اخبار محرمانه

آخرين مطالب

چریک پیر علیه تندروهای سیاسی تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - شرق / متن پیش رو در شرق منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
کنش‌های انتخابی شخصیت‌ها، احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب در روزهای منتهی به انتخابات مجلس بسیار فزونی یافته است؛ به‌نحوی‌که از یک سو احزاب می‌کوشند به ارائه برنامه‌های خود بپردازند و از سوی دیگر شخصیت‌ها می‌کوشند تحلیل‌های خود از فضای موجود را ارائه دهند.
نبوی: ائتلاف با اصولگرایان میانه‌رو هنوز استراتژی من است
بهزاد نبوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده مجلس ششم روز گذشته در گفت‌وگویی با پایگاه خبری-تحلیلی «انصاف‌نیوز» گفته است: «در دیداری که چند ماه قبل به همراه افرادی از طیف‌های سیاسی مختلف با وزیر محترم کشور داشتم، توضیح دادم که محوری‌ترین نقش را برای پرشور‌شدن انتخابات، نظام بر‌عهده دارد. درباره حضور فعال در انتخابات و دادن لیست نیز توصیه‌ همیشگی من به همه‌ طیف‌های سیاسی و به‌ویژه اصلاح‌طلبان، این بود که با توجه به اینکه صندوق‌های رأی تنها مسیر مقبول برای تبدیل وضع موجود به وضع مطلوب است، با وجود دشواری، کندی و موانع بی‌شمار موجود، باید آن را طی کرد».
این فعال سیاسی با بیان اینکه از قبل پیشنهاد ائتلاف اصلاح‌طلبان با میانه‌روهای اصولگرا و مستقل را داده، افزود: «امروز هم گرچه خیلی دیر و به احتمال قوی غیرعملی، کماکان همین نظر را دارم و این نظر استراتژیک و درازمدت من است و قبلا نیز گفته‌ام که بعد از رویدادهای سال 88، آرایش قوای جدیدی در جامعه شکل گرفته و طیف‌بندی اصولگرا و اصلاح‌طلب پاسخ‌گوی این آرایش جدید نیست و در کنار و فراتر از آن باید طیف‌بندی تندروی و میانه‌روی را در واکنش‌های سیاسی مورد توجه قرار داد. انتخاب آقای روحانی به‌عنوان نامزد ریاست‌جمهوری از سوی اصلاح‌طلبان، در سال 1392 با وجود داشتن نامزد اصلاح‌طلب، نشان‌دهنده‌ همین آرایش جدید بود که متأسفانه بعدها از سوی اصلاح‌طلبان به‌تدریج به فراموشی سپرده شد». نبوی ادامه داد: «برای تأیید صحت تغییر آرایش و شکل‌گیری آرایش جدید در نیروهای سیاسی باید اولا به برخورد تهاجمی تندروها با هر دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا و تکرار شعار اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرای مربوط به ناآرامی‌های دی‌ 96 از سوی آنان، ثانیا قرارنگرفتن افرادی مانند آقای مصباحی‌مقدم، از اعضای ارشد جامعه روحانیت مبارز، در فهرست نامزدهای انتخاباتی گروه‌های تندرو، ثالثا بی‌تفاوتی همه تندروها از ثبت‌نام‌نکردن آقای علی لاریجانی برای انتخابات دور یازدهم مجلس و رابعا رد صلاحیت آقای علی مطهری، توجه شود». او در پایان گفته است: «امیدوار بودم و کماکان معتقدم که مردم فهیم‌مان، به‌ویژه آن بخش‌هایی که معتقد به مشارکت فعال در انتخابات نبوده و نیستند، با توجه به مطالبی که عرض شد، با حضور در پای صندوق‌های رأی و رأی‌دادن به نامزدهای موجود مقبول خود، جلوی خسارت‌های بزرگ‌تر و بیشتر به کشور و ملت را بگیرند».
بهزاد نبوی در چند مدت اخیر همواره بر گزاره مشارکت بی‌قید‌و‌شرط در انتخابات تأکید کرده است و یکی از مهم‌ترین منتقدان طرح مشارکت مشروط بود که از سوی سعید حجاریان مطرح شد. نبوی در گفت‌وگوهای متعدد گفته است که یگانه‌ راه دموکراتیک عبور از مشکلات انتخابات بوده و هست.
عارف: ادعای مرعشی درباره توصیه خاتمی برای ارائه لیست کارگزاران را تکذیب می‌کنم
روز گذشته محمدرضا عارف هم در نشست خبری ستاد «ائتلاف برای ایران» گفت: «ما معتقد بودیم اگر احزاب اصلاح‌طلب به یک لیست برسند، شانس‌شان بالاتر است؛ بنابراین از کسانی که جمع شدند و این انسجام را در جبهه اصلاحات ایجاد کردند، تشکر می‌کنم و تقاضای عاجزانه‌ام از مردم این است که به این کاندیداها رأی دهند. در بین این افراد 14 نفر از نمایندگان فعلی و 16 نفر چهره برجسته و نخبه هستند که من افتخار می‌کنم که به آنها رأی دهم».
به گزارش «امیدنامه» عارف در این نشست با تأکید بر ضرورت حضور مردم در انتخابات ادامه داد: «ان‌شاء‌الله مردم با مشارکت جدی در انتخابات روندی را که در چهار دهه گذشته درباره مردم‌سالاری طی شده، تقویت کنند... . من از مردم تهران خاضعانه سپاسگزاری می‌کنم که در انتخابات گذشته بیش از آنچه لیاقت داشتیم، ما را در مجلس و شورای شهر حمایت کردند و امیدواریم این نگاه را بار دیگر در جمعه پیش‌رو ببینیم».
او همچنین درباره رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان هم اظهار کرد: «ما شاهد روندی در بررسی صلاحیت‌ها بودیم و در خیلی از موارد توجیه نبودیم که چرا جوانان باانگیزه، توانا و شخصیت‌های برجسته تأیید صلاحیت نشدند». عارف با بیان اینکه منش جریان اصلاحات فرد‌محوری نیست، افزود: «شورای عالی اصلاح‌طلبان پروسه‌ای کاملا دموکراتیک با تصمیم‌گیری درباره لیست تهران داشت. ما سه جلسه دو‌ساعته در‌این‌باره برگزار کردیم و نهایتا به تصمیم رسیدیم». عارف درباره ارائه لیستی که از سوی علی مطهری ارائه شده است، گفت: «آقای مطهری به‌عنوان فرد لیست داده و ادعا نمی‌کند اصلاح‌طلب است که بخواهیم بگوییم با ارائه لیست ایشان انشقاقی بین اصلاح‌طلبان ایجاد شده است». او در پاسخ به سؤال دیگری درباره اظهار‌نظر اسدالله بادامچیان مبنی بر اینکه مشکلات کشور متعلق به اصلاح‌طلبان است، تصریح کرد: «ما قرار نیست به همه جواب بدهیم. درباره دولت اصلاحات هم صحبت از ناکارآمدی این دولت می‌شد؛ اما حالا شاخص‌ها نشان می‌دهد و جریان رقیب هم اذعان دارد که دولت اصلاحات در همه حوزه‌ها برجسته بوده و ما هم باید با کارمان به مردم نشان بدهیم که در خدمت آنها هستیم».
او افزود: «ما با تشکیل نشست‌های مختلف به برنامه رسیدیم و معتقدیم افرادی از اصلاح‌طلبان تأیید شدند که به مراتب از نظر سابقه مدیریتی و اجرائی وضع خوبی دارند. ما برای پیروزی تلاش می‌کنیم. از مجموعه این لیست 15نفر از اعضای فراکسیون امید و مابقی به‌دلیل تخصصشان انتخاب شدند».
به گزاری «فارس» او در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی‌بر اینکه حسین مرعشی در نشست خبری خود تأکید کرده که در لیست ارائه‌شده توسط حزب کارگزاران از‌سوی رئیس دولت اصلاحات توصیه شده و آیا لیست هشت‌ حزب اصلاح‌طلب نیز با توصیه خاتمی بسته شده است، گفت: «با شناختی که از آقای مرعشی داریم می‌توانم به نیابت از ایشان تکذیب کنم. نگاه ایشان اجماعی است و در‌عین‌حال یک شخصیت حزبی اصلاح‌طلب هستند و حزب کارگزاران هم به عنوان یک حزب اصلاح‌طلب حق ارائه لیست دارد و من فکر می‌کنم احتمالا خود آقای مرعشی این را تکذیب خواهد کرد... مشی آقای خاتمی این است که همیشه از رفتار اجماعی و ملی حمایت می‌کند».
مرعشی: گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس یازدهم آقای انصاری است
حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران، هم دیروز در نشستی خبری که در خبرگزاری «فارس» برگزار شد، گفت: «اصلاح‌طلبان به‌جز تهران فقط 40 کرسی در سراسر کشور دارند که قابل رقابت است. این در حالی است که ما حتی در برخی حوزه‌ها از نامزدهای اصولگرای میانه‌رو در برابر اعضای جبهه پایداری و اصولگرایان تندرو هم حمایت کردیم. اما واقعیت آن است که در برخی از شهرها و حتی استان‌ها هم یک نفر را هم نداریم».
او درباره گزینه ریاست‌مجلس اصلاح‌طلب هم تصریح کرد: «گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس یازدهم آقای انصاری است. این در حالی است که از طرف اصولگرایان آقایان قالیباف، آقاتهرانی، میرسلیم، زاکانی و حاجی‌بابایی کاندیدای ریاست مجلس هستند. ما باید در ابتدا ترکیب و عده مجلس یازدهم را ملاحظه کنیم تا درباره نامزد اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس تصمیم‌گیری کنیم».
مرعشی درباره فراکسیون‌های مجلس آینده هم اظهار کرد: «درباره فراکسیون‌های مجلس یازدهم ما در مجلس آینده قطعا فراکسیون مستقل، فراکسیون پایداری و فراکسیون اصولگران را خواهیم داشت، اما اصلاح‌طلبان هم فراکسیون اقلیت قوی را تشکیل خواهند داد».
سخنگوی کارگزاران ادامه داد: «در فرصت باقی‌مانده منتقدان قانع شوند که با صندوق رأی قهر نکنند؛ چراکه ما به تمرین‌ها و بلندشدن و زمین‌خوردن‌ها و پیروزی‌ها و شکست‌های مستمر عادت کرده‌ایم و اصولا با همین موضوعات جامعه رشد پیدا می‌کند... شرایط امروز کشور ما بخشی از روند تکاملمان به‌سمت مردم‌سالاری و بهبود امور جامعه ایران است و قطعا از این مرحله هم عبور خواهیم کرد؛ فرقی هم نمی‌کند اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان چه نتایجی در انتخابات به دست می‌آورند، بنابراین موضوع مهم حل مشکلات مردم است».
انتقادهای فائزه هاشمی به لیست انتخاباتی کارگزاران
نیروهای «ائتلاف اصلاح‌طلبان» هم دوشنبه‌شب در ورزشگاه شیرودی تهران همایشی انتخاباتی برگزار کرد که در این نشست مجید انصاری به سخنرانی پرداخت و گفت: «واقعیت این است که حال و روز مردم و اقتصاد ما‫ این روزها چندان خوش نیست. مخصوصا دختران و پسرانی که تحصیلات عالی کسب کرده‌اند و امروز آماده ورود به عرصه‌ها هستند». او با طرح این سؤال که آیا ما به نقطه پایان رسیده‌ایم و انتخابات باید تحریم شود، گفت: «اگر جامعه به نقطه‌ای برسد که امیدشان از مجلس و اصلاح، قطع شود این برای کشور و تمامیت ارضی ما شکننده است». سرلیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس ادامه داد: «باید بدانیم که به بن‌بست نرسیده‌ایم‌ و مردم ایران همیشه بن‌بست‌شکن بوده‌اند. مردم ما بن‌بست جنگ و تحریم را شکسته‌اند». انصاری تصریح کرد: «می‌توان مشکلات را حل کرد مشروط به اینکه ناامید نشویم و باهم در صحنه باشیم».
نکته جالب این همایش انتخاباتی حضور یاسر هاشمی‌رفسنجانی، فرزند آیت‌الله هاشمی بود. جالب‌بودن این موضوع از این جهت است که صبح دوشنبه محسن هاشمی به‌عنوان یکی از اعضای حزب کارگزاران در نشست خبری حزب متبوعش حاضر شد، اما برادر کوچک، یعنی یاسر، در جمع طیف رقیب سخنرانی کرد و گفت: «در سال‌های آخر عمر آیت‌الله هاشمی بیشترین موضوعی که برای ایشان مهم بود، دیدگاه مردم بود». یاسر هاشمی با اشاره به ردصلاحیت آیت‌الله هاشمی در انتخابات سال92 گفت: «این موضوع برای همه ما سنگین بود و فوری در ستاد‫ جلسه‌ای تشکیل شد.» اکثر کسانی که امروز وکیل یا وزیر هستند در آن جلسه حضور داشتند. آقای مجید انصاری نیز سخنران بود. همه گفتند انتخاباتی که هاشمی در آن ردصلاحیت می‌شود، نمی‌تواند انتخابات باشد. او افزود: «در آن شرایط که ناامیدی موج می‌زد، اولین جمله‌ای که آیت‌الله هاشمی گفت این بود که من هنوز ناامید نیستم. ما نمی‌توانستیم این سخن را تصور کنیم».
از سوی دیگر در این مراسم پیامی از فائزه هاشمی منتشر شد. فائزه هاشمی در این پیام به‌تندی علیه حزب کارگزاران تاخت و گفت:‌ «در روزهای گذشته لیست یاران هاشمی از طرف حزب کارگزاران سازندگی ایران اسلامی برای رقابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد، اما در این لیست جای برخی یاران آقای هاشمی از جمله دکتر محمدعلی وکیلی خالی بود. دکتر وکیلی از جمله یاران نام‌آشنا چه در بودن و چه در نبودن ایشان است. دکتر وکیلی و رسانه‌اش، روزنامه ابتکار، در وفاداری به آقای هاشمی و تفکراتش سنگ‫تمام گذاشت. شایسته بود که در تنظیم این لیست همراهان واقعی و صدیق ایشان فراموش نمی‌شدند و از حضور وکیلی‌ها در لیست، جهت نشان‌دادن مرام هاشمی‫ بهره برده می‌شد».

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/249879/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

یکی از همراهان امیرعبداللهیان در جواب یک خبرنگار درباره حمله شب گذشته: «چه حمله‌ای؟!»

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان

مهاجری: گمان کرده‌اید اگر اسم «گشت ارشاد» را به «طرح‌ نور» تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می‌دهد؟

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

بهرام عظیمی برای ساخت مجموعه سیا ساکتی چقدر دستمزد گرفت؟!/ ویدئو

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

لاوروف: برای مذاکره در مورد اوکراین آماده‌ایم

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی