اخبار محرمانه

آخرين مطالب

تکرار تک روی‌های مجلس دهم خلاف مطالبات مردم است تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
مجید انصاری سرلیست حزب کارگزاران از جمله افرادی است که به‌رغم نگرانی‌ها بابت نبود زمان کافی برای تبلیغات معتقد است مردم باید تحت هر شرایطی در انتخابات شرکت کنند تا اصلاح‌طلبان و نمایندگان شایسته با ورود به مجلس پاسخگوی بخش زیادی از مطالبات آحاد جامعه باشند، البته افرادی هم در این میان تصمیم به انصراف از حضور در رقابت‌های انتخاباتی گرفتند. حجت‌الاسلام مجید انصاری خطاب به آنها می‌گوید: من به اصلاح‌طلبانی که شرایط آنها را مجبور به انصراف از حضور در انتخابات مجلس کرده حق می‌دهم اما مصالح جریان اصلاحات و منافع کلی کشور در این نیست که مجلس را داوطلبانه و به‌طور کامل به رقیب واگذار کنیم. «آرمان ملی» در همین خصوص با حجت‌الاسلام مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به گفت‌وگو پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.
برخی از اصلاح‌طلبان به‌دلیل شرایط پیش آمده برای نامزدهای انتخاباتی این جریان تصمیم به انصراف از حضور در انتخابات گرفتند. چگونه می‌توان برای مصلحت کشور باری دیگر این افراد را به میدان رقابت کشاند؟
من به اصلاح‌طلبانی که شرایط آنها را مجبور به انصراف از حضور در انتخابات مجلس کرده حق می‌دهم، برخی از جریانات و اشخاص اصلاح‌طلب متاسفانه به‌دلیل شرایط پیش آمده، از گردونه رقابت حذف شدند، اما من فکر می‌کنم مصالح جریان اصلاحات و مصالح کلی کشور در این نیست که مجلس را داوطلبانه و به‌طور کامل به رقیب واگذار کنیم و با این اقدام ما در آینده شاهد مجلسی تک‌صدا باشیم. من شک ندارم که اگر با عدم مشارکت عمومی مردم دوستان اصلاح‌طلب و دیگر اقشار همین تعداد باقی مانده تائید شده اصلاح‌طلبان چه در تهران و چه در برخی از شهرهای کشور و حوزه‌های انتخابیه، به مجلس راه پیدا نکنند مجلسی تشکیل خواهد شد که حتی صدای همین عزیزان پس از آن به گوش کسی نخواهد رسید. اگر انصراف از حضور در انتخابات ادامه پیدا کند مجلس تک‌صدا تصمیماتی می‌گیرد و مصوباتی خواهد داشت که همین افرادی که انصراف داده‌اند افسوس می‌خورند. نباید شرایط را به جایی برسانیم که با پشیمانی و افسوس از شرایط کشور سخن بگوییم.
با این وجود نسبت به مجلس یازدهم خوش‌بین هستید؟
جامعه مردم، تحول‌خواهان و اصلاح‌طلبان برای اصلاح امور کشور در حوزه‌های مختلف طرح‌ها و نظرات جدی دارند، اگر نماینده‌ای در مجلس داشته باشند که بتوانند این خواسته‌ها و مطالبات را مطرح کنند قطعا شرایط کشور به نسبت وضع امروز بهبود پیدا می‌کند. نمایندگان در دوره یازدهم مجلس باید با جلب نظر سایر نمایندگان مطالبات مردم را به‌طور جدی پیگیری کنند. در دوره بعد مجلس باید طرح‌های اصلاح‌طلبان برای برون رفت از شرایط کشور را پیگیری شود و این روند به‌گونه‌ای پیش برود که در نهایت به نفع مردم تمام شود. در حال حاضر حتی یکصدا در مجلس شورای اسلامی مهم است. این را تاکید می‌کنم که حتی یکصدا و یک نماینده شجاع مردمی مهم است. چه بسا می‌تواند جلوی بسیاری از مشکلات و تصمیمات نادرست را بگیرد و موجی ایجاد کند که اکثریت را برای موضوعات کلیدی و مهم همراه کند. تاریخ مجلس در ایران گواه این موضوع است و تجربه شخصی من هم مهر تائیدی بر این است که باید به حضور حتی یک نماینده که به فکر مردم باشد هم در مجلس حساسیت به خرج بدهیم، ما در مجلس پنجم اقلیت بودیم اما اقلیت قوی شجاع و منسجم که توانستیم جلوی برخی از مصوبات تهدیدکننده دموکراسی را بگیریم و با هماهنگی اکثریت مصوباتی به نفع مردم جامعه تصویب کنیم. عدم مشارکت در انتخابات جز واگذار کردن داوطلبانه صحنه به رقیب نتیجه دیگری نخواهد داشت.
اقلیت اصلاح‌طلب چگونه می‌توانند در مجلسی با اکثریت اصولگرا اثرگذار باشد؟
یک اقلیت اصلاح‌طلب اما کارآمد در مجلس بسیار تاثیرگذار‌تر از اکثریتی است که کاری از آنها برنمی‌آید. اقلیتی از اصلاح‌طلبان که بخواهند به مجلس وارد شوند در درجه اول باید باهم هم قسم، متحد و منسجم باشند. اصلاح‌طلبان باید در مجلس کار تشکیلاتی انجام بدهند و یکصدا به نفع مردم باشند تا تک روی‌های مخربی که در گذشته توسط برخی نمایندگان انجام می‌شد تکرار نشود. نمایندگان اصلاح‌طلب و اقلیت در مجلس آینده باید با بدنه جامعه، نخبگان، کنشگر‌ها و فعالان سیاسی خارج از مجلس مرتب در ارتباط و تماس باشند و از دیدگاه‌های کارشناسانه و تخصصی آنها استفاده کنند. در نهایت مجلس آینده باید با خرد جمعی اداره شود، نمایندگان باید با استفاده از این خرد جمعی طرح‌هایی را در جهت منافع مردم در مجلس مطرح کنند. تاکید من بر این است که نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی باید شجاعت لازم را داشته باشند و در مواقعی که لازم است بدون خوف و ترس و لکنت زبان صدای مردم در مجلس باشند.
چه نکته‌ای باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد تا از انفعال مجلس و نمایندگان جلوگیری شود؟
نمایندگان باید روی مجلس وقت بگذارند یعنی در بخش قانون‌گذاری و به‌خصوص در بخش نظارت بر دستگاه‌های بیرون از مجلس بتوانند با دید کلان ملی اثرگذار باشند، نمایندگان باید در مسائل اساسی کشور و در مواردی که دغدغه امروز مردم است نقش‌آفرینی کنند.
مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی را با وجود دلخوری‌های آنها از وضع موجود چگونه ارزیابی می‌کنید؟
من پیشنهاد می‌کنم کسانی که هنوز برای حضور در پای صندوق‌های رأی تردید دارند یا حتی تصمیم قطعی گرفته‌اند که شرکت نکنند، محاسبه‌ای دقیق و وجدانی با خود داشته باشند و ببینند شرکت نکردن آنها در انتخابات چه مشکلی را حل می‌کند؟ شرکت کردن آنها چه روزنه امیدی را می‌تواند باز نگه دارد؟ من فکر می‌کنم هر محاسبه‌ای که انجام بدهند نتیجه می‌گیرند که وجود نماینده‌هایی از سوی اصلاح‌طلبان در مجلس برای بیان خواسته آنها بهتر از نبودش است، اگر به این جمع‌بندی رسیدند در همین باقی مانده زمان سعی کنند در فضای مجازی در گروه‌های مختلف در فضای حقیقی و در ارتباطات دیگران را هم تشویق به مشارکت در انتخابات کنند. ما متاسفانه به‌دلیل فرایند ناقص انتخابات با تاخیر وارد میدان شدیم و امکانات نداریم. رقیب ما ماه‌هاست فعالیت‌های تبلیغاتی خود را آغاز کرده و تریبون‌ها و امکانات هم تماما در اختیار آنهاست. مردم سعی کنند مظلومیت و محرومیت همفکران و خدمتگزارانشان که ریسک کردند و به صحنه آمدند تا به آنها خدمت کنند با رأی خود جبران کنند و آنها را تنها نگذارند. من امیدوار هستم به لطف خداوند و همت دوستان با همین امکانات محدود ان‌شاءا... بتوانیم اعتماد مردم راجلب کنیم و لیست اصلاح‌طلبان رأی بیاورد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/247911/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود

فریادهای اعتراض دانشجویان دانشگاه کلمبیا علیه رئیس کنگره آمریکا

اینا داماد نیستن بلا هستن!

درخواست وزیر خارجه آمریکا از چین در رابطه با ایران و کره شمالی

حمله روزنامه زاکانی به آرایش سحر دولت‌شاهی

هاآرتس مطرح کرد: اسرائیل در تله‌ای استراتژیک

رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

ترکیه روابط تجاری خود را با اسرائیل قطع کرد

اظهارات جدید معاون پارلمانی رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود

پولیتیکو: اتحادیه اروپا تحریم گاز طبیعی مایع روسیه را بررسی می‌کند

وقتی عمو کاووس خوش سفر کلافه میشه!

صدام و هیتلر؛ از میل به ویرانگری تا قهرمان پرستی

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

طالبان سه کشور همسایه افغانستان را به حمایت از داعش متهم کرد

کاخ معروف خاطرات هاشمی رفسنجانی!

این رنگ هارو باهم بپوش

کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی در حمایت از غزه است؟

مار در آستین بود این دختر!

سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست

واردات قهوه 75 درصد افزایش یافت

کودک فلسطینی: آرزو داشتم بازیکن فوتبال شوم اما اشغالگران صهیونیست پاهایم را از من گرفتند

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

بابا بهت گفتم طلاقمو از شوهرم بگیر

پسربچه گمشده به آغوش مادرش بازگردانده شد

انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

تو که عاشق نیستی آویزونی

دست ردِ پاکستان به سینه آمریکا در ارتباط با ایران

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

9 روش موثر برای از بین بردن بوی عرق در تابستان

تفسیر عجیب امیرعلی نبویان از والیبال و بدنسازی

من چیم از اون دختر خل‌وچل کمتره؟!

سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد

توصیه محسن رضایی به دولتمردان غربی: دست از حماقت بردارید

رئیسی: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه پاکستان درباره سفر رئیس جمهور ایران

یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)

صدور حکم بمب گذار میدان تقسیم استانبول

طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گورهای دسته‌جمعی

ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ

وعده خودرو و وام به نمایندگان در عوض رأی دادن به ریاست قالیباف صحت دارد؟

تسلیحات، واجب تر از نان شب

عکس سحر دولتشاهی و پیمان معادی وایرال شد

طلای جهانی جهش کرد

تجمع ضد صهیونیستی نزدیک کالج امرسون

تیپ و استایل ویژه افسر مین جانگو در 52 سالگی

نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی عملیات وعده صادق

اعتراض ایرلند به قانون ضد مهاجرتی انگلیس

حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی