اخبار محرمانه

آخرين مطالب

پرده برداری از مهندسی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ساختار کالج الکترال در ایالات متحده، به طور ذاتی یکی از نمادهای تقلب و مهندسی انتخابات در این کشور محسوب می شود، چنانچه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2000 ، بوش پسر علی رغم کسب آرای عمومی کمتر در مقابل ال گور پیروز شد و با کاخ سفید راه پیدا کرد
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل / حنیف غفاری
ساختار کالج الکترال در ایالات متحده، به طور ذاتی یکی از نمادهای تقلب و مهندسی انتخابات در این کشور محسوب می شود، چنانچه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2000 ، بوش پسر علی رغم کسب آرای عمومی کمتر در مقابل ال گور پیروز شد و با کاخ سفید راه پیدا کرد. در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نیز ترامپ نسبت به نامزد رقیب خود یعنی هیلاری کلینتون 3 میلیون رای کمتر در کل آمریکا کسب کرد اما در نهایت با استناد به پیروزی ایالتی در برخی ایالات خاکستری مانند پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین و فلوریدا به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد. با همه این اوصاف،تقلب و مهندسی انتخابات در آمریکا، معطوف و محدود به انتخابات سراسری این کشور نمی شود!
تقلب بزرگ دموکراتها در ایالت آیووا
آنچه مسلم است اینکه در انتخاباتهای درون حزبی دموکراتها و جمهوریخواه در آمریکا نیز به وفور شاهد تقلب و دخالت چهره های سرشناس و قدرتمند این دو حزب در آرای مردم هستیم. آنچه اخیرا در ایالت کوچک اما تعیین کننده "آیووا" رخ داد، نمادی از تقلب آشکار در انتخابات درون حزبی دموکراتهاست. در این انتخابانت، برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت علی رغم کسب آرای بیشتر نسبت به سایر نامزدهای حزب دموکرات، در این انتخابات مقام نخست را کسب نکرد! "برنی سندرز" به لحاظ تعداد آرای عمومی، با 45،829 رأی در مقام نخست قرار گرفت، اما از آنجا که "اراده نمایندگان ویژه حزب دموکرات " به جای "تعداد آرای مردمی" تعیین کننده نتیجه نهایی انتخابات در آیووا و دیگر ایالات آمریکا می باشد، "پته بوته جج" با کسب 43،195 رأی و به واسطه حمایت بیشتری که از سوی"وکلای انتخاباتی" تعیین شده از سوی حزب دموکرات کسب کرد، به عنوان پیروز انتخابات معرفی شد!
مخالفان سندرز : از اوباما تا هیلاری کلینتون
به عبارت بهتر، سران حزب دموکرات در عمل اذعان کرده اند که برنی سندرز علی رغم کسب 3هزار رای بیشتری نسبت به بوته جج، در انتخابات رای نخست را کسب نکرده و به جایگاه دوم تنزل پیدا کرده است! بدون شک، بخش مهمی از آنچه اخیرا در ایالت آیووا در آمریکا گذشت، انعکاسی از اراده سران حزب دموکرات برای جلوگیری از پیروزی برنی سندرز است. برنی سندرز دشمنان زیادی در حزب دموکرات دارد که از جمله آنها، می توان به باراک اوباما و هیلاری کلینتون اشاره کرد. در این میان، نمی توان از نقش منفی باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا به سادگی عبور کرد! اوباما در حقیقت از کسانی است که سعی دارد به هر نحو ممکن مانع از پیروزی سندرز در انتخابات درون حزبی شود. او ، به صورت مشخص حامی جو بایدن معاون خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 است. در اوایل آذرماه امسال و در حالی که اقبال عمومی رای دهندگان دموکرات به برنی سندرز در نظرسنجی های سراسری و ایالتی روز به روز بیشتر افزایش می یافت، اوباما به نزدیکان خود وعده داد که مانع از پیروزی نهایی سندرز در انتخابات شود. متعاقب انتشار اولیه این خبر و بازنشر گسترده آن توسط دیگر رسانه های آمریکایی، اوباما واکنشی نسبت به آن نشان نداد و به نوعی مخالفت علنی خود را سندرز را تایید کرد.
هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نیز از اصلی ترین مخالفان پیروزی سندرز در رقابتهای درون حزبی این حزب است. نباید فراموش کرد که اگرچه هیلاری کلینتون مستقیما در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 حضور ندارد، اما همچنان نفوذ زیادی در میان نمایندگان ویژه یا همان سوپردلیگیتهای حزب دموکرات دارد. بازخوانی پرونده انتخابات درون حزبی دموکراتها در سال 2016 به خوبی نشان می دهد که هیلاری کلینتون چگونه توانست در برابر سندرز در آن انتخابات جنجالی پیروز شود! واقعیت امر این است که پیروزی کلینتون و شکست سندرز در انتخابات 4 سال قبل، معلول تقلب سازمان یافته سران حزب دموکرات به سود کلینتون بود. در این میان قلب آشکار سران حزب دموکرات در انتخابات درون حزبی ایالت نیویورک در سال 2016 (که منجر به محروم شدن تعداد زیادی از طرفداران سندرز از رای دادن شد)، به همراه مجموعه ای از تخلفات انتخاباتی در ایالت آیووا و... و در نهایت، حمایت مطلق سوپر دلیگیت ها از هیلاری کلینتون سبب شد تا مسیر پیروزی وزیر خارجه سابق آمریکا در رقابت های درون حزبی هموار شود. به عبارت بهتر، در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی نیز سندرز نمایش خوب و سرسختانه ای در برابر هیلاری کلینتون رقیب اصلی دموکرات خود داشت اما در نهایت، لابی گری های پشت پرده سران حزب دموکرات و سوپر دلیگیت ها به سود هیلاری کلینتون سبب شد تا سندرز عملا نتواند به دور پایانی رقابت های انتخابات ریاست جمهوری راه پیدا کند.
تکرار تقلب دموکراتها علیه سندرز
متعاقب افشای ایمیلهای هیلاری کلینتون، محرز شد که وی و سران حزب دموکرات در رقابتهای درون حزبی با یکدیگر بر سر شکست سندرز و جلوگیری از راهیابی وی به دور نهایی رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 تبانی کرده اند. افشای این ایمیلها، منجر به خشم و نفرت بسیاری از طرفداران برنی سندرز از هیلاری کلینتون شد، تا جایی که برخی از آنها نه تنها علی رغم تاکید سندرز حاضر نشدند آرای خود را به سود نامزد نهایی حزب دموکرات به گردش در آورند، بلکه سبد رای ترامپ را در برخی ایالات کلیدی و خاکستری در آمریکا تقویت کردند. اکثر تحلیلگران مسائل انتخاباتی آمریکا بر این باورند که یکی از اصلی ترین عوامل شکست هیلاری کلینتون، به گردش در آمدن آرای برخی طرفداران سندرز به سود ترامپ بوده است. نکته جالب توجه اینکه هیلاری کلینتون اخیرا در خصوص اعلام حمایت خود از برنی سندرز ( در صورت پیروزی نهایی وی در انتخابات درون حزبی دموکراتها و راهیابی وی به مرحله پایاتی) ابراز تردید کرده است! با این حال پس از ابراز خشم طرفداران سندرز از هیلاری کلینتون، وی سعی کرد سخنان خود را اصلاح کند .
در هر حال، انتخابات اخیر در ایالت آیووا و نحوه اطلاع رسانی نتایج آن به ضرر سندرز از سوی سران حزب دموکرات نشان داد که بار دیگر این حزب، برای جلوگیری از پیروزی نهایی برنی سندرز وارد عمل شده است. به نظر می رسد اگر این بار سوپردلیگیت ها و شخصیت های با نفوذ در حزب دموکرات بخواهند به سود بایدن وارد عمل شده و زمینه را برای پیروزی وی فراهم سازند، سندرز سکوت خود را در بحبوحه برگزاری رقابت های انتخابات درون حزبی دموکرات ها بشکند. در این صورت حزب دموکرات با بحران سختی در انتخابات مواجه شده و بار دیگر، شانس پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 تقویت خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/243821/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی