اخبار محرمانه

آخرين مطالب

ادامه خشم پامپئو از رادیو «ان‌پی‌آر» اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ادامه خشم پامپئو از رادیو «ان‌پی‌آر»
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6017850
k ٣.٣
٠
فارس / بعد از جنجال فریادهای وزیر خارجه آمریکا بر سر خبرنگار رادیو «ان‌پی‌آر» به دلیل سوالاتش درباره «اوکراین‌‎گیت»، وزارت خارجه همکار این خبرنگار را از سفر آتی مایک پامپئو کنار زد.
در ادامه جنجال‌ها درباره رفتار و بیانیه خلاف عرف مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا علیه یک خبرنگار ارشد ان‌پی‌آر به خاطر پرسش‌های او درباره پرونده اوکراین‌‌گیت، حالا خبر رسیده که وزارت خارجه آمریکا یک خبرنگار دیگر عضو این رسانه را از همراه شدن با پامپئو در سفر آتی خارجی او منع کرده است.
به نوشته پایگاه اینترنتی سرویس جهانی «بی‌بی‌سی‌»، در ادامه جنجال‌ها درباره فریادهای وزیر خارجه آمریکا بر سر یک خبرنگار و تهدید او، وزارت خارجه آمریکا یکی از خبرنگاران رادیو ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) را از لیست خبرنگارانی که قرار است مایک پامپئو را در سفر آتی خارجی او همراهی کنند، خط زده است.
ان‌پی‌آر گزارش داد، وزارت خارجه دلیلی برای ممنوع کردن سفر «میشله کلمان» خبرنگار این رسانه همراه با وزیر خارجه آمریکا اعلام نکرده و به نظر می‌رسد که این اقدام، حرکتی از روی تلافی‌جویی باشد. طبق گزارش این رسانه، کلمان دو دهه‌ سابقه فعالیت در حوزه سیاست خارجی دارد.
وزارت خارجه آمریکا درباره موضوع ممنوع کردن حضور میشله کلمان خبرنگار ان‌پی‌آر در هواپیمای پامپئو در سفر خارجی آتی وی که قرار است از روز پنجشنبه آغاز شود، اظهارنظری نکرده است.
«شان تاندون» مدیر «انجمن خبرنگاران وزارت خارجه آمریکا» درباره این موضوع بیانیه صادر و از تصمیم وزارت خارجه این کشور انتقاد کرد.
وی تصریح کرد: «یک سابقه طولانی از حضور خبرنگاران حوزه سیاست خارجی در سفرهای وزرای خارجه وجود دارد و ما باید این موضوع را که یک عضو انجمنمان مجازات شود را غیرقابل قبول می‌دانیم. ما محترمانه از وزارت خارجه می‌خواهیم در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و به میشله (کلمان) اجازه حضور در این سفر را بدهد».
تحریم خبرنگار رادیو ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) از سفر آتی پامپئو متعاقب مصاحبه «ماری لوئیس کلی» یکی دیگر از خبرنگار این رسانه با وزیر خارجه دولت ترامپ و ماجراهای بعدی آن شروع شد.
خانم کِلی که سابقه دو دهه فعالیت به عنوان خبرنگار حوزه سیاست خارجی را دارد، در این مصاحبه به گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی در خصوص این موضوع که پرونده اوکراین عملا از وزارت خارجه آمریکا خارج است و در اختیار تیمی به ریاست «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ قرار دارد و همچنین برکناری «ماری یووانویچ» سفیر سابق آمریکا در اوکراین اشاره کرد.
این خبرنگار از «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره این اتهام که او از مقام‌های وزارت خارجه در برابر فشارها و اتهام‌زنی‌های جولیانی و دار و دسته‌اش دفاع نکرده و در برابر تخلفات آن‌ها چشم بسته است، پرسش کرد.
بر اساس متن منتشرشده از مصاحبه پامپئو با ان‌پی‌آر، زمانی که از وزیر خارجه آمریکا درباره اوکراین سؤال می‌شود، او مدعی می‌شود که هدف از مصاحبه صرفا صحبت درباره ایران بوده و وی قصد ندارد در مورد اوکراین صحبت کند.
پامپئو زمانی که با اصرار خبرنگار در مورد اظهارات مقام‌های مستعفی وزارت خارجه آمریکا روبرو می‌شود، باز هم چندین بار از پاسخ دادن خودداری می‌کند و صرفا مدعی می‌شود که از تمام کارکنان وزارت خارجه آمریکا دفاع کرده است.
نهایتا مصاحبه با اصرار پامپئو و مداخله «کیتی مارتین» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا بدون آنکه پاسخی به سؤالات داده شود، به پایان می‌رسد.
اما این پایان ماجرا نبوده است. «ماری لوئیس کلی» خبرنگار ان‌پی‌آر که این مصاحبه را انجام داده، می‌گوید بعد از پایان گفت‌وگو، پامپئو بدون آنکه پاسخ تشکر خبرنگار را بدهد، اتاق را ترک می‌کند. لحظاتی بعد، مارتین بار دیگر به اتاق بازگشته و از خبرنگار می‌خواهد تنها و بدون وسایل ضبط به اتاق وزیر خارجه آمریکا برود.
کلی می‌گوید: «من را به اتاق شخصی وزیر بردند. او آنجا منتظر من بود و [بعد] تقریبا به اندازه کل مدت مصاحبه، سر من فریاد کشید. او از اینکه در مورد اوکراین مورد سؤال قرار گرفته، ناراحت بود».
به گفته این خبرنگار، پامپئو با فحاشی از او پرسیده است: «فکر می‌کنی مردم آمریکا به اوکراین اهمیتی می‌دهند؟».
کلی افزود: «از من پرسید که آیا می‌توانم روی نقشه اوکراین را پیدا کنم؟ من گفتم بله، و از او دستیارانش خواست که نقشه جهان را که هیچ نوشته‌ای و نام هیچ کشوری روی آن نبود را بیاورند. من اوکراین را نشان دادم و او نقشه را کنار گذاشت و گفت مردم در این مورد خواهند شنید».
خبرنگار ان‌پی‌آر می‌گوید نهایتا بعد از این جدل او از اتاق خارج شده و بعدا به وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که قصد دارد این رفتار پامپئو را رسانه‌ای کند.
بعد از انتشار جزئیات رفتار خلاف عرف پامپئو با این خبرنگار، وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای نامتعارف این خبرنگار را به دروغگویی متهم کرده و مدعی شده که این خبرنگار تفاوت میان اوکراین و بنگلادش را نمی‌داند.
در بیانیه پامپئو آمده است: «ماری لوئیس کلی خبرنگار ان‌پی‌آر دو بار به من دروغ گفت. اول، ماه پیش، هنگام تعیین قرار این مصاحبه و بعد هم دیروز، زمانی که توافق کردیم صحبت‌های بعد از مصاحبه رسانه‌ای نشود. مایه شرم است که این خبرنگار تصمیم گرفت قواعد اولیه خبرنگاری و نجابت را زیر پا بگذارد».
این بیانیه می‌افزاید: «این نمونه دیگری است از اینکه رسانه‌ها با هدف لطمه زدن به رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ و دولتش تا چه حد انصاف را کنار گذاشته‌اند. جای تعجب نیست که مردم آمریکا به بسیاری از رسانه‌ها بی‌اعتماد شده‌اند، خصوصا که این رسانه‌ها مدام غرض‌ورزی و نداشتن انسجام خود را نشان می‌دهد».
در پایان این بیانیه آمده است: «لازم به ذکر است که بنگلادش، اوکراین نیست».
اشاره پامپئو در این بخش از بیانیه به بخشی از اظهارات کلی است که گفته بود وزیر خارجه آمریکا از او خواسته روی یک نقشه اوکراین را به او نشان دهد و او نیز این کشور را نشان داده است. ظاهرا پامپئو در بیانیه خود ادعا می‌کند که این خبرنگار به جای اوکراین، بنگلادش را به او نشان داده است.
این ادعا در حالی مطرح می‌شود که کلی سال‌ها سابقه خبرنگاری در حوزه اروپا را دارد و مدرک تحصیلی وی نیز مطالعات اروپا بوده است.
اقدام جنجالی تازه پامپئو و وزارت خارجه تحت امر او علیه خبرنگار رسانه آمریکایی در حالی انجام شده که رسوایی اوکراین گیت در حال حاضر در مجلس سنای آمریکا همچنان خبرساز است و جلسات دادگاه استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور در سنا در حال پیگیری است.
به موازات انجام جلسات دادگاه استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در سنا، روز گذشته خبرها درباره کتاب «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید درباره دخالت ترامپ در موضوع اوکراین‌گیت هم جنجال درست کرده و این جنجال واکنش رئیس‌جمهور آمریکا را هم در پی داشته است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/234706/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی