اخبار محرمانه

آخرين مطالب

خاموشی احمدی‌نژادی‌ ها تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - آفتاب یزد / متن پیش رو در آفتاب یزد منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
در حالیکه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان تا چند روز مانده به انتخابات، لیست‌های متعددی را به عنوان لیست جناح یا احزابشان منتشر کرده‌اند و به واسطه این تعدد لیست‌ها، هم به رقابت درون جناحی و هم برون جناحی مشغولند، اما برخلاف تصورات قبل از نامنویسی کاندیداها، که گمانه‌زنی می‌شد احمدی‌نژادی‌ها امسال بیشترین کرسی‌های مجلس را از آن خود کنند، آنها اکنون در خاموشی کامل به سر می‌برند و لیستی از آنها منتشر نشده و سخنی هم از مجلس یازدهم به میان نمی‌آورند.
این در حالی است که همین چند هفته پیش بود که شایعه شد یک لیست با عنوانی بهاری قراراست برای مجلس یازدهم و مستقل از اصولگرایان به رقابت بپردازد. هم نام این لیست که از آن با عنوان « بهار خدمت» یاد می‌شد و هم اسامی که گفته شده بود در این لیست حضور دارند مانند کسانی چون علی نیکزاد و شمس الدین حسینی که از وزرای مشهور دولت سابق بوده‌اند، این ذهنیت را ایجاد کرده بودکه ظاهرا یاران احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس یازدهم قرار است با توپ پر بیایند.
گفته می‌شد در این لیست انتخاباتی چهره‌ها و مسئولان ارشد دولت نهم و دهم و جمعی از چهره‌های اقتصادی و همچنین جوانان عدالتخواه حضور دارند و قرار است همزمان با رونمایی لیست برنامه جامع اقتصادی این تیم نیز با شعار «بهار خدمت نزدیک است» رونمایی شود و این یعنی آنکه یاران احمدی‌نژاد با لیست بهار خدمت می‌آیند.
این که بناست تا احمدی‌نژادی‌ها لیست بدهند وجود و حضور همین مسئولان و مدیران در دولت احمدی‌نژاد برای نامزدی مجلس یازدهم بود، حال آنکه بعدها برخی از چهره‌های احمدی‌نژاد با تکذیب چنین لیست‌هایی اعلام داشتند که بخشی از همین وزرا و مسئولان دولت احمدی‌نژاد همان شخصیت‌هایی هستند که تا کنون چندین‌بار علیه احمدی‌نژاد، جریان بهار و مشایی سخن گفته و بیانیه امضا کرده‌اند. بنابراین حتی اگر این افراد بعضا نسبت فامیلی هم با احمدی‌نژاد داشته باشند نسبت فکری با جریان بهار ندارند. جریان احمدی‌نژاد نیز هیچ برنامه‌ای برای حضور درانتخابات ندارد. از معدود افراداحمدی‌نژادی هم که قصد حضور در انتخابات داشتند یا ردصلاحیت شده و یا اجازه ثبت نام در انتخابات به آن‌ها داده نشد.
بعد از این بود که دیگر خبری هم از لیست بهار خدمت نشد.
لیست نداریم
اما باز هم مرتضی تمدن یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد نیز به قسم متوسل شده تا بگوید احمدی‌نژادی‌ها برنامه‌ای برای انتخابات ندارند. او به خبرآنلاین گفته است: از چند روز پیش برخی در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح می‌کنند که دولت نهم و دهم و یاران و خادمان مردم زیرنظر و حمایت آقای احمدی‌نژاد لیست انتخاباتی می‌دهند درحالی که دکتر هیچ برنامه‌ای برای دادن لیست و حمایت از اشخاص ندارد.
وی ادامه داد: ما لیستی نداریم. می‌خواهیم دوستان را هم خوشحال کنیم که بدانند لیستی نداریم.
استاندار تهران در دولت محمود احمدی‌نژاد همچنین تصریح کرد: همانطور که بارها تاکید شده است آقای احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس یازدهم لیستی ندارند همانطور که برنامه‌ای برای معرفی کاندیدا در این انتخابات نداشته و ندارد.
علی ذبیحی مشاور مدیریت منابع انسانی رئیس جمهور در دولتهای نهم و دهم، نیز گفته است: درخصوص ارائه لیست و حمایت از افراد و لیست‌های مختلف سیاسی در این انتخابات، جریان بهار هیچگونه فعالیتی نداشته و نخواهد داشت و مردم و همه فعالین در انتخابات به صلاحدید خود می‌توانند اقدام نمایند.
اما این کناره‌گیری احمدی‌نژادی‌ها برای چیست؟
حجه الاسلام وحید هروآبادی از نزدیکان احمدی‌نژاد در اینباره به آفتاب یزد گفت: امروز اگر ویدئوهای تبلیغاتی بسیاری از نامزدهای مجلس را ببینید، حالت تمسخر و طنز به خود گرفته است. که خود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل. زمانی که منازعات جدی در مورد سرنوشت هشتاد میلیون ایرانی در بین نباشد، فضا به سمت این ویدئوها و تبلیغات طنزواره می‌رود که امروز می‌بینیم، یک کاندیدایی قلب نشان می‌دهد و خواننده دعوت می‌کند، کاندیدای دیگری خودش خواننده می‌شود، یک کاندیدایی در پوسترش به عنوان شعار تبلیغاتی از اشتغال زدایی (!) می‌گوید نه اشتغال زایی و سوادش را به نمایش میگذارد. وقتی که حضور چهره‌های شاخص تاثیرگذار و موضع‌گیر پررنگ نیست، نتیجه‌اش نامزدهایی می‌شود که امروز می‌بینیم.
این فعال سیاسی گفت: اینکه رئیس جمهور می‌گوید ما باید اعتماد دوباره مردم را به دست بیاوریم، جمله بسیار معنادار و اذعان به این است که خود مسئولان می‌دانند که مردم به آن‌ها اعتماد ندارند.
وی درباره سکوت احمدی‌نژادی‌ها پیرامون این انتخابات می‌گوید: با صراحت می‌گویم اگر هر واژه‌ای روی لیست‌های انتخاباتی مثل بهار، عدالتخواه، عدالتجو،عدالت پرور، مهرورز، ظلم‌ستان و... دیدید آن‌ها به هیچ وجه هیچ نسبتی به جریان بهار احمدی‌نژاد و شعارهای انتخاباتی او ندارند. تمامی نامزدهایی که به عناوین مختلف منتسب به احمدی‌نژاد می‌شوند، مثلا اینکه وزیر احمدی‌نژاد بوده اند، وکیلش بوده اند، فامیل و اقوام ایشان هستند از بعد انتخاباتی و سیاسی هیچ قرابتی به جریان او دراین انتخابات ندارند. آقای احمدی‌نژاد همان کسی است که نوع رابطه‌اش با داوود احمدی‌نژاد به عنوان برادرش نیز روشن بود و همه می‌دانند که برادر ایشان چه موضعی نسبت به آقای احمدی‌نژاد و مشایی داشته است و آقای احمدی‌نژاد چه نسبتی با ایشان داشته است. پس هیچ کس نمی‌تواند و نباید باور کند که احدی از نامزدهای تایید صلاحیت شده فعلی مورد تایید احمدی‌نژاد یا منتسب به اوست.
وی ادامه داد: بعد از اظهاراتی که دوستان آقای احمدی‌نژاد مانند تمدن یا ذبیحی کرده‌اند که ما هیچ لیستی در این انتخابات نداریم، می توان گفت که هیچ شخص و لیستی مورد تائید احمدی‌نژاد نیست.
هرو آبادی گفت: البته دراین میان ممکن است عده‌ای از نامزدها به احمدی‌نژاد علاقه‌مند باشند و در تبلیغاتشان بگویند که ما می‌خواهیم راه احمدی‌نژاد را برویم یا از احمدی‌نژاد دفاع کنند و یا حتی در پوسترها از عکس او بهره ببرند ما که نمی‌توانیم مانع آن‌ها باشیم، ممکن است فردی از روی علاقه‌اش به جریان بهار یا احمدی‌نژاد دست به چنین کاری بزند، اما اینکه فکر کنیم که آن لیست یا فرد مورد تایید جریان بهار یا احمدی‌نژاد است به هیچ وجه اینطور نیست. احمدی‌نژاد برند انحصاری نیست تابه فرد یا لیستی که از عکس او استفاده کرد بگوییم آن را بردار اما مطمئنا لیست آن فرد یا خود آن فرد ربطی به احمدی‌نژاد ندارند.
چرا نیستند؟
اما چرا احمدی‌نژادی‌ها در این انتخابات شرکت نمی‌کنند و لیستی هم ندارند؟ هرو آبادی درباره این موضوع گفت: به صورت کلی احمدی‌نژادی‌ها شانسی هم برای حضور در این انتخابات نداشتند.
هرو آبادی گفت: احمدی‌نژاد عضو مجمع تشخیص مصلحت است و ما نیز ادعایی علیه ساختار نداریم. اما وقتی خود احمدی‌نژادی‌ها در عرصه سیاسی حضور می‌یابند جایی در میان تاییدصلاحیت‌ها ندارند. بدیهی است که امروز هم لیستی و یا فردی نداشته باشیم.
وی اظهار کرد: ما بر موضع خود محکم ایستاده و می‌گوییم هیچ تصمیمی برای مجلس و اینکه لیستی بدهیم نداریم.
نمی‌توان بی تفاوت بود
هروآبادی افزود: معتقدم نه فقط جریان احمدی‌نژاد، بلکه اصلاح‌طلبان نیز باید این کار را بکنند.
اما شاهدیم که امروز اصلاح‌طلبان عجیب ترین کار ممکن را کرده اند، ابتدا اعلام کردند که لیست نمیدهیم، اما بعداز آن احزاب اصلاح‌طلب لیست دادند، یا چند مورد از این احزاب اصلاح‌طلب لیست ائتلافی دادند و حالا هم که می‌گویند رئیس دولت اصلاحات می‌خواهد از لیست‌ها حمایت کند و از حضور و رقابت در انتخابات بگوید. این عمل هیچ نتیجه‌ای نمی‌دهد. بالاخره باید اصلاحات تکلیفش را مشخص کند.
وی گفت: برخلاف موضع اصلاح‌طلبان، احمدی‌نژادی‌ها نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند. از آن مهمتر اینکه به غیر از این هم ما شاهد وقایعی در کشور بودیم. اتفاقاتی افتاده که هنوز هم هیچ کسی در مورد آن پاسخگو نیست و حتی پاسخگویی در مورد آن را پاسکاری می‌کنند. نمی‌توان هر واقعیتی آن هم به این بزرگی را فراموش کرد. اما می‌بینیم اصلاح‌طلبان حتی از نمایندگان خودشان هم دفاع نمی‌کنند. یکبار نگفتند چرا باید امروز نماینده‌ای مثل پروانه سلحشوری باید پایش به جایی باز شود که جایگاه نماینده نیست. اگر هر جای دیگری بود کاملا وضعیت با رفتار‌های امروز فرق می‌کرد. با چنین شرایطی فرض کنید احمدی‌نژادی‌ها، یا سایر گروه‌ها و افراد به مجلس می‌رفتند مگر می‌شود کاری کرد.
هرو آبادی در مورد اینکه چرا احمدی‌نژاد مشخصا هنوز نسبت به نامزدهای منسوب به خود در این مجلس واکنشی نشان نداده است گفت: بالاخره در برخی از شهرستان‌ها کسانی هستند که واقعا ممکن است به احمدی‌نژاد علاقه‌مند باشند و آن را در تبلیغات انتخاباتی شان اعلام کنند. اما اگر شخص احمدی‌نژاد احساس کند که موجی ایجاد شده که این نامزدها خودشان را منتسبان وی و مورد تاییدشدگان او اعلام می‌کنند، قطعا نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/249788/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

کاهش مجدد رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

موضع اردوغان درخصوص حادثه اصفهان

دانشجو: حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس پایان یافت

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

سقوط سهام آسیا

چین: در کنار مردم فلسطین هستیم

ادعای رویترز درباره حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

10 هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

فنلاند قواعد پناهندگی را تشدید می‌کند

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

سفر مقام‌های ارشد بلاروس به کره شمالی

گروه 7: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

درخواست وزرای خارجه گروه 7 از ایران و اسرائیل: از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنید

وضع بهداشتی وخیم فلسطینی‌ها در اردوگاه جبالیا

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق در مشهد، گرگان و کرمان

کرملین: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند

حاج‌علی‌اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

آذری جهرمی: در صورت اعلام جهاد توسط فرماندهی کل قوا، لباس سربازی خواهم پوشید

حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

باهنر: وحدت شکنی بلای مجلس است

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح

آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

لاپید: بن‌گویر با یک توئیت یک‌کلمه‌ای اسرائیل را مضحکه دنیا کرد

روایت خبرگزاری روسی از سخنان سفیر ایران درباره پاسخ قاطع ایران به حمله تل آویو

دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان

رئیس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی