اخبار محرمانه

آخرين مطالب

بیماری درمان‌ناپذیری به ‌نام «جهل» مقاله

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - اعتماد / متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به غائله آتش زدن کتاب پزشکی هاریسون توسط فردی روحانی که مدعی است در آنچه «طب اسلامی» می‌خواند به درجه استادی رسیده است، واکنش نشان داد. رستمی در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشته است: «به یاری خداوند متعال و برکت انقلاب اسلامی فضای علمی کشور به سطحی از تکثر ذیل عقلانیت انقلابی رسیده است که اگر کسی ادعای علمی دارد، بتواند از طرق مختلف آن را محک زده و نیازی به کارهای رادیکال نداشته باشد.» رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین اضافه کرد: «بنابراین اقدام سخیف آتش زدن کتاب علمی مهم رشته پزشکی و انتشار آن خطای بزرگ است که ساحت علم، عقل و منطق را خدشه‌دار می‌کند اگر این اقدام توسط فردی که ملبس به ردای روحانیت است، صورت گیرد که خطایی مضاعف است.» او همچنین تاکید کرد: «بر هر پژوهشگر مدعی علمی لازم است اگر حرفی متقن و چارچوب‌مند دارد، در مجاری پیش‌بینی شده پیگیری کند؛ والا اقدامات مذبوحانه‌ای از جنس آن انجام شده است حتما نتیجه‌ای جز این انشقاق و دودستگی، وهن روحانیت و آب به آسیاب دشمن ریختن ندارد، متاسفانه ترک برگزاری جلسات مناظره و جدال احسن، برخی را به شیوه‌های ناپسند کشانده که محکوم است.»
از دیگرسو، چنانکه خبرگزاری حوزه گزارش داده است، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجار از اقدام حجت‌الاسلام تبریزیان در آتش زدن کتاب علمی به ‌نام طب هاریسون، آن را محکوم کرده و بیان داشته است این‌گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.»
همزمان در حالی که این اقدام عجیب که تصاویر آن از اواخر هفته گذشته در فضای مجازی دست به دست شد، با واکنش توام با «هشدار وزارت بهداشت نسبت به سوداگری با نام دین» مواجه شده و در این میان، دکتر محمود خدادوست، مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت تاکید کرده است که اساسا «موضوعی به ‌نام طب اسلامی نداریم.»، علیرضا رییسی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار موضع‌گیری قاطع مراجع دینی، دانشگاهی و قضایی برابر اقدام «سخیف و جاهلانه کتاب‌سوزی توسط فردی به ‌نام تبریزیان» شد.
رییسی درباره اقدام فردی به نام تبریزیان مبنی بر سوزاندن یکی از کتاب‌های مرجع پزشکی گفت: «از داستان کتاب‌سوزان اسکندر و یونانیان و اقوام جاهل و مغول تا جشن‌های واقعی و مستند کتاب‌سوزان نازی‌ها و عید کتاب‌سوزی کسروی در یکم دی‌ماه هر سال حکایت‌های بسیار شنیده و خوانده‌ایم، اما اکنون و مقارن با عید کتاب‌سوزان پیروان کسروی در مراسمی آیینی با فیلم و تصویر فردی به نام تبریزیان که پیروانش او را «آیت‌الله» می‌خوانند و تحت ‌عنوان «طب اسلامی» تجارتخانه‌ای برپا کرده است، به خود جرات داده و کتاب «اصول طب هاریسون» از کتب مرجع پزشکی را به آتش می‌کشد.» معاون بهداشت وزارت بهداشت همچنین گفته است: «از دخالت جاهلانه در درمان صدها بیمار مبتلا به سرطان و بیماری‌های مزمن تا توصیه به خوردن نمک در هنگامه پویش ملی کنترل فشار خون از تریبون صداوسیما، خط نفوذی برای به تاراج بردن ایمان و اعتماد آحاد ملت مسلمان ایران و ضربه زدن به شأن و جایگاه روحانیت شکل گرفته است.» رییسی گفته است: «در این برهه وظیفه خود می‌دانیم که به کلیه مراجع دینی، دانشگاهی و قضایی هشدار داده شود که برابر اینچنین اقدامات سخیف و جاهلانه بایستند و واکنشی درخور از خود نشان دهند.»
کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت نیز در این رابطه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «جاهلی به نام عباس تبریزیان به شیوه اسلاف اموی خود، قتیبه بن سهل باهلی و امثال محمود غزنوی، قوم مغول و تاتار، احمد کسروی و دیگر قشریون و داعشیان تاریخ، درس‌نامه هاریسون را آتش زده است. غافل از آنکه حتی در قیاس با آن اسطوره‌های بلاهت نیز: ‌ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست.»
در این شرایط پایگاه خبری-تحلیلی رویداد 24 نیز در گزارش روز گذشته خود، پیشینه تبریزیان را بررسی کرده است؛ «پیشینه‌ای که تا درمان ناکام آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی را نیز دربرمی‌گیرد.» این در حالی است که رسول جعفریان، رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در این رابطه به پایگاه خبری-تحلیلی عصر ایران گفته: «متاسفانه این شخص، سال‌هاست با استفاده از باور‌های عامیانه در میان مردم، تلاش در ترویج یافته‌های خود به اسم طب دینی دارد و برای تقدیس آنها، از روایاتی که بار‌ها محدثان آنها را نقد کرده‌اند، استفاده می‌کند. این رفتار او، در حوزه قم، مورد تایید هیچ کس، جز شماری از هواداران ساده‌لوح او که مانند آنها همه ‌جای دنیا هستند، نیست.» رویداد 24 اما در گزارش خود با اشاره به توضیحات سایت تبریزیان که مدعی است محصولات ارایه شده به ‌منظور کسب درآمد عرضه نشده، اما درج قیمت برای این محصولات نشان از ناصحیح بودن این ادعا دارد، نوشته است: «عباس تبریزیان خود را آیت‌الله می‌خواند و متخصص طب اسلامی. در سایت عجیب او انواع دارو‌ها پیدا می‌شود. نه برای بیماری‌های سنتی که حتی برای «سرطان» و «پارکینسون» و «ام‌اس» هم دارو وجود دارد؛ دارویی به نام «پیامبر اسلام» که قرار است هر 3 بیماری را شفا دهد. البته خیلی لازم نیست سررشته تخصصی از پزشکی یا مسائل مذهبی داشت تا متوجه شد دارویی که همزمان «سرطان» و «پارکینسون» و «ام‌اس» را درمان می‌کند، وجود خارجی ندارد. اما متاسفانه در کارزاری که پزشکان حرفه خود را تبدیل به بنگاه کسب درآمد کرده‌اند، چهره‌هایی مثل تبریزیان هم هستند که دوست دارند در سبد آنها هم چیزی از هزینه درمانی مردم قرار بگیرد و با سوار شدن روی باور‌های عامیانه، مردم را سرکیسه کنند.» این پایگاه خبری-تحلیلی همچنین ضمن نقل‌قولی از سخنگوی وزارت بهداشت مبنی بر اینکه «4 نفر از علمای بزرگ به نوعی سرطان مبتلا شدند. 3 نفر از آنها که نوع پیشرفته‌ای از این نوع سرطان داشتند، درمان شدند، اما یکی از آنها که به طب اسلامی روی آورد، متاسفانه جان خود را از دست داد»، به مراحل درمان رییس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرده و می‌نویسد: «در میان افرادی که تلاش کرد بیماری خود را با طب اسلامی درمان کند، آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی چهره بسیار شناخته‌ شده‌ای بود. احتمالا اشاره سخنگوی بهداشت به مراجع بزرگ، آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی بوده است؛ چه آنکه فرزند هاشمی‌شاهرودی نیز این موضوع را تایید کرده است: «یک مقدار دکتر‌های اون طرفی (طب سنتی) متاسفانه رای حاج آقا را زدند. یک مقدار اختلاف بین دکتر‌ها شد و حاج آقا هم مردد شد که حرف این دکتر را گوش کند، حرف آن دکتر را گوش کند. کسی هم که مردد می‌شود، دست می‌زند که یکجا را بگیرد دیگر. دکتر‌های سنتی خیلی اصرار می‌کردند که به حرف دکتر‌های جدید گوش نکنید. آنها می‌گفتند قرار است شما را عمل کنند و تیغ بزنند و... حاج‌آقا هم به دکتر‌های سنتی و اسلامی اعتماد کرد.»
این در شرایطی است که سایت خبری پزشکان در این باره نوشته است: آیت‌الله شاهرودی از حدود 4 سال پیش از فوت، دچار تومور روده شده بود و به علت درمان با طب سنتی توسط «ع.ت» مدعی طب سنتی به مدت 2 سال، این کانسر (سرطان) گسترش و متاستاز (گسترش) پیدا کرده و اواخر عمر کلیه‌اش را از دست داد و دیالیز می‌شد.» سایت خبری پزشکان همچنین نوشت: «علاوه بر آیت‌الله شاهرودی، حداقل 10 بیمار دیگر مبتلا به سرطان ازجمله 4 خانم مبتلا به سرطان سینه در قم که متاسفانه به «ع.ت» مدعی طب سنتی (که ملبس به لباس روحانیت است) مراجعه کرده بودند و او مانع از مراجعه آنها به پزشکان و شیمی درمانی شده و در نهایت موجب مرگ این افراد شده است.»

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/233360/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دختر 10ساله‌ام زباله‌‌ها را در کمدش قایم می‌کند

دلیل کاهشی شدن قیمت سکه

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی

اشک امیرعلی نبویان بخاطر عشق زیاد به همسرش

طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیسی افتتاح شد

پاس کروزها را گل کنید

قیمت عینک شنا هم نجومی شد؛ حدود 10 میلیون کنار بگذارید!

بخش‌هایی از هم‌خوانی کارگران در دیدار با رهبر انقلاب

عکس یادگاری افراد حاضر در اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ با حضور احمدیان

روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد

طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن

دلیل اصلی تحصیل مسعود ده‌نمکی در حوزه علمیه چه بود؟

خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد

روایت «نیویورک تایمز» از قدرت حماس و چشم‌انداز غزه

زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد

بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال 1403

بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال 1403

عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای

خبرگزاری رسمی کره شمالی: هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود

لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد

اعتراف عجیب ژیلا صادقی درباره آشپزی

چه خبر از مهران مدیری و نیکی کریمی؟

تجمع خانواده اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی

توضیحات رییس دادگاه منافقین در خصوص چگونگی برگزاری دور جدید جلسات محاکمه

گزارش یوسف سلامی از حسینیه امام خمینی پیش از آغاز دیدار کارگران با رهبر انقلاب

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

حرکت عجیب یک زن در تهران برای به رُخ کشیدن ثروتش

هیل: همه رئیسان ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

نماینده مجلس: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: کار ویژه بانک‌های خصوصی تامین مالی بخش خصوصی نیست

خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی روسیه

اسامی 14 هزار کودک شهید فلسطینی بر روی یکی از دیوارهای غزه

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

کت و شلوار «حبیب» جهانی شد!

توضیحات ویدئوییِ کریمی قدوسی درخصوص توئیت‌های اخیرش که جنجالی شد

یورونیوز: پهپاد‌های مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند

اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس منتشر شد

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

رئیس بانک مرکزی دولت روحانی دست به قلم شد؛ توصیه به تیم اقتصادی رئیسی

تصویب انتقال پناهجویان از انگلیس به رواندا

تظاهرات شبانه دانش آموزان در طنجه مغرب در حمایت از فلسطین

دویست روز جنگ با اشباح حزب الله!

معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد

سرگشتگی و یاس یک فضانورد/ مینی سریالی که باید دید

شیر خاورمیانه؛ لقب سریلانکایی‌ها به رئیس جمهور ایران

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

فریاد اردنی‌ها در برابر سفارت رژیم صهیونیستی

تعطیلی دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضد اسرائیلی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی