اخبار محرمانه

آخرين مطالب

ظریف همچنان به دنبال مذاکره است!!! اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - در شرایطی که آمریکا فرمانده نیروی قدس را به شهادتت رساند و برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران جانشین سردار سلیمانی را به ترور تهدید می کند، آیا مقامات وزارت خارجه همچنان باید اظهارات گذشته خود را تکرار کنند؟ بطوری که با پاسخ تحقیرآمیز از سوی ترامپ روبرو شوند؟ آیا اقدامات تروریستی آمریکا نیاز به موضع گیری مناسب ندارد؟
پایگاه بصیرت
فرهاد کوچک زاده / دکتر ظریف در گفتگو با نشریه اشپیگل آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از قتل سردار سلیمانی توسط ایالات متحده، امکان مذاکره با آمریکا را منتفی می‌دانید؟ گفت: خیر. من هرگز این احتمال را منتفی نمی‌دانم. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را بردارد و به میز مذاکره بازگردد. ما هنوز در میز مذاکره باقی مانده‌ایم.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده به این سخنان در صفحه توئیتر خود واکنش نشان داد و به زبان فارسی نوشت: «وزیر امور خارجه ایران می گوید ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می خواهد تحریم ها برداشته شود. نه، مرسی!»
اظهارت دکتر ظریف سبب ناراحتی دلسوزان انقلاب اسلامی شده است، برخی از روزنامه های طرفدار دولت در این خصوص سکوت کردند و برخی دیگر در صدد توجیه این اظهارت برآمدند و برای آن دلیل تراشی کردند، اما توجه به چند نکته در این خصوص ضروری به نظر می‎رسد:
1- جمهوری اسلامی از زمان خروج آمریکا از برجام تا قبل از شهادت سردار سلیمانی همواره بر این موضوع تأکید می کرد که چنانچه آمریکا توبه کند، می تواند در جمع کشورهای عضو معاهده با ایران صحبت کند. اما در شرایطی که آمریکا فرمانده نیروی قدس را به شهادت رساند و برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران جانشین سردار سلیمانی را به ترور تهدید می کند، آیا مقامات وزارت خارجه همچنان باید اظهارات گذشته خود را تکرار کنند؟ بطوری که با پاسخ تحقیرآمیز از سوی ترامپ روبرو شوند؟ آیا اقدامات تروریستی آمریکا نیاز به موضع گیری مناسب ندارد؟
2- در شرایطی که آمریکا با تمام توان در حال اعمال جنگ تمام عیار علیه ایران اسلامی است و به نقل از نشریه نیویورک تایمز: «پمپئو و برایان هوک، مسئول امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا راهبرد خود را روشن کردند و می خواهد با افزایش مداوم تحریم ها، رهبران ایران را تسلیم کنند. اگرچه دقیقاً نمی توان گفت که کی و چطور چنین اتفاقی می افتد، اما بالاخره رخ خواهد داد.»؛ فرستادن پیام مذاکره نه تنها فایده ای برای سیاست خارجه جمهوری اسلامی ندارد بلکه سبب می شود تا دشمن احساس کند که با سیاست فعلی می تواند ایران را ذلیلانه پای میز مذاکره بکشاند و تمام شروط 12 گانه پمپئو را بر جمهوری اسلامی تحمیل کند.
3- هنوز یک ماه از جنایت ایالات‌متحده آمریکا نسبت به ترور شهید سردار سلیمانی و همرزمانش نگذشته است که دولتمردان لب به مذاکره با قاتل سردار گشوده‌اند. این موضوع ارتباط زیادی به نگاه دولت در خصوص اداره کشور دارد. زیرا دولت فعلی همواره در صدد بود از طریق مذاکره چرخ زندگی مردم را بچرخاند. موضوعی که در عمل و با تجربه سال های اخیر نادرستی آن به طور کامل اثبات شده است اما دولت قادر به پذیرش آن نیست. دکتر روحانی اخیراً در مجمع مدیران بانکی گفته است: ما می‌دانستیم یک بخشی از اقتصادمان به سیاست خارجی و دنیا وصل است؛ اگر کسی بگوید من به سیاست خارجی کاری ندارم، من به دنیا کاری ندارم، من کاملاً درون‌گرا هستم و اقتصادم همه مشکلاتش را حل می‌کند، بیاید به ما بگوید؛ حالا من بلد نیستم، البته اقتصاددان هم نیستم.» این سخنرانی به وضوح نشان می دهد که دولت محترم ارتباط با آمریکا و چند کشور اروپایی را ارتباط با کل دنیا تصور می کند. لذا ادعای دیگر ظریف در خصوص مذاکره با آمریکا در این گفتمان قابل تحلیل است که دولت فعلی نظریه دیگری برای حل مشکلات کشور بلد نیست.
4- مقام معظم رهبری بعد از شهادت سردار سپهبد سلیمانی فرمودند: «ما از مذاکره البته به ‌جز با آمریکایی‌ها ابایی نداریم، اما از موضع قدرت و قوت.»، «برخی که مذاکره با آمریکا را حلّال مشکلات می‌دانند، صد درصد اشتباه می‌کنند.»، «باید ملّت ایران و مسئولین کشور تلاششان برای قوی شدن کشور و قوی شدن ملّت باشد، با اتّحاد، با حضور، با صبر و استقامت و با کار سخت و پرهیز از تنبلی؛ این اگر محقّق شد، به توفیق الهی، به فضل الهی، ملّت ایران در آینده نه چندان دوری آنچنان خواهد شد که دشمنان حتّی جرئت تهدید هم پیدا نکنند». یعنی اولاً با توجه به اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سلیمانی، مقامات این کشور صلاحیت مذاکره با جمهوری اسلامی ایران را ندارند. ثانیاً مذاکره با آمریکا هیچ دستاوردی برای ملت ایران نخواهد داشت و ثالثاً با نگاه به درون و سختکوشی می توان بر مشکلات فعلی فائق آمد، بطوری که دشمن دیگر جرأت تهدید را نداشته باشد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/234251/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود

قیمت نفت افزایش یافت

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

ماجرای انتشار نشریه در نماز جمعه توسط ده‌نمکی

عزیمت به کراچی، مرحله سوم سفر رسمی رئیس جمهور به پاکستان

واکنش یک حقوقدان به توئیت‌های جنجالی کریمی قدوسی: بنزین به آتش ایران‌هراسی نریزید

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است

توئیت جدید کریمی قدوسی؛ این بار موشک مورد توجه قرار گرفت

خاندوزی به ریاض می‌رود

دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

سفر به تهران قدیم؛ شیره‌کش‌خانه‌های سیار در تهران لو رفتند/ تصاویر

سقف تراکنش غیرحضوری 2 برابر شد؛ روزانه 200 میلیون تومان

توضیحات طناز طباطبایی در مورد سکانس شاهکار «خشم و هیاهو»

جزئیات تازه در پرونده مرگ زهره فکور صبور

برگزاری اختتامیه جشنواره «طنزپهلو» در زادگاه «گل آقا»

گوشی نامزدش را چک می کنه

بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

قالیباف: تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

«آژانس دوستی» و تماشای یک تیتراژ واقعی/ گرامیداشت آدم‌های رفته!

احکام جدید قاضی‌القضات؛ خلیلی و قطبی جایگزین مصدق و لاریجانی شدند

روزنامه آمریکایی: ترکیه احتمالا به زودی اس 400 را عملیاتی می‌کند

انهدام برج تلویزیونی 140 متری در اوکراین

چه قاتل کیوتی هستی

علیرضا کمالی از فیلم هفت و نیم

نزاع و درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده

جزئیات دیدار رئیسی و مریم نواز شریف؛ توافق برای گسترش آموزش زبان فارسی در پاکستان

کاهش نرخ سکه و ارز در بازار؛ طلا 18 عیار پرچم دار کاهش ها

شهادت 30 کودک بر اثر گرسنگی در غزه

پرواز اندازه آدم رو برملا می‌کنه!

کشتار رژیم صهیونیستی در بیمارستان "ناصر" غزه؛ اجساد کشف شده گور‌های دسته‌جمعی به 310 نفر رسید

حمله به سایت اس 300 اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت

تعیین سرکنسول جدید عربستان در مشهد

جزئیات دادگاه منافقین/ قاضی: مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

قیمت نفت اندکی بالا رفت

گذشت 200 روز از جنگ غزه؛ تعداد شهدا به 34183 نفر رسید

واقعا ماجراجویی شگرفی بود

قیمت خودرو 4 اردیبهشت 1403

لوکیشن سریال «متهم گریخت» 20 سال پس از پخش آن

مرگ حقه، میکروب بهانه است

فلاحت پیشه: دیپلمات‌های خانه نشین و دیپلماسی حاشیه نشین شده دوباره به متن بازگردد

رئیس بانک مرکزی اروپا: اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

تداوم بازدید مقامات ژاپنی از معبد جنگ سوال برانگیز شد

دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب

تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزیون است، نه موفقیت!

سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی