اخبار محرمانه

آخرين مطالب

در دیدار شهردار تهران با سفیر هلند مطرح شد

حناچی: از تجربیات هلند در احیا واحد‌های صنعتی قدیمی و مدیریت منابع آب استفاده می‌کنیم شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - شهردار تهران در دیدار با سفیر هلند بر آمادگی مدیریت شهری تهران برای گسترش همکاری‌های بین دو پایتخت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شهر، پیروز حناچی شهردار تهران که در دفتر کار خود میزبان «ژاک ورنر» سفیر کشور هلند بود، ضمن خوش‌آمدگویی و تشکر از او برای این دیدار گفت: می‌دانم در آمستردام به نقاط بسیار مهمی در حوزه مدیریت منابع آب رسیده‌اید. همانطور که می‌دانید کلانشهر تهران بر پایه آب‌های قنات‌ها تشکیل شده و بیش از 700 رشته قنات در این شهر وجود داشته اند. از سوی دیگر ایران کشور قناتهاست، کمااینکه قنات گناباد بیش از 2500 سال قدمت دارد و به عنوان یک سایت جهانی نیز ثبت شده است.
او با اشاره به پیشرفت هلند در موضوع استفاده از دوچرخه برای کاهش ترافیک اظهار داشت: فکر می‌کنم حدود پنج سال پیش یک ورک شاپ با محوریت استفاده از دوچرخه در شهر تهران با همکاری کشور هلند برگزار کردیم که آن ورک شاپ به دنبال چگونگی توسعه مسیر‌های دوچرخه سواری در شهر بود. گسترش دوچرخه سواری در تهران یکی از شعار‌های اولیه ما در شهر بود و تا جایی که بتوانیم روز‌های سه شنبه از دوچرخه برای آمدن به سر کار استفاده می‌کنیم. سعی کردیم تا با حمایت شرکت‌های خصوصی مبتنی بر اپلیکیشن موبایل و کد‌های QR این سرویس به سادگی و به سرعت در اختیار مردم قرار بگیرد و رشد نسبتا خوبی هم در تهران داشته است. هر چند دوچرخه تا 5٠ سال پیش در بسیاری از شهر‌های ما وسیله حمل و نقل غالب بود، اما متاسفانه پا به پای تجدد از یاد رفت؛ با این وجود حالا نشانه‌های افزایش تمایل مردم بعضی شهر‌ها به استفاده از دوچرخه دیده می‌شود.
حناچی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های هلند در حوزه مسکن برای قشر کم‌درآمد نیز به تمایل تهران به استفاده از تجربیات آمستردام اشاره کرد و در بخش دیگری از این دیدار گفت: شهرداری تهران در موضوع هوشمندسازی شهر نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و تلاش می‌کنیم از زیرساختهایمان برای این موضوع به بهترین شکل استفاده ببریم؛ سفر‌های درون شهری را هوشمندتر کنیم و کیفیت خدمات‌رسانی به مردم را نیز افزایش دهیم. از سوی دیگر از رویکرد‌های دولت و مدیریت هوشمند و الکترونیک نیز استفاده میکنیم تا زیست باکیفیت‌تری برای شهروندانمان به ارمغان بیاوریم.
شهردار تهران افزود: برنامه‌های دیگری هم در خصوص شهر تهران داریم، مثل برقی کردن اتوبوس‌ها و همچنین برقی کردن موتورها، تاکسی‌ها و خودرو‌های سواری؛ البته وجود تحریم‌ها پیشرفت در این زمینه‌ها را سخت‌تر کرده است، اما به هر حال در این حوزه تلاش‌های زیادی می‌کنیم.
شهردار تهران افزود: شما در هلند تجربه خوبی در زمینه احیا و استفاده اقتباسی از فضا‌های صنعتی قدیمی دارید که این هم در تهران مورد علاقه ماست و خود نیز در این حوزه تجربیات خوبی داریم و این نگاه را دنبال می‌کرده‌ایم؛ به عنوان مثال حدود 20 سال پیش کشتارگاهی را به یک مکان فرهنگی تبدیل کردیم، یا یک کارخانه نساجی قدیمی در کرمان تبدیل به کتابخانه شده است. این یکی از موضوعاتیست که همه شهرداران به آن علاقمندند چرا که تهدید‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند.
تحسین شهرداری تهران به خاطر حضور بین المللی
ژاک ورنر سفیر هلند نیز در این دیدار ضمن تحسین شهرداری تهران به خاطر حضور بین المللی در حوزه مدیریت شهری، گفت: معتقدم بسیاری از مشکلات جهان روی میز شهرداران شهر‌های بزرگ قرار دارند و به همین خاطر است که چالش‌های پیش روی شما و دیگر شهرداران کلانشهر‌ها بسیارند؛ چالش‌هایی از قبیل ترافیک و الودگی هوا. جدا از این جالش‌ها متوجه شدم که بسیاری از شهرداران جهان به دنبال شهر‌های هوشمندتر، سبزتر و زیست‌پذیرتر هستند. از این رو به عنوان نماینده کشورم احترام بسیاری برای شهرداران شهر‌های بزرگ قایل هستم چرا که چالشهایشان را به خوبی می‌دانم.
ورنر در ادامه گفت: هلند برنامه دارد تا سال 2050 مدیریت خود را به طور کامل بر اقتصاد چرخشی بنا کند تا استفاده از منابع زیرزمینی و آلاینده‌ها کاهش پیدا کند. نمی‌خواهم ادعا کنم که در این حوزه به مراحل بزرگی رسیده ایم، اما می‌توانم بگویم برنامه‌های مشخصی داریم تا به نقاط فوق‌العاده مثبت دست پیدا کنیم. پیرو همین اقتصاد چرخشی، تبدیل پسماند و فاضلاب به انرژی را در دستور کار داریم و ماه گذشته ٢ سمینار بر پایه این ٢ محور در کیش برگزار کردیم و در قالب همین همکاری قرار است تعدادی از شهرداران ایران را به هلند دعوت کنیم. بسیار تمایل داریم که شما نیز در قالب آن گروه تشریف بیاورید. از شما می‌خواهم بررسی کنید اگر برنامه‌هایتان اجازه داد در خدمتتان باشیم.
او ضمن اشاره به تجربیات و تلاش تهران در بهره‌برداری از حمل‌ونقل به‌صورت هوشمند، گفت: شرکت‌های بسیاری در هلند هستند که در این حوزه فعالیت دارند و دوست داریم شما در جریان راهکار‌های پیشنهادی مبتکرانه آن‌ها نیز قرار بگیرید.
او ادامه داد: مطلعم که شما با دوچرخه سواری آشنایی بسیار دارید و مطمئنم این موضوع می‌تواند کانال ارتباطی خوبی برای ما باشد. خیلی خوب است اگر یک شبکه از شهر‌هایی از ایران را ایجاد کنیم که تمایل به توسعه مسیر‌های دوچرخه دارند. از سوی دیگر نقش شما را در رهبری جریان دوچرخه سواری در شهر نیز تحسین می‌کنم.
ژاک ورنر گفت: چیزی که دوست دارم بیش‌تر در باره اش صحبت کنم ساختمان سازی پایدار است. وقتی ساختمان می‌سازید این بسیار اهمیت دارد که سعی کنید پایدار و مقاوم باشد. به عنوان مثال استفاده از مصالح با کیفیت بالا و مدرن و استفاده از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی دوستدار محیط زیست از ویژگی‌های یک ساختمان پایدارند. در هلند تلاش می‌کنیم تا ساختمان سازی را با حداقل تاثیرگذاری منفی بر محیط زیست پیش ببریم.
او با اشاره به موضوع مسکن اجتماعی برای قشر‌های کم‌درآمد در شهر نیز گفت: باید کاری کنیم تا همه مردم یک شهر باید بتوانند با هم زندگی تعاملی داشته باشند و البته از همه خدمات نیز به طور یکسان بهره‌مند شوند و این نگاه در مناطق مسکونی و مناطق اداری باید جاری باشد.
سفیر هلند در تهران در بخش دیگری از اظهاراتش آلودگی هوا را یکی از چالش‌های پایتخت بزرگ ایران دانست و گفت: معتقدم باید رویکرد شهر سبز را نیز در همکاری‌هایمان در دستور کار قرار دهیم؛ رویکردی که باید در تمام شئون ابراز و تجسم داشته باشد.
او از محدودیت‌های ایجادشده به واسطه تحریم‌ها اظهار آگاهی و در ادامه تصریح کرد: با این وجود، اما هیچ محدودیتی درمورد تبادل ایده‌ها و تجارب بین دو کشور وجود ندارد.
ژاک ورنر سفیر کشور هلند در پایان این دیدار به تأکید حناچی بر توسعه همکاری‌ها درمورد احیای واحد‌های صنعتی قدیمی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین تجارب ما در این حوزه تبدیل بندرگاهی قدیمی در روتردام به یک اکوسیستم استارتاپی فوق‌العاده برای جوانان بوده است که هم‌اکنون فضای بسیار پذیرنده و جذابی دارد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/234119/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

دارندگان کارت سوخت بخوانند

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی