اخبار محرمانه

آخرين مطالب

بودجه 2021؛ ایران، روسیه و چین اولویت اول سیاست خارجی آمریکا تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - بودجه 2021؛ ایران، روسیه و چین اولویت اول سیاست خارجی آمریکا
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6062683
k ١.٢
٠
اعتماد / متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
میثم سلیمانی/ دونالد ترامپ برای سال مالی 2021 بودجه‌ای 4.8 تریلیون دلاری را به کنگره امریکا پیشنهاد داده است. هرچند این بودجه در نهایت باید به تصویب کنگره برسد اما بودجه چشم‌اندازی برای اولویت‌های هزینه‌ای کاخ سفید در یک سال مالی را فراهم می‌کند.در این بودجه کمک‌های خارجی امریکا و بودجه بخش‌های عمومی و محیط زیست کاهش پیدا می‌کند و در طرف مقابل می‌خواهد پول بیشتری را در مناطق مرزی برای محدود کردن مهاجران غیرقانونی هزینه کند که از جمله آن می‌توان به دومیلیارد دلار دیگر برای ساخت دیوار در امتداد با مرز مکزیک اشاره کرد و همچنین سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را در زمینه ساخت تسلیحات مدرن انجام دهد. این بودجه ابعاد بسیار گسترده‌ای را دربرمی‌گیرد که برخی از آنها مربوط به مباحث داخلی و خدمات عمومی امریکا است و برخی دیگر به مباحث امنیتی و سیاست خارجی باز می‌گردد که به بخش‌هایی از آن خواهیم پرداخت.
تغییر ساختار سرویس مخفی
کاخ سفید در بودجه 2021 رسما پیشنهاد انتقال سرویس مخفی امریکا از وزارت امنیت داخلی به وزارت خزانه‌داری را ارایه داده است. به گزارش نیویورک‌تایمز استیون منوشین در حال مذاکره با وزارت امنیت داخلی است تا به یک توافقنامه در این زمینه دست پیدا کنند و سرویس مخفی به وزارت خزانه‌داری بازگردد. چرا که بعد از حملات 11 سپتامبر بود که این سرویس به وزارت امنیت داخلی منتقل شد. در این بودجه کارآیی جدیدی را از سرویس مخفی آمریکا می‌خواهد و قصد دارد از آنها برای رهگیری جرایم مالی استفاده کند. ایالات متحده معتقد است که این اقدام برای مقابله با تهدیدات آینده ضروری است. وزارت خزانه‌داری استدلال می‌کند سرویس مخفی می‌تواند در مسیر رهگیری رمز‌های دیجیتال در راستای تامین مالی تروریسم کمک شایانی به این وزارتخانه انجام دهد. گفته می‌شود از این طرح یک حمایت دو حزبی وجود دارد. اما منوشین تاکنون سندی در این زمینه ارایه نداده و گفته می‌شود قصد ندارد تا پایان انتخابات سال 2020 جزییات این بودجه را ارایه دهد چرا که در آن باید بودجه سرویس مخفی برای محافظت از رییس‌جمهور و خانواده وی نیز گنجانده شود که همین ارایه جزییات این لایحه را دشوار کرده است. دولت ترامپ می‌خواهد 2.4 میلیارد دلار به سرویس مخفی اختصاص دهد و این در حالی است که این رقم در سال 2020 حدود 2.3 میلیارد دلار بوده است.
کمک‌های خارجی کاهش می‌یابد
در این برنامه، بودجه وزارت خارجه و برنامه کمک‌های بین‌المللی حدود 3.7 میلیارد دلار یا به عبارتی 8درصد از بودجه فعلی کاهش می‌یابد. در این بودجه کمک‌ها به سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد. همچنین در این پیشنهاد 44.1 میلیارد دلار از هزینه‌ها و بودجه‌ای که برای هزینه‌های غیر مترقبه به آژانس توسعه بین‌المللی امریکا و همچنین 12 آژانس دیگر که با وزارت خارجه کار می‌کنند نیز کاهش می‌یابند. در این بودجه امریکا به‌شدت کمک‌های خود به سازمان ملل را کاهش داده است که شامل کاهش 447 میلیون دلار برای تلاش‌های برقراری صلح سازمان ملل متحد می‌شود و همچنین امریکا سهم سالانه خود برای سازمان ملل متحد را به 508 میلیون دلار می‌رساند. دولت ترامپ مدت‌ها است که از سهم بودجه امریکا در سازمان ملل گلایه می‌کند چرا که مدعی است 22 درصد از بودجه سالانه سازمان ملل را امریکا برعهده دارد. در سال 2018 دولت بودجه خود را در بخش پناهجویان فلسطینی زیرنظر سازمان ملل عملا قطع کرد و به کمک‌های خود پایان داد و همچنین سعی کرد تا ماموریت صلح‌بانی سازمان ملل در جنوب لبنان را نیز متوقف کند. هر دوی این اقدامات از سوی دونالد ترامپ در راستای تقویت موقعیت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل بود که در آستانه انتخابات قرار داشت.
بازهم ساخت دیوار
در بودجه تنظیم شده آقای ترامپ 2 میلیارد دلار برای ادامه ساخت 82 مایل دیگر از دیوار در امتداد مرز با مکزیک در نظر گرفته شده است. طبق گزارش‌ها دولت تاکنون 120 مایل از این پروژه را به اتمام رسانده است که تقریبا همه آن در داخل سرزمین‌های آمریکا بوده است. البته این میزان از بودجه به مراتب کمتر از 5 میلیارد دلاری است که دونالد ترامپ یک سال پیش به دنبال آن بود و منجر به تعطیلی 5 هفته‌ای دولت در امریکا شد. این در حالی بود که کنگره تنها با حدود 1.4 میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی موافقت کرد. اما در نهایت دونالد ترامپ با یک فرمان اجرایی میلیارد‌ها دلار از بودجه نظامی و دفاعی کشور را برای ساخت دیوار اختصاص داد. بودجه‌ای که بدون تایید کنگره مورد استفاده قرار گرفت. این پیشنهاد همچنین شامل 182 میلیون دلار برای استخدام 750 مامور گشت مرزی و همچنین 554 میلیون دلار برای استخدام بیش از 4600 مامور مهاجرت و گمرک و دادستان و دادگاه مهاجرت اختصاص یافته است.
بودجه پیشنهادی 2021 همچنین درخواست 3.1 میلیارد دلار برای 60هزار تخت خواب در بازداشت‌گاه‌های مهاجران غیرقانونی دارد که نسبت به سال گذشته آن‌که 54 هزار تخت خواب بود افزایش نشان می‌دهد. این افزایش نشان از سخت‌گیری بیشتر دولت برای سال آینده در راستای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به آمریکا است.
بودجه وزارت خارجه
وزارت خارجه آمریکا مدعی است در بودجه‌ای که ارایه داده این نهاد را قادر می‌سازد تا از شهروندان امریکایی در سراسر جهان حمایت کند و به اهداف دموکراتیکی که مدعی آن است دست پیدا کند. در گزاره برگی که سفارت ایالات متحده در بریتانیا در خصوص بودجه وزارت خارجه داده آمده است که این بودجه به دنبال تقویت و پشتیبانی از طرح «هند و اقیانوسیه» است که برای مقابله با نفوذ چین، روسیه و ایران در نظر گرفته است. همچنین امریکا معتقد است که با این بودجه می تواند از متحدان خود و اماکن و دارایی‌های خارجی محافظت کند. امریکا معتقد است که با این بودجه می‌تواند خود را برای مقابله با تهدیدات جهانی آماده کند. امریکا به نظر می‌رسد در این بودجه تمرکز عمده خود را برروی استراتژی «هند و اقیانوسیه» قرار داده که گفته می‌شود 1.5 میلیارد دلار صرف کمک‌های خارجی در این زمینه می‌شود و 596 میلیون دلار نیز در راستای تعامل دیپلماتیک برای پشتیبانی از پیشبرد این استراتژی هزینه خواهد شد. در این بودجه حدود 764 میلیون دلار هزینه برای جلوگیری از نفوذ روسیه می‌شود که حدود 24 میلیون دلار آن تنها به مقابله با برنامه تبلیغاتی روسیه در اروپا، اوراسیا و آسیای مرکزی اختصاص خواهد یافت. همچنین در این بودجه 337.5 میلیون دلار برای مقابله با تهدیدات احتمالی و نفوذ ایران اختصاص یافته است که بناست از این طریق به شرکای مهم امریکا در خاورمیانه علیه ایران کمک شود. همچنین در این بودجه 526 میلیون دلار در راستای دیپلماسی عمومی و آگاه‌سازی و تاثیرگذاری بر افکار عمومی جهان اختصاص یافته است‌ که این موضوع بیشتر در راستای مقابله با اطلاعات غلط در مورد ایالات متحده و سیاست خارجی آن در نظر گرفته شده است. این برنامه‌ در راستای فعالیت در سطح جهانی است و بودجه در زمینه فعالیت‌های کوچک و خرد که به خصوص در سطح سفارتخانه‌ها انجام می‌شود با کاهش 184.5 میلیون دلاری مواجه شده است. همچنین وزارت خارجه امریکا بودجه رسانه‌های جهانی خود را کاهش داد و از 810 میلیون دلار در سال 2020رقم پیشنهادی 637 میلیون دلار را درخواست داده است. البته لازم به ذکر است که در بودجه سال 2020 وزارت خارجه ایالات متحده درخواست کمتری نسبت به رقم کنونی داشته اما در بودجه نهایی رقم آن تغییر می‌کند. مجموعه شبکه رسانه‌های خارجی دولت امریکا زیرنظر آژانس بین‌المللی رسانه‌های جهانی امریکا (USAGM) فعالیت می‌کند. این نهاد دو رسانه فدرال دارد که یکی از آنها VOA و دیگری دفتر پخش رسانه‌ای کوبا (OCB) نام دارد. همچنین چهار رسانه غیر فدرال زیرنظر این نهاد مشغول فعالیت است که یکی از آنها رادیو آزاد اروپا (RFE)، دیگری رادیو آزاد آسیا (RFA)، شبکه‌های پخش خاورمیانه (MBN) و شبکه حمایت از تکنولوژی آزاد (OFT) که در راستای حمایت از اینترنت آزاد در سطح جهان فعالیت می‌کند. برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی، اینترنتی، دیجیتال و موبایل مجموعه رسانه‌ای USAGM هر هفته به 61 زبان پخش و به دست بیش از 350 میلیون نفر می‌رسد. با این حال در این بودجه عنوان شده که برای بهبود و اثر بخشی بیشتر برنامه‌های این مجموعه رسانه‌ای جهانی بناست تمرکز بیشتری برروی پخش برنامه‌ها به زبان فارسی، روسی و چینی داشته باشد. همچنین در این راستا پوشش تحولات داخلی ونزوئلا نیز افزایش یابد و همچنین برنامه‌هایی برای مخاطبان عرب‌زبان نیز تقویت خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/245317/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد

تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

افزایش 23 درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در 1402

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده

آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

برداشت 750 هزار بشکه نفت با تفکیک‌گرهای سیار در نفت و گاز گچساران

قیمت نفت بالای 90 دلار ایستاد

پیشتازی نفت و گاز مارون در دستاوردهای فنی بار اول

بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مجری جنجالی روی آنتن زنده پابرهنه شد/ ویدئو

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی: «نور نیوز» ارگان رسانه‌ای شورا و دبیرخانه نیست

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند

انجام موفقیت‌آمیز 2 هزار و 200 کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

31 فروردین آخرین مهلت هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه "طنزپهلو"

قیمت نفت کاهش یافت

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد

رفع نشتی در 5 مرکز بهره‌برداری خطوط انتقال گاز

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی