اخبار محرمانه

آخرين مطالب

روز انتقام؛ ترامپ به جان مخالفانش در دولت افتاده است تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - روز انتقام؛ ترامپ به جان مخالفانش در دولت افتاده است
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6053886
k ١.١
٠
دنیای اقتصاد / متن پیش رو در دنیای اقتصاد منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
ترامپ رئیس‌جمهوری نیست که کسی علیه وی اقدامی کند، ساکت بنشیند و واکنشی نشان ندهد. حالا که ترامپ از استیضاح جان سالم به در برد، او از تکنیک برنامه رئالیتی شوی خود استفاده کرد و همچون آن برنامه که می‌گفت، شما اخراجید، دو تن از کسانی را که علیه وی در مجلس نمایندگان شهادت داده بودند، اخراج کرد. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، 48 ساعت پس از اینکه رای تبرئه سنا صادر شد، روز جمعه رئیس‌جمهوری آمریکا بدون فوت وقت، کارزار خود را علیه کسانی که در استیضاح همکاری داشتند، شدت بخشید و دو تن از این شاهدان، با دستور مستقیم ترامپ اخراج شدند.ترامپ پس از پیروزی‌اش مصمم به واکنش تند شد و دستور داد گوردون ساندلند، سفیر سابق آمریکا در اتحادیه اروپا و بنیان‌گذار هتل زنجیره‌ای را که یک میلیون دلار برای کمیته سخنرانی مراسم تحلیف هم کمک کرده بود، اخراج کنند. نفر بعدی اما سرهنگ الکساندر ویندمن، کهنه‌سرباز آمریکایی بود که در جنگ عراق نیز حضور داشت. او که جزو کارکنان شورای امنیت ملی آمریکا بود، روز جمعه با همراهی گارد کاخ سفید به بیرون هدایت شد. برکناری دو تن از کارکنان دولت از سوی ترامپ، می‌تواند نشانگر تلاش گسترده وی برای تسویه حساب با دشمنانش باشد.
تنها دو روز پس از حکم تبرئه‌ای که از سوی سنا گرفت، ترامپ در برابر کسانی که علیه وی اقدام کرده بودند، ایستاد و آنها را «شیطان»، «فاسد» و «کلاهبردار» خواند و گفته است که این افراد باید تاوان کار خود را پس دهند. در این راستا گزارش شده است که دونالد ترامپ پس از تبرئه از استیضاح بنا دارد تغییرات عمده‌ای در کادر کارمندان کاخ‌ سفید صورت دهد. رسانه‌های آمریکا از برکناری قریب‌الوقوع میک مولوانی، رئیس دفتر ترامپ خبر داده‌اند. روز جمعه علاوه‌بر سرهنگ الکساندر ویندمن، برادر او، یعنی یوگنی ویندمن هم که یکی از وکلای ارشد کمیته امنیت ملی کاخ‌ سفید بود، اخراج شد. گوردون ساندلند، میلیونر اهل غرب آمریکا که ترامپ او را به‌عنوان سفیر کشورش در اتحادیه اروپا برگزیده بود بالاترین مقام وزارت خارجه بود که در جریان تحقیقات استیضاح دو بار به کنگره رفت و اظهاراتش بسیار جنجالی شد. او بارها تاکید کرد که ترامپ مستقیما از فعالیت‌های رودی جولیانی، وکیل شخصی‌اش، مطلع بوده و با خود او هم درباره چگونه ترغیب رئیس‌جمهوری اوکراین برای اعلام تحقیقات فساد مالی درباره جو بایدن و پسرش صحبت کرده بود. ساندلند روز جمعه گفته از سوی کاخ سفید به او خبر داده‌اند که رئیس‌جمهوری خواستار بازگشت فوری او از اروپا است.
گوردن ساندلند که پیش از این سابقه کار سیاسی نداشت در جریان برگزاری مراسم تحلیف ترامپ یک میلیون دلار از مخارج را برعهده گرفته بود و بسیاری انتصابش به‌عنوان سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا را پاداشی معطوف به این کمک مالی بزرگ او می‌دانستند.روز جمعه هفتم فوریه، دیوید پرسمن، وکیل سرهنگ ویندمن گفت: «ماموران او را که با تمام توانایی‌اش به انجام وظیفه در راه کشور و رئیس‌جمهوری پرداخته بود به بیرون از کاخ‌ سفید هدایت کرده‌اند.» در بیانیه منتشرشده از سوی وکیل ویندمن آمده است: «بی‌تردید همه مردم آمریکا متوجه شده‌اند که چرا این مرد اخراج شده است. حالا کاخ‌ سفید یک سرباز خدمتگزار کمتر دارد. سرهنگ ویندمن به این علت اخراج شده که حقیقت را بر زبان آورده بود. شرافت او و تعهدش به درستکاری باعث هراس قدرت شده بود. گفتن حقیقت برای سرهنگ الکساندر ویندمن، هزینه‌ای چون از دست دادن شغل، منصب و حریم خصوصی‌اش را در پی داشت؛ چراکه قوی‌ترین مرد جهان تصمیم گرفت انتقام بگیرد.» بنابر گزارش‌ها با وجود فشارها بر سرهنگ ویندمن از زمان شهادت او در کنگره، او روز جمعه، مطابق معمول سر کارش حاضر شده بود؛ اما وی با هدایت گارد کاخ سفید از محل کارش اخراج شد.
دونالد ترامپ که روز جمعه کاخ‌ سفید را به مقصد کارولینای‌ شمالی ترک می‌کرد به خبرنگاران درباره سرهنگ ویندمن گفت: «من از او راضی نیستم. شما انتظار دارید که مثلا من از او رضایت داشته باشم؟ نه ندارم.» یک مقام پنتاگون گفته اکنون سرهنگ ویندمن به دانشکده افسری ارتش آمریکا منتقل خواهد شد و منتظر خواهد ماند تا کلاس درس او در ترم تابستانی امسال آغاز شود. منابعی در کاخ‌ سفید هم گفته بودند که سرهنگ ویندمن چند هفته‌ای بود که منتظر منتقل شدنش از کاخ‌ سفید بود و گفته بود که آماده است به وزارت دفاع بازگردد؛ جایی که همچنان به‌عنوان یک نظامی در استخدام پنتاگون است.با اخراج این دو، برخی به شدت واکنش منفی نشان دادند. الیوت اینجل، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا گفت: «قطعا شرم‌آور بود؛ اما باید به این موضوع هم توجه کنیم که با رئیس‌جمهوری استیضاح شده‌ای روبه‌رو هستیم که اعضای حزب او تصمیم گرفتند او را ورای قانون قرار دهند و او را در برابر هیچ چیز مسوول ندانند.» در مقابل، توماس ماسی، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان کنگره گفته است که اگر او هم به جای ترامپ بود سرهنگ ویندمن را اخراج می‌کرد. او تصریح کرد: «او یک افشاگر نبود، بلکه یک درز دهنده اطلاعات بود. طبیعی است که فرمانده کل قوا (ترامپ) از یک سرهنگ دستور نخواهد گرفت.»
در این شرایط گفته می‌شود میک مولوانی هم جزو کسانی است که در صف اخراج ایستاده است. هرچند خود مولوانی می‌گوید دارای بهترین رابطه با رئیس خود است؛ اما گفته می‌شود مایک میدوز، نماینده کارولینای شمالی قرار است جانشین وی شود. مارک میدوز که خود را از نمایندگی در کنگره بازنشسته کرده رهبر تندروترین فراکسیون محافظه‌کاران کنگره است و روز جمعه، همراه با ترامپ سوار هواپیمای ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا شد تا همراه او به کارولینای شمالی سفر کند. میک مولوینی ماه اکتبر گذشته در یک کنفرانس خبری عجیب به خبرنگاران درباره ادعای گروکشی سیاسی ترامپ در ماجرای اوکراین گفت: «بله ما هر روز این کار را می‌کنیم.» بنابر گزارش‌ها، این اظهارات او موجب خشم ترامپ شده بود.او ساعتی بعد از این «گاف مطبوعاتی» با انتشار بیانیه‌ای حرف خود را پس گرفت و گفت: «تصریح می‌کنم که هیچ گروکشی در قضیه اوکراین وجود نداشته است.»

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/243428/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

گشاده دستی دولت در تخصیص بودجه به رسانه‌های همسو

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

آقای ذوالنوری ممنون

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

سیگنال مثبت به بورس تهران

کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

واقعیت آمریکا بدون روتوش؛ ادامه سرکوب اعتراضات دانشجویی

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

دردسر تیک‌تاک

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

طوفان نمک کوهنوردیه!

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی