اخبار محرمانه

آخرين مطالب

شروط بی اساس شهردار برای فروش عمارت میلیاردی گلستان فرهنگی اجتماعی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - شهردار تهران گفت که عمارت گلستان را به هر کسی بفروشد اجازه ساخت و ساز نمی دهد این در حالی است که بر اساس قانون این عمارت در پهنه مسکونی است و خریدار می تواند عمارت را کوبیده و از نو حتی 5 طبقه بسازد.
به گزارش مشرق ، 6 روز پیش خبر رسید که پیروز حناچی شهردار تهران دستور فروش عمارت گلستان معروف به خانه شهرداران را در محله اقدسیه تهران داد.
شهردار تهران تأکید کرده بود که باید این عمارت نقداً به فروش رسیده و پول آن صرف پروژه‌های عمرانی شهر شود.
در حالی که مدیران جدید شهری مدام اعلام می‌کردند که مدیران قبلی برای اداره شهر دست به شهرفروشی می‌زدند و ما دیگر این کار را نمی‌کنیم اما خودشان تصمیم گرفتند با فروش بناهای فاخر و دارای ارزش معماری خاص هزینه‌های پروژه‌های عمرانی را تأمین کنند.
بیشتر بخوانید:
حناچی دستور فروش خانه تاریخی شهرداران را داد +سند
عمارت گلستان که گفته می‌شود برای دوره پهلوی اول است دارای آینه‌کاری‌های ویژه و معماری خاص است. شهرداری تهران چند هفته پیش تمامی وسایل این عمارت را تخلیه کرد و هنوز مشخص نیست که سرنوشت فرش‌های نفیس و تابلوهای خوشنویسی که در این عمارت وجود داشت به کجا رسیده است.
کش و قوس‌ها ادامه داشت تا اینکه غلام محمدی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران تصمیم گرفت خبرنگاران را برای بازدید از این ملک ببرد. در جریان بازدید، محمدی بارها تأکید کرد که این ملک ارزش ندارد و به فروش خواهد رسید.


اخبار محرمانه


همچنین محمدی تأکید کرد که قرار نیست بلدوزر زیر این عمارت گذاشته شود و آن را به کسانی می‌فروشیم که بنا را به همین شکل فعلی حفظ کنند.
الویری: در عمارت گلستان زندگی می کردم
یکی از شهردارانی که در این عمارت زندگی می‌کرد مرتضی الویری( رئیس فعلی شورای عالی استان ها) بود.وی گفت که به صورت موقت مدتی در این عمارت زندگی می‌کرده است و همچنین گفته می‌شود که قرار بود ملک مدنی یکی دیگر از شهرداران نیز در این عمارت زندگی کند.
400 میلیون تومان پَر
با شروع کار مدیریت شهری در سال 96 نجفی اولین شهردار اصلاح‌طلبان از این عمارت بازدید کرد و حدود 400 میلیون تومان هزینه برای نقاشی و بازسازی این عمارت در نظر گرفت.
حناچی: خانه تخریب نمی‌شود
اما امروز پیروز حناچی شهردار تهران دوباره تأکید کرد که این خانه را به کسی می‌فروشیم که تمایل به حفظ آن داشته باشد و قرار نیست بلدوزر بزنیم و آن را تخریب کنیم.
همچنین حناچی تأکید کرد که این خانه تخریب نخواهد شد.
با وجود اینکه شهرداری تأکید بر این موضوع دارد که این بنا فاخر، دارای معماری خاص و همچنین تاریخی نیست اما از سوی دیگر تأکید می‌کند اگر این خانه را بفروشیم به مالک اجازه نمی‌دهیم تغییری در آن ایجاد کند. این در حالی است که اگر کسی این ملک را خریداری کند برایش حقوق مکتسبه ایجاد شده و می‌تواند با شکایت در مراجع قضایی دستور تخریب گرفته و ساخت‌وساز انجام دهد.
شهرداری پس از فروش ملک اقدسیه نمی تواند شرطی بگذارد
حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس، گفت: شهرداری نمی‌تواند ملکی را بفروشد و بعد برای مالک شرط کند که در آنجا ساخت و سازی انجام ندهد.
وی با بیان اینکه این پهنه مسکونی است، گفت: نمی‌توانیم برای خریدار شرط و شروطی بگذاریم.
حفظ بناهای ارزشمند جزو یکی از وظایف شهرداری تهران است و همچنین شهرداری باید املاکی را که ویژگی‌های معماری خاص دارد و یا جزو آثار تاریخی است حفظ کند.
پژمان پشمچی‌زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در دوران محمدباقر قالیباف در پاسخ به این پرسش که حناچی شهردار تهران اعلام کرده است عمارت گلستان را به کسانی می‌فروشد که بنا را به شکل فعلی حفظ کند، گفت: من خبر شهردار را نشنیده‌ام اما بر اساس چیزی که شما می‌گویید باید مقدمه‌ای ذکر کنم این ساختمان محل سکونت چندین شهردار بوده و ویژگی‌هایی به لحاظ معماری دارد و به دلیل مکان رویداد بودن باید حفظ شود.
وی به تخریب خانه توران در سال 95 اشاره کرد و گفت: زمانی که این خبر منتشر شد میراث فرهنگی به فوریت نشست اضطراری برگزار و این ملک را میراثی عنوان کرد و برای ساخت‌وساز در آن ممنوعیت ایجاد کرد. شایسته است که مدیریت شهری در خصوص عمارت گلستان هم که واجد ارزش‌هایی است ورود کند.
شرط باید دارای نفع عقلایی باشد
وی در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری می‌تواند برای مالک شرط تعیین کند که در ملکی که به گفته خود شهرداری تهران فاقد ارزش است ساخت و سازی صورت نگیرد گفت: در مسائل ثبتی باید شرط صحیح باشد. یکی از شروط در معاملات صحیح بودن آن است. شرط باید دارای نفع عقلایی باشد و با قانون و شرع مغایرتی نداشته باشد.
مالک بر اساس قانون می توان ساخت و ساز کند
این معاون سابق شهرداری تهران اضافه کرد:‌اگر شهرداری می‌خواهد برای خریدار شرطی بگذارد که در ساختمان تخریب و نوسازی صورت نگیرد این موضوع با مبانی قانونی مغایرت دارد. شهرداری حقوق مالک را باید به رسمیت بشناسد و فرد مالک بر اساس ضوابط و مقررات طرح‌های توسعه‌ شهری می‌تواند تجدید بنا کند.
معاون شهرسازی و معماری دوران محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران با تأکید بر این موضوع که عمارت گلستان در پهنه R122 قرار دارد، گفت: مالک این ملک مجاز است با مساحتی که دارد 5 طبقه ساخت و ساز کند و ارزش زمین در این منطقه بالاست.
وی گفت:خریدار به دنبال حداکثر ارزش افزوده است پس عقلاً باید انتظار داشته باشیم بعد از خرید مالک متقاضی تخریب و نوسازی باشد و این کار عقلی و قانونی است.
با شروط باید شهرداری زمین را ارزان بفرشد
پشمچی‌زاده گفت:‌ ببینید برای این موضوع دو فرض وجود دارد، فرض اول این است که اگر شهرداری بخواهد با فرض اینکه شرطش صحیح باشد به خریدار بگوید که در این زمین ساخت و سازی انجام ندهد، پس باید زمین را به مبلغ خیلی کمتر از ارزش ذاتی به فروش برساند چون قرار است در این ساختمان تخریب و نوسازی صورت نگیرد و از منافع زمین مالک برخوردار نشود پس باید شهرداری زمین را ارزان‌تر بفروشد و این اقدام با نیت شهرداری که کسب منافع برای انجام سایر پروژه‌های شهری است مغایرت دارد، شهرداری باید حداکثر انتفاع را از فروش زمین ببرد. پس با این شرط مجبور است زمین را ارزان‌تر بفروشد.
اگر مالک، ملک را به غیر بفروشد شرط منتفی است
وی ادامه داد: اما این نکته هم وجود دارد که اگر مالک بخواهد ملک را به غیر بفروشد این شرط منتفی می‌شود و این اقدام به ضرر شهرداری تمام می‌شود.
پشم چی زاده گفت:‌در این زمین مالک می‌تواند 5طبقه بر اساس طرح تفصیلی ساخت و ساز انجام دهد و اگر مالک زمین را با قیمت روز خریداری کند و بپذیرد که ساخت و سازی هم نکند این نوع شرط خلاف مقتضی ذات عقد است و باطل است. اگر شما بیایید در قیمت شرطی بگذارید و با قوانین و مقررات و با انتفاع خریدار مغایرت داشته باشد شرط باطل است و در هر دو حالت شهرداری ضرر خواهد کرد.
بر اساس این گزارش،‌ ملک اقدسیه معروف به خانه شهرداران در یک قدمی تخریب قرار دارد هر چند مدیران شهرداری در نمایشی نشان می‌دهند که اجازه تخریب و نوسازی در این بنا را نخواهند داد اما بر اساس طرح تفصیلی خریدار می‌تواند در این ملک 5 طبقه بنا بسازد و اگر قرار باشد ساخت و سازی صورت نگیرد باید شهرداری با قیمت ارزان‌تر ملک را واگذار کند پس در هر صورت به ضرر شهرداری تمام می‌شود و همچنین ملکی که روزی خانه شهرداران بوده از بین خواهد رفت. امیدواریم مسئولین شهری هر چه سریع‌تر این موضوع را برطرف کرده و از این بنای فاخر حفاظت کنند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/234920/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

برقراری امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی