اخبار محرمانه

آخرين مطالب

ارتش سوریه چند گام تا پیروزی نهایی اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ارتش سوریه چند گام تا آزادی کامل تمام سرزمین های اشغالی خود فاصله ندارد. ارتش سوریه سعی دارد با بیرون‌کردن تروریست‌ها از ادلب و غرب حلب که آخرین پایگاه‌های تروریست‌هاست، بار دیگر به یکپارچگی خود دست یابد.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل / مهدی نوری
ارتش سوریه در روزهای گذشته موفق شده پیروزی های مهمی را در ادلب و حلب کسب کند. در واقع ترور سردار سلیمانی باعث شده بود تا بسیاری از حامیان تروریست ها تصور کنند که با شهادت سردار مبارزه با داعش در منطقه، سیاست های ضد تروریستی ایران و محور مقاومت نیز متوقف خواهد بود. اما پیروزی های اخیر ارتش سوریه ثابت کرد که «شهید سلیمانی» برای آمریکا بسیار خطرناک تر از «سردار سلیمانی» است. در این مطلب نگاهی به پیروزی های اخیر ارتش سوریه خوهیم داشت.
طی روزهای گذشته نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت به رغم شهادت سردار سلیمانی دور جدیدی از حملات را علیه مواضع گروهک‌های ‌تروریستی در جنوب غرب استان حلب ‌ترتیب دادند و به پیروزهای بزرگی دست یافتند. نیروهای سوری و مقاومت عملیات را از حومه شهرک تازه آزاده شده «معراته» علیه ‌تروریست‌ها آغاز کردند و پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفس‌گیر موفق شدند شهرک مهم و راهبردی «خان طومان» را آزاد کنند. شهرک خان طومان با شهر حلب 10 کیلومتر فاصله دارد و دروازه جنوب غربی برای ورود به این شهر به شمار می‌آید که از محور غربی نیز به بزرگراه «دمشق- حلب» متصل می‌شود و همین مسئله به اهمیتش افزوده است. عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در جنوب غرب استان حلب که از چند روز پیش آغاز شده، تاکنون منجر به آزاد‌سازی 10 منطقه در این محور از ‌اشغال گروهک‌های ‌تروریستی شده است.
همچنین محله «الراشدین 5»، ارتفاعات «ماهر، ابیض، معراته، الرحبه، الزیتون، المحروقات»، شهرک «معراته»، منطقه «جرف‌الصخر» و انبارهای حومه شهرک خان طومان از جمله نقاطی محسوب می‌شوند که در جریان درگیری‌های اخیر گذشته پاکسازی شده‌اند و همین روزهاست که خبر آزادسازی شهر مهم السراقب و در نهایت، استان ادلب رسانه‌ای شود. اوضاع برای ‌تروریست‌های سوریه و حامیان آن ها آن قدر وخیم شده که‌ ترکیه خود رأسا وارد جنگ شده و نخستین رویارویی جدی بین ارتش ‌ترکیه و سوریه طی چند روز گذشته به وقوع پیوسته است.
چرا آزاد سازی خان طومان مهم است؟
در میان پیروزی های ارتش سوریه آزادسازی خان طومان از اهمیت بیشتری برخوردار است. خان ‌طومان در جنوب غربی حلب در سوریه واقع شده است. خان طومان دسامبر 2015 میلادی از اشغال گروه های تروریستی آزاد شد. تروریست ‌های النصره مارس 2016 با همکاری چندین گروهک دیگر بار دیگر به خان طومان حمله کرده بودند اما این حمله از سوی نیروهای ارتش سوریه و با کمک حزب الله لبنان، نیروهای فاطمیون، نیروهای مقاومت عراقی و نیروهای ویژه مستشاری ایران دفع شد و عناصر النصره با دادن حدود 400 نفر تلفات مجبور به عقب ‌نشینی شده بودند. تروریست های النصره بار دیگر در مه 2016 به شهرک خان طومان حمله و این بار این منطقه مهم را اشغال کردند. این شهرک مهم پس از حدود 4 سال از اشغال گروه تروریستی جبهه النصره آزاد شده است. خان طومان بنا به دلایلی برای تروریست ها بسیارمهم و راهبردی به شمار می رود.
اولین دلیل اهمیت شهرک خان طومان مربوط به موقعیت جغرافیایی آن است. این شهرک در فاصله 10 تا 15 کیلومتری جنوب شهر حلب قرار دارد و به اتوبان حلب - دمشق نیز نزدیک است. به دلیل این موقعیت، شهرک خان طومان اهمیت استراتژیک دارد چرا که هم می توانست سبب دسترسی تروریست ها به شهر مهم حلب و هم سبب تحرکات آن ها در دمشق، پایتخت سوریه شود. عامل دیگر اهمیت آزادسازی خان طومان این است که این شهرک راهبردی یکی از اصلی ‌ترین راه‌ های کمک ‌رسانی عناصر تروریستی به یکدیگر از شمال به جنوب استان حلب بود. با کنترل ارتش سوریه و نیروهای مقاومت بر این شهرک راهبردی، یکی از مسیرهای مهم ارتباطی تروریست ‌ها با یکدیگر از شمال به مرکز سوریه قطع می شود. در مقابل، با آزادسازی شهرک خان طومان این امکان برای ارتش سوریه و متحدانش فراهم می شود که بتوانند امدادرسانی و پشتیبانی از نیروهای خود میان استان‌ های حلب، حمص، حماه و دمشق را با سهولت بیشتری انجام دهند. سومین دلیل اهمیت آزادسازی خان طومان در این است که زمینه تداوم پیروزی ها علیه تروریست ها فراهم می شود. در واقع، با آزادسازی خان طومان راه های ارتباطی تروریست ها قطع می شود، راه های امدارسانی و پشتیبانی ارتش سوریه و متحدانش از هم فراهم می شود و در نتیجه امکان پیروزی در دیگر عرصه ها علیه تروریست ها به وجود می آید.
ترکیه به دنبال چیست؟
دستاوردهای ارتش سوریه همانند یک ضربه بزرگ به ترکیه است چرا که آنکارا تصور می کرد می تواند سیطره بر ادلب را همچنان حفظ کند و از آن به عنوان ابزار فشاری جهت تحمیل شروط خود در پرونده حل بحران سوریه استفاده کند. ترکیه اصرار دارد با استمراراشغال ادلب بزعم خود ازیکسو راه را بردسترسی کردها به مدیترانه مسدود کند و از دیگر سو امنیت را در مرزهای جنوبی اش تامین و تضمین کند. در مقابل سوریه حضور ترک ها در شمال این کشور را در هر قالبی اشغال می داند و اخراج ترک ها از این منطقه را حق مسلم خود معرفی می کند. در حال حاضر سوریه به سمت آزادسازی باقی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها و تجزیه‌طلب‌ها می‌رود که می‌توان گفت این پیشروی‌ها در شمال و غرب حلب و ادلب ادامه دارد و پس از آزادسازی منطقه «معره نعمان» شاهد تداوم پیروزی‌های ارتش سوریه در ادلب و حومه آن خواهیم بود. از آنجایی که مجموعه گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریست‌ها در مناطق مرزی سوریه با ترکیه قرار گرفتند، ترکیه به دنبال آن است که این مناطق(غرب حلب و شمال ادلب) را بی‌طرف اعلام کرده اما سوریه با جدیت تمام به دنبال این است تا اراضی خود را به‌طور کامل آزاد کند.
ترکیه از ابتدای بحران سوریه، همواره رویکرد مشخصی را دنبال ‌کرده است. ایجاد کمربند ضد کردی، اشغال مناطق شمالی سوریه، حمایت از برخی گروه‌های معارض و تلاش برای اثرگذاری بر آینده سیاسی سوریه ازجمله راهبردهای آنکارا بوده که در سال‌های اخیر تقریباً تداوم داشته است. نکته قابل توجه دراین میان نگاه مثبت روسیه به عملیات اخیر ارتش سوریه و دفاع از آن است . دراین نگاه، روسیه این گلایه را از ترکیه مطرح می کند که نباید ترک ها از محدوده 15 کیلومتری مرزهایشان در دل سوریه پیشروی می کردند و همین امر باعث تحرکات سوریه در شرایط جدید شده است. البته دراین میان بنظر می رسد ماجرای اختلاف نظر ترک ها و روسیه درلیبی و حمایت ترکیه از سراج و روسیه از حفتر نیز مساله ای اساسی و زخمی عفونی باشد که در سوریه سرباز کرده است. به نظر می رسد بر خلاف تبلیغات رسانه ای اردوغان باید این واقعیت را پذیرفت که ادلب به زودی آزاد و ترکیه نیز باید به تدریج به دنبال عقب نشینی کامل از خاک سوریه باشد.
نتیجه
ارتش سوریه چند گام تا آزادی کامل تمام سرزمین های اشغالی خود فاصله ندارد. ارتش سوریه سعی دارد با بیرون‌کردن تروریست‌ها از ادلب و غرب حلب که آخرین پایگاه‌های تروریست‌هاست، بار دیگر به یکپارچگی خود دست یابد. نیروهای ارتش سوریه پس از چند هفته درگیری با تروریست‌ها در حال پاکسازی کامل ادلب و شمال غربی حلب هستند و به پیشروی‌های برق‌آسای خود به سمت شهرهای راهبردی در استان ادلب ادامه می‌دهند و پس از آزادسازی خان طومان، زیتان، معره النعمان، دیرالشرقی، کفرباسیل، بابولین، معصران، تل الصوامع، تل دبسه و معراته در آستانه محاصره شهر «سراقب» قرار گرفتند تا مناطق مختلف استان ادلب را از تروریست‌ها آزاد کنند. به گفته رسانه‌های سوری، ارتش سوریه مترصد است که طی چند هفته آینده تمام منطقه ادلب را پاکسازی کند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/242017/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پایان یکه تازی اردوغان؟

نتانیاهو: اگر اختلافات را کنار نگذاریم از درون فرو می‌پاشیم

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری کردیم

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند

جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند

امیرعبداللهیان: ایران از طریق سفارت سوئیس به آمریکا درباره اسرائیل پیام داد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

رسانه‌های ضدایرانی مشغول حمله خیالی بزرگ به ایران!

شورای عالی امنیت ملی، وقوع هرگونه هجوم خارجی را تکذیب کرد

توضیح ارشد نظامی ارتش در مورد شنیده شدن صدای شدید در اصفهان

تاریخچه جت های جنگنده ایالات متحده

رفع محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور

بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید

المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت عادی بازگشت

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

برقراری امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی