌ها می‌شود. در نتیجه، هر چه تعداد آرای نمایندگان بیشتر باشد، جسارت آن‌ها در دفاع از حقوق عامه مردم نیز مضاعف می‌شود.
این اتفاق البته به‌شرط انتخاب صحیح و درست شکل می‌گیرد وگرنه، نمایندگانی در مجلس بودند که دقیقاً در جهت عکس منافع کشور حرکت کرده و به بنیان‌های ارزشی لطمه وارد آوردند.
5. علاوه بر این، متأسفانه برخی از نمایندگان در ادوار گذشته، درجایی که باید حامی مردم می‌بودند و قوانینی در راستای منافع ملی تصویب می‌کردند، بلندگوی جانب‌داری از غرب و آمریکا شدند و در صحن علنی پارلمان، با مسئول سیاست خارجی اروپا که از هیچ کوششی برای فشار بر ایران دریغ نکرده بود، سلفی حقارت گرفتند.
از این منظر، مرور کارنامه افراد و جریان‌های وابسته به آن‌ها برای انتخابی هوشمندانه، از تکرار چنین صحنه‌ها و موضع‌گیری‌های مغایر با عزت ملی جلوگیری خواهد کرد.
چند سال پیش، در چنین ایامی، شبکه تلویزیونی «فرانس 24» که به زبان‌های انگلیسی، عربی و فرانسوی خبر پخش می‌کند، تصاویری از صفوف طولانی مردم برای شرکت در انتخابات را نشان داد و اذعان کرد: «مشارکت بالا و گسترده مردم ایران در انتخابات، سیلی محکمی به غرب است». بنابراین، عزت، پیشرفت، امنیت و عزت کشور علیرغم میل بدخواهان در این مقطع در گرو حضور آگاهانه، مسئولانه با نشاط و حداکثری در پای صندوق‌های رأی خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/250382/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

صادرات تخم مرغ به بیش از 18 هزارتن رسید

بمب‌افکن آمریکایی B-52 آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع

تو که میدونی من تا آخرش باهاتم‌

پس لرزه‌های بازگشت گشت ارشاد؛ محبی: راهی جز خون دل خوردن نمانده...

محمودزاده: وزرای راه، صمت، رفاه و کشور باید تغییر کنند

بهادری جهرمی: برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیأت وزیران رسید

زن در چه شرایطی مالک نصف دارایی مرد می‌شود؟

خنده‌های پردیس پورعابدینی در پشت‌صحنه گناه فرشته

کاش یکبار حال خودمو میپرسیدی

رسانه‌های اسرائیلی: حمله بالستیک ایران در جهان بی‌سابقه بود

دستمزد نجومی بازیگران تلویزیون؛ شایعه یا واقعیت؟

صدور 3.5 میلیون گواهینامه مهارت در 2 سال گذشته

طالبان: خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد

نماینده مجلس: اگر دولت قبول کند مشکل هست، مشکلات حل می‌شود

محمود عباس درخواست دولت بایدن در سازمان ملل را رد کرد

رئیس آنروا: اسرائیل غزه را به ویرانه تبدیل کرده است

گروه 7: دارایی‌های روسیه تا زمان جبران خسارت اوکراین مسدود می‌ماند

پیمانکار پنتاگون متهم به شکنجه زندانیان ابوغریب شد

زندگی به کام است چون یار منی در خیالم

آره قرص هامو نخوردم قاطی کردم!

رییسی با این تصاویر به شایعات درباره عمل کردنش پایان داد

پنتاگون: نمی‌خواهیم تنش در منطقه تشدید شود

قلبی که برای پوست شیر می‌تَپد!

همه چیز درباره پایگاه هوایی «نواتیم» که مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفت

ترفندهای آشپزخانه‌ای مخصوص تازه عروس‌ها

انهدام 21 پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه

تغییر چهره «خرم سلطان» بعد از 12 سال در آلمان

توضیحات اژه‌ای درخصوص استعفای معاون اول قوه قضائیه

روژان به «نون خ 5» برگشت

تخیلات ذهنی حبیب!

رئیسی: برخی‌ها می‌گفتند روی موشک‌هایتان «مرگ بر اسرائیل» ننویسید اما امروز موشک‌های ما بر سر آنها فرود می‌آید

پیش‌راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام آغاز می‌شود

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان 1403 به بیش از 100 میلیون تن می‌رسد

تابلوی طلا و سکه یکدست سبز پوش شد؛ دلار در سودای رسیدن به کانال بالاتر

بازنگری قطر در نقش خود به عنوان میانجی در مذاکرات آتش‌بس غزه

چهره ها/ عکس متفاوت از بازیگر «خانه به دوش» در مزار شهدا

تصویر قدیمی از ترلان پروانه در کنار آقای سوپراستار

نیویورک‌تایمز: اسرائیل تصور نمی‌کرد پاسخ ایران تا این اندازه شدید باشد

هوادار فلسطین سخنرانی رئیس کمیسیون اروپا را قطع کرد

بغض لیلا حاتمی شکست

مهربانی همین قدر ساده است

کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار

حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد

هشدار رئیس ناسا نسبت به توانایی‌های فضایی چین

خواهرم رو بیشتر دوست داشتم

جمله عاشقانه سلمان همه رو سر ذوق آورد!

مبادا فراموش کنی دوستت دارم

راهپیمایی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سراسر کشور برگزار می‌شود

معاون اول دولت احمدی‌نژاد درگذشت

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی