اخبار محرمانه

آخرين مطالب

معامله ترامپ با اونجلیست ها بر سر فلسطین مقاله

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - معامله ترامپ با اونجلیست ها بر سر فلسطین
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6037929
k ١.٣
٠
مشرق / متن پیش رو در مشرق منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
در طول دهه‌های مختلف حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی، مبتنی بر مبانی ژئواستراتژیک بود؛ اما از زمان روی کار آمدن ترامپ، اساس حمایت واشنگتن از رژیم اسرائیل رنگ و بوی مذهبی به خود گرفته است.
مبانی سیاست دولت ترامپ در برابر اسرائیل، وابسته به ملاحظات مذهبی بوده و اندیشه‌های افراطی مذهبی مسیحیان انجیلی آمریکا و به ویژه تیم مشاور ترامپ در حمایت از یهود، نقش گسترده‌ای در تحمیل معامله قرن ایفا می‌کند.
بر اساس گزارش الجزیره مبانی سیاست‌های آمریکا در برابر درگیری عربی-صهیونیستی پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در دولت این کشور به طرز دراماتیکی تغییر کرد؛ تا جایی که طرحی به نام «معامله قرن» توسط ایالات متحده مطرح شد.
در همین راستا یک دیپلمات سابق آمریکایی که چندین دهه در خاورمیانه فعالیت داشت طی مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره اظهار داشت که واشنگتن دیگر شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی را غیرقانونی ندانسته و الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را رد نمی‌کند؛ این تغییرات در سیاست‌های واشگتن در قبال اسرائیل ربطی به موضع سیاسی ندارد و به یک سری ملاحظات مذهبی برمی‌گردد!
در طول دهه‌های مختلف حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و به ویژه در دوره جنگ سرد، مبتنی بر مبانی ژئواستراتژیک بود؛ اما از زمان روی کار آمدن ترامپ در دولت ایالات متحده، اساس حمایت واشنگتن از رژیم اسرائیل رنگ و بوی مذهبی به خود گرفته است.
«ماریف زونزین» کارشناس مسائل تلمودی اعلام کرد که بسیاری از «مسیحیان انجیلی» که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 2016 به ترامپ رای دادند، معتقدند که وعده پروردگار به یهودیان برای بازگشت به سرزمین‌های مقدس (فلسطین) ٬ زمینه را برای بازگشت دوم «مسیح» فراهم خواهد کرد.
ترامپ در این انتخابات 81 درصد از آرای مسیحیان انجیلی آمریکایی را به دست آورد و ورود وی به کاخ سفید در اصل با همین آراء صورت گرفت.
همچنین تیم موسوم به «صلح خاورمیانه» ترامپ متشکل از یهودیان افراط‌گرا مانند «جارد کوشنر» داماد وی٬ «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی٬ «جیسون گرینبلات» فرستاده آمریکا در روند صلح خاورمیانه بوده و علاوه بر «مایک پنس» معاون ترامپ٬ «مایک پامپئو» وزیرخارجه آمریکا نیز از مسیحیان انجیلی افراط‌گرا در دولت ترامپ است.
در تالار شرقی کاخ سفید، جایی که دونالد ترامپ معامله قرن را اعلام کرد، «شلدون ادلسون» سرمایه دار یهودی آمریکایی و حامی همیشگی پروژه صهیونیستی همراه همسرش «مریم» در ردیف اول نشسته بود. این زوج با ثروت بیش از 30 میلیارد دلار که از طریق مالکیت ومدیریت کازینوهای بین‌المللی بویژه لاس‌وگاس آمریکا انباشت کرده‌اند، جزء ثروتمندترین افراد جهان به شمار می‌روند.
شلدون و همسرش روابط گرم و نزدیکی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ترامپ و خانواده‌اش دارند. این زوج بخش زیادی از اموال خود را صرف حمایت از کلیساهای مسیحیت انجیلی حامی اسرائیل می کنند.
گزارش‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که جریان‌های مسیحیت انجیلی پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، نفوذ زیادی در کاخ سفید پیدا کرده‌اند.
«جان هاجی»، «لادور» و «رابرت جفرس» که در حمایت از اسطوره‌های مسیحیت انجیلی درباره اسرائیل و سرزمین‌های مقدس جزء افراط گرا ترین مسیحیان به شمار می‌روند، از جمله حاضران در مراسم رونمایی ترامپ از معامله قرن بودند.
مواضع طرفداران مسیحیت انجیلی معروف به حمایت نامحدود و بی قید و شرط از پروژه صهیونیستی است که هیچ یک از حقوق منطقی و قانونی فلسطینی‌ها را در نظر نمی‌گیرد.
برای درک چشم‌انداز این جریان که اکثریت حامیانش از آن پیروی می‌کنند، به عقیده «پروتستانتیسم» برمی‌گردیم: طبق این اندیشه، پروتستانتیسم باید تحت تاثیر یهودیت باشد؛ زیرا این تاثیر موجب هم‌زیستی شبیه به یک ائتلاف کلی میان مسیحیت و یهودیت شده و یک رابطه ویژه‌ میان صهیونیسم یهودی و پروتستانتیسم بنیادگرا برقرار می‌کند.
به گفته دیپلمات سابق آمریکایی جنبش «مسیحیت صهیونیسم» با تسلط بر این روند بنیادگرایانه، معتقد به ضرورت بازگشت ملت یهود به سرزمین‌های وعده داده شده در همه فلسطین و برپایی حاکمیت یهودی به منظور آماده‌سازی برای «بازگشت مسیح» و تاسیس پادشاهی هزارساله است.
در سال 1981 جنبش «اتحاد مسیحیان برای اسرائیل» ایجاد شد که این جنبش یکی از بزرگترین موسسات پشتیبانی‌کننده کمک های نظامی برای رژیم صهیونیستی و الحاق کرانه باختری بوده و تعداد اعضای آن از 8 میلیون نفر فراتر می‌رود. دوسال قبل در مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی٬ رابرت جفرس دعای این مراسم را در داخل این سفارتخانه آغاز کرد.
پس از اینکه ترامپ از طرح معامله قرن خود رونمایی کرد، «جویل روزنبرگ» کشیش مسیحیان انجیلی و بنیان‌گذار ائتلاف «صلح قدس» در روزنامه «مسیحیت امروز» ابراز خوشحالی کرده و مراسم رونمایی از معامله قرن را فوق العاده توصیف کرده و اظهار داشت که به نظر من ترامپ با فلسطینی‌ها بسیار سخاوتمندانه رفتار کرده است!
از سوی دیگر «مارتین کلاین» رئیس «سازمان صهیونیست آمریکا» از این طرح ستایش کرده و طی بیانیه‌ای اظهار داشت که معامله قرن، حق اسرائیل را در الحاق زمین‌های خصوصی خود و روابط تاریخی میان ملت و زمین‌های اجداد یهودیان را به رسمیت شناخت.
از دهه 80 قرن گذشته «مناحیم بیگن» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیران بعد از او٬ اهمیت ارتباط با مسیحیان انجیلی را درک کردند. دوهفته قبل نیز شهر «میامی» در ایالت فلوریدا جنبش «اوانجلیسم برای ترامپ» را راه‌اندازی کرد که هدف آن حمایت از ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا است.
روزنامه نیویورک تایمز اما به نقل از مایکل گلدبرگ در عین حال معتقد است که ترامپ لائیک یک «اسب تروا» برای مسیحیت انجیلی است که می‌خواهد بر سیاست آمریکا مسلط شود.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/239772/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان

چقدر کمتر از دوره برجام نفت می‌فروشیم؟

دیپلمات سابق آمریکایی: کابینه اسرائیل روانی است

آمریکا: اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!

سعید آقاخانی از «ساعت خوش» تا «تمساح خونی»

محافظ سابق خاتمی: در سال 75 می‌ خواستم هاشمی را ترور کنم

تاریخ‌سازی دختر دوومیدانی‌کار ایران با کسب طلای جوانان قهرمانی آسیا

تصاویری از اعتراضات دانشجویی برای حمایت از غزه در معروف‌ترین دانشگاه‌های آمریکا

قصه انتقام هدیه تهرانی از پرویز پرستویی

وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید

روایت شهین تسلیمی از ورودش به بازیگری با سریال مهران مدیری

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

وقتی امیرحسین قیاسی ادای بهمن هاشمی رو درمیاره

دیدار وزرای دفاع ایران و چین؛ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه

کنایه سنگین همتی به رئیسی درباره منحل شدن بانک‌های متخلف

یک کاردستی جالب و آموزنده برای بچه ها

خاطره بامزه بهرام افشاری از قد بلندش!

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

تظاهرات میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه

دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند

صحبت‌هایی رحیم پور ازغدی خطاب به آنهایی که می‌گویند «مقصر کشتار در غزه، حماس است»

تاریخ‎نگاری یک‌طرفه

حماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم

آلزایمر ارزی دولتمردان

روند بازیابی پیکر شهدا از گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر همچنان ادامه دارد

چهره ها/ تصویر نچرال آزاده صمدی در کنار ناخدا علی

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان

نکات مهم برای خرید لوازم آرایشی

نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟

هشدار درباره نفت 100 دلاری و تورم جهانی

حمله به 102 کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در 202 روز

«اشکان خطیبی» پس از مهاجرت: در ایران همه چیز داشتم و مدیر بودم!

مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود

فریادهای اعتراض دانشجویان دانشگاه کلمبیا علیه رئیس کنگره آمریکا

اینا داماد نیستن بلا هستن!

درخواست وزیر خارجه آمریکا از چین در رابطه با ایران و کره شمالی

حمله روزنامه زاکانی به آرایش سحر دولت‌شاهی

هاآرتس مطرح کرد: اسرائیل در تله‌ای استراتژیک

رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

ترکیه روابط تجاری خود را با اسرائیل قطع کرد

اظهارات جدید معاون پارلمانی رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود

پولیتیکو: اتحادیه اروپا تحریم گاز طبیعی مایع روسیه را بررسی می‌کند

وقتی عمو کاووس خوش سفر کلافه میشه!

صدام و هیتلر؛ از میل به ویرانگری تا قهرمان پرستی

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

طالبان سه کشور همسایه افغانستان را به حمایت از داعش متهم کرد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی