اخبار محرمانه

آخرين مطالب

نشریه اخبار و تحلیل‌ها شنبه 19 بهمن اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): برگزاری دهه‌ فجر، باید مثل برگزاری جشن نیمه‌ شعبان باشد.(1369/10/11) *19 بهمن؛ روز «امنیت پایدار، بازدارندگی، پاسداری از انقلاب اسلامی»*
پایگاه بصیرت
نشریه اخبار و تحلیل‌ها word
نشریه اخبار و تحلیل‌ها pdf
▼ حرف روز
بازی دوگانه‌ با انتخابات!
رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه هفته‌ گذشته در دیدار هزاران نفر از قشرهای گوناگون مرم با ایشان، با ابراز تأسف و انتقاد از برخی حرف‌های حاشیه‌ساز در زمینه انتخابات تأکید کردند: «وقتی انتخابات از ابعاد مختلف دارای این همه اهمیت و تأثیرگذاری است، نباید با حاشیه‌سازی، سخنان گوناگون و حرف‌های دلسردکننده آن را از رونق انداخت. گویندگانی که تریبون دارند یا به ‌واسطه جایگاه خود می‌توانند در رسانه‌ها و فضای مجازی حرف بزنند، نباید جوری اظهار نظر کنند که دشمن با بزرگ‌نمایی حرف آنها، برای دلسرد کردن مردم، خوراک گیرش بیاید. وقتی شما به دروغ می‌گویید این انتخابات مهندسی شده و یا اینکه انتخابات نیست، انتصابات است، مردم دلسرد می‌شوند. چگونه است که انتخابات وقتی به نفع شماست صحیح و متقن است، اما وقتی به نفع شما نیست، انتخابات خراب است.»
سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات از آن رو اهمیت دارد که طی چند دوره انتخابات گذشته تاکنون جریانی می‌کوشد تا با اپوزیسیون‌نمایی و رفتارهای متمایز در حوزه کنش سیاسی و تحلیل‌های اجتماعی، فاصله معناداری را بین خود با حاکمیت و هسته مرکزی نظام در ذهن عموم جامعه ایجاد کند. به احتمال زیاد انگیزه چنین اقدامی، که در هیچ کجای دنیا رخ نمی‌دهد. ریشه در این دارد که آنها می‌خواهند آرای بخش معترض و ناراضی جامعه را با ایجاد دوقطبی بین خودشان و نظام، به سمت جریان سیاسی مورد نظر خودشان سرازیر کنند. کدام گروه حاضر است امنیت و توان بازدارندگی نظامی کشور خود را در آستانه انتخابات زیر سؤال ببرد و ساختار سیاسی را به آدم‌کشی متهم کند؟ این اتفاق تلخ اما در انتخابات 1396 ایران رخ داد. همین جماعت هم‌اکنون بر عملکرد شورای نگهبان متمرکز شده است و انتخابات را انتصابات و تشریفات معرفی می‌کند.
واقعیت این است که هیچ کس بازیگران سیاسی کشور را از داشتن افکار خاص خود نهی نکرده است، اما معنایی ندارد از یک سو به ارکان ساختاری نظام تهمت زده شود و نسبت ناروا داد و موضوع مهمی به نام انتخابات را با تعابیر نادرست دیگری خطاب قرار داد و از دیگر سو تمام تلاش‌ها برای به دست آوردن قدرت و مناصب حکومتی باشد؛ بماند که این گروه در این سال‌ها برنده بسیاری از انتخابات‌هایی بودند که اکنون از آن به نام تشریفات یاد می‌کنند!
▼ گزارش روز
آغازی بر پایان دو جریان!
107 عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به ترامپ طرح موسوم به «معامله قرن» را ناسازگار با صلح دانستند و مخالفت خود را با آن اعلام کردند. نمایندگان آمریکایی با بیان اینکه هم مفاد و هم زمان‌بندی رونمایی این طرح باعث نگرانی آنهاست، معامله قرن را غیرجدی و فاقد حسن نیت دانستند و تأکید کردند این طرح راه رژیم صهیونیستی را برای اشغال همیشگی کرانه باختری هموار می‌کند. این نمایندگان همچنین تأکید کردند نقشه طراحی‌شده ترامپ برای کشور فلسطین، مجموعه‌ای از سرزمین‌های غیر متصل است که در محاصره شهرک‌ها و زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی است و هیچ شباهتی به یک کشور ندارد. از طرف دیگر «جراد کوشنر» داماد رئیس‌جمهور آمریکا گفته است کشورهای عربی مخالفتی با این طرح ندارند. نکته حائز اهمیت در اعلام معامله قرن از سوی دونالد ترامپ این است که او تعداد زیادی از مشاوران صهیونیستی، از جمله کوشنر را اطراف خود دارد که با ارائه تحلیل‌های نادرست، ترامپ را با خواسته‌های رؤیایی سرگرم می‌کنند. اینکه تعداد زیادی از نمایندگان آمریکا به شکست طرح به اصطلاح معامله قرن اعتراف می‌کنند، واقعیتی انکارناپذیر است. وقتی کوشنر، داماد ترامپ می‌گوید کشورهای عربی موافق این طرح هستند، مسلماً منظور او تأکید بر چند حکومت خودفروخته عرب (نه مردم عرب) است که دست‌نشانده آمریکا و انگلیس هستند. امروز مهم‌ترین عامل تأثیرگذار و تصمیم‌گیر در تحولات منطقه، مردم هستند، نه حکومت‌های خودکامه. بنابراین ملت‌های عرب منطقه با توجه به هویت اسلامی و عربی خود، هیچ‌گاه سرزمینی را که به جهان اسلام متعلق است، در اختیار صهیونیست‌ها و غیر اعراب نخواهند گذاشت. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد اولاً، مخالفت‌های بسیار جدی با طرح ترامپ در بین جامعه غربی صورت خواهد گرفت و ثانیاً، با مخالفت‌های عظیم مردمی در منطقه مواجه خواهد شد که سیل این مخالفت‌ها در مرحله اول حکام مرتجع خودفروخته در منطقه را از بین خواهد برد و در مرحله بعد، رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی را نابود خواهد کرد.
▼ تا انتخابات
زمزمه‌های تکثر لیست میان اصولگرایان
هم‌زمان با انتشار اخباری مبنی بر ائتلاف احزاب اصلاح‌طلب برای ارائه لیست واحد، زمزمه‌هایی از تفرقه بین اصولگرایان به گوش می‌رسد. به دنبال خروج جبهه پایداری و پافشاری این حزب برای ارائه لیست جداگانه از سایر گروه‌ها و احزاب نیرو‌های جبهه انقلاب، برخی احزاب و چهره‌های دیگر نیز در اعتراض به این موضوع خواستار لیست جداگانه شدند. گفتنی است، ائتلاف نیرو‌های انقلاب از چندی قبل با سازوکاری که رسماً اعلام کرده بود، لیست نود نفره خود را مشخص کرد و قرار بود تا جمعه (18 بهمن) فهرست نهایی سی نفره را اعلام کند.
گله ما به معنی قهر با صندوق رأی نیست
«مرتضی الویری» رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: «با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی می‌توانیم بهترین افراد را راهی مجلس کنیم.» وی افزود: «برای اصلاحات و حل شدن مشکلات کشور راهی جز حضور در پای صندوق‌های رأی وجود ندارد و باید سعی کنیم که انتخابات دوم اسفند پرشور برگزار شود.» الویری ادامه داد: «این بدین معنا نیست که گلایه‌های خودمان را نادیده بگیریم و گله ما به معنی قهر با صندوق رأی نیست.»
سرمایه‌های اصلاح‌طلبان چه کسانی هستند!
«معصومه ابتکار» معاون اصلاح‌طلب رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در یادداشتی در روزنامه اعتماد، حامیان فتنه 88 را نماینده دولت، اصلاحات و اعتدال نامیده و نوشته نگرانی‌ها از حذف این صدا‌ها و سلایق متنوع است. پیش‌تر «محمدصادق جوادی‌حصار» از فعالان فتنه 1388 و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی این تندرو‌ها را سرمایه‌های اصلاح‌طلبان نامیده بود.
▼ اخبار
1ـ ضایعه مغزی به سیاست‌گذاران آمریکا سرایت کرده است
«سردار حسین دهقان» مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: «موانع ایجادشده توسط دشمنان منجر به عدول از شعارها نشده است و مقاومت و ایستادگی از مجموعه دلایلی است که منجر به تداوم انقلاب اسلامی شده؛ چراکه مقاومت و ایستادگی چیزی است که انقلاب اسلامی را زنده نگه داشته و جهانیان را به سمت انقلاب ما گرایش داده است.» وی افزود: «پرتاب موشک به عین‌الأسد، شلیک به طرز تفکر تثبیت‌شده آمریکا دال بر شکست‌ناپذیر بودنش بود و همچنین صدای انفجارهای موشک‌ها بیدارباشی بود برای همه ملت‌ها که بدانند آمریکا آسیب‌پذیر است.» سردار دهقان در ادامه تأکید کرد: «امروز طرح موسوم به معامله قرن را مطرح کرده‌اند که معامله قرن نشان از شکست هیمنه آمریکا در منطقه دارد و باید گفت که گویا ضایعه مغزی سربازان عین‌الأسد به سیاست‌گذاران آمریکایی نیز سرایت کرده است. آنها باید بدانند دوران قداره‌کشی تمام شده و معامله قرن فرایند حذف رژیم صهیونیستی از منطقه را تسهیل می‌کند و باید گفت که بزرگ‌ترین خطر برای آمریکا ترامپ و دولت اوست.»
2ـ سازوکار مالیات‌سِتانی از خانه‌های خالی مشخص شد
بر اساس حکم جدید کمیسیون تلفیق، سازوکار مالیات‌ستانی از خانه‌های خالی و وظایف دستگاه‌های مختلف در این مسیر مشخص شد. بر این مبنا، سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است با همکاری شهرداری‌های سراسر کشور واحدهای مسکونی خالی از سکنه واقع در شهرهای با جمعیت بیش از 100 هزار نفر جمعیت در سال‌های 1397، 1398 و 1399 را شناسایی و مالیات متعلقه را بر اساس ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی از مالکان آنها دریافت کند. همچنین 50 درصد از درآمد حاصل از این مالیات به حساب درآمد عمومی در نزد خزانه‌داری کل کشور و 50 درصد باقی‌مانده به عنوان سهم شهرداری‌ها به حساب شهرداری‌های محل اخذ مالیات واریز می‌شود. سازمان امور مالیاتی کشور و وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو و دیگر وزارتخانه‌های ذی‌ربط این حکم مکلف هستند کلیه اطلاعات لازم برای شناسایی خانه‌های خالی از سکنه را در اختیار شهرداری کشور قرار دهند.
3ـ رایزنی‌های گسترده برای دیدار نتانیاهو و بن‌سلمان
یک رسانه رژیم صهیونیستی به نقل از یک دیپلمات عرب فاش کرد رایزنی‌های گسترده‌ای برای انجام دیدار میان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمدبن‌سلمان» ولی‌عهد سعودی در قاهره، در جریان است. رسانه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» اعلام کرد «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا رایزنی‌هایی را برای انجام دیدار از ماه‌ها قبل انجام داده است. این منبع بیان کرد: «امارات، سودان، بحرین و عمان هم در این نشست مشارکت خواهند داشت.» رسانه مذکور گزارش داد: «اردن هم به این نشست دعوت شده است، اما عبدالله دوم مشارکتش را تأیید نکرده و خواهان مشارکت محمود عباس در این نشست است. اسرائیل با حضور عباس موافقت کرده است.» تاکنون کشورهای مذکور به گزارش این رسانه صهیونیستی واکنشی نشان نداده‌اند.
4ـ هشدار سازمان ملل درباره بازگشت داعش به سوریه و عراق
رئیس اداره مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد ادعا کرده است بیش از 20 هزار تروریست در کشورهای عراق و سوریه حضور دارند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر فرونکوف» رئیس این اداره در نشستی، درباره پدیده تروریسم هشدار داد و گفت: «ما باید در برابر تروریسم و این شر، هوشیار و متحد باشیم.» او گفت: «نزدیک به 27 هزار تروریست خارجی در عراق و سوریه وجود دارند و داعش تلاش می‌کند دوباره در این کشورها توانایی‌های خود را بازیابد و عملیات‌های بین‌المللی سختی انجام دهد.» رئیس اداره مبارزه با تروریسم در سازمان ملل متحد گفت: «راهبرد هسته‌های تروریستی داعش این است که در اماکن درگیری نفوذ و از مشکلات محلی سوءاستفاده کند.»
▼ اخبار کوتاه
◄ «سردار شکارچی» سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح درباره اینکه آیا آمریکایی‌ها می‌دانستند ما به پایگاه آنها در عراق موشک شلیک می‌کنیم، گفت: «یک ربع قبل از عملیات به نخست‌وزیر عراق اطلاع داده می‌شود؛ چراکه ما تجاوزگر نیستیم و در واقع به آمریکایی‌ها اطلاع داده نشده بود؛ خود آمریکایی‌ها آماده بودند و می‌دانستند که انتقام در پیش است؛ اما در عین حال تلفات سنگینی به آنها وارد شده و مجبور هستند در روز‌های آینده به این تلفات اعتراف کنند.»
◄ «حیدر مستخدمین حسینی» معاون اسبق بانک مرکزی گفت: «ارزیابی کارکرد مجلس دهم و دولت دوازدهم در زمینه‌های اقتصادی و قوانین مصوب حاکی از آن است که این دولت و مجلس بدترین دولت و مجلس بعد از انقلاب بوده‌اند.» وی افزود: «اگرچه مسئولان در همایش‌ها از اوضاع خوب صادرات تعریف می‌کنند، اما واقعیت آن است که نهادینه شدن صادرات با این آمار و ارقام امکان‌پذیر نیست.»
◄ صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: «ثروت دو تریلیون دلاری شیخ‌نشین‌های عرب خلیج‌فارس طی 15 سال آینده با تهدید مواجه خواهد شد.» صندوق بین‌المللی پول طی گزارشی اعلام کرد تقاضای جهانی نفت زودتر از آنچه تصور می‌شود، کاهش خواهد یافت و این موضوع شرایط مالی شش عضو شورای همکاری خلیج‌فارس را پیچیده خواهد کرد. این اعضا یک پنجم تولید نفت خام جهان را در اختیار دارند.
◄ «حسن علایی» معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی کشور بیان کرد: «مطابق برآوردهای صورت‌گرفته، مبلغ واریز سود سهام عدالت به ازای هر سهم یک میلیون تومان، بالای 200 هزار تومان است.» قرار است پرداخت سود سهام عدالت از سوم اسفند ماه سال جاری در کشور آغاز شود و تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت.
◄ رئیس کل بانک مرکزی نوشت: «رشد تولیدات صنعتی بعد از 18 ماه مثبت شد. بر اساس بررسی گزارش تولید ماهانه 230 شرکت صنعتی بورسی که نیمی از تولید صنعتی کشور را دارند، رشد منفی تدریجاً کاهنده در دی ماه 98، رقم 2/3 درصد رشد مثبت را نسبت به دی‌ ماه 97 ثبت کرد.»
◄ «سردار اشتری» فرمانده نیروی انتظامی از اجرای طرح ناظر یک در کشور خبر داد و گفت: «به واسطه اجرای این طرح با افرادی که در خودرو کشف حجاب می‌کنند، برخورد قانونی صورت می‌پذیرد؛ چراکه معتقد هستیم این عمل ناشایست یک هنجارشکنی به حساب می‌آید.»
◄ «دونالد ترامپ» بامداد شنبه سرهنگ «الکساندر ویندمن» یکی از اعضای شورای امنیت ملی این کشور و «گوردون ساندلند» سفیر ایالات متحده در اتحادیه اروپا را به دلیل شهادت دادن علیه وی در جریان بررسی پرونده استیضاحش در مجلس نمایندگان اخراج کرد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/242418/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

یکی از همراهان امیرعبداللهیان در جواب یک خبرنگار درباره حمله شب گذشته: «چه حمله‌ای؟!»

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان

مهاجری: گمان کرده‌اید اگر اسم «گشت ارشاد» را به «طرح‌ نور» تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می‌دهد؟

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

بهرام عظیمی برای ساخت مجموعه سیا ساکتی چقدر دستمزد گرفت؟!/ ویدئو

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی